Lediga jobb som Helpdesktekniker/Supporttekniker i Karlskoga

Se lediga jobb som Helpdesktekniker/Supporttekniker i Karlskoga. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Karlskoga som finns hos arbetsgivaren.

IT-support till Infocare AB

Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 1 månad. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsu... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 1 månad. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Infocare AB. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget:

Infocare är den ledande serviceleverantören av teknisk utrustning i Norden. De har över 60 serviceställen och 1100 anställda i Norge, Danmark och Finland. Utöver detta levererar de onsite service, installationer, transporter och mjukvarutjänster till företag över hela Sverige. Infocare AB´s mål är att erbjuda de mest effektiva tekniska lösningarna på marknaden och att lösa tekniska utmaningar på ett effektivt och professionellt sätt.

Arbetsuppgifter:

I rollen arbetar du med att erbjuda support till dina kollegor i företagets vardagliga IT-miljö. Detta gör du bland annat genom att administrera konton och lösa tekniska problem, installera nya datorer och skrivare. Vidare arbetar du även med ärendehantering och är behjälplig med problemlösning kopplat till IT-avdelningens dagliga behov.

• Byta ut och leverera nya datorer till användarna
• Onsite-support

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Meriterande med någon teknisk erfarenhet, antingen i en roll som onsite-tekniker, support eller servicedesk
• Meriterande med erfarenhet av ärendehanteringssystem
• Svenska obehindrat i såväl tal som skrift
• Engelska obehindrat i såväl tal som skrift är meriterande

Som person är du uppmärksam, tillmötesgående och gillar att hjälpa andra. När problem uppstår är du lösningsorienterad och blir motiverad av att kunna ge kunderna förstklassig service. I rollen arbetar du tätt ihop med ditt team, varför det är viktigt att du gillar att arbeta tillsammans med andra. Avslutningsvis ser du till gruppens bästa och är mån om att skapa ett bra arbetsklimat.

Övrig information:

Start: 9 januari
Plats: Karlskoga
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla [email protected]
så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Visa mindre

IT-Support till Infocare AB

Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 1 månad. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsu... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 1 månad. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Infocare AB. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget:

Infocare är den ledande serviceleverantören av teknisk utrustning i Norden. De har över 60 serviceställen och 1100 anställda i Norge, Danmark och Finland. Utöver detta levererar de onsite service, installationer, transporter och mjukvarutjänster till företag över hela Sverige. Infocare AB´s mål är att erbjuda de mest effektiva tekniska lösningarna på marknaden och att lösa tekniska utmaningar på ett effektivt och professionellt sätt.

Arbetsuppgifter:

I rollen arbetar du med att erbjuda support till dina kollegor i företagets vardagliga IT-miljö. Detta gör du bland annat genom att administrera konton och lösa tekniska problem, installera nya datorer och skrivare. Vidare arbetar du även med ärendehantering och är behjälplig med problemlösning kopplat till IT-avdelningens dagliga behov.

• Byta ut och leverera nya datorer till användarna
• Onsite-support

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Meriterande med någon teknisk erfarenhet, antingen i en roll som onsite-tekniker, support eller servicedesk
• Meriterande med erfarenhet av ärendehanteringssystem
• Svenska obehindrat i såväl tal som skrift
• Engelska obehindrat i såväl tal som skrift är meriterande

Som person är du uppmärksam, tillmötesgående och gillar att hjälpa andra. När problem uppstår är du lösningsorienterad och blir motiverad av att kunna ge kunderna förstklassig service. I rollen arbetar du tätt ihop med ditt team, varför det är viktigt att du gillar att arbeta tillsammans med andra. Avslutningsvis ser du till gruppens bästa och är mån om att skapa ett bra arbetsklimat.

Övrig information:

Start: 9 januari
Plats: Karlskoga
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla [email protected]
så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Teknisk support till växande bolag i Karlskoga

Har du ett stort intresse för teknik och är nyfiken på att arbeta med support? Är du ny i karriären och vill arbeta med utmanande och spännande uppgifter där du som spindeln i nätet kommer att hjälpa personer runt om i världen med teknisk support? Kan detta vara ditt nästa steg i karriären? Ta möjligheten och ansök redan idag! Dina arbetsuppgifter Vi söker dig som vill arbeta i en varierad roll, där du får vara en del av ett tight team där du som teknisk... Visa mer
Har du ett stort intresse för teknik och är nyfiken på att arbeta med support? Är du ny i karriären och vill arbeta med utmanande och spännande uppgifter där du som spindeln i nätet kommer att hjälpa personer runt om i världen med teknisk support? Kan detta vara ditt nästa steg i karriären? Ta möjligheten och ansök redan idag!

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill arbeta i en varierad roll, där du får vara en del av ett tight team där du som teknisk support kommer att arbeta mot det tekniska, med support, lasermärkning, utföra tester och mycket mer. Utöver detta kommer du också onboarda produkten i kundernas verksamheter. Rollen innefattar en del resor både inom landet men också utomlands så du bör vara trygg i att resa och vara beredd på att möta spännande kunder i olika länder.

För att lyckas i rollen ser vi att du som person är noggrann, social och gillar att hela tiden komma framåt. Du kommer att sitta inhouse till största delen på kontoret i Karlskoga.

Om företaget
Vår samarbetskund är verksam i 29 länder och är global teknikledare för automatisk datafångst och fabriksautomation, specialiserat på design och produktion av streckkodsläsare, mobila datorer, sensorer för detektering, mätning och säkerhet, RFID, vision och lasermarkeringssystem.

Vad du erbjuds hos kund
• Utmanande och utvecklande uppgifter
• Problemlösning, här kommer din tekniska ådra få arbeta och du kommer att lära dig massor
• En snabb start in i rollen – Learning by doing!
• Resor runt om i världen (Uppskattningsvis ca 20 resdagar om året)

Din profil
Vi ser med stor fördel att du brinner för teknik, och att det är en stor del av ditt liv. Vidare är du nyfiken, social och har inga problem med att skapa och vårda kundrelationer. Eftersom en stor del av rollen innehåller support till företagets kunder läggs stor vikt vid att du som person är serviceminded och är mån om att hjälpa både kunder externt men också kollegor internt.

Skallkrav
• Eftergymnasial utbildning, förslagsvis automationsingenjör
• Erfarenhet av Microsoft Office, samt nätverkskunskaper såsom WLAN, Lan eller Tcp/IP
• Grundläggande el kunskaper (Till exempel ellära A och B)
• Kunna tala och skriva obehindrat på engelska och svenska
• Körkort B

Meriterande
• Arbetslivserfarenhet inom relevant område

Om oss
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du att bli direktanställd hos vår kund. All första kontakt ska gå via Framtiden.
Villkor
Start: Snarast eller enligt överenskommelse
Omfattning: 8-17, Heltid
Placering: Karlskoga Visa mindre

Teknisk support - Karlskoga

Är du personen som vänner och familj vänder sig till när de behöver hjälp med tekniken hemma? Vill du jobba med teknik och samtidigt hjälpa människor? Då är du den vi söker! Vi på BuddyCompany söker dig som är en teknikentusiast, som älskar mötet med kunder och alltid levererar en fantastisk kundupplevelse! Du är kommunikativ och kan förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt. Du behöver inte ha någon tidigare arbetslivserfarenhet, vi lägger istäl... Visa mer
Är du personen som vänner och familj vänder sig till när de behöver hjälp med tekniken hemma? Vill du jobba med teknik och samtidigt hjälpa människor?
Då är du den vi söker!
Vi på BuddyCompany söker dig som är en teknikentusiast, som älskar mötet med kunder och alltid levererar en fantastisk kundupplevelse! Du är kommunikativ och kan förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt.
Du behöver inte ha någon tidigare arbetslivserfarenhet, vi lägger istället fokus på dina personliga egenskaper och tekniska kompetens.
I rollen som Buddy jobbar du självständigt genom att boka uppdrag i vår app när du har tid över. Du har möjlighet att ta uppdrag i ditt närområde såväl i resten av Sverige.
Arbetet sker genom hembesök till kunder som behöver hjälp med sin teknik, uppdragen varierar men består främst av:
Installation av routers.
Felsökning och installering av skrivare samt hemdatorer, exempelvis PC och Mac.
Uppdatering och formatering av smartphones så som Android och IOS.
Installation av tv/box.



Du erbjuds
Ständig uppdatering och utbildning av dagens nya teknik.
Ett engagerat digitalt community med kollegor som brinner lika mycket för teknik som du!
Ett flexibelt arbete där du kan ta uppdrag runt om i hela Sverige.
Möjligheten att själv styra ditt schema genom att ta uppdrag i vår app.



Om oss
TechBuddy är en startup som grundades 2016 i Stockholm och är idag ledande europeiskt varumärke för teknisk support, genom att ansluta tekniska experter till människor som behöver support hemma. Under årens lopp har TechBuddy expanderat till Spanien, Israel och Tyskland och levererat över 100 000 uppdrag.
Sedan 2021 är TechBuddy en del av BuddyCompany som är en "one-stop shop" för tjänster runt om hemmet. Idag erbjuder BuddyCompany bl.a. teknisk support, flytthjälp, hantverkare och städ.
Läs mer om oss här: https://www.buddycompany.com/our-story Visa mindre

IT-support

IT-supportNu söker vi en hungrig IT-tekniker med ett brinnande intresse och stor vilja att utvecklas inom IT-drift och support. Tycker du dessutom om att ha en arbetsvardag som erbjuder dig att djupdyka inom teknik och få möjlighet att utvecklas tillsammans med dina kollegor så är det här ett jobb för dig. Vi söker dig som har en IT-utbildning på minst gymnasienivå och åtminstone 1 års arbetserfarenhet av liknande tjänst. Du bör ha erfarenhet inom Windows... Visa mer
IT-supportNu söker vi en hungrig IT-tekniker med ett brinnande intresse och stor vilja att utvecklas inom IT-drift och support.
Tycker du dessutom om att ha en arbetsvardag som erbjuder dig att djupdyka inom teknik och få möjlighet att utvecklas tillsammans med dina kollegor så är det här ett jobb för dig. Vi söker dig som har en IT-utbildning på minst gymnasienivå och åtminstone 1 års arbetserfarenhet av liknande tjänst. Du bör ha erfarenhet inom Windows Server/Klient, AD och Office 365, har du dessutom kunskap inom Linux och nätverk så är det meriterande. Din inställning och vilja är avgörande och kan ge dig goda möjligheter till utveckling. Som person är du serviceminded och har ett stort teknikintresse. Du tycker om att jobba självständigt och du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Tjänsterna är rekryteringar till våra uppdragsgivare. Ditt personliga brev och din CV vill ha snarast, dock senast den11/12-2022. Vänta inte till sista dagen, urval kan komma att ske under ansökningsperioden. Har du frågor så kontakta Ulrika Goldkuhl på 070-2611505. Visa mindre

Nätverkstekniker till KM Studio

KM Studio har över 35 års erfarenhet från dubbning av storfilmer som Lejonkungen och Shrek, filmer och serier för Netflix samt program för flertalet barnkanaler. Förutom vid vårt huvudkontor i Karlskoga har vi inspelningsstudios i Stockholm, Helsingfors, Oslo, Köpenhamn och Berlin. Och med hjälp av samarbetspartners i övriga länder kan vi erbjuda dubbning, voice-over, syntolkning, undertextning mm. till över 40 språk. Läs mer om www.kmstudio.com Nu söker... Visa mer
KM Studio har över 35 års erfarenhet från dubbning av storfilmer som Lejonkungen och Shrek, filmer och serier för Netflix samt program för flertalet barnkanaler. Förutom vid vårt huvudkontor i Karlskoga har vi inspelningsstudios i Stockholm, Helsingfors, Oslo, Köpenhamn och Berlin. Och med hjälp av samarbetspartners i övriga länder kan vi erbjuda dubbning, voice-over, syntolkning, undertextning mm. till över 40 språk. Läs mer om www.kmstudio.com

Nu söker vi en Nätverkstekniker/IT-support till KM Studio För placering på vårt huvudkontor i Karlskoga söker vi nu en positiv och kreativ nätverkstekniker som ska få vara med och göra vårt starka team ännu starkare. Hos oss får du arbeta och utvecklas i en otroligt rolig bransch tillsammans med internationella kollegor och kunder. Du får jobba i ett växande företag som är i ständig utveckling och där du får möjlighet att lära dig mängder med olika arbetsuppgifter så vi ser gärna att du inte är rädd för att prova på nya saker.
Som nätverkstekniker är du med och ger support och stöttar alla företagets anställda i olika slags IT-relaterade frågor. Dina främsta arbetsuppgifter kommer att bestå av att underhålla vårt nätverk, servrar och datorer, sköta daglig drift och användarsupport samt administration av konton, lösenord mm. Du kommer att jobba tätt ihop med våra systemutvecklare och vid behov bistå med administration och dokumentation samt enklare installation och praktiska uppgifter.
Du har kunskaper inom nätverk och IT med erfarenhet inom Linux, Windows och Office365. Du kan också uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska.
Har du dessutom kunskap inom Mac, hårdvara och programmering så är det meriterande.
Som person är du serviceminded och har ett stort teknikintresse. Du tycker om att jobba självständigt och ta eget ansvar, älskar att lösa problem och är inte rädd för utmaningar.
Du som börjar hos oss blir en del av ett härligt gäng med mycket energi.
Låter det här som en spännande utmaning för dig?
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att ringa till rekryteringskonsult Ulrika Goldkuhl på Best Bemanning & Rekrytering AB på telefon 070-261 15 05 Din ansökan med ditt personliga brev och din CV vill vi ha senast den 11/12 2022. Visa mindre

Onsite Technician

InfoCare Service AB erbjuder dig goda karriärmöjligheter och spännande uppdrag inom områden som installation, driftsättning och teknisk support. Vi är Nordens ledande, oberoende tjänsteleverantör och i Sverige har vi kontor på 24 orter där våra konsulter och tekniker dygnet runt och året om ser till att våra kunder, små som stora, har fungerande och lönsamma IT-system. Våra största kunder återfinns hos allt från dagligvaruhandeln till myndigheter från no... Visa mer
InfoCare Service AB erbjuder dig goda karriärmöjligheter och spännande uppdrag inom områden som installation, driftsättning och teknisk support.

Vi är Nordens ledande, oberoende tjänsteleverantör och i Sverige har vi kontor på 24 orter där våra konsulter och tekniker dygnet runt och året om ser till att våra kunder, små som stora, har fungerande och lönsamma IT-system. Våra största kunder återfinns hos allt från dagligvaruhandeln till myndigheter från norr till söder. Nu växer vi ytterligare och söker ännu fler, engagerade kollegor.

Vi söker nu en supporttekniker för kunds räkning i Karlskoga.

Dina arbetsuppgifter

Arbetet kräver mycket felsökning kring de mer komplexa problemen. Du kommer arbeta nära verksamheten och ärendena löses både via telefon, remote och onsite-arbete.

Din profil
Hos oss är dina personliga egenskaper absolut viktigast. Vi söker dig med stort driv och engagemang, förstår god service och har ett socialt och trevligt sätt mot kunder och kollegor. Troligen har du tidigare arbetat ett par år med support i kundmiljö och känner dig redo för nästa utmaning.

Du har grundläggande kunskap inom nätverk, PC teknik samt är kunnig inom Microsoft Office support samt Windows 10. Du är van vid att arbeta med ett ärendehanteringssystem enligt ITIL processerna. Har du kompetens i SNOW är det ett stort plus eller motsvarande ITIL verktyg är meriterande.

Du behöver kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. Tjänsten kräver B-körkort.

Urval och intervjuer sker löpande. OBS, skicka ditt CV på engelska och svenska.

Tillträde: Omgående
Omfattning: Heltid, tillsvidare Visa mindre

Onsite Technician

InfoCare Service AB erbjuder dig goda karriärmöjligheter och spännande uppdrag inom områden som installation, driftsättning och teknisk support. Vi är Nordens ledande, oberoende tjänsteleverantör och i Sverige har vi kontor på 24 orter där våra konsulter och tekniker dygnet runt och året om ser till att våra kunder, små som stora, har fungerande och lönsamma IT-system. Våra största kunder återfinns hos allt från dagligvaruhandeln till myndigheter från no... Visa mer
InfoCare Service AB erbjuder dig goda karriärmöjligheter och spännande uppdrag inom områden som installation, driftsättning och teknisk support.

Vi är Nordens ledande, oberoende tjänsteleverantör och i Sverige har vi kontor på 24 orter där våra konsulter och tekniker dygnet runt och året om ser till att våra kunder, små som stora, har fungerande och lönsamma IT-system. Våra största kunder återfinns hos allt från dagligvaruhandeln till myndigheter från norr till söder. Nu växer vi ytterligare och söker ännu fler, engagerade kollegor.

Vi söker nu Support tekniker för uppdrag i Karlskoga

Dina arbetsuppgifter

Arbetet kräver mycket felsökning kring de mer komplexa problemen. Du kommer arbeta nära verksamheten och ärendena löses både via telefon, remote och även en del onsite-arbete. Ett jobb för dig som är redo att ta nästa steg!

Din profil
Hos oss är dina personliga egenskaper absolut viktigast. Vi söker dig med stort driv och engagemang, förstår god service och har ett socialt och trevligt sätt mot kunder och kollegor. Troligen har du tidigare arbetat ett par år med support i kundmiljö och känner dig redo för nästa utmaning.

Du har grundläggande kunskap inom nätverk, PC teknik samt är kunnig inom Microsoft Office support samt Windows. Du är van vid att arbeta med ett ärendehanteringssystem.

Du behöver kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. Tjänsten kräver B-körkort.

Urval och intervjuer sker löpande. Visa mindre

IT-handläggare

Vi är den välkomnande, kloka och innovativa kommunen. Vi är stolta över vår historia och nyfikna på vår framtid. Inom Karlskoga kommun arbetar 2 400 medarbetare inom 400 olika yrken. Vi alla bidrar till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Karlskoga. Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss! https://karlskoga.se/omkarlskoga Kommunstyrelsens ledningskontor svarar för ledning och samordning av all kommunal ... Visa mer
Vi är den välkomnande, kloka och innovativa kommunen. Vi är stolta över vår historia och nyfikna på vår framtid.
Inom Karlskoga kommun arbetar 2 400 medarbetare inom 400 olika yrken. Vi alla bidrar till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Karlskoga.
Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss!

https://karlskoga.se/omkarlskoga

Kommunstyrelsens ledningskontor svarar för ledning och samordning av all kommunal verksamhet.
På förvaltningen finns enheter för administrativ service, personal, ekonomi, information/kommunikation och IT.
Karlskoga kommun jobbar hårt för att digitalisera sina verksamheter och arbetssätt. IT-verksamheten är en viktig del i kommunens digitaliseringsresa och ska vara ett stöd i det arbetet. Office 365 är utrullad i stort och vi har behov av personal som kan hantera dess olika delar.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som IT-handläggare ingår uppdrag som incidentmanager. Du kommer att ingå i vårt team som ger support till alla kommunens verksamheter. Vi har påbörjat en resa mot nya arbetssätt med hjälp av ITIL och ser att du stöttar dina medarbetare i den fortsatta resan.

I dina arbetsuppgifter ansvarar du för att ta emot inkommande samtal och mail från kunder och handhar de ärenden som kommer in. Du arbetar dagligen med användarnära problemlösning inom Windows 10, AD och Office 365.

I ditt uppdrag har du ett nära samarbete med Problem Management och våra team för att definiera problem som upptäcks i leveransen och för att lösa incidenter och request.

Du kommer aktivt arbeta med analys av våra ärenden, göra uppföljningar och säkerställa att våra SLA:er uppfylls och rapporteras. Du kommer således att ansvara för att identifiera, dokumentera och driva förbättringar av leverans.

Servicedesken är ditt hjärta där du sköter bemanningen enligt schema, lär upp nya medarbetare och vidareutvecklar dem.

KVALIFIKATIONER
Utbildning på lägst gymnasienivå.
Du ska tidigare ha jobbat enligt ITIL eller annat processorienterat arbetssätt i ditt dagliga arbete. Du bör ha dokumentationsvana och förstå processkartläggning.

Office365 är en stor del av vår organisations dokument- och kommunikationsplattform. Du bör ha kunskap om detta och kunna lösa användarrelaterade problem.
Vi ser gärna att du har B-körkort.
Om du har dokumenterad arbetslivserfarenhet inom IT-området, är certifierad inom ITIL och har erfarenhet som Incident Manager, alternativt i liknande yrkesroll är detta meriterande.

Du kommer att jobba i en miljö där förändringar tillhör vardagen. Du har ett genuint intresse för teknik och att vilja ge support. I denna process lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och tekniska intresse
Du skall vara ansvarstagande, initiativrik och självgående samt ha förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på god svenska. Vi tycker det är viktigt att du har social kompetens, är en lagspelare och kan kommunicera bra med alla målgrupper. Du har alltid kunden i fokus.

Det finns goda möjligheter till utveckling inom rollen för att bredda dina kunskaper.

ÖVRIGT
Karlskoga kommun tillhör finskt förvaltningsområde vilket bland annat innebär att vi satsar på att ha finskspråkig personal i våra kärnverksamheter. Vi ser därför gärna sökande som har kunskaper i finska till de verksamheterna.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Har du frågor om hur du ansöker - kontakta supporten på tel: 0771-693 693.
Har du frågor om tjänstens innehåll - kontakta namngiven person i annonsen. Visa mindre

IT-administratör

Vi är den välkomnande, kloka och innovativa kommunen. Vi är stolta över vår historia och nyfikna på vår framtid. Inom Karlskoga kommun arbetar 2 400 medarbetare inom 400 olika yrken. Vi alla bidrar till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Karlskoga. Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss! https://karlskoga.se/omkarlskoga Kommunstyrelsens ledningskontor svarar för ledning och samordning av all kommunal ... Visa mer
Vi är den välkomnande, kloka och innovativa kommunen. Vi är stolta över vår historia och nyfikna på vår framtid.
Inom Karlskoga kommun arbetar 2 400 medarbetare inom 400 olika yrken. Vi alla bidrar till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Karlskoga.
Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss!

https://karlskoga.se/omkarlskoga

Kommunstyrelsens ledningskontor svarar för ledning och samordning av all kommunal verksamhet.
På förvaltningen finns enheter för administrativ service, personal, ekonomi, information/kommunikation och IT.

IT-verksamheten är en viktig del av kommunens digitalisering- och verksamhetsutveckling och ska vara ett stöd i det arbetet. Vi står inför flera förändringar i vår organisation.

ARBETSUPPGIFTER
En lagspelare i vårt team som ger teknisk support till alla kommunens verksamheter.

Dina arbetsuppgifter kommer att vara telefonsupport där du tar emot och registrerar ärenden, för dialog med anmälare samt gör teknisk felsökning via uppkoppling.

Du kommer dessutom jobba administrativt med användaradministration i AD och Azure, administration av telefonabonnemang, lathundar och utbildning av användare. Du kommer dessutom att hantera både inkommande och utgående fakturor.

KVALIFIKATIONER
Lägst gymnasieutbildning, gärna med IT-inriktning.

Du skall:
• kunna förstå och ha ett stort intresse av IT, goda kunskaper i Office365 samt det är önskvärt att du har kunskap om Apple och Microsofts produkter på mer än användarnivå
• vara en dokumenterat duktig administratör, vara noggrann, ha ett strukturerat arbetssätt samt ha förmågan att prioritera
• ha erfarenhet av support/service via telefon och/eller besök samt ha lätt för att dokumentera vad du gör
• kunna påvisa kunskaper inom området telefoni gällande abonnemangshantering och funktioner
• ha erfarenhet av och kunna dra nytta av nyheter i den digitala världen

Du är ansvarstagande, initiativrik och självgående samt har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på god svenska. Vi tycker det är viktigt att du har social kompetens och kan kommunicera bra med alla målgrupper. För att hjälpa våra användare i deras digitala resa behöver du vara en god pedagog och tycka det är roligt att dela med dig av din kunskap

Du kommer att jobba i en miljö där förändringar tillhör vardagen. Vi lägger därför stor vikt vid egenskaper som stresstålighet, flexibilitet, nyfikenhet och intresse av att lära sig nya saker.

ÖVRIGT
Karlskoga kommun tillhör finskt förvaltningsområde vilket bland annat innebär att vi satsar på att ha finskspråkig personal i våra kärnverksamheter. Vi ser därför gärna sökande som har kunskaper i finska till de verksamheterna.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Har du frågor om hur du ansöker - kontakta supporten på tel: 0771-693 693.
Har du frågor om tjänstens innehåll - kontakta namngiven person i annonsen. Visa mindre

Supporttekniker

InfoCare Service AB erbjuder dig goda karriärmöjligheter och spännande uppdrag inom områden som installation, driftsättning och teknisk support. Vi är Nordens ledande, oberoende tjänsteleverantör och i Sverige har vi kontor på 24 orter där våra konsulter och tekniker dygnet runt och året om ser till att våra kunder, små som stora, har fungerande och lönsamma IT-system. Våra största kunder återfinns hos allt från dagligvaruhandeln till myndigheter från no... Visa mer
InfoCare Service AB erbjuder dig goda karriärmöjligheter och spännande uppdrag inom områden som installation, driftsättning och teknisk support.

Vi är Nordens ledande, oberoende tjänsteleverantör och i Sverige har vi kontor på 24 orter där våra konsulter och tekniker dygnet runt och året om ser till att våra kunder, små som stora, har fungerande och lönsamma IT-system. Våra största kunder återfinns hos allt från dagligvaruhandeln till myndigheter från norr till söder. Nu växer vi ytterligare och söker ännu fler, engagerade kollegor.

Vi söker nu Support tekniker för uppdrag i Karlskoga

Dina arbetsuppgifter

Arbetet kräver mycket felsökning kring de mer komplexa problemen. Du kommer arbeta nära verksamheten och ärendena löses både via telefon, remote och även en del onsite-arbete. Ett jobb för dig som är redo att ta nästa steg!

Din profil
Hos oss är dina personliga egenskaper absolut viktigast. Vi söker dig med stort driv och engagemang, förstår god service och har ett socialt och trevligt sätt mot kunder och kollegor. Troligen har du tidigare arbetat ett par år med support i kundmiljö och känner dig redo för nästa utmaning.

Du har grundläggande kunskap inom nätverk, PC teknik samt är kunnig inom Microsoft Office support samt Windows. Du är van vid att arbeta med ett ärendehanteringssystem.

Du behöver kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. Tjänsten kräver B-körkort.

Urval och intervjuer sker löpande. Visa mindre