Lediga jobb som Informatör/Kommunikatör i Karlskoga

Se lediga jobb som Informatör/Kommunikatör i Karlskoga. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Karlskoga som finns hos arbetsgivaren.

Kommunikatör med skolbiblioteksuppdrag till Möckelngymnasiet

I natursköna Karlskoga händer det mycket spännande just nu. I vår stad har du alltid nära till både vacker natur och den högteknologiska industrinäringen. Vi erbjuder dig en välkomnande arbetsplats där människor och innovationer får växa. Välkommen till ett meningsfullt arbete där du verkligen kan göra skillnad! Möckelngymnasiet är Karlskoga kommuns gymnasieskola. På Möckelngymnasiet studerar ca 900 elever och vi erbjuder 12 nationella gymnasieprogram sa... Visa mer
I natursköna Karlskoga händer det mycket spännande just nu. I vår stad har du alltid nära till både vacker natur och den högteknologiska industrinäringen. Vi erbjuder dig en välkomnande arbetsplats där människor och innovationer får växa. Välkommen till ett meningsfullt arbete där du verkligen kan göra skillnad!

Möckelngymnasiet är Karlskoga kommuns gymnasieskola. På Möckelngymnasiet studerar ca 900 elever och vi erbjuder 12 nationella gymnasieprogram samt introduktionsprogram. På Möckelngymnasiet finns även Anpassad gymnasieskola. Våra lokaler är ljusa, trevliga och ändamålsenliga och vi har god tillgång till modern teknik och utrustning.

Hos oss är vi måna om att ha en lugn, trygg och stimulerande lärmiljö och vi har en tilltro till alla elevers förmåga att utvecklas genom att se varje individ och möta eleven utifrån dess behov.

ARBETSUPPGIFTER
Just nu söker vi en engagerad och kunnig kommunikatör som även ska jobba i vårt skolbibliotek. AI, informationssökning, källkritik, läsning och språkutveckling är aktuella kunskapsområden som behövs för att navigera i dagens samhälle och in i framtiden. Uppdraget som är omväxlande och betydelsefullt ur många olika perspektiv. Du kommer vara ansvarig (delaktig/aktiv) för skolans hemsida, sociala medier, marknadsföring av Möckelngymnasiet amt gymnasiebiblioteket.
I arbetet ingår kontakt med såväl enskilda elever utifrån deras behov, som samarbete med pedagoger inför undervisning i helklass. En god allmänbildning, kommunikationsförmåga och förmåga att skapa goda relationer med elever och pedagoger är ett självklart arbetsredskap.
Inköp av litteratur, tidskrifter och databaser samt ansvar för det digitala och fysiska skolbiblioteket där läsning, forskning, kritiskt tänkande och kreativitet är centrala för undervisning och lärande. Arbete för en studiemiljö som är lugn, trygg och inkluderande.

KVALIFIKATIONER
Vi söker i förstahand dig som har högskoleexamen inom media och kommunikationsvetenskap eller biblioteks- och informationsvetenskap.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och värdesätter din förmåga att möta eleverna utifrån deras kunskaper och behov. Du har god litteraturkännedom, hög digital kompetens och intresse för digital kommunikation i olika former. Kunskaper i katalogisering är en fördel.
Du som söker är kreativ, kunnig, initiativtagande, strukturerad och kommunikativ. Du har god förmåga att samarbeta och trivs med att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. Du är en person med intresse och kompetens att driva utvecklingsarbete. Du drivs av att varje dag skapa goda möjligheter för våra elever att nå sina mål.

ÖVRIGT
Karlskoga kommun ingår i finskt förvaltningsområde och har därmed ett ansvar för att värna om det finska språkets ställning. Det innebär bland annat att vi ska erbjuda förskoleverksamhet och äldreomsorg på finska.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Har du frågor om hur du ansöker - kontakta supporten på tel: 0771-693 693.
Har du frågor om tjänstens innehåll - kontakta namngiven person i annonsen. Visa mindre

Din väg till framgång inom HR och Learning börjar här!

Ansök    Jul 3    SAAB AB    Informatör/Kommunikatör
Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld. Nu söker vi en HR- och Learning-administratör för att stödja oss på vår resa mot framtida framgångar. Som en del av vårt team kommer du att spela en avgörande roll i att driva våra HR-initiativ framåt, samtidigt som du hjälper till att skapa och underhålla effektiva lärande- och utvecklingsprogram. Din roll Vi letar efter någon som är passionerad, dri... Visa mer
Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld.

Nu söker vi en HR- och Learning-administratör för att stödja oss på vår resa mot framtida framgångar. Som en del av vårt team kommer du att spela en avgörande roll i att driva våra HR-initiativ framåt, samtidigt som du hjälper till att skapa och underhålla effektiva lärande- och utvecklingsprogram.

Din roll

Vi letar efter någon som är passionerad, driven och redo att ta sig an utmaningar med entusiasm och kreativitet. Din roll kommer att vara central i att säkerställa att våra HR-processer fungerar smidigt och att våra medarbetare får den utbildning och det stöd de behöver för att nå sin fulla potential.

Som HR och Learning-administratör kommer du att vara en avgörande del av vår HR-avdelning och säkerställa att den fungerar effektivt. Du kommer att stödja våra Business Areas med olika aktiviteter inom Learning & Development och fungera som en central kontaktpunkt i vårt HR-team. Genom att hantera en mängd administrativa uppgifter kommer du att bidra till att vårt team arbetar smidigt och produktivt.

Din profil

Du brinner för att ständigt förbättra våra administrativa processer, är serviceinriktad och älskar att hjälpa människor. Med ditt mod och din förmåga att initiera och driva förändringar, är du en obestridlig kraft inom teamet. Din energi och uthållighet, kombinerat med gott omdöme och mognad, gör dig till en utmärkt lagspelare. Din nyfikenhet och prestigelöshet gör samarbeten smidiga, samtidigt som du är van att arbeta självständigt. Du är en kommunikativ person som alltid strävar efter att göra ditt bästa varje dag. Erfarenhet av att arbeta med lärandehanteringssystem, som Workday Learning, är meriterande.

Det är en stor fördel om du har erfarenhet av att arbeta inom HR eller liknande områden, om du har hanterat administration på en avancerad nivå samt om du har arbetat med lärande eller utbildning.

Vi tror att du är digitalt kunnig och förstår hur avgörande det är att använda digitala verktyg för att nå våra framtida mål. Du har en stark förmåga att navigera i digitala miljöer och vet hur man effektivt integrerar dessa verktyg i arbetsprocesser för att förbättra effektiviteten och produktiviteten. Dessutom har du förmodligen någon form av HR-utbildning, vilket ger dig den teoretiska och praktiska kunskap som krävs för att framgångsrikt hantera de utmaningar som kan uppstå inom detta område. Din kombination av digital kompetens och HR-utbildning gör dig väl rustad för att bidra till vår organisations tillväxt och framgång.

Framför allt är du nyfiken och ivrig att fortsätta utvecklas och finner Saab som din arbetsgivare där du kan göra skillnad för framtidens arbetsliv. Du har en bakgrund av kontinuerlig utveckling och gillar att arbeta nära verksamheten. Du är passionerad för HR och personalutveckling.

Du har utmärkta kunskaper i svenska och engelska, och är en bra kommunikatör både muntligt och skriftligt. Engelska är särskilt viktigt i denna roll eftersom det används dagligen för att kommunicera med internationella kollegor och kunder, läsa och förstå teknisk dokumentation, samt skriva och presentera rapporter och andra viktiga dokument. Din förmåga att uttrycka dig flytande och professionellt på engelska kommer att vara avgörande för att framgångsrikt kunna utföra dina arbetsuppgifter och samarbeta effektivt i ett globalt team.

Om du är redo att göra en verklig skillnad och bidra till vår organisations fortsatta tillväxt, ser vi fram emot att höra från dig. Berätta i din ansökan varför du tror att du skulle vara en perfekt match för vårt team. Dela med dig av dina erfarenheter och ambitioner - vi ser fram emot att höra från dig och lära känna dig bättre!

Observera att annonsen kommer ligga publicerad över sommaren och därför kan längre ledtider förekomma. Återkoppling kommer att ske tidigast vecka 34.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.



Vad du blir en del av

Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan.

Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen.

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Visa mindre

Engagerade Verksamhetsutvecklare till vårt inköpsteam

Ansök    Jun 27    SAAB AB    Informatör/Kommunikatör
Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Som verksamhetsutvecklare på inköpsavdelningen kommer du att arbeta för att förbättra våra processer och främja tydlig och effektiv kommunikation. Du kommer att skapa presentationsmaterial, underhålla och utveckla vår interna wiki, samt säkerställa att all relevant information är lättillgänglig och uppdaterad. Verksamhetsutveck... Visa mer
Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad.

Din roll

Som verksamhetsutvecklare på inköpsavdelningen kommer du att arbeta för att förbättra våra processer och främja tydlig och effektiv kommunikation. Du kommer att skapa presentationsmaterial, underhålla och utveckla vår interna wiki, samt säkerställa att all relevant information är lättillgänglig och uppdaterad.



Verksamhetsutvecklare med inriktning kommunikation

Du kommer att vara ansvarig för att utveckla och underhålla kommunikationsplaner för att säkerställa tydlig och konsekvent information inom inköpsavdelningen och med externa parter. Samarbeten med olika avdelningar och externa leverantörer för att säkerställa att all kommunikation är korrekt och effektiv blir en naturlig del av din vardag. Du kommer att leda möten och workshops för att sprida kunskap och förståelse för nya processer och system.

Verksamhetsutvecklare med inriktning IFS

Du kommer att ansvara för att analysera och utveckla inköpsprocesser för att förbättra effektivitet och kvalitet. Det ingår också att implementera och kontinuerligt underhålla funktioner i affärssystemet IFS för att stödja inköpsavdelningens specifika behov. Du kommer att samarbeta nära med IT och andra avdelningar för att säkerställa att systemlösningarna är integrerade och optimerade. En viktig del av din roll är att utbilda och ge stöd till användare i affärssystemet IFS samt att driva projekt och initiera förändringar inom inköpsområdet.



Oavsett vilken roll du får, kommer du att ha möjligheter att bygga ett omfattande nätverk, både internt och externt. På Saab finns möjligheten att arbeta både flexibelt hemifrån och på vårt kontor. Vi värdesätter balansen mellan arbetsliv och privatliv samtidigt som vi tror på vikten av samarbete och närvaro på plats i antingen Karlskoga eller Linköping.



Din profil

Vi letar efter någon som är självständig och initiativrik, som gillar att driva projekt framåt. Du är lösningsorienterad och gillar att ha ordning och struktur. Att samarbeta och komma överens med andra faller dig naturligt, och du är flexibel och öppen för förändringar. Du har också lätt för att bygga och underhålla relationer med olika intressenter.

Vi värdesätter erfarenhet av universitets- eller högskolestudier inom ekonomi, kommunikation eller liknande och ser det som en stor fördel för denna roll. Det är dock viktigt att understryka att detta inte är ett krav.

Du har erfarenhet av att skapa informativa presentationsmaterial som används vid möten, utbildningar och andra tillfällen. Dessutom är du van vid att underhålla och uppdatera interna informationssystem, såsom vår interna wiki, vilket säkerställer att viktig information alltid är lättillgänglig och aktuell för alla medarbetare.

Du har en djup förståelse för inköpsprocesser och leverantörshantering, vilket gör att du kan navigera och optimera dessa områden effektivt. Din erfarenhet av verksamhetsutveckling och processoptimering innebär att du har arbetat med att förbättra och effektivisera olika affärsprocesser för att uppnå bättre resultat.

Dessutom har du praktisk erfarenhet av att arbeta med affärssystem, och det är mycket meriterande om du har använt IFS tidigare, vilket ger dig en fördel i att snabbt kunna sätta dig in i och förbättra våra befintliga system.

Berätta i din ansökan varför du skulle vara en perfekt match för vårt team. Dela med dig av dina erfarenheter och ambitioner - vi ser fram emot att höra från dig och lära känna dig bättre! Observera att annonsen kommer ligga publicerad över sommaren och därför kan längre ledtider förekomma. Återkoppling kommer att ske tidigast vecka 33.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.



Vad du blir en del av

Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan.

Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen.

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld.

Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Visa mindre

Antura Application Administrator

Ansök    Mar 15    SAAB AB    Informatör/Kommunikatör
Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Saab använder projektverktyget Antura för projektledning, resursfördelning och kostnadsuppföljning. I din roll som Antura Application Administrator kommer du att arbeta inom Business Support, en stabsfunktion inom Saab Dynamics AB. Du kommer att administrera användaråtkomstkontroll, styra masterdata och säkers... Visa mer
Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll.

Din roll

Saab använder projektverktyget Antura för projektledning, resursfördelning och kostnadsuppföljning. I din roll som Antura Application Administrator kommer du att arbeta inom Business Support, en stabsfunktion inom Saab Dynamics AB. Du kommer att administrera användaråtkomstkontroll, styra masterdata och säkerställa att Antura ur ett affärsperspektiv är användbar i verksamheten.

Din Profil

För att lyckas i rollen måste du vara proaktiv och framtidsorienterad samt ha ett stort teknikintresse, speciellt Antura. Du har en projektledningsförståelse kombinerat med kundorienterat och affärsmässigt fokus. Du har även utmärkt analytisk och problemlösningsförmåga och kan felsöka tekniska problem effektivt.

Vi tror att du har tidigare erfarenhet av kostnads- och resursplaneringsverktyg som projektadministratör eller systemingenjör. Du är van vid att arbeta självständigt men du är också en fantastisk lagspelare. För att trivas hos oss behöver du vara serviceminded och gillar att arbeta i en miljö där förutsättningarna kan förändras med kort varsel utifrån användarens behov.

Vi ser gärna att du har kandidatexamen i datavetenskap eller informationsteknologi men det är inget krav, det är lika viktigt att du kommer med öppenhet, beslutskraft och förmågan att engagera.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.



Vad du blir en del av

Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan.

Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen.

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld.

Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Visa mindre

Teknikinformatör

Ansök    Feb 13    SAAB AB    Informatör/Kommunikatör
Är du intresserad av teknik och teknisk dokumentation? Vill du vara med och utveckla våra arbetssätt för att möta framtidens krav och möjligheter inom området? Din roll Som teknikinformatör kommer du att vara involverad i utveckling och förvaltning av manualer och annan teknikinformation relaterad till våra produkter. Du behöver kunna planera och leda arbetet, samt beskriva komplexa tekniska system skriftligt, på ett tydligt och enkelt sätt. Du kommer ä... Visa mer
Är du intresserad av teknik och teknisk dokumentation? Vill du vara med och utveckla våra arbetssätt för att möta framtidens krav och möjligheter inom området?

Din roll

Som teknikinformatör kommer du att vara involverad i utveckling och förvaltning av manualer och annan teknikinformation relaterad till våra produkter. Du behöver kunna planera och leda arbetet, samt beskriva komplexa tekniska system skriftligt, på ett tydligt och enkelt sätt. Du kommer även att aktivt delta i att utveckla metodiken och arbetsmetoderna för att möta framtida krav på teknikinformation.



Huvudsakliga uppgifter:

*

Planera för och leda arbete med att uppdatera och utveckla manualer inom våra nya utvecklingsprojekt eller vid uppgraderingar av våra befintliga produkter.
*

Informationsinhämtning från flera källor, så som designspecifikationer, konstruktionsunderlag och underlag från underleverantörer.
*

Utifrån underlag och indata utveckla tydliga tekniska beskrivningar och instruktioner.
*

Tolka och följa specifikationer och standarder inom området.
*

Bygga upp god teknisk kunskap om våra produkter för att säkerställa innehåll och kvalitet i de manualer och den teknikinformation som produceras.
*

Delta i kalkylarbete, vilket innebär att uppskatta det arbete och de kostnader det innebär att utveckla/uppdatera manualer som uppfyller våra kunders krav.
*

Delta i förbättringsarbete när det gäller processer, metoder och verktyg inom området.



Din profil

Vi tror att du är en öppen och utåtriktad person som lätt kan samarbeta i både små och stora projekt. Du har ett intresse för våra produkter och en god förståelse för behoven och förväntningarna hos våra kunder. Eftersom du kommer att planera ditt eget arbete och ibland även arbetet för andra, så är du ansvarsfull och strukturerad. Du har mycket goda analytiska färdigheter och är noggrann.



Erforderliga kvalifikationer:

*

Intresse för teknik
*

Eftergymnasial utbildning inom teknik
*

God kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt



Önskvärda kvalifikationer:

*

Tidigare erfarenhet som teknikinformatör
*

Erfarenhet av S1000D
*

Erfarenhet av att använda UpTime eller liknande publiceringssystem
*

Erfarenhet när det gäller illustrationsverktyg



Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.


Vad du blir en del av

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 19 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Läs mer om oss här

På Dynamics delar alla medarbetare ett och samma uppdrag: att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle. Oavsett om det handlar om missilsystem, undervattensteknik, kamouflagelösningar, understödsvapen, träningssystem eller fältsjukhus är du som jobbar med oss en del av vår mission. Vi jobbar i nära samarbete med att utveckla, tillverka och underhålla våra världsledande produkter, system och lösningar till kunder över hela världen. Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här

Saab är ett företag där människan står i centrum. Vi har en god arbetsmiljö där vi stöttar och hjälper varandra att göra vårt bästa. Kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling är exempel på områden där vi alltid arbetar hårt för att säkerställa att du som medarbetare får de möjligheter som du behöver. Visa mindre

Visitor/media Relations Manager sökes till Saab

Ansök    Aug 29    SAAB AB    Informatör/Kommunikatör
Är du duktig på att skryta? Eller ja, skryteriet får ju vara med lite finess, men vi är rätt stolta över vårt företag! Just nu är det många som vill besöka oss och vi letar efter någon som kan hjälpa oss att berätta om vad vi gör på Saab, hur vi gör det, om våra fantastiska medarbetare och inte minst om vårt syfte - att bidra till ett säkrare samhälle. Rollen innebär att du ansvarar för besöksverksamheten på alla våra verksamhetsorter men med tyngdpunkt ... Visa mer
Är du duktig på att skryta? Eller ja, skryteriet får ju vara med lite finess, men vi är rätt stolta över vårt företag! Just nu är det många som vill besöka oss och vi letar efter någon som kan hjälpa oss att berätta om vad vi gör på Saab, hur vi gör det, om våra fantastiska medarbetare och inte minst om vårt syfte - att bidra till ett säkrare samhälle.

Rollen innebär att du ansvarar för besöksverksamheten på alla våra verksamhetsorter men med tyngdpunkt på Karlskoga och Linköping/Motala. I korthet innefattar arbetet att:

*

…medverka till att utveckla berättelsen om Saab och Saabs affärsområde Dynamics samt att hitta former för att antingen förmedla dem själv till våra besökare eller låta andra göra det
*

…arbeta proaktivt med att identifiera, bjuda in och planera för besök av de grupper vi vill ska besöka oss
*

…säkerställa att miljön runt våra besök är så tilltalande som möjligt och att den följer Saabs grafiska profil
*

…stödja arbetet med press och media samt att stötta strategi- och kommunikationsfunktionerna i det dagliga arbetet.



Du har din tillhörighet på kommunikationsavdelningen men har en stor kontaktyta både internt och externt.



För att du ska trivas tror vi att:

*

…du har en god förmåga att uttrycka dig i tal, skrift och bild
*

…du gillar sociala sammanhang och pratar med samma lätthet med ministrar som med skolelever
*

…du har ett välutvecklat strategiskt tänk men är heller inte rädd att hugga i med praktiska sysslor om det behövs
*

du är självgående men inlyssnande och har en god pedagogisk förmåga



Kanske har du en bakgrund inom kommunikation, public affairs/relations eller som journalist. Extra plus om du är intresserad av samhällsfrågor, geopolitik, teknik eller annat som ligger nära Saabs verksamhet. Får vi önska så kan du också hantera produktion av enklare informationsmaterial (foto/video). Eller så tycker du bara att rollen låter väldigt rolig! Och framför allt tycker du att Saab har ett viktigt uppdrag - att bidra till säkrare samhällen!

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.



Vad du blir en del av

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 19 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld.

På Dynamics delar alla medarbetare ett och samma uppdrag: att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle. Oavsett om det handlar om missilsystem, undervattensteknik, kamouflagelösningar, understödsvapen, träningssystem eller fältsjukhus är du som jobbar med oss en del av vår mission. Vi jobbar i nära samarbete med att utveckla, tillverka och underhålla våra världsledande produkter, system och lösningar till kunder över hela världen.

Saab är ett företag där människan står i centrum. Vi har en god arbetsmiljö där vi stöttar och hjälper varandra att göra vårt bästa. Kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling är exempel på områden där vi alltid arbetar hårt för att säkerställa att du som medarbetare får de möjligheter som du behöver. Visa mindre

Eventpersonal till butikssampling i Degerfors 1-2 september

Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare. Vi söker nu driven, positiv och självständig personal till smakfull butiksdemo i Degerfors den 1 och 2 september. Produkten är en proteindryck med chokladsmak som ska delas ut som smakprov till butikens besökare. Arbetsuppgifterna är enkla, det viktiga är att du ska känna dig be... Visa mer
Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare.
Vi söker nu driven, positiv och självständig personal till smakfull butiksdemo i Degerfors den 1 och 2 september.
Produkten är en proteindryck med chokladsmak som ska delas ut som smakprov till butikens besökare. Arbetsuppgifterna är enkla, det viktiga är att du ska känna dig bekväm i sociala sammanhang och vara lösningsorienterad då du kommer att arbeta själv. Brinner du för träning och älskar choklad är det självklart ett plus i kanten!


Dag och tid:
Torsdag 1 sep : kl 11.00-19.00
Fredag 2 sep: kl 11.00-19.00
Lön: 140kr/h (ink sem.ers och OB)
Milersättning alternativt tåg/bussbiljetter står vi självklart för.


Om du kan och vill jobba så ansöker du på följande vis:
1. Skicka ett mail med rubriken "Chokladdryck Degerfors" till [email protected]
2. Skriv vad du gjort tidigare inom kundbemötande, event, service etc
3. Motivera varför detta uppdrag skulle passa dig
4. Skriv vilken utav dagarna du kan eller om du kan bägge
5. Skriv ditt aktuella mobilnummer så att jag snabbt kan nå dig
6. Skicka med ett nytaget foto
7. Skriv din tröjstorlek och längd (Kunden har kläder åt er)
Sök snarast då vi tillsätter tjänsterna omgående! Visa mindre

Demopersonal i Karlskoga september-december

Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare. Vi söker nu event/demo-personal till höstens kommande butiksdemos. Det kan handla om allt från att bjuda på choklad till att grädda våfflor etc. Är man en person som gillar att prata med folk och som kan ta instruktioner väl så är jobbet i sig inte svårt. Är man glad och trevlig... Visa mer
Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare.
Vi söker nu event/demo-personal till höstens kommande butiksdemos.
Det kan handla om allt från att bjuda på choklad till att grädda våfflor etc. Är man en person som gillar att prata med folk och som kan ta instruktioner väl så är jobbet i sig inte svårt. Är man glad och trevlig kommer man väldigt långt i denna bransch!
Vi vill utöka vår personalbas med ytterligare glad och driven personal då vi börjat få förfrågningar från kunder som vill köra butiksdemos i höst.
Dagar och tider:
Varierar mellan uppdragen, men oftast är det:
Onsdag-fredag kl 11-19
Lördag kl 10-17
Lön: 140 kr/h (ink sem.ers och ob)


Om du kan och vill jobba så ansöker du på följande vis:
1. Gå in på www.eventpersonal.se och skapa en profil (gör den så utförlig som möjligt). Skriv "FJ demo" som referensnummer i din profil.
2. Invänta sedan ett verifieringsmail, OBS detta kan hamna i din skräppost så titta där. Klicka på länken i verifieringsmailet för att slutföra din registrering av profil.
3. I nästa steg kommer vi skicka ut jobbförfrågningar till din mejl som du då svarar på om du kan och vill jobba.


?Sök nu, vi har massor av roliga event och demos på gång i höst! Visa mindre

Administrativ och serviceinriktad kommunikatör!

VarnumHälsan är en etablerad företagshälsa som finns i både Kristinehamn och Karlskoga. Vill du arbeta med oss på VarnumHälsan och få chansen att arbeta i ett positivt team med arbetsglädje som högsta prioritet? Nu har du chansen då vi ska förstärka vårt team ytterligare med en kollega! För att lyckas i rollen bör du ha god erfarenhet av kommunikationsarbete, främst i digitala kanaler. Du håller en hög servicegrad och är bra på att bygga relationer! Som p... Visa mer
VarnumHälsan är en etablerad företagshälsa som finns i både Kristinehamn och Karlskoga.
Vill du arbeta med oss på VarnumHälsan och få chansen att arbeta i ett positivt team med arbetsglädje som högsta prioritet? Nu har du chansen då vi ska förstärka vårt team ytterligare med en kollega!
För att lyckas i rollen bör du ha god erfarenhet av kommunikationsarbete, främst i digitala kanaler. Du håller en hög servicegrad och är bra på att bygga relationer!
Som person ser vi att du är självständig, initiativrik, flexibel och ansvarstagande och har ett sinne för detaljer.
Din framtida tjänst:
I rollen som administrativ kommunikatör är du en viktig nyckel för att teamet ska fungera optimalt och för att bidra till nöjda kunder.
Vi söker dig som:
Har erfarenhet att arbeta med digitala kanaler
Är en bra kommunikatör och kan uttrycka dig väl i skrift
Producerar innehåll till intranät och hemsida
Stöttar kollegor med planering och bokning av uppdrag
Tycker om kundkontakter
Sköter beställningar och statistiksammanställningar
Bidrar till trivsel på företaget samt agerar administrativt stöd till teamet
Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.



Övrigt:
Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.
Tjänstgöringsgrad 100 %. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten kan innebära resor vilket innebär att du måste ha körkort.
Arbetstid helgfria vardagar 8-16:30
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Eventpersonal till butiksevent i Karlskoga

Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare. Vi söker nu mycket eventpersonal till olika butiksaktiveringar runtom i Karlskoga för vårens stora kampanjer. Våra kunders butiksdemos har nu äntligen ett startdatum, 25 april! Sedan löper detta på under våren. Det kan handla om att bjuda på något så enkelt som inslagen godis ti... Visa mer
Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare.
Vi söker nu mycket eventpersonal till olika butiksaktiveringar runtom i Karlskoga för vårens stora kampanjer.
Våra kunders butiksdemos har nu äntligen ett startdatum, 25 april! Sedan löper detta på under våren. Det kan handla om att bjuda på något så enkelt som inslagen godis till att tillreda en maträtt. (Självklart får man all utbildning som krävs) Är man en person som gillar att prata med folk och som kan ta instruktioner väl så är jobbet i sig inte svårt. Är man glad och trevlig kommer man väldigt långt i denna bransch!
Dagar och tider:
Vecka: 17-20 (25 april - 20 maj)
Vecka: 22-24 (30 maj - 19 juni)
Vi matchar ihop dig med de uppdrag som passar din tillgänglighet! Vanligtvis sker butiksdemos onsdag-lördag under butikens öppettider.
Lön: från 135kr/h och uppåt beroende på uppdrag, tid etc. (ink sem.ers och OB)


Om du kan och vill jobba så ansöker du på följande vis:
1. Gå in på www.eventpersonal.se och skapa en profil (gör den så utförlig som möjligt). Skriv " RH Karlskoga" som referensnummer i din profil. (Har du redan en profil hos oss så behöver du inte ansöka denna väg. Vi kontaktar dig för detta uppdrag om din profil passar jobbet)
2. Skriv i din profil vilka dagar du är tillgänglig under vecka 17-20 samt vecka 22-24. Skriv också vad du gjort tidigare inom butiksdemo, event, kundbemötande etc. eller om du har annan relevant erfarenhet.
3. Invänta sedan ett verifieringsmail, OBS detta kan hamna i din skräppost så titta där. Klicka på länken i verifieringsmailet för att slutföra din registrering av profil.
4. I nästa steg kommer vi kontakta dig som ansökt och gjort en profil på vår webbsida och boka in en kort Zoom-intervju.
?Sök nu, vi har massor av roliga event och demos på gång! Visa mindre

Eventpersonal till butikssampling i Karlskoga 29 april

Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare. Vi söker nu driven, positiv och självständig personal till smakfull butiksdemo i Karlskoga, fredag 29 april. Produkten är en proteindryck med chokladsmak som ska samplas i form av provsmakning i butik. Arbetsuppgifterna är enkla, det viktiga är att du ska känna dig bekväm i soci... Visa mer
Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare.
Vi söker nu driven, positiv och självständig personal till smakfull butiksdemo i Karlskoga, fredag 29 april.
Produkten är en proteindryck med chokladsmak som ska samplas i form av provsmakning i butik. Arbetsuppgifterna är enkla, det viktiga är att du ska känna dig bekväm i sociala sammanhang och vara lösningsorienterad då du kommer att arbeta själv. Brinner du för träning och älskar choklad är det självklart ett plus i kanten!


Dagar och tider:
Fredag 29 april
kl: 12.00-18.00
Lön: 140kr/h (ink sem.ers och OB)


Om du kan och vill jobba så ansöker du på följande vis:
1. Skicka ett mail med rubriken "Chokladdryck 29 april" till [email protected]
2. Skriv vad du gjort tidigare inom kundbemötande, event, service etc
3. Motivera varför detta uppdrag skulle passa dig
4. Skriv ditt aktuella mobilnummer så att jag snabbt kan nå dig
5. Skicka med ett nytaget foto
6. Skriv din tröjstorlek och längd (Kunden har kläder åt er)


VIKTIGT!
Efter att du mailat oss så går du även in på vår hemsida och registrerar dig som personal om du inte redan har en profil hos oss. Som referens anger du "Chokladdryck 29 april". Då kommer vi att kontakta dig gällande detta uppdrag samt så får du våra framtida jobbförfrågningar direkt via mail. Visa mindre

Eventpersonal till butikssampling i Degerfors 25 aug

Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare. Vi söker nu driven, positiv och självständig personal till smakfull butiksdemo i Degerfors den 25 augusti. Produkten är en proteindryck med chokladsmak som ska delas ut som smakprov till butikens besökare. Arbetsuppgifterna är enkla, det viktiga är att du ska känna dig bekväm i ... Visa mer
Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare.
Vi söker nu driven, positiv och självständig personal till smakfull butiksdemo i Degerfors den 25 augusti.
Produkten är en proteindryck med chokladsmak som ska delas ut som smakprov till butikens besökare. Arbetsuppgifterna är enkla, det viktiga är att du ska känna dig bekväm i sociala sammanhang och vara lösningsorienterad då du kommer att arbeta själv. Brinner du för träning och älskar choklad är det självklart ett plus i kanten!


Dag och tid:
Torsdag 25 aug: kl 11-19
Lön: 140kr/h (ink sem.ers och OB)


Om du kan och vill jobba så ansöker du på följande vis:
1. Skicka ett mail med rubriken "Chokladdryck Degerfors" till [email protected]
2. Skriv vad du gjort tidigare inom kundbemötande, event, service etc
3. Motivera varför detta uppdrag skulle passa dig
4. Skriv ditt aktuella mobilnummer så att jag snabbt kan nå dig
5. Skicka med ett nytaget foto
6. Skriv din tröjstorlek och längd (Kunden har kläder åt er)


VIKTIGT!
Efter att du mailat oss så går du även in på vår hemsida och registrerar dig som personal om du inte redan har en profil hos oss. Som referens anger du "Chokladdryck Degerfors". Då kommer vi att kontakta dig gällande detta uppdrag samt så får du våra framtida jobbförfrågningar direkt via mail. Visa mindre

Kreativ och driven kommunikatör

Ansök    Jan 20    SAAB AB    Informatör/Kommunikatör
Tycker du att det är viktigt med ett försvar som har förmågan att skydda landets gränser och vårt sätt att leva, och är du dessutom vass på att berätta det för resten av världen? Då har vi jobbet för dig! Saab utvecklar och tillverkar produkter som används av försvarsmakter över hela världen. Vi delar ett och samma uppdrag: att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle. Oavsett om det handlar om missilsystem, undervattensteknik, kamouflagelösningar, u... Visa mer
Tycker du att det är viktigt med ett försvar som har förmågan att skydda landets gränser och vårt sätt att leva, och är du dessutom vass på att berätta det för resten av världen? Då har vi jobbet för dig!

Saab utvecklar och tillverkar produkter som används av försvarsmakter över hela världen. Vi delar ett och samma uppdrag: att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle. Oavsett om det handlar om missilsystem, undervattensteknik, kamouflagelösningar, understödsvapen, träningssystem eller fältsjukhus är du som jobbar med oss en del av vår mission.

Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt kommunikationsteam på Saabs affärsområde Dynamics!



Din framtida utmaning

Vi är ett litet team vilket innebär att vi alla måste vara beredda att hugga i där det behövs, och du kommer att få jobba brett med varumärkes- och kulturstärkande kommunikation mot flera olika målgrupper. Vi söker dig som är duktig på att hitta berättelser i vardagen och omvandla dem till innehåll som berör och engagerar - antingen själv eller tillsammans med byrå. Du kombinerar ett kreativt sinne med förmåga att få saker gjorda, du vet hur kommunikation används för att påverka och det är självklart för dig att en god kännedom om målgruppen är grunden för att skapa relevant innehåll.

Rollen innebär att planera och genomföra kommunikationsaktiviteter för att stärka Saabs varumärke genom att kommunicera vårt viktiga uppdrag: att hålla samhällen och människor säkra. Du kommer ha stora möjligheter att själv utforma och driva ditt arbete utifrån de mål vi har satt upp.



Tjänsten är placerad på någon av våra verksamhetsorter där Linköping/Motala, Karlskoga och Huskvarna är de största. Vi har även verksamhet i Gamleby, Växjö, Halmstad och Östersund. Teamet håller kontakt digitalt men fysisk närvaro, och därmed resor, till våra orter i Sverige och utomlands är en viktig del av rollen.





Din profil

Vi tror att du har några års erfarenhet av att självständigt driva och projektleda kommunikationskampanjer, du gillar att nätverka och skapa goda relationer på olika nivåer och du använder svenska och engelska (gärna fler språk än så!) utan problem i både tal och skrift. Vi ser gärna att du har en utbildning i kommunikation eller motsvarande, och har du erfarenhet från försvarsindustrin eller en militär bakgrund är det ett extra plus. Vi är ett dedikerat och rätt trevligt gäng som är stolta över att leverera kommunikation av högsta klass - välkommen till oss!



Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.





Vad du blir en del av

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen.

Med 18 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld.



Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här

Läs mer om oss här



Vill du lära känna vår verksamhet och personal lite bättre? Här kan du hitta berättelser från några av våra anställda.



Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.



Observera att du kan ansöka på antingen svenska eller engelska Visa mindre

Kommunikatör till BAE Systems Bofors

Är du en driven och nytänkande kommunikatör med intresse för försvarspolitik? Vill du arbeta verksamhetsnära och är bra på att paketera ett budskap? Nu utökar BAE Systems Bofors sin verksamhet med en kommunikatör. Kanske är det din nästa utmaning? Om företaget BAE Systems Bofors AB är ett högteknologiskt företag som utvecklar och integrerar vapensystem. Företaget har drygt 460 anställda samt ett 100-tal konsulter där majoriteten är placerade i Karlskog... Visa mer
Är du en driven och nytänkande kommunikatör med intresse för försvarspolitik? Vill du arbeta verksamhetsnära och är bra på att paketera ett budskap? Nu utökar BAE Systems Bofors sin verksamhet med en kommunikatör.

Kanske är det din nästa utmaning?

Om företaget
BAE Systems Bofors AB är ett högteknologiskt företag som utvecklar och integrerar vapensystem. Företaget har drygt 460 anställda samt ett 100-tal konsulter där majoriteten är placerade i Karlskoga. Företaget har ett omfattande samarbete med underleverantörer i närområdet.

De huvudsakliga produkterna som tillverkas av BAE Systems Bofors AB är artilleripjäser, marina pjäser, intelligent ammunition och fjärrstyrda vapensystem. Företaget tillhandahåller även teknologier och anpassat underhållsstöd. Företaget är en nationell resurs med unik spetskompetens vad gäller pjässystem inklusive avancerad ammunition.

Tjänsten är en direktrekrytering. Rekryteringsprocessen hanteras av AxÖ Consulting men du kommer att anställas direkt hos BAE Systems Bofors.

Ansvar och arbetsuppgifter
I rollen som kommunikatör arbetar du med att utveckla den interna kommunikationen i nära samarbete med chefer och medarbetare. Du arbetar fram en kommunikationsplan med konkreta aktiviteter för att utveckla och lyfta den interna kommunikationen. Viktigt i ditt arbete är förmågan att gå från idé till färdig produkt, samt att kunna paketera och anpassa ett budskap till olika målgrupper och kanaler. I rollen ingår även viss extern kommunikation, i form av kontakter med lokal och regional media.

Du har ett nära samarbete med ledningsgruppen, där ni i löpande avstämningar diskuterar kommande aktiviteter och insatser.

Du kommer bland annat att:

- Producera texter och innehåll till digitala kanaler och arbeta med frågor inom employer branding.
- Ta fram artiklar till intranätet.
- Sammanställa veckovisa nyhetsbrev.
- Vara den sammanhållande länken för t.ex. interna stormöten/kvartalsmöten där du aktivt arbetar med innehåll och budskap.
- Delta i planering och genomförande av evenemang.
- Ta fram speaker notes och presentationer till delar av företagets ledning.
- Hålla dig uppdaterad på försvarspolitik, såväl som trender inom kommunikation.

Ett fåtal resor nationellt/internationellt kan förekomma i tjänsten.

Här trivs du som vill arbeta i en operativ roll där du ges stort utrymme till kreativitet. Dina idéer och förslag kommer att lyssnas in och resultera i aktiviteter som du själv är med och driver. För dig med ambition och intresse finns också goda möjligheter att på sikt få större ansvar.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom kommunikation, eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har några års erfarenhet av att arbeta i en operativ kommunikatörsroll och med intern kommunikation.

Dessutom ser vi att du har:

- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift då detta används dagligen på arbetsplatsen och i den officiella kommunikationen.
- Goda kunskaper i Officepaketet, speciellt PowerPoint.
- Ett genuint intresse för att hålla dig uppdaterad på de senaste digitala plattformarna och kanalerna.
- Ett intresse för försvarspolitiska frågor/försvarsbranschen.
- Stor fallenhet för att uttrycka dig i text.
- Ett intresse för foto och redigering. 

Du är en pådrivande och initiativtagande person som går från tanke till handling. Med din kreativa förmåga kommer du på nya sätt att nå ut med ett budskap och är inte rädd för att testa nya idéer. Du är en självgående och flexibel person som kan planera ditt arbete på ett bra sätt för att möta deadlines. Hos BAE Systems Bofors trivs du som vill jobba nära verksamheten och som vill få chansen att vara med och påverka.

BAE Systems erbjuder
BAE Systems Bofors är en del av en stor koncern vilket kan skapa möjligheter till internationella erfarenheter under din anställning. Som anställd erbjuds du program för personlig utveckling och löpande utbildning om du har ambitioner att växa både på ett personligt och på ett kompetensmässigt plan. För att du ska komma in i rollen tilldelas du från första dagen en mentor som du får stöttning av samt kan bolla utmaningar och idéer med.

Vi vill att du ska trivas både på och utanför jobbet, därför satsar vi på områden som bidrar till att du kan hitta en god balans i livet, exempelvis genom generösa flextider. Du kommer att ha möjligheten att vara med på våra trevliga aktiviteter som företaget ordnar genom våra duktiga och engagerade hälsoinspiratörer, du kan även göra ett besök i vårt nybyggda gym. Vår familjära känsla som vi har hos oss bidrar till en hög trivsel som också skapar mervärde för dig och din familj.

Övrigt
Tjänsten innebär arbete som kan omfattas av försvarssekretess varför vi ställer krav på svenskt medborgarskap och säkerhetsprövning godkänd av myndighet. Eftersom vi arbetar för en jämn könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökanden till den här tjänsten. Urval sker löpande, så vänta inte med att ansöka. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper i den här rekryteringen.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Oskar Bernling på AxÖ Consulting; 073-915 70 61 eller [email protected]

Fackliga kontaktpersoner: Torbjörn Carlqvist, Akademikerföreningen, 0586–733 151, Ronald Pirhi Unionen, 0586–733 606.

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

PR- och marknadsavdelningen söker kommunikatör

Kommunstyrelsens ledningskontor svarar för ledning och samordning av all kommunal verksamhet. På förvaltningen finns enheter för administrativ service, personal, ekonomi, information/kommunikation och IT. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en kommunikatör som vill vara en del av vårt team som driver och utvecklar kommunikationsverksamheten i Karlskoga kommun. Som kommunikatör hos oss får du vara både strategisk och operativ. Helhetsperspektivet är viktigt och du ... Visa mer
Kommunstyrelsens ledningskontor svarar för ledning och samordning av all kommunal verksamhet.
På förvaltningen finns enheter för administrativ service, personal, ekonomi, information/kommunikation och IT.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en kommunikatör som vill vara en del av vårt team som driver och utvecklar kommunikationsverksamheten i Karlskoga kommun. Som kommunikatör hos oss får du vara både strategisk och operativ. Helhetsperspektivet är viktigt och du är utåtriktad, prestigelös och har lätt för att engagera andra i viljan att kommunicera.

Du ingår i kommunens centrala PR- och marknadsavdelning och är direkt underställd PR-/kommunikationschefen. Ett av huvuduppdragen är att stötta en förvaltning med kommunikationskompetens.

Dina arbetsuppgifter består bland annat av:
• planera och genomföra interna och externa kommunikations- och marknadsföringsinsatser
• coacha och stödja medarbetare och chefer i kommunikationsfrågor
• hantera mediakontakter
• hantera och utveckla våra kommunikationskanaler som webbplats, intranät och sociala medier
• producera kommunikationsmaterial som exempelvis trycksaker, annonser, filmer och texter
• driva och delta i kommunövergripande kommunikationsprojekt i samarbete med kommunens övriga kommunikatörer

Vi är nyfikna på vad du har att erbjuda och kan bidra med för att de som lever, bor och verkar i Karlskoga ska känna att de har koll på vad som händer i kommunen.

KVALIFIKATIONER
Du har examen från högskola/universitet i medie- och kommunikationsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Du har dokumenterad erfarenhet av kvalificerat kommunikationsarbete, både strategiskt och operativt.
Du har ett starkt driv, tar initiativ, är självgående och lösningsorienterad.
Du har god stilistisk förmåga och är en skicklig skribent. Du har goda kunskaper i både Office- och Adobeprogrammen (framför allt Indesign och Photoshop). Du är van att jobba med digitala kommunikationskanaler som webb, intranät och sociala medier. Har du dessutom en specialistkompetens inom sociala medier är det meriterande.

Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta coachande och konsultativt för att utveckla andras kommunikativa förmåga.

ÖVRIGT
Karlskoga kommun tillhör finskt förvaltningsområde vilket bland annat innebär att vi satsar på att ha finskspråkig personal i våra kärnverksamheter. Vi ser därför gärna sökande som har kunskaper i finska till de verksamheterna.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Har du frågor om hur du ansöker - kontakta supporten på tel: 0771-693 693.
Har du frågor om tjänstens innehåll - kontakta namngiven person i annonsen. Visa mindre

PR- och marknadsavdelningen söker kommunikatörer

Vill du vara med skapa det välkomnande, kloka och innovativa Karlskoga? Inom Karlskoga kommun arbetar 2 400 medarbetare inom 400 olika yrken. Oavsett om du lär barn att läsa, ger trygghet och vård åt äldre eller utvecklar stadens gator och torg så bidrar du till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Karlskoga. Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss! http://alfrednobelskarlskoga.se/nyfiken-pa-karlskoga.htm... Visa mer
Vill du vara med skapa det välkomnande, kloka och innovativa Karlskoga?
Inom Karlskoga kommun arbetar 2 400 medarbetare inom 400 olika yrken. Oavsett om du lär barn att läsa, ger trygghet och vård åt äldre eller utvecklar stadens gator och torg så bidrar du till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Karlskoga.
Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss!

http://alfrednobelskarlskoga.se/nyfiken-pa-karlskoga.html

Kommunstyrelsens ledningskontor svarar för ledning och samordning av all kommunal verksamhet.
På förvaltningen finns enheter för administrativ service, personal, ekonomi, kommunikation och IT.



ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en kommunikatör som vill vara en del av vårt team som driver och utvecklar kommunikationsverksamheten i Karlskoga kommun. Som kommunikatör hos oss får du vara både strategisk och operativ. Helhetsperspektivet är viktigt och du är utåtriktad, prestigelös och har lätt för att engagera andra i viljan att kommunicera.

Du ingår i kommunens centrala PR- och marknadsavdelning och är direkt underställd PR-/kommunikationschefen. Ett av huvuduppdragen är att stötta en förvaltning med kommunikationskompetens.

Dina arbetsuppgifter består bland annat av:
• planera och genomföra interna och externa kommunikations- och marknadsföringsinsatser
• coacha och stödja medarbetare och chefer i kommunikationsfrågor
• hantera mediakontakter
• hantera och utveckla våra kommunikationskanaler som webbplats, intranät och sociala medier
• producera kommunikationsmaterial som exempelvis trycksaker, annonser, filmer och texter
• driva och delta i kommunövergripande kommunikationsprojekt i samarbete med kommunens övriga kommunikatörer

Vi är nyfikna på vad du har att erbjuda och kan bidra med för att de som lever, bor och verkar i Karlskoga ska känna att de har koll på vad som händer i kommunen.

KVALIFIKATIONER
Du har examen från högskola/universitet i medie- och kommunikationsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Du har dokumenterad erfarenhet av kvalificerat kommunikationsarbete, både strategiskt och operativt.
Du har ett starkt driv, tar initiativ, är självgående och lösningsorienterad.
Du har god stilistisk förmåga och är en skicklig skribent. Du har goda kunskaper i både Office- och Adobeprogrammen (framför allt Indesign och Photoshop). Du är van att jobba med digitala kommunikationskanaler som webb, intranät och sociala medier. Har du dessutom en specialistkompetens inom sociala medier är det meriterande.

Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta coachande och konsultativt för att utveckla andras kommunikativa förmåga.

ÖVRIGT
Karlskoga kommun tillhör finskt förvaltningsområde vilket bland annat innebär att vi satsar på att ha finskspråkig personal i våra kärnverksamheter. Vi ser därför gärna sökande som har kunskaper i finska till de verksamheterna.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Har du frågor om hur du ansöker - kontakta supporten på tel: 0771-693 693.
Har du frågor om tjänstens innehåll - kontakta namngiven person i annonsen. Visa mindre

PR- och marknadsavdelningen söker kommunikatörer

Kommunstyrelsens ledningskontor svarar för ledning och samordning av all kommunal verksamhet. På förvaltningen finns enheter för administrativ service, personal, ekonomi, information/kommunikation och IT. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en kommunikatör som vill vara en del av vårt team som driver och utvecklar kommunikationsverksamheten i Karlskoga kommun. Som kommunikatör hos oss får du vara både strategisk och operativ. Helhetsperspektivet är viktigt och du ... Visa mer
Kommunstyrelsens ledningskontor svarar för ledning och samordning av all kommunal verksamhet.
På förvaltningen finns enheter för administrativ service, personal, ekonomi, information/kommunikation och IT.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en kommunikatör som vill vara en del av vårt team som driver och utvecklar kommunikationsverksamheten i Karlskoga kommun. Som kommunikatör hos oss får du vara både strategisk och operativ. Helhetsperspektivet är viktigt och du är utåtriktad, prestigelös och har lätt för att engagera andra i viljan att kommunicera.

Du ingår i kommunens centrala PR- och marknadsavdelning och är direkt underställd PR-/kommunikationschefen. Ett av huvuduppdragen är att stötta en förvaltning med kommunikationskompetens.

Dina arbetsuppgifter består bland annat av:
• ansvara för vår interna och externa webbportal
planera och genomföra interna och externa kommunikations- och marknadsföringsinsatser
• coacha och stödja medarbetare och chefer i kommunikationsfrågor
• hantera mediakontakter
• hantera och utveckla våra kommunikationskanaler som webbplats, intranät och sociala medier
• producera kommunikationsmaterial som exempelvis trycksaker, annonser, filmer och texter
• driva och delta i kommunövergripande kommunikationsprojekt i samarbete med kommunens övriga kommunikatörer

Vi är nyfikna på vad du har att erbjuda och kan bidra med för att de som lever, bor och verkar i Karlskoga ska känna att de har koll på vad som händer i kommunen.

KVALIFIKATIONER
Du har examen från högskola/universitet i medie- och kommunikationsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Du har dokumenterad erfarenhet av kvalificerat kommunikationsarbete, både strategiskt och operativt.
Du har arbetat med webbportaler internt och externt
Du har ett starkt driv, tar initiativ, är självgående och lösningsorienterad.
Du har god stilistisk förmåga och är en skicklig skribent. Du har goda kunskaper i både Office- och Adobeprogrammen (framför allt Indesign och Photoshop). Du är van att jobba med digitala kommunikationskanaler som webb, intranät och sociala medier. Har du dessutom en specialistkompetens inom sociala medier är det meriterande.

Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta coachande och konsultativt för att utveckla andras kommunikativa förmåga.

ÖVRIGT
Karlskoga kommun tillhör finskt förvaltningsområde vilket bland annat innebär att vi satsar på att ha finskspråkig personal i våra kärnverksamheter. Vi ser därför gärna sökande som har kunskaper i finska till de verksamheterna.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Har du frågor om hur du ansöker - kontakta supporten på tel: 0771-693 693.
Har du frågor om tjänstens innehåll - kontakta namngiven person i annonsen. Visa mindre

Technical Publication Leader

Ansök    Maj 12    SAAB AB    Informatör/Kommunikatör
Are you interested in technology and technical documentation? Do you want to help develop our technical information for future requirements and technical platforms? Your role As a Technical writer you will be involved in all work related to technical documentation. You need to be able to plan and lead the work, and you need the ability to describe complex technical systems in writing in a clear and simple way. You will also be actively involved in de... Visa mer
Are you interested in technology and technical documentation? Do you want to help develop our technical information for future requirements and technical platforms?



Your role

As a Technical writer you will be involved in all work related to technical documentation. You need to be able to plan and lead the work, and you need the ability to describe complex technical systems in writing in a clear and simple way.

You will also be actively involved in developing the methodology and working methods in order to meet future requirements for technical information.



Main tasks:

* Plan and develop technical information within our new development projects or in case of upgrades of our existing products
* Collect technical source data from multiple sources, including design specifications, schematics, COTS suppliers, and hands-on use of products
* Integrate source data and write clear, concise, and structured technical procedures using engineering inputs
* Interpret and comply with DoD instructions and standards for technical writing
* Acquire solid technical knowledge of our products to improve effectiveness of technical and training documents
* Take part in calculation work, which means estimate costs and work required to produce/develop technical information meeting our customer's requirements
* Recommend best practices and participate in process improvements.



Your profile

We believe that you are an open and outgoing person who can easily cooperate in both small and large projects. You have an interest in our products and a good understanding of the needs and expectations of our customers. Since you will be planning your own work and sometimes even the work of others, you are service-minded and able to see things from a wider perspective. You have very good analytical skills and you are methodical and precise.



Required skills:

* Post-secondary education in technology,
* Interest in technology,
* Good communication skills in Swedish and English, verbal and written,
* Ability to work in a team environment, follow processes and interface with training professionals,
* Ability to be flexible in a fast-paced environment and adapt to changing priorities.



Desired skills:

* Experience in using UpTime or similar Publishing System,
* Experience in S1000D architecture,
* Experience in working in a front-end engineering/software development setting.



This position requires that you pass a security vetting based on the current regulations around/of security protection. For positions requiring security clearance additional obligations on citizenship may apply.

What you will be a part of

You will be part of a team that provides technical information contributing to systems that are safe and easy to use. The team is a part of the Development Unit within Business Area Dynamics. Our division consists of six sections, three of them are located in Karlskoga and three in Linköping. We are all working in projects based in both locations, but your main workplace will be in Karlskoga.



Recruiting Manager

Theres Westerlund

Mobile: +46 73 4461102



Kindly observe that this is an ongoing recruitment process and that the position might be filled before the closing date of the advertisement.



Observe that you can send us your application in either Swedish or English.



Offering a fresh, vibrant place to work, Saab backs its' commitment to offering a healthy work-life balance with a great working culture, generous benefits, flexible working hours, and an active Social Club.

If you aspire to help create and innovate whilst developing yourself in a challenging setting, Saab may well have the conditions for you to grow. We pride ourselves on a nurturing environment, where everyone is different yet we share the same goal - to help protect people.

Read more about us here Visa mindre

We are looking for a Communication Manager

Ansök    Jun 10    SAAB AB    Informatör/Kommunikatör
Do you believe as strongly as we do in the power of communication? Are you ready to help us strengthen our business and to get our employees aboard our journey towards our common goals? Then you are the one we are looking for! Your role As we are a small communications team, we all need to pitch in wherever and whenever it is needed. Consequently, you need to master the most common communications tasks and tools, and you need to have a flexible and s... Visa mer
Do you believe as strongly as we do in the power of communication? Are you ready to help us strengthen our business and to get our employees aboard our journey towards our common goals? Then you are the one we are looking for!



Your role

As we are a small communications team, we all need to pitch in wherever and whenever it is needed.

Consequently, you need to master the most common communications tasks and tools, and you need to have a flexible and service minded approach. However, as we are growing as a business area, your focus will be on internal communication. The role typically involves ensuring organisational initiatives and projects are successfully and consistently communicated to stakeholders and employees; planning, editing and producing content for a variety of channels; and coaching managers and leaders in how to use communication as a strategic tool.



Your profile

As a person, we think you are engaged, perceptive and open-minded. You don't mind having a full schedule, working towards deadlines and running your own projects. At the same time, strong relationship building skills are key - we believe that teamwork creates the best results.



You are fluent in swedish, both verbal and written. As we collaborate with colleagues and partners all over the world you also need to be comfortable speaking and writing in English.



You may either be newly graduated with a relevant bachelor's degree or you may already have an extensive background in communications. Alternatively, you have other suitable experiences and skills with a strong interest in communication - we are looking for someone with the right mindset and personality to join our team!





What you will be part of

Do you enjoy having a purpose in what you do? At Saab, our mission is to keep people and societies safe. Saab's business area Dynamics is a key player in the defense industry, and with operations in more than 15 countries you will help protect people all over the world.



You will be part of a small and dedicated communications team of five colleagues who takes great pride in always delivering communication of the highest standard. We pride ourselves on being a skilled, friendly and fun group of people to work with (but we might need a reminder to sit down and enjoy a coffee together every now and then!)



You report to the Head of Communications at Dynamics who is also member of the business area's management team.


Ready to step up and make a difference for business, people and society? Come join us on our journey! For more information about Saab and business area Dynamics, read here.



This position requires that you will be approved in a security screening in accordance with the Swedish Protective Security Act.



Recruiting Manager:

Maria Ljunggren:

073 4461406



Last day to send your application, 2020-06-29. Kindly note that this is an ongoing recruitment process and that the position might be filled before the closing date of the advertisement.



Location: Karlskoga or Linköping



If you aspire to help create and innovate whilst developing yourself in a challenging team setting, Saab may well have the perfect conditions for you to grow. We pride ourselves on a nurturing environment, where everyone is different yet we share the same goal - to help protect people. Visa mindre

Communication Manager

Ansök    Jan 27    SAAB    Informatör/Kommunikatör
We are looking for a Communication Manager! Do you believe as strongly as we do in the power of communication? Are you ready to help us strengthen our business and to get our employees aboard our journey towards our common goals? Then you are the one we are looking for! Your role As we are a small communications team, we all need to pitch in wherever and whenever it is needed. Consequently, you need to master the most common communications tasks and... Visa mer
We are looking for a Communication Manager!

Do you believe as strongly as we do in the power of communication? Are you ready to help us strengthen our business and to get our employees aboard our journey towards our common goals? Then you are the one we are looking for!



Your role

As we are a small communications team, we all need to pitch in wherever and whenever it is needed.

Consequently, you need to master the most common communications tasks and tools, and you need to have a flexible and service minded approach. However, as we are growing as a business area, your focus will be on internal communication. The role typically involves ensuring organisational initiatives and projects are successfully and consistently communicated to stakeholders and employees; planning, editing and producing content for a variety of channels; and coaching managers and leaders in how to use communication as a strategic tool.



Your profile

As a person, we think you are engaged, perceptive and open-minded. You don't mind having a full schedule, working towards deadlines and running your own projects. At the same time, strong relationship building skills are key - we believe that teamwork creates the best results.



As we collaborate with colleagues and partners all over the world you need to be comfortable speaking and writing in English.



You may either be newly graduated with a relevant bachelor's degree or you may already have an extensive background in communications. Alternatively, you have other suitable experiences and skills with a strong interest in communication - we are looking for someone with the right mindset and personality to join our team!



What you will be part of

Do you enjoy having a purpose in what you do? At Saab, our mission is to keep people and societies safe. Saab's business area Dynamics is a key player in the defense industry, and with operations in more than 15 countries you will help protect people all over the world.



You will be part of a small and dedicated communications team of five colleagues who takes great pride in always delivering communication of the highest standard. We pride ourselves on being a skilled, friendly and fun group of people to work with (but we might need a reminder to sit down and enjoy a coffee together every now and then!)



You report to the Head of Communications at Dynamics who is also member of the business area's management team.


Ready to step up and make a difference for business, people and society? Come join us on our journey! For more information about Saab and business area Dynamics, read here.



This position requires that you will be approved in a security screening in accordance with the Swedish Protective Security Act.



Kindly note that this is an ongoing recruitment process and that the position might be filled before the closing date of the advertisement.



Location: Karlskoga or Linköping



If you aspire to help create and innovate whilst developing yourself in a challenging team setting, Saab may well have the perfect conditions for you to grow. We pride ourselves on a nurturing environment, where everyone is different yet we share the same goal - to help protect people. Visa mindre

Kommunikatör till skolförvaltningen

Karlskoga är vackert beläget vid Möckelns strand och här bor ca 30 000 invånare. Vi är en stad med framtidstro som bubblar av aktiviteter och nytänkande. Inom Karlskoga kommun arbetar 2 400 medarbetare inom 400 olika yrken. Oavsett om du lär barn att läsa, ger trygghet och vård åt äldre eller utvecklar stadens gator och torg så bidrar du till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Karlskoga. Kommunen tillhör finskt förvaltningsområde vilket... Visa mer
Karlskoga är vackert beläget vid Möckelns strand och här bor ca 30 000 invånare. Vi är en stad med framtidstro som bubblar av aktiviteter och nytänkande.

Inom Karlskoga kommun arbetar 2 400 medarbetare inom 400 olika yrken. Oavsett om du lär barn att läsa, ger trygghet och vård åt äldre eller utvecklar stadens gator och torg så bidrar du till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Karlskoga. Kommunen tillhör finskt förvaltningsområde vilket bland annat innebär att vi satsar på att ha finskspråkig personal i våra kärnverksamheter. Vi ser därför gärna sökande som har kunskaper i finska som kan bidra till utveckling av våra verksamheter.
Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss!




Skolförvaltningen är kommunens näst största förvaltning och arbetar målinriktat för en tillgänglig skola för alla. Vi ansvarar för förskola, familjedaghem, öppen förskola, förskoleklass, fritidshem, grundskola, grundsärskola, fritidsgårdar samt vår lägeranläggning i Knapped.

Registerkontroll
För att få arbeta inom förskola, skola samt ungdoms- och fritidsverksamhet ska du, enligt lagen om registerkontroll lämna registerutdrag från polisens belastningsregister. Du ska själv begära utdrag hos Rikspolisstyrelsen med blanketten "Utdrag ur belastningsregistret" i blankettarkivet från polisens webbplats.



ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta som kommunikatör på skolförvaltningen i verksamhetområde centralt skolstöd och tillhöra arbetslaget administrativt skolstöd.
Vi söker dig som utifrån ett helhetsperspektiv vill vara en aktiv del i att självständigt och tillsammans med skolchef samt verksamhetschefer, leda förvaltningens kommunikationsarbete. Arbetet är operativt och även strategiskt.
Som kommunikatör på skolförvaltningen är du direkt underställd verksamhetschef centralt skolstöd och arbetsuppgifterna består bland annat av:
• Strategiskt arbeta för att sprida kunskap och föra ut positiva budskap om förvaltningen
• Planera och genomföra marknadsföringsinsatser/projekt för kommunens gymnasieutbildning
• Aktivt stödja chefer och medarbetare i kommunikationsarbetet
• Utveckla och förvalta webbsidor, intranät, sociala medier och ledningssystem
• Planera och utforma kommunikationsplaner inför större förändringar och händelser
• Viss grafisk formgivning
• Aktivt stödja chefer i mediakontakter

Du arbetar nära skolchef och verksamhetschefer och även tillsammans med kollegorna på administrativt skolstöd. Teamet administrativt skolstöd består av ytterligare sju medarbetare vilka är förvaltningssekreterare, handläggare, utredare och samordnare.
Utvecklingsarbete runt framtidens administrativa skolstöd kommer att påbörjas hösten 2019, där din kompetens kommer att vara värdefull.
Du ingår i nätverket av kommunikatörer i kommunen och du ska även företräda skolförvaltningen i olika arbetsgrupper samt delta i kommunövergripande projekt inom området.
Välkommen till oss!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en universitetsutbildning inom medie-och kommunikationsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Erfarenhet från den offentliga sektorn är meriterande.
För att nå framgång ser vi att du har förmågan till helhetssyn och ett utifrån och in perspektiv. Du kan formulera dig väl i tal och skrift samt utformar och genomför, i samförstånd, kommunikationsinsatser så att de får därför avsedd effekt. Du är serviceinriktad, prestigelös och får marknadsförings- och kommunikations -projekt gjorda i tid och du har lätt för att samarbeta och skapa förtroende hos din omgivning.
Du kan självständigt organisera vad som behöver göras, planera för detta och genomföra aktiviteter.
Du har:
• erfarenhet av kvalificerat kommunikationsarbete
• grundläggande kunskaper i webbproduktion
• positiv attityd och är drivande och initiativtagande.
Du gillar att det finns en grundplan för det som ska göras, men tycker också om att ställa om till nya arbetsuppgifter i samband med uppkomna händelser

ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Har du frågor om hur du ansöker - kontakta supporten på tel: 0771-693 693.
Har du frågor om tjänstens innehåll - kontakta namngiven person i annonsen. Visa mindre

Erfaren internkommunikatör till uppdrag i Karlskoga

För ett konsultuppdrag hos en av våra kunder i Karlskoga söker vi nu en internkommunikatör. Uppdraget Uppdraget som internkommunikatör är att stödja företagets strategiska utveckling och affärsverksamhet samt att skapa engagerade och motiverade medarbetare. I rollen ingår att: - Upprätta och verkställa internkommunikationsplan utifrån bolagets övergripande strategi -  Säkerställa att samtliga initiativ och projekt inom företaget samordnas kommunika... Visa mer
För ett konsultuppdrag hos en av våra kunder i Karlskoga söker vi nu en internkommunikatör.

Uppdraget

Uppdraget som internkommunikatör är att stödja företagets strategiska utveckling och affärsverksamhet samt att skapa engagerade och motiverade medarbetare.

I rollen ingår att:

- Upprätta och verkställa internkommunikationsplan utifrån bolagets övergripande strategi
-  Säkerställa att samtliga initiativ och projekt inom företaget samordnas kommunikativt utifrån gemensamma övergripande mål
-  Stärka det interna varumärket
-  Leda och driva en enhetlig kommunikation på olika nivåer i organisationen

Din profil

Vi söker dig som är självgående, stresstålig och strukturerad. Du är en utmärkt projektledare med god samarbetsförmåga som gör att du kan driva interkommunikationsarbetet framåt som ofta involverar många personer inom organisationen.

Vidare har du:

- Akademisk examen inom marknads- och kommunikationsområdet
- Erfarenhet av strategisk internkommunikation
- God förståelse för digitala kommunikationskanaler som passar för internkommunikation
-  Utomordentlig kommunikationsförmåga, skriftligt och verbalt på svenska och engelska

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information besök och ansökan:  www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre