Lediga jobb som Helpdesktekniker/Supporttekniker i Karlskoga

Se lediga jobb som Helpdesktekniker/Supporttekniker i Karlskoga. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Karlskoga som finns hos arbetsgivaren.

Serviceinriktad onsitetekniker inom försvarssektorn

Vill du vara en del av ett företag som arbetar för att skydda både människor och samhällen? Vår kund inom försvarssektorn arbetar i en spännande och varierad miljö där de tillsammans verkar för att skapa de produkter och tjänster som behövs för att uppfylla detta. Nu söker vår kund en serviceinriktad onsitetekniker till deras kontor i Karlskoga.  Omfattning: 100% Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Ort: På plats i Karlskoga. I denna tjänst för... Visa mer
Vill du vara en del av ett företag som arbetar för att skydda både människor och samhällen? Vår kund inom försvarssektorn arbetar i en spännande och varierad miljö där de tillsammans verkar för att skapa de produkter och tjänster som behövs för att uppfylla detta. Nu söker vår kund en serviceinriktad onsitetekniker till deras kontor i Karlskoga. 

Omfattning: 100%
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Ort: På plats i Karlskoga. I denna tjänst förekommer arbete på närliggande ort, därav är B-körkort ett krav.
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter

Onsitesupport-teamet ansvarar för att erbjuda service och information samt att hantera frågor och avhjälpa incidenter och service requests från verksamheten. Du förbereder datorer samt installerar program och tillbehör åt slutanvändaren. Du har ett ansvar att hålla befintlig kunskapsdatabas uppdaterad samt förse användare med nya instruktioner och guider till både verksamheten och IT. Som onsitetekniker bistår du dina kollegor som inte finns fysiskt på plats, till exempel vid större driftstörningar eller säkerhetsrelaterade incidenter och du arbetar dagligen med systematisk felsökning.

I dina huvudsakliga arbetsuppgifter som onsitetekniker ingår bland annat:
-
Support av skrivare och konferensrum
-
Lösa problem och supportera användare där fjärrstyrning inte fungerar eller räcker till
-
Installera samt leverera datorer, telefoner och annan klientnära IT-hårdvara och säkerställa att register för hårdvaran är uppdaterad
-
Dokumentera ärenden i kunskapsdatabas och ärendehanteringssystem för både slutanvändare och IT-resurser
-
Hantera VIP-ärenden

Din profil och kvalifikationer

För att lyckas i rollen är det viktigt att du kan sätta dig in i användarens situation för att på ett professionellt och pedagogiskt sätt hjälpa till där det behövs. Vi ser gärna att du har ett stort intresse för teknik och tycker om att stödja dina kollegor i verksamheten. Som person är du serviceinriktad, affärsmässig och proaktiv med att fånga upp potentiella utmaningar innan de uppstår. Du är självgående och har god förmåga att samarbeta med andra samt dela med dig av dina kunskaper. Vidare har du en förmåga att driva dina processer framåt och kommer gärna med förbättringsförslag. Bra kommunikationsförmåga och lyhördhet är fördelaktigt i denna roll.

Vi söker dig som har antingen minst 4-8 års erfarenhet av liknanade arbetsuppgifter alternativt dig som har arbetat inom aktuellt område i 9-12 år. 

Krav
-
Erfarenhet av liknanade arbetsuppgifter
-
B-körkort
-
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
-
Van vid dokumentation och administrativ hantering av ärenden inom IT
 
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i en stor koncern med komplexa IT-miljöer.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Befattningar där det är krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.
Intervjuer sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag.
Vad vi erbjuder

På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Elise Haglund
+46 733 571793
[email protected] Visa mindre

Senior supporttekniker till kund inom försvarsindustrin

Ta chansen att axla en teknisk roll hos en uppdragsgivare som gör skillnad för samhället! Vi söker en senior supporttekniker till vår kunds site i Karlskoga. I din blivande roll arbetar du för att möjliggöra en effektiv och stabil IT- miljö i verksamheten och supportera dina kollegors vardag till det bättre! OM TJÄNSTEN Som produktionsnära supporttekniker ansvarar du för att erbjuda service och information, hantera frågor och avhjälpa incidenter ute i ve... Visa mer
Ta chansen att axla en teknisk roll hos en uppdragsgivare som gör skillnad för samhället! Vi söker en senior supporttekniker till vår kunds site i Karlskoga. I din blivande roll arbetar du för att möjliggöra en effektiv och stabil IT- miljö i verksamheten och supportera dina kollegors vardag till det bättre!

OM TJÄNSTEN
Som produktionsnära supporttekniker ansvarar du för att erbjuda service och information, hantera frågor och avhjälpa incidenter ute i verksamheten. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet för rollen och det är viktigt att du kan sätta dig in i användarens situation för att på ett professionellt och pedagogiskt sätt hjälpa till där det behövs. Trevligt bemötande och hjälpsamhet är nyckelord i verksamheten och vi ser gärna att du har ett stort intresse för teknik och vill vara med och bidra till att stödja dina kollegor.

Tjänsten är säkerhetsklassad och kräver därmed en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Dokumentera ärenden i kunskapsdatabasen- och ärendehanteringssystemet för verksamheten
* Arbete med systematisk felsökning
* Bistå dina kollegor och externa leverantörer som inte finns fysiskt på plats t ex vid större driftstörningar eller säkerhetsrelaterade incidenter
* Felsöka hårdvara som handscannrar, vågar, etikettskrivare etc


VI SÖKER DIG SOM
- Har god erfarenhet inom området och är van vid dokumentation och administrativ hantering av IT-ärenden
- Kan kommunicera och skriva obehindrat på svenska och engelska
- Har B-körkort då det kan förekomma arbete på annan ort
- Har svenskt medborgarskap då tjänsten är placerad i säkerhetsklass

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av arbete i produktionsnära miljöer

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Ansvarstagande
- Målmedveten
- Ordningssam

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. Visa mindre

IT-support till Group IT, Saab

Nu söker vi en engagerad och serviceinriktad medarbetare till teamet i Karlskoga för att stötta Onsite Support Technicians. I rollen kommer du att arbeta med installation, leverans och support av datorer och annan klientnära IT-hårdvara. Varmt välkommen med din ansökan! Om företaget Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 t... Visa mer
Nu söker vi en engagerad och serviceinriktad medarbetare till teamet i Karlskoga för att stötta Onsite Support Technicians. I rollen kommer du att arbeta med installation, leverans och support av datorer och annan klientnära IT-hårdvara. Varmt välkommen med din ansökan!

Om företaget
Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld.

Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att stötta Onsite Support Technicians i det dagliga arbetet med att installera, leverera och koppla in datorer och annan klientnära hårdvara.

Ett axplock av dina arbetsuppgifter kommer att vara
- Support av skrivare och konferensrum
- Lösa problem och supporta användare där fjärrstyrning inte fungerar eller räcker till.
- Installera och leverera datorer och annan klientnära IT-hårdvara samt säkerställa att vårt register för hårdvaran är uppdaterad
- Dokumentera ärenden i kunskapsdatabas och i ärendehanteringssystemet för både slutanvändare och IT-resurser
- Säkerställa att leveransen från den lokala On-Site Support är hög inom alla ansvarsområden.

Placeringsort är Karlskoga och utbildning ges på plats.

Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbete i ärendehanteringssystem samt av slutanvändarsupport. Du har god datavana i Officepaketet och behärskar svenska och engelska, både i tal och skrift.

Vi söker dig som är en lagspelare och har en god kommunikationsförmåga. Du bör vara serviceinriktad, noggrann och ansvarstagande med förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Ansökningsförfarande
Detta är initialt ett konsultuppdrag via Skill, med goda möjligheter till förlängning.

Vi kommer att göra ett löpande urval och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Jonna Svenson på mejladress [email protected].
Låter det som något för dig eller vill veta mer? Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything. Visa mindre

Teknisk IT-support till vår kund inom försvarsindustrin i Karlskoga!

Ta chansen att axla en teknisk roll hos en uppdragsgivare som gör skillnad för samhället. Skicka in din ansökan idag - vi arbetar med löpande urval. OM TJÄNSTEN Vi söker efter dig som vill arbeta nära och stödja vår kunds Onsite Support Technicians i det dagliga arbetet med installation, leverans och uppkoppling av datorer och annan klientnära hårdvara. Utbildning kommer att ges på plats för att säkerställa att du snabbt kan bli en värdefull del av team... Visa mer
Ta chansen att axla en teknisk roll hos en uppdragsgivare som gör skillnad för samhället. Skicka in din ansökan idag - vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN

Vi söker efter dig som vill arbeta nära och stödja vår kunds Onsite Support Technicians i det dagliga arbetet med installation, leverans och uppkoppling av datorer och annan klientnära hårdvara. Utbildning kommer att ges på plats för att säkerställa att du snabbt kan bli en värdefull del av teamet.

Tjänsten är säkerhetsklassad vilket gör att det krävs en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Agera support för skrivare och konferensrum, säkerställa att all utrustning fungerar optimalt
* Problemlösning och ge support till användare där fjärrstyrning inte fungerar
* Installera och leverera datorer samt annan klientnära IT-hårdvara, och se till att registret för hårdvaran hålls uppdaterad
* Dokumentera ärenden i kunskapsdatabasen och ärendehanteringssystemet för såväl slutanvändare som IT-resurser
* Kvalitetssäkra leveransen från den lokala on-site supporten


VI SÖKER DIG SOM
- Kan kommunicera obehindrat på svenska, i såväl tal som skrift
- Är ok att genomföra en säkerhetsprövning
- Har erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem
- Har erfarenhet av slutanvändarsupport
- Är van att arbeta i Microsoftmiljö

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Tillitsfull
- Ordningsam
- Stabil
- Ansvarstagande

Övrig information
- Start: Oktober 2024
- Slutdatum: 30 juni 2025
- Omfattning: Heltid
- Placering: Karlskoga

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. Visa mindre

Serviceinriktad onsitetekniker till SAAB

Vill du vara en del av ett företag som arbetar för att skydda både människor och samhällen? Vår kund SAAB arbetar i en spännande och varierad miljö där de tillsammans verkar för att skapa de produkter och tjänster som behövs för att uppfylla detta. Nu söker SAAB en serviceinriktad onsitetekniker till deras kontor i Karlskoga.  Omfattning: 100% Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Ort: På plats i Karlskoga. I denna tjänst förekommer arbete på nä... Visa mer
Vill du vara en del av ett företag som arbetar för att skydda både människor och samhällen? Vår kund SAAB arbetar i en spännande och varierad miljö där de tillsammans verkar för att skapa de produkter och tjänster som behövs för att uppfylla detta. Nu söker SAAB en serviceinriktad onsitetekniker till deras kontor i Karlskoga. 

Omfattning: 100%
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Ort: På plats i Karlskoga. I denna tjänst förekommer arbete på närliggande ort, därav är B-körkort ett krav
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter

Onsitesupport-teamet ansvarar för att erbjuda service och information samt att hantera frågor och avhjälpa incidenter och service requests från verksamheten. Du förbereder datorer samt installerar program och tillbehör åt slutanvändaren. Du har ett ansvar att hålla befintlig kunskapsdatabas uppdaterad samt förse användare med nya instruktioner och guider till både verksamheten och IT. Som onsitetekniker bistår du dina kollegor som inte finns fysiskt på plats, till exempel vid större driftstörningar eller säkerhetsrelaterade incidenter och du arbetar dagligen med systematisk felsökning.

I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår bland annat:
-
Support av skrivare och konferensrum
-
Lösa problem och supportera användare där fjärrstyrning inte fungerar eller räcker till
-
Installera samt leverera datorer, telefoner och annan klientnära IT-hårdvara och säkerställa att register för hårdvaran är uppdaterad
-
Dokumentera ärenden i kunskapsdatabas och ärendehanteringssystem för både slutanvändare och IT-resurser
-
Hantera VIP-ärenden

Din profil och kvalifikationer

För att lyckas i rollen är det viktigt att du kan sätta dig in i användarens situation för att på ett professionellt och pedagogiskt sätt hjälpa till där det behövs. Vi ser gärna att du har ett stort intresse för teknik och tycker om att stödja dina kollegor i verksamheten. Som person är du serviceinriktad, affärsmässig och proaktiv med att fånga upp potentiella utmaningar innan de uppstår. Du är självgående och har god förmåga att samarbeta med andra samt dela med dig av dina kunskaper. Vidare har du en förmåga att driva dina processer framåt och kommer gärna med förbättringsförslag. Bra kommunikationsförmåga och lyhördhet är fördelaktigt i denna roll.

Vi söker dig som har antingen minst 4-8 års erfarenhet av liknanade arbetsuppgifter alternativt dig som har arbetat inom aktuellt område i 9-12 år. 

Krav
-
Erfarenhet av liknanade arbetsuppgifter
-
B-körkort
-
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
-
Van vid dokumentation och administrativ hantering av ärenden inom IT
 
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i en stor koncern med komplexa IT-miljöer.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Befattningar där SAAB har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.
Intervjuer sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag.
Vad vi erbjuder

På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Elise Haglund
+46 733 571793
[email protected] Visa mindre

Junior on-site support i Karlskoga

Om tjänsten Nu hjälper vi vår kund i Karlskoga att hitta onsite support. Vår kund är känd för sin banbrytande teknik och starka värderingar som speglar kvalité, respekt och samarbete. Denna roll är en utmärkt möjlighet för dig som är i början av din IT karriär och vill arbeta i en miljö där varje dag erbjuder nya möjligheter att lära. Gillar du att lösa tekniska problem på fritiden? Nu har du chansen att arbeta med det på heltid! Start för tjänsten är så s... Visa mer
Om tjänsten
Nu hjälper vi vår kund i Karlskoga att hitta onsite support. Vår kund är känd för sin banbrytande teknik och starka värderingar som speglar kvalité, respekt och samarbete. Denna roll är en utmärkt möjlighet för dig som är i början av din IT karriär och vill arbeta i en miljö där varje dag erbjuder nya möjligheter att lära. Gillar du att lösa tekniska problem på fritiden? Nu har du chansen att arbeta med det på heltid! Start för tjänsten är så snart som möjligt.

Du kommer att arbeta genom oss på Cleverex Bemanning och spendera dina arbetsdagar hos vår kund i Karlskoga. Detta är ett konsultuppdrag på ca 10 månader, om allt känns bra i samarbetet finns det möjlighet till en förlängning.


Du erbjuds
• En plats i ett företag som värdesätter innovation och personlig utveckling.
• Möjlighet att arbeta med en bred teknisk plattform och få erfarenhet av ledande teknologier.
• En kultur som uppmuntrar till samarbete, respekt och öppenhet.

Arbetsuppgifter
Vi söker en konsult som ska stötta Onsite Support Technicians i det dagliga arbetet med att installera, leverera och koppla in datorer och annan klientnära hårdvara. Du erbjuds en utbildning på plats. Exempel på arbetsuppgifter
• Support av skrivare och konferensrum.
• Lösa problem och supporta användare där fjärrstyrning inte fungerar eller räcker till.
• Installera och leverera datorer och annan klientnära IT-hårdvara samt säkerställa att register för hårdvaran är uppdaterad.
• Dokumentera ärenden i kunskapsdatabas och i ärendehanteringssystemet för både slutanvändare och IT-resurser.
• Säkerställa att leveransen från den lokala On-Site Support är hög inom alla ansvarsområden.

Din profil
• Du har en avklarad gymnasial utbildning, med fördel inom teknik
• Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
• Svensk medborgare och har ett rent belastningsregister, då rollen kräver säkerhetsklassning.
• Har erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem och slutanvändarsupport
Vidare värderar vi dina personliga egenskaper. Du har ett brinnande intresse för teknik och hjälper gärna andra med tekniska problem. Ditt förhållningssätt är prestigelöst och du är pedagogisk.

Övrigt
Start: Så snart som möjligt
Omfattning: Heltid
Placering: Karlskoga
Rekryteringsprocessen hanteras av Cleverex och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av [email protected]


Om oss
På Cleverex Bemanning arbetar vi med att rekrytera och hyra ut rätt medarbetare till rätt kund. Vårt största fokus ligger på våra kunder, konsulter och kandidater och vårt mål är att du som kandidat ska känna att du hamnat helt rätt! Visa mindre

Support Technician hos företag i Karlskoga

Har du erfarenhet av IT från stora arbetsplatser och brinner för service? Då kan detta vara tjänsten för dig! Om tjänsten För kunds räkning söker vi nu en serviceinriktad Onsite-tekniker till deras anläggning i Karlskoga. Teamet i Onsite support ansvarar för att erbjuda service som innefattar bland annat att ge information, avhjälpa incidenter och hantera service requests från verksamheten. Det kan innebära att förbereda datorer, installera program och ti... Visa mer
Har du erfarenhet av IT från stora arbetsplatser och brinner för service? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Om tjänsten
För kunds räkning söker vi nu en serviceinriktad Onsite-tekniker till deras anläggning i Karlskoga. Teamet i Onsite support ansvarar för att erbjuda service som innefattar bland annat att ge information, avhjälpa incidenter och hantera service requests från verksamheten. Det kan innebära att förbereda datorer, installera program och tillbehör åt slutanvändaren. Det ingår ett ansvar att hålla befintlig kunskapsdatabas uppdaterad samt förse användare med nya instruktioner och guider till verksamheten och IT.

- Anställningsform: Konsultuppdrag, visstidsanställning med möjlighet till förlängning.
- omfattning: Uppdraget beräknas pågå mellan 1 oktober 2024 och 1 oktober 2025.
- placeringsort: Karlskoga

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som Support Technician kommer du att hantera ärenden både via samtal och e-post. Ni har generellt sett ett växlande tempo då er vardag styrs av unika händelser. Vi tror på att våra medarbetare gör ett bra arbete när de trivs, så det är viktigt för oss att hitta just dig som trivs i en tempofyllda vardag. Det genuina intresset för IT underlättar ditt arbete varje dag. Arbetet kommer vara intensivt och utmanande, samtidigt som det är givande och utvecklande!

Exempel på arbetsuppgifter:

• Support av skrivare och konferensrum.
• Lösa problem och supporta användare där fjärrstyrning inte fungerar eller räcker till.
• Installera och leverera datorer, telefoner och annan klientnära IT-hårdvara samt säkerställa att vårt register för hårdvaran är uppdaterad.
• Hantera VIP ärenden, vid tillfällen där vi behöver bistå personer som behöver snabb och kompetent hjälp inom våra tjänster.
• Dokumentera ärenden i kunskapsdatabas och i ärendehanteringssystemet för både slutanvändare och IT-resurser.
• Arbete med systematisk felsökning
• Bistå dina kollegor som inte finns fysiskt på plats t ex vid större driftstörningar eller säkerhetsrelaterade incidenter
• Säkerställa att leveransen från den lokala On-Site Support är hög inom alla ansvarsområden.

Vem är du?
Vi vill helst att du har en eftergymnasial utbildning inom IT, gärna yrkeshögskola, även om det inte är ett krav. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en stor koncern med komplexa IT-miljöer.

Krav:

- Krav på goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.
- Vana vid dokumentation och administrativ hantering av ärenden inom IT
- B-körkort

Du och ditt team är ett lag och tillsammans ska ni se till att hjälpa era kollegor med tempo och hög klass. För att lyckas i rollen som onsite supporttekniker måste du vara strukturerad, fokuserad och ha koll på läget.

Vi hanterar ansökningar löpande, så ansök redan idag!


Om verksamheten
IT-branschen är dynamisk och föränderlig, det vet vi på Poolia IT. Därför värderar vi din kompetens och personliga egenskaper högt när vi anställer dig som konsult. Att få rätt person på rätt plats är vår grej, och vi vet vikten av nytänkande inom IT-branschen för att kunna erbjuda lösningar som passar våra konsulter lika bra som våra kunder.

Att vara konsult hos oss ger dig många möjligheter att prova på olika branscher, företag och roller. Läs gärna mer om hur det är att vara konsult hos oss: https://www.poolia.se/karriar/tips/konsult/. Det passar dig som vill få mycket erfarenhet under en kortare period. Om du letar efter en värld fylld av spännande möjligheter och nya kontakter kommer du gilla att vara konsult hos oss. Visa mindre

Teknisk IT-support till försvarsindustrin

Ta chansen att axla en teknisk roll hos en uppdragsgivare som gör skillnad för samhället. Skicka in din ansökan idag - vi arbetar med löpande urval. OM TJÄNSTEN Till vår kund i Karlskoga söker vi en serviceinriktad Onsite tekniker inom IT. Teamet i Onsite support ansvarar för att erbjuda service som innefattar bland annat att ge information, avhjälpa incidenter och hantera service requests från verksamheten. Det kan innebära att preparera datorer, instal... Visa mer
Ta chansen att axla en teknisk roll hos en uppdragsgivare som gör skillnad för samhället. Skicka in din ansökan idag - vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Till vår kund i Karlskoga söker vi en serviceinriktad Onsite tekniker inom IT. Teamet i Onsite support ansvarar för att erbjuda service som innefattar bland annat att ge information, avhjälpa incidenter och hantera service requests från verksamheten. Det kan innebära att preparera datorer, installera program och tillbehör åt slutanvändaren. Det ingår ett ansvar att hålla befintlig kunskapsdatabas uppdaterad samt förse användare med nya instruktioner och guider till verksamheten och IT.

Tjänsten är säkerhetsklassad vilket gör att det krävs en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen.

VI SÖKER DIG SOM
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
- Vana vid dokumentation och administrativ hantering av ärenden inom IT
- B-körkort

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en stor koncern med komplexa IT-miljöer.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Tillitsfull
- Ordningsam
- Stabil
- Socialt självsäker

Övrig information
- Start: oktober 2024
- Omfattning: heltid
- Placering: Karlskoga
- Tjänsten kräver en bakgrundskontroll och är säkerhetsklassad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. Visa mindre

Onsite-tekniker | Karlskoga | Experis

Är du go-to personen när teknikstrul blir vardag? Drivs du av att dyka djupt in i teknisk problemlösning? Som Onsite tekniker på Experis skapar du din framtid i en kultur där du är med och formar IT-landskapet. Sätt dig bekvämt, för här kommer din biljett till Experis-resan! Arbetsbeskrivning Drivs du av att dyka djupt in i problemlösning och erbjuda förstklassig service? Som Onsite tekniker på Experis kommer du inte bara lösa dina kollegors IT-relaterad... Visa mer
Är du go-to personen när teknikstrul blir vardag? Drivs du av att dyka djupt in i teknisk problemlösning? Som Onsite tekniker på Experis skapar du din framtid i en kultur där du är med och formar IT-landskapet. Sätt dig bekvämt, för här kommer din biljett till Experis-resan!

Arbetsbeskrivning

Drivs du av att dyka djupt in i problemlösning och erbjuda förstklassig service? Som Onsite tekniker på Experis kommer du inte bara lösa dina kollegors IT-relaterade problem utan också utvecklas och utmanas dagligen. Ditt ansvar kommer vara att tillhandahålla teknisk support och där du kommer möta ärenden som kan innefatta alltifrån att säkerställa den dagliga driften till felsökning, systemadministration, nätverkshantering, IT-säkerhet, anpassningar och installationer. Du är nyckeln till ett smidigt IT-landskap och din insats kommer vara lösningen på andras tekniska huvudvärk

Vi värdesätter samarbete och stöttning i vårt team och ser till att ingen känner sig ensam i arbetet. Att jobba som konsult via Experis är inte bara spännande utan också lärorikt. För oss är det viktigt att du som konsult blir och känner dig som en del av Experis-teamet redan från dag ett. Du kommer att vara anställd hos oss på Experis och jobba ute hos någon av våra kunder.

För att du ska trivas i rollen ser vi att du har nedan erfarenhet och egenskaper:

* 1-3 års erfarenhet som Onsite tekniker, Service Desk tekniker eller Backoffice tekniker, helst med fokus på nätverk, skrivare och datorer (mest hårdvara, men även en del mjukvara)
* Grundläggande IT-kunskaper inom ominstallation av datorer, felsökning, nätverksuppkoppling, samt hantering av ärenden i en IT-miljö
* Generell kunskap inom nätverk är mycket önskvärt
* Körkort
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Den här rollen är säkerhetsklassad och på plats i Karlskoga. Det är viktigt att du inte bara har den tekniska kunskapen, utan även har rätt personlighet - vi söker någon som är ordningsam, driven och redo att ta ansvar. Vi ser att du är flexibel och beredd att täcka för dina kollegor samt resa till de olika siterna vid behov.

Vi tror på motivation och viljan att lära, så om du har en grundläggande IT-utbildning och känner att du passar in på beskrivningen, är du välkommen att söka.

Om Experis

Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor.

På Experis får du en personlig konsultchef och kontinuerlig kompetensutveckling så att du kan hålla dig ajour med ny teknik. Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.

Vi på Experis är ett värderingsstyrt bolag, och allt vi gör genomsyras av våra värderingar People, Knowledge och Innovation.

People | Vi inkluderar och välkomnar alla oavsett roll, funktion eller ansvar. Vi värderar kompetens och har förtroende för att individen tar eget ansvar och levererar inom ramen för sin rollbeskrivning. Vi är prestigelösa och vårt arbetsklimat bygger på öppenhet och trygghet.

Knowledge | Vi har ett "growth mindset" och håller oss relevanta på marknaden genom att ständigt förflytta och höja vår egen kompetens, våra konsulters samt våra lösningar/erbjudanden.

Innovation | Vi vågar testa nytt och misslyckas. Det kräver mod. Vi har ett utifrån och in-fokus och arbetar hela tiden med värdeskapande aktiviteter för våra målgrupper.

Vad kan vi erbjuda dig?

På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Förutom möjligheten att utveckla dina kunskaper ute på spännande uppdrag erbjuds du provanställning enligt kollektivavtal, marknadsmässig månadslön, reglerad semester och semestersättning, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkring, samt många andra förmåner - precis som det alltid ska vara.

Ansökan

Låter detta intressant? Sök jobbet redan idag, urval sker löpande! Vi tar inte emot ansökningar via mail, men om du har frågor är du välkommen att kontakta Ebba Folkesson på [email protected]. Visa mindre

IT-tekniker

Om tjänstenVi söker nuen IT-teknikertill ett produktbolag inom försvarsindustrin. Bolaget har som uppdrag att skydda människor och samhällen och bidrar därmed till samhällets trygghet. I din roll som IT-teknikerbestår ditt arbete avatt drifta och underhålladen befintliga IT-miljön samt att arbeta systematiskt med att ta fram lösningsförslag, koncept och idéer för att utveckla den vidare.I dendaglig driften arbetar dumed ärendehantering i Jira.Exempel på är... Visa mer
Om tjänstenVi söker nuen IT-teknikertill ett produktbolag inom försvarsindustrin. Bolaget har som uppdrag att skydda människor och samhällen och bidrar därmed till samhällets trygghet.
I din roll som IT-teknikerbestår ditt arbete avatt drifta och underhålladen befintliga IT-miljön samt att arbeta systematiskt med att ta fram lösningsförslag, koncept och idéer för att utveckla den vidare.I dendaglig driften arbetar dumed ärendehantering i Jira.Exempel på ärenden ärfelsökning, versionsuppdateringar, teknikutvärderingar,patchning m.m. Ditt arbete kommer att vara inriktad mot Linux och du får möjlighet att läras upp inom detta på plats av en erfaren kollega.I teamet du skulle tillhöraingår13 seniora kollegor som delar din passion för teknik. Letar du efter en trygg arbetsgivare där du får stora möjligheter att utvecklas är det här för dig!Din kompetensFör att lyckas i rollen ser vi att du är en teknikintresserad problemlösare med kompetens inom felsökning. Då produkterna kräver ett högt säkerhetstänk lägger vi stor vikt vid att du ansvarstagande, noggrann och strukturerad.Du har ävenrelevant arbetslivserfarenhet från roller så som supporttekniker, IT-tekniker eller diftteknikeroch/eller utbildning inom IT-infrastrukturområdet.Erfarenhet inom Linux är meriterande.

ÖvrigtLön: Fast månadslönOmfattning:Heltid, tillsvidareStart: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstidPlaceringsort:Karlskoga
Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag!
Om ossProcruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen.Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards 2022 och är utsedda tillÅrets Rekryteringsföretag (20-49 anställda)ochÅrets Raket (Rekrytering). Läs mer om utmärkelsernahär. Visa mindre

IT-konsult

Vi på Ateria IT AB söker nu en erfaren och engagerad IT-konsult som vill vara en del av vårt team i Karlskoga. Vi är en växande organisation som erbjuder spännande och utmanande uppdrag inom IT och telefoni till våra kunder i olika branscher och storlekar. Som IT-konsult hos oss kommer du att arbeta nära våra kunder, både från vårt kontor och direkt i deras lokaler. Du kommer att ha en viktig roll i att se till att våra kunder har rätt tekniska lösningar f... Visa mer
Vi på Ateria IT AB söker nu en erfaren och engagerad IT-konsult som vill vara en del av vårt team i Karlskoga. Vi är en växande organisation som erbjuder spännande och utmanande uppdrag inom IT och telefoni till våra kunder i olika branscher och storlekar.
Som IT-konsult hos oss kommer du att arbeta nära våra kunder, både från vårt kontor och direkt i deras lokaler. Du kommer att ha en viktig roll i att se till att våra kunder har rätt tekniska lösningar för deras verksamhet och att hjälpa dem lösa eventuella problem de kan stöta på längs vägen. Dina dagliga arbetsuppgifter kommer att variera, från nätverkshantering och installationer till felsökning och teknisk support.
För att trivas och lyckas i rollen som IT-konsult hos oss på Ateria IT AB tror vi att du är en person som gillar att arbeta självständigt och samtidigt ha många kontaktytor. Du är lösningsorienterad, har en bred teknisk kunskap och har goda kommunikationsfärdigheter både i tal och skrift på svenska och engelska.
Kvalifikationer och erfarenhet:
Relevant utbildning inom IT eller certifieringar såsom Security+, Network+ eller Cloud+
Erfarenhet av teknisk support, helpdesk eller teknikerrollen
Erfarenhet av nätverkshantering, klienter, servrar, virtualisering, brandväggar och switchar
Erfarenhet av Microsoft 365 och Azure
Dokumentation av IT-system



Vi tror på ständig utveckling och lärande, så som IT-konsult hos oss kommer du att få möjlighet att fortsätta utveckla dina färdigheter genom utbildningar och certifieringar, både på individ- och företagsnivå.
Om du är en tekniskt kunnig och lösningsorienterad person som brinner för att hjälpa kunderna att lyckas, är du den vi söker! Skicka din ansökan och CV till [email protected] och låt oss tillsammans skapa en bättre digital värld. Visa mindre

On site-support till Karlskoga

Nu söker vi en serviceinriktad on site-tekniker till vår kund inom försvarsindustrin. Här får du arbeta i en spännande och varierad miljö och vara en del av ett företag som arbetar för att skydda både människor och samhällen. Välkommen in med din ansökan! OM TJÄNSTEN Teamet i On site support ansvarar för att erbjuda service och information, hantera frågor samt avhjälpa incidenter och service requests från verksamheten. Du preparerar datorer, installerar ... Visa mer
Nu söker vi en serviceinriktad on site-tekniker till vår kund inom försvarsindustrin. Här får du arbeta i en spännande och varierad miljö och vara en del av ett företag som arbetar för att skydda både människor och samhällen. Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Teamet i On site support ansvarar för att erbjuda service och information, hantera frågor samt avhjälpa incidenter och service requests från verksamheten. Du preparerar datorer, installerar program och tillbehör åt slutanvändaren och ansvarar för att möjliggöra en effektiv och stabil IT-miljö.

Tjänsten är ett konsultuppdrag och sträcker sig till slutet av Augusti. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Installera och leverera datorer, telefoner och annan klientnära IT-hårdvara samt säkerställa att register för hårdvara är uppdaterat
* Support av skrivare och konferensrum
* Lösa problem och supporta användare där fjärrstyrning inte fungerar eller räcker till
* Dokumentera ärenden i kunskapsdatabas och i ärendehanteringssystemet för både slutanvändare och IT-resurser
* Bistå dina kollegor som inte finns fysiskt på plats t ex vid större driftstörningar eller säkerhetsrelaterade incidenter
* Arbete med systematisk felsökning


VI SÖKER DIG SOM
- Har ett tekniskt intresse och relevant erfarenhet inom området
- Är van vid dokumentation och administrativ hantering av ärenden inom IT
- Innehar B-körkort då det förekommer arbete på närliggande ort
- Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av att arbeta i en stor koncern med komplexa IT-miljöer

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Självgående
- Affärsinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. Visa mindre

Onsite tekniker till kund inom försvarsindustrin

Vi på Adecco Tech söker nu efter en serviceinriktad Onsite tekniker till vår kund i Karlskoga. Vill du vara en del av ett företag som arbetar för att skydda båda människor och samhällen? Hos vår kund arbetar du i en spännande och varierad miljö där de tillsammans verkar för att skapa de produkter och tjänster som behövs för att uppfylla detta. Om tjänsten I rollen som Onsite tekniker har du som uppdrag att möjliggöra en effektiv och stabil IT- miljö som b... Visa mer
Vi på Adecco Tech söker nu efter en serviceinriktad Onsite tekniker till vår kund i Karlskoga. Vill du vara en del av ett företag som arbetar för att skydda båda människor och samhällen? Hos vår kund arbetar du i en spännande och varierad miljö där de tillsammans verkar för att skapa de produkter och tjänster som behövs för att uppfylla detta.

Om tjänsten
I rollen som Onsite tekniker har du som uppdrag att möjliggöra en effektiv och stabil IT- miljö som berör allt gällande detta på arbetsplatsen, hos slutanvändaren on site och gemensamma ytor som kräver funktioner som till exempel konferensrum. Det kräver även ett serviceinriktat förhållningsätt då du supporterar och understödjer dina kollegors vardag till det bättre. Teamet i Onsite support ansvarar för att erbjuda service och information, hantera frågor och avhjälpa incidenter och service requests från verksamheten. Du preparerar datorer, installerar program och tillbehör åt slutanvändaren. Du har ett ansvar att hålla befintlig kunskapsdatabas uppdaterad samt förse användare med nya instruktioner och guider till både verksamheten och IT. I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår:

• Support av skrivare och konferensrum.
• Lösa problem och supporta användare där fjärrstyrning inte fungerar eller räcker till.
• Installera och leverera datorer, telefoner och annan klientnära IT-hårdvara samt säkerställa att register för hårdvaran är uppdaterad.
• Hantera VIP ärenden, vid tillfällen där de behöver bistå personer som behöver snabb och kompetent hjälp inom deras tjänster.
• Dokumentera ärenden i kunskapsdatabas och i ärendehanteringssystemet för både slutanvändare och IT-resurser.
• Arbete med systematisk felsökning.
• Bistå dina kollegor som inte finns fysiskt på plats t ex vid större driftstörningar eller säkerhetsrelaterade incidenter.
• Säkerställa att leveransen från den lokala On-Site Support är hög inom alla ansvarsområden.

Detta är en heltidstjänst med start omgående som kräver fysisk närvaro i Karlskoga. Initialt är detta ett konsultuppdrag där du kommer att vara anställd av Adecco Tech. Intentionen är att du därefter blir överrekryterad till kundföretaget.

Om dig
Vi söker dig som har relevant erfarenhet inom området samt är nyfiken på att ta dig an en tjänst hos vår kund. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet för rollen och det är viktigt att du kan sätta dig in i användarens situation för att på ett professionellt och pedagogiskt sätt hjälpa till där det behövs. Trevligt bemötande och hjälpsamhet är nyckelord i vår kunds verksamhet. Vi ser gärna att du har ett stort intresse för teknik och vill vara med och bidra till att stödja dina kollegor i verksamheten. Därmed att du gillar att supportera och att arbeta i en miljö där förutsättningarna är föränderliga.

Du är serviceinriktad, affärsmässig och proaktiv med att fånga upp potentiella utmaningar innan de uppstår. Du är självgående och har god förmåga att samarbeta med andra samt dela med dig av dina kunskaper. Vidare har du en förmåga att driva dina processer framåt och kommer gärna med förbättringsförslag. Bra kommunikationsförmåga och lyhördhet är fördelaktigt i den här rollen.

För att lyckas i rollen ser vi att du möter följande krav:
• 1-3 års erfarenhet inom området.
• Du besitter goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.
• Erfarenhet av dokumentation och administrativ hantering av ärenden inom IT.
• B-körkort då det i denna tjänst förekommer arbete på närliggande ort.
• Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i en stor koncern med komplexa IT-miljöer.

Kontaktuppgifter
Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Beatrice Arvidsson via [email protected] 

Om din fråga rör registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport via [email protected] 

Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail. Vänligen använd ansökningsformuläret på vår webbplats för att skicka in din ansökan!

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Onsite Support Technician

Vill du vara en del av ett företag som arbetar för att skydda både människor och samhällen? På Saab arbetar vi i en spännande och varierad miljö där vi tillsammans verkar för att skapa de produkter och tjänster som behövs för att uppfylla detta. Om tjänsten Vi söker en serviceinriktad Onsite tekniker till vårt kontor i Karlskoga. I din blivande roll har du som uppdrag att möjliggöra en effektiv och stabil IT- miljö som berör allt gällande detta på arbet... Visa mer
Vill du vara en del av ett företag som arbetar för att skydda både människor och samhällen? På Saab arbetar vi i en spännande och varierad miljö där vi tillsammans verkar för att skapa de produkter och tjänster som behövs för att uppfylla detta.

Om tjänsten

Vi söker en serviceinriktad Onsite tekniker till vårt kontor i Karlskoga. I din blivande roll har du som uppdrag att möjliggöra en effektiv och stabil IT- miljö som berör allt gällande detta på arbetsplatsen, hos slutanvändaren on site och gemensamma ytor som kräver funktioner som till exempel konferensrum. Det krävs därav ett serviceinriktat förhållningsätt då du supporterar och understödjer dina kollegors vardag till det bättre. Detta är en heltidstjänst som kräver fysisk närvaro Karlskoga.

Teamet i Onsite support ansvarar för att erbjuda service och information, hantera frågor och avhjälpa incidenter och service requests från verksamheten. Du preparerar datorer, installerar program och tillbehör åt slutanvändaren. Du har ett ansvar att hålla befintlig kunskapsdatabas uppdaterad samt förse användare med nya instruktioner och guider till både verksamheten och IT.

I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår:

* Support av skrivare och konferensrum.
* Lösa problem och supporta användare där fjärrstyrning inte fungerar eller räcker till.
* Installera och leverera datorer, telefoner och annan klientnära IT-hårdvara samt säkerställa att vårt register för hårdvaran är uppdaterad.
* Hantera VIP ärenden, vid tillfällen där vi behöver bistå personer som behöver snabb och kompetent hjälp inom våra tjänster.
* Dokumentera ärenden i kunskapsdatabas och i ärendehanteringssystemet för både slutanvändare och IT-resurser.
* Arbete med systematisk felsökning.
* Bistå dina kollegor som inte finns fysiskt på plats t ex vid större driftstörningar eller säkerhetsrelaterade incidenter.
* Säkerställa att leveransen från den lokala On-Site Support är hög inom alla ansvarsområden.

Om dig

Vi söker dig som har relevant erfarenhet inom området samt är nyfiken på att ta dig an en tjänst hos oss!

Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet för rollen och det är viktigt att du kan sätta dig in i användarens situation för att på ett professionellt och pedagogiskt sätt hjälpa till där det behövs. Trevligt bemötande och hjälpsamhet är nyckelord i vår verksamhet. Vi ser gärna att du har ett stort intresse för teknik och vill vara med och bidra till att stödja dina kollegor i verksamheten. Därmed att du gillar att supportera och att arbeta i en miljö där förutsättningarna är föränderliga.

Du är serviceinriktad, affärsmässig och proaktiv med att fånga upp potentiella utmaningar innan de uppstår. Du är självgående och har god förmåga att samarbeta med andra samt dela med dig av dina kunskaper. Vidare har du en förmåga att driva dina processer framåt och kommer gärna med förbättringsförslag. Bra kommunikationsförmåga och lyhördhet är fördelaktigt i den här rollen.

Du besitter goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift, samt är van vid dokumentation och administrativ hantering av ärenden inom IT. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i en stor koncern med komplexa IT-miljöer

I denna tjänst förekommer arbete på närliggande ort, därav är B-körkort ett krav.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Vad du blir en del av

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga.

Vi tillhör avdelningen Recource & Competence center där merparten av våra medarbetare har sin hemvist. Vårt ansvar är att säkerställa att vi har rätt kompetens för framtiden inom områdena IT-säkerhet, Workplace, IAM, Support mm. Våra medarbetare arbetar inom förvaltning, utveckling, projekt och program. IT-organisationen är på en spännande resa där vi ställer om från en traditionell leveransmodell till ett modern och agilt sätt att arbeta och där budskapet är tydligt att vi är "business enablers".

Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här.

Du kan läsa mer om Saab som företag här.

Om du vill lära känna vår verksamhet och personal lite bättre kan du hitta berättelser från några av våra anställda Här.

Urvalet sker löpande och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att söka redan idag! Vi ser fram mot din ansökan.

Saab är ett företag där människan står i centrum. Vi har en god arbetsmiljö där vi stöttar och hjälper varandra att göra vårt bästa. Kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling är exempel på områden där vi alltid arbetar hårt för att säkerställa att du som medarbetare får de möjligheter som du behöver. Visa mindre

IT-Support till Infocare AB

Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 1 månad. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsu... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 1 månad. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Infocare AB. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget:

Infocare är den ledande serviceleverantören av teknisk utrustning i Norden. De har över 60 serviceställen och 1100 anställda i Norge, Danmark och Finland. Utöver detta levererar de onsite service, installationer, transporter och mjukvarutjänster till företag över hela Sverige. Infocare AB´s mål är att erbjuda de mest effektiva tekniska lösningarna på marknaden och att lösa tekniska utmaningar på ett effektivt och professionellt sätt.

Arbetsuppgifter:

I rollen arbetar du med att erbjuda support till dina kollegor i företagets vardagliga IT-miljö. Detta gör du bland annat genom att administrera konton och lösa tekniska problem, installera nya datorer och skrivare. Vidare arbetar du även med ärendehantering och är behjälplig med problemlösning kopplat till IT-avdelningens dagliga behov.

• Byta ut och leverera nya datorer till användarna
• Onsite-support

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Meriterande med någon teknisk erfarenhet, antingen i en roll som onsite-tekniker, support eller servicedesk
• Meriterande med erfarenhet av ärendehanteringssystem
• Svenska obehindrat i såväl tal som skrift
• Engelska obehindrat i såväl tal som skrift är meriterande

Som person är du uppmärksam, tillmötesgående och gillar att hjälpa andra. När problem uppstår är du lösningsorienterad och blir motiverad av att kunna ge kunderna förstklassig service. I rollen arbetar du tätt ihop med ditt team, varför det är viktigt att du gillar att arbeta tillsammans med andra. Avslutningsvis ser du till gruppens bästa och är mån om att skapa ett bra arbetsklimat.

Övrig information:

Start: 9 januari
Plats: Karlskoga
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla [email protected]
så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Visa mindre

IT-support till Infocare AB

Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 1 månad. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsu... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 1 månad. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Infocare AB. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget:

Infocare är den ledande serviceleverantören av teknisk utrustning i Norden. De har över 60 serviceställen och 1100 anställda i Norge, Danmark och Finland. Utöver detta levererar de onsite service, installationer, transporter och mjukvarutjänster till företag över hela Sverige. Infocare AB´s mål är att erbjuda de mest effektiva tekniska lösningarna på marknaden och att lösa tekniska utmaningar på ett effektivt och professionellt sätt.

Arbetsuppgifter:

I rollen arbetar du med att erbjuda support till dina kollegor i företagets vardagliga IT-miljö. Detta gör du bland annat genom att administrera konton och lösa tekniska problem, installera nya datorer och skrivare. Vidare arbetar du även med ärendehantering och är behjälplig med problemlösning kopplat till IT-avdelningens dagliga behov.

• Byta ut och leverera nya datorer till användarna
• Onsite-support

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Meriterande med någon teknisk erfarenhet, antingen i en roll som onsite-tekniker, support eller servicedesk
• Meriterande med erfarenhet av ärendehanteringssystem
• Svenska obehindrat i såväl tal som skrift
• Engelska obehindrat i såväl tal som skrift är meriterande

Som person är du uppmärksam, tillmötesgående och gillar att hjälpa andra. När problem uppstår är du lösningsorienterad och blir motiverad av att kunna ge kunderna förstklassig service. I rollen arbetar du tätt ihop med ditt team, varför det är viktigt att du gillar att arbeta tillsammans med andra. Avslutningsvis ser du till gruppens bästa och är mån om att skapa ett bra arbetsklimat.

Övrig information:

Start: 9 januari
Plats: Karlskoga
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla [email protected]
så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Teknisk support till växande bolag i Karlskoga

Har du ett stort intresse för teknik och är nyfiken på att arbeta med support? Är du ny i karriären och vill arbeta med utmanande och spännande uppgifter där du som spindeln i nätet kommer att hjälpa personer runt om i världen med teknisk support? Kan detta vara ditt nästa steg i karriären? Ta möjligheten och ansök redan idag! Dina arbetsuppgifter Vi söker dig som vill arbeta i en varierad roll, där du får vara en del av ett tight team där du som teknisk... Visa mer
Har du ett stort intresse för teknik och är nyfiken på att arbeta med support? Är du ny i karriären och vill arbeta med utmanande och spännande uppgifter där du som spindeln i nätet kommer att hjälpa personer runt om i världen med teknisk support? Kan detta vara ditt nästa steg i karriären? Ta möjligheten och ansök redan idag!

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill arbeta i en varierad roll, där du får vara en del av ett tight team där du som teknisk support kommer att arbeta mot det tekniska, med support, lasermärkning, utföra tester och mycket mer. Utöver detta kommer du också onboarda produkten i kundernas verksamheter. Rollen innefattar en del resor både inom landet men också utomlands så du bör vara trygg i att resa och vara beredd på att möta spännande kunder i olika länder.

För att lyckas i rollen ser vi att du som person är noggrann, social och gillar att hela tiden komma framåt. Du kommer att sitta inhouse till största delen på kontoret i Karlskoga.

Om företaget
Vår samarbetskund är verksam i 29 länder och är global teknikledare för automatisk datafångst och fabriksautomation, specialiserat på design och produktion av streckkodsläsare, mobila datorer, sensorer för detektering, mätning och säkerhet, RFID, vision och lasermarkeringssystem.

Vad du erbjuds hos kund
• Utmanande och utvecklande uppgifter
• Problemlösning, här kommer din tekniska ådra få arbeta och du kommer att lära dig massor
• En snabb start in i rollen – Learning by doing!
• Resor runt om i världen (Uppskattningsvis ca 20 resdagar om året)

Din profil
Vi ser med stor fördel att du brinner för teknik, och att det är en stor del av ditt liv. Vidare är du nyfiken, social och har inga problem med att skapa och vårda kundrelationer. Eftersom en stor del av rollen innehåller support till företagets kunder läggs stor vikt vid att du som person är serviceminded och är mån om att hjälpa både kunder externt men också kollegor internt.

Skallkrav
• Eftergymnasial utbildning, förslagsvis automationsingenjör
• Erfarenhet av Microsoft Office, samt nätverkskunskaper såsom WLAN, Lan eller Tcp/IP
• Grundläggande el kunskaper (Till exempel ellära A och B)
• Kunna tala och skriva obehindrat på engelska och svenska
• Körkort B

Meriterande
• Arbetslivserfarenhet inom relevant område

Om oss
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du att bli direktanställd hos vår kund. All första kontakt ska gå via Framtiden.
Villkor
Start: Snarast eller enligt överenskommelse
Omfattning: 8-17, Heltid
Placering: Karlskoga Visa mindre

IT-support

IT-supportNu söker vi en hungrig IT-tekniker med ett brinnande intresse och stor vilja att utvecklas inom IT-drift och support. Tycker du dessutom om att ha en arbetsvardag som erbjuder dig att djupdyka inom teknik och få möjlighet att utvecklas tillsammans med dina kollegor så är det här ett jobb för dig. Vi söker dig som har en IT-utbildning på minst gymnasienivå och åtminstone 1 års arbetserfarenhet av liknande tjänst. Du bör ha erfarenhet inom Windows... Visa mer
IT-supportNu söker vi en hungrig IT-tekniker med ett brinnande intresse och stor vilja att utvecklas inom IT-drift och support.
Tycker du dessutom om att ha en arbetsvardag som erbjuder dig att djupdyka inom teknik och få möjlighet att utvecklas tillsammans med dina kollegor så är det här ett jobb för dig. Vi söker dig som har en IT-utbildning på minst gymnasienivå och åtminstone 1 års arbetserfarenhet av liknande tjänst. Du bör ha erfarenhet inom Windows Server/Klient, AD och Office 365, har du dessutom kunskap inom Linux och nätverk så är det meriterande. Din inställning och vilja är avgörande och kan ge dig goda möjligheter till utveckling. Som person är du serviceminded och har ett stort teknikintresse. Du tycker om att jobba självständigt och du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Tjänsterna är rekryteringar till våra uppdragsgivare. Ditt personliga brev och din CV vill ha snarast, dock senast den11/12-2022. Vänta inte till sista dagen, urval kan komma att ske under ansökningsperioden. Har du frågor så kontakta Ulrika Goldkuhl på 070-2611505. Visa mindre

Teknisk support - Karlskoga

Är du personen som vänner och familj vänder sig till när de behöver hjälp med tekniken hemma? Vill du jobba med teknik och samtidigt hjälpa människor? Då är du den vi söker! Vi på BuddyCompany söker dig som är en teknikentusiast, som älskar mötet med kunder och alltid levererar en fantastisk kundupplevelse! Du är kommunikativ och kan förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt. Du behöver inte ha någon tidigare arbetslivserfarenhet, vi lägger istäl... Visa mer
Är du personen som vänner och familj vänder sig till när de behöver hjälp med tekniken hemma? Vill du jobba med teknik och samtidigt hjälpa människor?
Då är du den vi söker!
Vi på BuddyCompany söker dig som är en teknikentusiast, som älskar mötet med kunder och alltid levererar en fantastisk kundupplevelse! Du är kommunikativ och kan förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt.
Du behöver inte ha någon tidigare arbetslivserfarenhet, vi lägger istället fokus på dina personliga egenskaper och tekniska kompetens.
I rollen som Buddy jobbar du självständigt genom att boka uppdrag i vår app när du har tid över. Du har möjlighet att ta uppdrag i ditt närområde såväl i resten av Sverige.
Arbetet sker genom hembesök till kunder som behöver hjälp med sin teknik, uppdragen varierar men består främst av:
Installation av routers.
Felsökning och installering av skrivare samt hemdatorer, exempelvis PC och Mac.
Uppdatering och formatering av smartphones så som Android och IOS.
Installation av tv/box.



Du erbjuds
Ständig uppdatering och utbildning av dagens nya teknik.
Ett engagerat digitalt community med kollegor som brinner lika mycket för teknik som du!
Ett flexibelt arbete där du kan ta uppdrag runt om i hela Sverige.
Möjligheten att själv styra ditt schema genom att ta uppdrag i vår app.



Om oss
TechBuddy är en startup som grundades 2016 i Stockholm och är idag ledande europeiskt varumärke för teknisk support, genom att ansluta tekniska experter till människor som behöver support hemma. Under årens lopp har TechBuddy expanderat till Spanien, Israel och Tyskland och levererat över 100 000 uppdrag.
Sedan 2021 är TechBuddy en del av BuddyCompany som är en "one-stop shop" för tjänster runt om hemmet. Idag erbjuder BuddyCompany bl.a. teknisk support, flytthjälp, hantverkare och städ.
Läs mer om oss här: https://www.buddycompany.com/our-story Visa mindre

Nätverkstekniker till KM Studio

KM Studio har över 35 års erfarenhet från dubbning av storfilmer som Lejonkungen och Shrek, filmer och serier för Netflix samt program för flertalet barnkanaler. Förutom vid vårt huvudkontor i Karlskoga har vi inspelningsstudios i Stockholm, Helsingfors, Oslo, Köpenhamn och Berlin. Och med hjälp av samarbetspartners i övriga länder kan vi erbjuda dubbning, voice-over, syntolkning, undertextning mm. till över 40 språk. Läs mer om www.kmstudio.com Nu söker... Visa mer
KM Studio har över 35 års erfarenhet från dubbning av storfilmer som Lejonkungen och Shrek, filmer och serier för Netflix samt program för flertalet barnkanaler. Förutom vid vårt huvudkontor i Karlskoga har vi inspelningsstudios i Stockholm, Helsingfors, Oslo, Köpenhamn och Berlin. Och med hjälp av samarbetspartners i övriga länder kan vi erbjuda dubbning, voice-over, syntolkning, undertextning mm. till över 40 språk. Läs mer om www.kmstudio.com

Nu söker vi en Nätverkstekniker/IT-support till KM Studio För placering på vårt huvudkontor i Karlskoga söker vi nu en positiv och kreativ nätverkstekniker som ska få vara med och göra vårt starka team ännu starkare. Hos oss får du arbeta och utvecklas i en otroligt rolig bransch tillsammans med internationella kollegor och kunder. Du får jobba i ett växande företag som är i ständig utveckling och där du får möjlighet att lära dig mängder med olika arbetsuppgifter så vi ser gärna att du inte är rädd för att prova på nya saker.
Som nätverkstekniker är du med och ger support och stöttar alla företagets anställda i olika slags IT-relaterade frågor. Dina främsta arbetsuppgifter kommer att bestå av att underhålla vårt nätverk, servrar och datorer, sköta daglig drift och användarsupport samt administration av konton, lösenord mm. Du kommer att jobba tätt ihop med våra systemutvecklare och vid behov bistå med administration och dokumentation samt enklare installation och praktiska uppgifter.
Du har kunskaper inom nätverk och IT med erfarenhet inom Linux, Windows och Office365. Du kan också uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska.
Har du dessutom kunskap inom Mac, hårdvara och programmering så är det meriterande.
Som person är du serviceminded och har ett stort teknikintresse. Du tycker om att jobba självständigt och ta eget ansvar, älskar att lösa problem och är inte rädd för utmaningar.
Du som börjar hos oss blir en del av ett härligt gäng med mycket energi.
Låter det här som en spännande utmaning för dig?
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att ringa till rekryteringskonsult Ulrika Goldkuhl på Best Bemanning & Rekrytering AB på telefon 070-261 15 05 Din ansökan med ditt personliga brev och din CV vill vi ha senast den 11/12 2022. Visa mindre

Onsite Technician

InfoCare Service AB erbjuder dig goda karriärmöjligheter och spännande uppdrag inom områden som installation, driftsättning och teknisk support. Vi är Nordens ledande, oberoende tjänsteleverantör och i Sverige har vi kontor på 24 orter där våra konsulter och tekniker dygnet runt och året om ser till att våra kunder, små som stora, har fungerande och lönsamma IT-system. Våra största kunder återfinns hos allt från dagligvaruhandeln till myndigheter från no... Visa mer
InfoCare Service AB erbjuder dig goda karriärmöjligheter och spännande uppdrag inom områden som installation, driftsättning och teknisk support.

Vi är Nordens ledande, oberoende tjänsteleverantör och i Sverige har vi kontor på 24 orter där våra konsulter och tekniker dygnet runt och året om ser till att våra kunder, små som stora, har fungerande och lönsamma IT-system. Våra största kunder återfinns hos allt från dagligvaruhandeln till myndigheter från norr till söder. Nu växer vi ytterligare och söker ännu fler, engagerade kollegor.

Vi söker nu Support tekniker för uppdrag i Karlskoga

Dina arbetsuppgifter

Arbetet kräver mycket felsökning kring de mer komplexa problemen. Du kommer arbeta nära verksamheten och ärendena löses både via telefon, remote och även en del onsite-arbete. Ett jobb för dig som är redo att ta nästa steg!

Din profil
Hos oss är dina personliga egenskaper absolut viktigast. Vi söker dig med stort driv och engagemang, förstår god service och har ett socialt och trevligt sätt mot kunder och kollegor. Troligen har du tidigare arbetat ett par år med support i kundmiljö och känner dig redo för nästa utmaning.

Du har grundläggande kunskap inom nätverk, PC teknik samt är kunnig inom Microsoft Office support samt Windows. Du är van vid att arbeta med ett ärendehanteringssystem.

Du behöver kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. Tjänsten kräver B-körkort.

Urval och intervjuer sker löpande. Visa mindre

Onsite Technician

InfoCare Service AB erbjuder dig goda karriärmöjligheter och spännande uppdrag inom områden som installation, driftsättning och teknisk support. Vi är Nordens ledande, oberoende tjänsteleverantör och i Sverige har vi kontor på 24 orter där våra konsulter och tekniker dygnet runt och året om ser till att våra kunder, små som stora, har fungerande och lönsamma IT-system. Våra största kunder återfinns hos allt från dagligvaruhandeln till myndigheter från no... Visa mer
InfoCare Service AB erbjuder dig goda karriärmöjligheter och spännande uppdrag inom områden som installation, driftsättning och teknisk support.

Vi är Nordens ledande, oberoende tjänsteleverantör och i Sverige har vi kontor på 24 orter där våra konsulter och tekniker dygnet runt och året om ser till att våra kunder, små som stora, har fungerande och lönsamma IT-system. Våra största kunder återfinns hos allt från dagligvaruhandeln till myndigheter från norr till söder. Nu växer vi ytterligare och söker ännu fler, engagerade kollegor.

Vi söker nu en supporttekniker för kunds räkning i Karlskoga.

Dina arbetsuppgifter

Arbetet kräver mycket felsökning kring de mer komplexa problemen. Du kommer arbeta nära verksamheten och ärendena löses både via telefon, remote och onsite-arbete.

Din profil
Hos oss är dina personliga egenskaper absolut viktigast. Vi söker dig med stort driv och engagemang, förstår god service och har ett socialt och trevligt sätt mot kunder och kollegor. Troligen har du tidigare arbetat ett par år med support i kundmiljö och känner dig redo för nästa utmaning.

Du har grundläggande kunskap inom nätverk, PC teknik samt är kunnig inom Microsoft Office support samt Windows 10. Du är van vid att arbeta med ett ärendehanteringssystem enligt ITIL processerna. Har du kompetens i SNOW är det ett stort plus eller motsvarande ITIL verktyg är meriterande.

Du behöver kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. Tjänsten kräver B-körkort.

Urval och intervjuer sker löpande. OBS, skicka ditt CV på engelska och svenska.

Tillträde: Omgående
Omfattning: Heltid, tillsvidare Visa mindre

IT-handläggare

Vi är den välkomnande, kloka och innovativa kommunen. Vi är stolta över vår historia och nyfikna på vår framtid. Inom Karlskoga kommun arbetar 2 400 medarbetare inom 400 olika yrken. Vi alla bidrar till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Karlskoga. Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss! https://karlskoga.se/omkarlskoga Kommunstyrelsens ledningskontor svarar för ledning och samordning av all kommunal ... Visa mer
Vi är den välkomnande, kloka och innovativa kommunen. Vi är stolta över vår historia och nyfikna på vår framtid.
Inom Karlskoga kommun arbetar 2 400 medarbetare inom 400 olika yrken. Vi alla bidrar till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Karlskoga.
Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss!

https://karlskoga.se/omkarlskoga

Kommunstyrelsens ledningskontor svarar för ledning och samordning av all kommunal verksamhet.
På förvaltningen finns enheter för administrativ service, personal, ekonomi, information/kommunikation och IT.
Karlskoga kommun jobbar hårt för att digitalisera sina verksamheter och arbetssätt. IT-verksamheten är en viktig del i kommunens digitaliseringsresa och ska vara ett stöd i det arbetet. Office 365 är utrullad i stort och vi har behov av personal som kan hantera dess olika delar.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som IT-handläggare ingår uppdrag som incidentmanager. Du kommer att ingå i vårt team som ger support till alla kommunens verksamheter. Vi har påbörjat en resa mot nya arbetssätt med hjälp av ITIL och ser att du stöttar dina medarbetare i den fortsatta resan.

I dina arbetsuppgifter ansvarar du för att ta emot inkommande samtal och mail från kunder och handhar de ärenden som kommer in. Du arbetar dagligen med användarnära problemlösning inom Windows 10, AD och Office 365.

I ditt uppdrag har du ett nära samarbete med Problem Management och våra team för att definiera problem som upptäcks i leveransen och för att lösa incidenter och request.

Du kommer aktivt arbeta med analys av våra ärenden, göra uppföljningar och säkerställa att våra SLA:er uppfylls och rapporteras. Du kommer således att ansvara för att identifiera, dokumentera och driva förbättringar av leverans.

Servicedesken är ditt hjärta där du sköter bemanningen enligt schema, lär upp nya medarbetare och vidareutvecklar dem.

KVALIFIKATIONER
Utbildning på lägst gymnasienivå.
Du ska tidigare ha jobbat enligt ITIL eller annat processorienterat arbetssätt i ditt dagliga arbete. Du bör ha dokumentationsvana och förstå processkartläggning.

Office365 är en stor del av vår organisations dokument- och kommunikationsplattform. Du bör ha kunskap om detta och kunna lösa användarrelaterade problem.
Vi ser gärna att du har B-körkort.
Om du har dokumenterad arbetslivserfarenhet inom IT-området, är certifierad inom ITIL och har erfarenhet som Incident Manager, alternativt i liknande yrkesroll är detta meriterande.

Du kommer att jobba i en miljö där förändringar tillhör vardagen. Du har ett genuint intresse för teknik och att vilja ge support. I denna process lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och tekniska intresse
Du skall vara ansvarstagande, initiativrik och självgående samt ha förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på god svenska. Vi tycker det är viktigt att du har social kompetens, är en lagspelare och kan kommunicera bra med alla målgrupper. Du har alltid kunden i fokus.

Det finns goda möjligheter till utveckling inom rollen för att bredda dina kunskaper.

ÖVRIGT
Karlskoga kommun tillhör finskt förvaltningsområde vilket bland annat innebär att vi satsar på att ha finskspråkig personal i våra kärnverksamheter. Vi ser därför gärna sökande som har kunskaper i finska till de verksamheterna.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Har du frågor om hur du ansöker - kontakta supporten på tel: 0771-693 693.
Har du frågor om tjänstens innehåll - kontakta namngiven person i annonsen. Visa mindre

IT-administratör

Vi är den välkomnande, kloka och innovativa kommunen. Vi är stolta över vår historia och nyfikna på vår framtid. Inom Karlskoga kommun arbetar 2 400 medarbetare inom 400 olika yrken. Vi alla bidrar till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Karlskoga. Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss! https://karlskoga.se/omkarlskoga Kommunstyrelsens ledningskontor svarar för ledning och samordning av all kommunal ... Visa mer
Vi är den välkomnande, kloka och innovativa kommunen. Vi är stolta över vår historia och nyfikna på vår framtid.
Inom Karlskoga kommun arbetar 2 400 medarbetare inom 400 olika yrken. Vi alla bidrar till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Karlskoga.
Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss!

https://karlskoga.se/omkarlskoga

Kommunstyrelsens ledningskontor svarar för ledning och samordning av all kommunal verksamhet.
På förvaltningen finns enheter för administrativ service, personal, ekonomi, information/kommunikation och IT.

IT-verksamheten är en viktig del av kommunens digitalisering- och verksamhetsutveckling och ska vara ett stöd i det arbetet. Vi står inför flera förändringar i vår organisation.

ARBETSUPPGIFTER
En lagspelare i vårt team som ger teknisk support till alla kommunens verksamheter.

Dina arbetsuppgifter kommer att vara telefonsupport där du tar emot och registrerar ärenden, för dialog med anmälare samt gör teknisk felsökning via uppkoppling.

Du kommer dessutom jobba administrativt med användaradministration i AD och Azure, administration av telefonabonnemang, lathundar och utbildning av användare. Du kommer dessutom att hantera både inkommande och utgående fakturor.

KVALIFIKATIONER
Lägst gymnasieutbildning, gärna med IT-inriktning.

Du skall:
• kunna förstå och ha ett stort intresse av IT, goda kunskaper i Office365 samt det är önskvärt att du har kunskap om Apple och Microsofts produkter på mer än användarnivå
• vara en dokumenterat duktig administratör, vara noggrann, ha ett strukturerat arbetssätt samt ha förmågan att prioritera
• ha erfarenhet av support/service via telefon och/eller besök samt ha lätt för att dokumentera vad du gör
• kunna påvisa kunskaper inom området telefoni gällande abonnemangshantering och funktioner
• ha erfarenhet av och kunna dra nytta av nyheter i den digitala världen

Du är ansvarstagande, initiativrik och självgående samt har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på god svenska. Vi tycker det är viktigt att du har social kompetens och kan kommunicera bra med alla målgrupper. För att hjälpa våra användare i deras digitala resa behöver du vara en god pedagog och tycka det är roligt att dela med dig av din kunskap

Du kommer att jobba i en miljö där förändringar tillhör vardagen. Vi lägger därför stor vikt vid egenskaper som stresstålighet, flexibilitet, nyfikenhet och intresse av att lära sig nya saker.

ÖVRIGT
Karlskoga kommun tillhör finskt förvaltningsområde vilket bland annat innebär att vi satsar på att ha finskspråkig personal i våra kärnverksamheter. Vi ser därför gärna sökande som har kunskaper i finska till de verksamheterna.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Har du frågor om hur du ansöker - kontakta supporten på tel: 0771-693 693.
Har du frågor om tjänstens innehåll - kontakta namngiven person i annonsen. Visa mindre

Supporttekniker

InfoCare Service AB erbjuder dig goda karriärmöjligheter och spännande uppdrag inom områden som installation, driftsättning och teknisk support. Vi är Nordens ledande, oberoende tjänsteleverantör och i Sverige har vi kontor på 24 orter där våra konsulter och tekniker dygnet runt och året om ser till att våra kunder, små som stora, har fungerande och lönsamma IT-system. Våra största kunder återfinns hos allt från dagligvaruhandeln till myndigheter från no... Visa mer
InfoCare Service AB erbjuder dig goda karriärmöjligheter och spännande uppdrag inom områden som installation, driftsättning och teknisk support.

Vi är Nordens ledande, oberoende tjänsteleverantör och i Sverige har vi kontor på 24 orter där våra konsulter och tekniker dygnet runt och året om ser till att våra kunder, små som stora, har fungerande och lönsamma IT-system. Våra största kunder återfinns hos allt från dagligvaruhandeln till myndigheter från norr till söder. Nu växer vi ytterligare och söker ännu fler, engagerade kollegor.

Vi söker nu Support tekniker för uppdrag i Karlskoga

Dina arbetsuppgifter

Arbetet kräver mycket felsökning kring de mer komplexa problemen. Du kommer arbeta nära verksamheten och ärendena löses både via telefon, remote och även en del onsite-arbete. Ett jobb för dig som är redo att ta nästa steg!

Din profil
Hos oss är dina personliga egenskaper absolut viktigast. Vi söker dig med stort driv och engagemang, förstår god service och har ett socialt och trevligt sätt mot kunder och kollegor. Troligen har du tidigare arbetat ett par år med support i kundmiljö och känner dig redo för nästa utmaning.

Du har grundläggande kunskap inom nätverk, PC teknik samt är kunnig inom Microsoft Office support samt Windows. Du är van vid att arbeta med ett ärendehanteringssystem.

Du behöver kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. Tjänsten kräver B-körkort.

Urval och intervjuer sker löpande. Visa mindre