Lediga jobb som Administrativ assistent i Karlskoga

Se lediga jobb som Administrativ assistent i Karlskoga. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Karlskoga som finns hos arbetsgivaren.

Ledigt jobb som projektadministratör i Karlskoga

Ansök    Nov 22    Manpower AB    Administrativ assistent
Är du på jakt efter ett jobb där du får ansvara för projekt- och produktionsplanering? Är din största drivkraft att nå resultat tillsammans med ditt team? Då bör du läsa vidare! Just nu söker vi på Manpower AB en administratör till ett uppdrag som varar minst ett år framåt hos vår kund i Karlskoga. Vi söker framför allt dig som är målinriktad och engagerad i din yrkesroll. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan! Om jobbet Som administratör ansva... Visa mer
Är du på jakt efter ett jobb där du får ansvara för projekt- och produktionsplanering? Är din största drivkraft att nå resultat tillsammans med ditt team? Då bör du läsa vidare! Just nu söker vi på Manpower AB en administratör till ett uppdrag som varar minst ett år framåt hos vår kund i Karlskoga. Vi söker framför allt dig som är målinriktad och engagerad i din yrkesroll. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!

Om jobbet

Som administratör ansvarar du för att ge administrativt stöd till ett antal olika projektledare. Du kommer att jobba med administration där du får göra avstämningar i olika system, hantera rapporter och annan dokumentation. Du rapporterar till enhetschefen och projektledare.

Om dig

Vi på Manpower AB söker dig som har gymnasieutbildning. Vidare har du erfarenhet av arbete som administratör och av dokumentation. Slutligen har du även goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift, goda kunskaper i Office-paketet och god systemvana.

För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du har ett stort driv och att du känner ett stort engagemang för ditt arbete. Det är också viktigt att du fokuserar på att hitta lösningar och att du förmedlar information på ett tydligt och strukturerat sätt. Slutligen har du en förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ.

Om vår kund

Kunden är verksam inom försvarsindustrin i Karlskoga. Du kommer att ingå i företagets projektavdelning och jobba med administration till projektledarna. Du kommer att arbeta i Officepaketet samt även få lära dig projektplaneringsverktyget Antura Projects.

Hur du ansöker

För att söka tjänsten skapar du ett konto hos oss där du bifogar CV och personligt brev. Vid frågor kontaktar du Agneta Lännbjer via e-post: [email protected] eller telefonnummer: 054-22 18 92. Ansvarig för den här processen är Victoria Lennartsson, mail [email protected]

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Välkommen med din ansökan!

Övrigt

Uppdragslängd: minst ett år
Placeringsort: Karlskoga
Tillsättning: enligt överenskommelse, men senast i början av januari 2023.

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna Visa mindre

Administratör inom rekrytering sökes till Saab i Karlskoga/Linköping!

Gillar du att jobba målinriktat, driva ditt arbete framåt på egen hand och samtidigt ha ett stort socialt kontaktnät? Då kan det här vara tjänsten för dig. Saab Dynamics söker administratörer med huvudfokus att stötta chefer i uppstarten av rekryteringsprocesser. Varmt välkommen att lämna in din ansökan till tjänsten som rekryteringskonsult redan idag! Om företaget Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförs... Visa mer
Gillar du att jobba målinriktat, driva ditt arbete framåt på egen hand och samtidigt ha ett stort socialt kontaktnät? Då kan det här vara tjänsten för dig. Saab Dynamics söker administratörer med huvudfokus att stötta chefer i uppstarten av rekryteringsprocesser. Varmt välkommen att lämna in din ansökan till tjänsten som rekryteringskonsult redan idag!

Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är ca 18 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling.

På Dynamics delar alla medarbetare ett och samma uppdrag: att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle. Oavsett om det handlar om missilsystem, undervattensteknik, kamouflagelösningar, understödsvapen, träningssystem eller fältsjukhus är du som jobbar med Dynamics en del av deras mission. De jobbar i nära samarbete med att utveckla, tillverka och underhålla deras världsledande produkter, system och lösningar till kunder över hela världen.

Dina arbetsuppgifter
Som administrativt rekryteringsstöd på Saab Dynamics utvecklingsorganisation kommer du stötta 3 avdelningar med ca 20 sektionschefer, fördelade mellan Linköping och Karlskoga. Avdelningarnas ansvarsområden är mjukvaruutveckling, projektledning och andra teknikinriktade tjänster som berör bakgrunder inom till exempel ingenjör, IT och civilekonom. En stor del av din roll är att stötta cheferna med det administrativa kring rekrytering samt driva processerna framåt. För att förstå respektive chefs rekryteringsbehov kommer du att delta i olika ledningsgruppsmöten och ha en tät dialog med sektionscheferna. Det ger dig möjlighet att få insikt i hur det är att arbeta som linjechef och samtidigt kunna samla kompetens kring ledarskap. Du kommer att vara ensam i din roll samtidigt ha ett stort socialt nätverk.

De arbetsuppgifters om ingår i rollen är bland annat:

- Behovsanalys och informationssökande kring lediga tjänster och profiler som rekryterande chef söker.
- Skriva och publicera annons.
- Genomföra första urvalet.
- Boka intervjuer.
- Vid behov vara med på intervjuer.
- Kandidatåterkoppling.
- Koordinera de olika avdelningarnas deltagande vid olika studentevenemang och mässor i marknadsföringssyfte.

Din profil
Då du kommer vara ensam i rollen ser vi att du har lätt att ta egna initiativ och gillar att ha stort eget ansvar. Du är van att jobba målinriktat och vara den på arbetsplatsen som för arbetet framåt. Vidare gillar du gillar att arbeta med flera processer parallellt med varandra målinriktat och strukturerat. Arbetet kommer vidare innebära mycket social kontakt med din omgivning, såväl internt som externt. För att trivas i rollen behöver du därför vara en social person som både har lätt att ta kontakt och skapa relationer med nya människor.

För att lyckas i rollen tror vi att du har erfarenhet eller utbildningsbakgrund som administratör, ingenjör eller inom HR. Då du kommer vara med i rekryteringar av olika ingenjörsprofiler är det meriterande om du har intresse för teknik. Arbetet kräver goda kunskaper i såväl svenska som engelska.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Vi ser att du kommer från en bakgrund inom HR, administration alternativt ingenjör eller civil ekonom.

Ansökningsförfarande
Vill du ta chansen att utvecklas på Saab? I denna rekrytering samarbetar Saab med Skill. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt men enligt överenskomelse. Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lina Gamsäter, [email protected]

Vi arbetar löpande med urvalet, sök därför tjänsten redan idag!

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.

Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.

People change – everything. Visa mindre

Ledigt jobb - Rekryteringsadministratör till försvarsindustrin

Ansök    Okt 18    Manpower AB    Administrativ assistent
Om jobbet som rekryteringsadministratör I rollen som rekryteringsadministratör ansvarar du för att ansvara för urvalsprocesser och CV-selektering samt arbeta proaktivt genom att skapa nätverk och kontaktvägar in i attraktiva grupper. Dessutom kommer du tillsammans med ditt team kontakta potentiella kandidater och genomföra intervjuer samt nätverka och skapa kontakter, både internt och externt. Du kommer att jobba i företagets rekryteringssystem. Du rappor... Visa mer
Om jobbet som rekryteringsadministratör

I rollen som rekryteringsadministratör ansvarar du för att ansvara för urvalsprocesser och CV-selektering samt arbeta proaktivt genom att skapa nätverk och kontaktvägar in i attraktiva grupper. Dessutom kommer du tillsammans med ditt team kontakta potentiella kandidater och genomföra intervjuer samt nätverka och skapa kontakter, både internt och externt. Du kommer att jobba i företagets rekryteringssystem. Du rapporterar till verksamhetschefen.

Ser du dig själv som en tydlig person med stort driv och mycket framåtanda? Då kan vi ha rätt utmaning för dig! Just nu söker vi på Manpower AB en rekryteringsadministratör till vår kunds verksamhet i Karlskoga. Här får du chansen att jobba i ett mycket teknikorienterat, kompetent och inspirerande team med kollegor som har roligt tillsammans. Vill du vara med på vår kunds resa? Välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter

Du kommer att stötta chefer med administrativa aktiviteter runt företagets rekryteringar. Du kommer utifrån företagets rekryteringsplan:

* Säkerställa att annonser tas fram och läggs ut i tid
* Administrera i företagets rekryteringssystem
* Jobba med kandidathantering
* Jobba med kandidatpresentation inför rekryterande chefer
* Har kontinuerlig kontakt med HR under hela rekryteringsprocessen
* Planera rundvandring/demo i samband med intervjuer.

Är du rätt för rollen som rekryteringsadministratör?

Vi på Manpower söker dig som mycket god administrativ erfarenhet från tekniska branscher. Du får gärna ha en högskoleutbildning med inriktning HR/personal men det är inget krav, dock minst gymnasial utbildning.



Vem är du?

För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du har ett stort driv och att du förmedlar information på ett tydligt och strukturerat sätt. Det är också viktigt att du har god förmåga att ta strategiska beslut och att du håller ordning och reda. Dessutom är du bra på att knyta nya kontakter. Du ska ha mycket goda kunskaper i engelska tal och skrift.

För anställning krävs uppvisande av utdrag ur belastningsregistret.

Om vår kund

Kunden är ett världsledande, globalt och framgångsrikt företag som verkar inom försvarsindustrin i Karlskoga.

Intresserad?

För att söka tjänsten skapar du ett konto hos oss där du bifogar CV och personligt brev. Vid frågor kontaktar du Agneta Lännbjer via e-post: [email protected] eller telefonnummer: 054-221892.

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Vi ser fram emot din ansökan!

Övrigt

Placeringsort: Karlskoga

Uppdragets längd: 6 månader till att börja med

Uppdragets start: Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Visa mindre

Strukturerad administratör till Saab i Karlskoga

Har du tidigare erfarenhet av administrativt arbete? Vill du vara med och utvecklas i en lärande organisation och stötta din närmsta arbetsledare genom varierande administrativa arbetsuppgifter? Just nu söker vi en Programadministratör för ett längre konsultuppdrag till Saab i Karlskoga. Om tjänsten Rollens huvuduppgift är att biträda och avlasta närmsta chef i hanteringen av beställningar och offerter. Du kommer i din roll bland annat att få sammanstäl... Visa mer
Har du tidigare erfarenhet av administrativt arbete?
Vill du vara med och utvecklas i en lärande organisation och stötta din närmsta arbetsledare genom varierande administrativa arbetsuppgifter?
Just nu söker vi en Programadministratör för ett längre konsultuppdrag till Saab i Karlskoga.

Om tjänsten
Rollens huvuduppgift är att biträda och avlasta närmsta chef i hanteringen av beställningar och offerter. Du kommer i din roll bland annat att få sammanställa offertunderlag avseende kostnad och leveranstider, utfärdande av interna ordersedlar samt ordna med transporter och förbereda tillhörande dokumentation. Vidare kommer du att stötta din närmsta chef med att genomföra, följa upp och sammanställa status för olika beställningar. Du kommer även att förbereda underlag för beslutsmöten enligt Saabs verksamhetssystem.

Vem är du?
För att lyckas i tjänsten behöver du vara nyfiken på att lära dig nya saker och driven i ditt sätt att kommunicera till andra och samtidigt vara en god lyssnare. Du har lätt att anpassa dig till olika miljöer och kulturer samt trivs med att arbeta med människor.
Du har med fördel arbetat med administrativa uppgifter sedan tidigare och då gärna inom industri- och produktionsverksamhet. I ditt arbetssätt är du ansvarsfull, noggrann och strukturerad. Du trivs med att hantera många olika uppgifter parallellt och är van att planera och prioritera. Du tar gärna ett självständigt ansvar men är också medveten om hur viktigt det är med ett gott samarbete tillsammans med chef och kollegor. Du behöver behärska svenska och engelska både i tal och skrift.

Om verksamheten
Saab är ett möjligheternas företag där människan står i centrum. De har en god arbetsmiljö där mångfald ses som en stor tillgång och respekt är en viktig del i det dagliga arbetet. Här tar man tillvara på medarbetarnas kompetens och ger dem möjlighet att växa tillsammans med Saab.
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap

Konsult hos Poolia
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Visa mindre

Adminstration

Om jobbet Karved Sweden AB är ett växande företag som utvecklas tillsammans med våra medarbetare och kunder. Vi har verksamheter både i Örebro och Skånelän. Vårt motto är långsiktighet, service och ansvarstagande. Vi erbjuder dig en tjänst i ett härligt gäng med god gemenskap. Vi söker en engagerad medarbetare som ligger i framkant för att ta hand om våra inköp och hantera vår internet handel. Förutom att ta hand om vår inköp, ta hand om befintliga levera... Visa mer
Om jobbet
Karved Sweden AB är ett växande företag som utvecklas tillsammans med våra medarbetare och kunder. Vi har verksamheter både i Örebro och Skånelän. Vårt motto är långsiktighet, service och ansvarstagande. Vi erbjuder dig en tjänst i ett härligt gäng med god gemenskap.
Vi söker en engagerad medarbetare som ligger i framkant för att ta hand om våra inköp och hantera vår internet handel.
Förutom att ta hand om vår inköp, ta hand om befintliga leverantörer och hitta nya, ingår även ansvar för vår E-handelsplattform med produktuppdateringar, kampanjskapande och produktion av nyhetsbrev. Du ska förvalta och skapa nytt innehåll på webben, samt arbeta för att öka användarvänligheten. Du kommer att ha det övergripande ansvaret för planering och genomförande av marknadsföring på sociala medier.
Du erbjuds möjlighet till en flexibel roll i en organisation där kreativitet, delaktighet, samarbete och lyhördhet är viktiga ledord i det dagliga arbetet.
Tjänsten är stationerad till kontoret i Skåne.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst 2 års erfarenhet av administrativt arbete, inköp och internet handel eller annan jämförbar verksamhet.
Du har minst relevant gymnasieutbildning och god datakompetens. Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning.
Det är även meriterande med statistisk kunskap, erfarenhet av webbpubliceringsverktyg, webbshopshantering och ekonomiadministration.
Vi ser gärna att du kan SEO-optimering, samt digital marknadsföring och kan komma med egna idéer till arbetet. Det är viktigt att du har kunskap om och förståelse för webbhandel. För att trivas i rollen måste du vara självgående, lösningsorienterad och serviceinriktad med vana att samarbeta med andra mot gemensamma mål. Du är vidare social, ansvarstagande, noggrann och flexibel. Du gillar att självständigt planera och strukturera ditt arbete. Du kommer att arbeta i ett mindre företag där alla får möjlighet att påverka och bidra till bolagets utveckling.
Du är strukturerad, noggrann, kreativ och målinriktad. Du är kommunikativ och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Har du dessutom ett brinnande intresse för inredning och design är det ett plus.
Då vi är ett mindre team så är det viktigt att vi hjälps åt och det kan därför bli aktuellt med andra arbetsuppgifter om behov uppstår.


Maila din ansökan, innehållande CV och personligt brev, till [email protected] I denna rekrytering tillämpar vi s.k. löpande urval vilket innebär att vi intervjuar efter hand och då ansökningarna når oss. Det kan innebära att tjänsten tillsätts innan ansökningstiden gått ut.
Vid frågor kontakta maila [email protected] Visa mindre

Administratör i Karlskrona

Om uppdraget Konsultuppdraget har startdatum 1 september 2022 och pågår till 31 december 2022, med möjlighet till ytterligare förlängning. Du kommer att tillhöra enheten för service och informationshantering. Uppdragets omfattning är 80-100% och arbetet sker på plats i myndighetens lokaler i Karlskrona. Dina arbetsuppgifter Uppdraget avser arbete i myndighetens registratur och arkiv. Vi ser att du är en driven, strukturerad och lösningsorienterad person... Visa mer
Om uppdraget

Konsultuppdraget har startdatum 1 september 2022 och pågår till 31 december 2022, med möjlighet till ytterligare förlängning. Du kommer att tillhöra enheten för service och informationshantering. Uppdragets omfattning är 80-100% och arbetet sker på plats i myndighetens lokaler i Karlskrona.

Dina arbetsuppgifter

Uppdraget avser arbete i myndighetens registratur och arkiv. Vi ser att du är en driven, strukturerad och lösningsorienterad person med erfarenhet av att arbeta med registratur och arkiv inom offentlig verksamhet. Arbetsuppgifterna är i huvudsak att:

- Registrera ärenden/uppgifter i diariesystemet Platina
- Arbeta med insortering i och kvalitetssäkring av arkivet


Dina kvalifikationer

- Minst ett års arbetslivserfarenhet av diarieföring, föra in uppgifter i digitala system, göra utskick samt ordna och förteckna/kvalitetssäkra arkiv.
- Mycket god förmåga att uttrycka sig på svenska i både tal och skrift.
- Gymnasium eller likvärdig utbildning
- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt

Meriterande

- God serviceförmåga och ansvarstagande
- Hög integritet
- Mycket god samarbetsförmåga.
- Erfarenhet av arbete i arkiv i Visual



Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare. Alice Karlsson. [email protected]

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.



Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år. Visa mindre

verksamhetsstrateg skola, karlskoga

Ansök    Apr 4    Randstad AB    Administrativ assistent
Arbetsbeskrivning Du kommer att arbeta nära våra rektorer och behöver förstå deras utmaningar i vardagen. Tillsammans med Förvaltningsledningen på Skolförvaltningen blir du en viktig kugge i arbetet med att stötta verksamheternas strategiska arbete för att nå en högre måluppfyllelse. Karlskogas Skolförvaltning söker dig som drivs av att jobba med ständiga förbättringar på strategisk nivå och som vill vara med och driva arbetet med att uppnå en högre målupp... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Du kommer att arbeta nära våra rektorer och behöver förstå deras utmaningar i vardagen. Tillsammans med Förvaltningsledningen på Skolförvaltningen blir du en viktig kugge i arbetet med att stötta verksamheternas strategiska arbete för att nå en högre måluppfyllelse. Karlskogas Skolförvaltning söker dig som drivs av att jobba med ständiga förbättringar på strategisk nivå och som vill vara med och driva arbetet med att uppnå en högre måluppfyllelse i Karlskogas skolor. 
Du bör ha arbetat några år med motsvarande arbetsuppgifter på en mer övergripande strategisk nivå. Det kan vara i en kommunal skolorganisation eller på en friskola och du har skaffat dig en förståelse för de utmaningar som finns. 

Ansvarsområden
Du sitter tillsammans med verksamheten och har en stor förståelse för både verksamhet och  processer men även för hur ansvaret för planering, organisering, genomförande och uppföljning av olika projekt och resultat sker på bästa sätt. Som verksamhetsstrateg leder du arbetet med förvaltningens strategiska arbete utifrån planering och uppföljning av de politiska målen för skolan. Du arbetar också med verksamhetsuppföljning tillsammans med ansvariga chefer samt identifierar och prioriterar olika utvecklingsområden.  Du har erfarenhet av att arbeta med strategiskt lärande i större organisationer.

Kvalifikationer
Du behöver ha en helhetssyn och en mycket god strategisk och analytisk förmåga samtidigt som du uppskattar att arbeta även med de uppgifter som ställer krav på noggrannhet och som kräver sinne för detaljer.
Ett sinne för struktur och kvalitet är viktigt för denna roll och att du har en stor förståelse för hur arbetet med att stötta verksamheten kan utformas så att delaktigheten sker på alla nivåer.
Du har:
en akademisk examen som arbetsgivaren bedömer är relevant för tjänsten
goda kunskaper i Skollagen då du kommer att arbeta nära våra rektorer
goda kunskaper i Officepaketet , vana vid att arbeta med både Excel och Powerpoint
i svenska, i tal och skrift, behöver du ha mycket goda kunskaper


Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 25 april 2022. För frågor och mer information kontaktar du Gabrielle Peteri, senior rekryteringskonsult på Randstad via [email protected] 

Om företaget
Skolförvaltningen är kommunens näst största förvaltning och arbetar målinriktat för en tillgänglig skola för alla. Med en gemensam organisation för alla skolformer tar vi ett helhetsgrepp kring det livslånga lärandet från förskola till vuxenutbildning. Skolförvaltningen har drygt 900 medarbetare.
https://www.karlskoga.se

Vi är den välkomnande, kloka och innovativa kommunen. Vi är stolta över vår historia och nyfikna på vår framtid.
Inom Karlskoga kommun arbetar 2 400 medarbetare inom 400 olika yrken. Vi alla bidrar till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Karlskoga.
Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss!

https://karlskoga.se/omkarlskoga Visa mindre

Ledigt jobb som Projektadministratör i Karlskoga

Ansök    Mar 30    Manpower AB    Administrativ assistent
Det här är ett konsultuppdrag som varar tillsvidare. Du kommer att vara anställd av Manpower men arbeta hos vår uppdragsgivare inom försvarsindustrin. Tjänsten ska tillsättas omgående, så vänta inte med din ansökan till oss. Är du en strukturerad, lösningsorienterad och stresstålig person som drivs av att få bli en viktig medlem i teamet och att ha diversifierade administrativa arbetsuppgifter? Trivs du dessutom i en roll där arbetsuppgifterna innebär ... Visa mer
Det här är ett konsultuppdrag som varar tillsvidare. Du kommer att vara anställd av Manpower men arbeta hos vår uppdragsgivare inom försvarsindustrin. Tjänsten ska tillsättas omgående, så vänta inte med din ansökan till oss.


Är du en strukturerad, lösningsorienterad och stresstålig person som drivs av att få bli en viktig medlem i teamet och att ha diversifierade administrativa arbetsuppgifter? Trivs du dessutom i en roll där arbetsuppgifterna innebär att du får ta stort eget ansvar? Då är jobbet som Projektadministratör via Manpower något för dig!

Arbetsbeskrivning

I det här jobbet kommer du framförallt att jobba med projektadministration. Du kommer ingå i ett team där du kommer att delta att skriva offerter, ordna transporter, förbereda transportdokument, arbeta med sammanställningar och underlag inför beslutsmöten.

I rollen som projektadministratör kommer mer du mer detaljerat att:

* sammanställa offertunderlag avseende kostnad och leveranstider
* utfärda interna ordersedlar
* ordna med transporter samt förbereda erforderlig transportdokumentation
* stötta teamet med att utarbeta planer och direktiv samt följa upp
* sammanställa nuläge och status i beställningsgenomföranden
* förbereda underlag för beslutsmöten enligt företagets interna verksamhetssystem





Kravprofil

Du ska ha minst gymnasial utbildning. Du ska också ha några års erfarenhet av administration och kommunikation. Som person ska du ha lätt att anpassa dig till olika miljöer och olika kulturer. Du ska sporras av att jobba mot högt uppsatta mål och i din yrkesroll är du strukturerad och lösningsorienterad. Förutom dessa krav lägger vi även stor vikt vid din personlighet och ser gärna att du är både driven och ansvarstagande.

Dina språkkunskaper i svenska och engelska ska vara mycket goda. Som Projektadministratör är det viktigt att du har förmåga att se och stötta dina medarbetare som en lagspelare.

Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Sök tjänsten idag!

Vid frågor är du välkommen att kontakta Agneta Lännbjer på telefonnummer: 054-221892 eller via e-post: [email protected]



Vi ser fram emot att höra från dig!



Om Manpower



Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Visa mindre

Teknisk Skribent till försvars- & säkerhetsföretag

Är du en vass administratör med erfarenhet av att utforma teknisk dokumentation och manualer? När vår verklighet förändras i snabb takt vill vårt kundföretag i Karlskoga förstärka sitt team med en ny stjärna. Här erbjuds du ett arbete i fronten av avancerad teknikutveckling.    Information om tjänsten Vårt kundföretag är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för män... Visa mer
Är du en vass administratör med erfarenhet av att utforma teknisk dokumentation och manualer?

När vår verklighet förändras i snabb takt vill vårt kundföretag i Karlskoga förstärka sitt team med en ny stjärna. Här erbjuds du ett arbete i fronten av avancerad teknikutveckling. 

 

Information om tjänsten
Vårt kundföretag är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Här utvecklas teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Professionals Nord söker för vårt kunds räkning en Teknisk Skribent. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning och avser i första hand ett vikariat fram till årsskiftet med goda chanser till förlängning. 

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och alla frågor kring tjänsten går till [email protected]

Arbetsuppgifter
I rollen som teknikinformatör kommer du arbeta med teknisk dokumentation för vårt kundföretags olika produkter och system. Det innebär att du säkerställer att dokumentationen och dess innehåll är uppdaterade, korrekta och följer bestämda direktiv.

Dina arbetsuppgifter innehåller översättning av texter från svenska till engelska samt modifiera texter för att passa olika användargränssnitt. Arbetet utförs inom främst CG/AT4 samt Uptime 4.

Vi söker dig som:

För rollen ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet som teknisk skribent alternativt studerat till teknikinformatör eller genomgått annan likvärdig utbildning. Det krävs att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. För att trivas i rollen tror vi att du har ett stort tekniskt intresse, är strukturerad och detaljorienterad.

Tidigare erfarenhet inom CG/AT4,  Uptime 4 och S1000D är meriterande. Om du besitter erfarenhet i dessa, skriv gärna med det i din ansökan nedan. 

START: Omgående med hänsyn till uppsägningstid 
OMFATTNING: Heltid
STAD: Karlskoga
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Rebecca Bly, 070-8110809

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected] Visa mindre

Administratör Servicegruppen, Karlskoga lasarett

Vi söker en positiv, serviceinriktad och flexibel administratör med sinne för ordning och struktur till Servicegruppen vid Karlskoga lasarett. Du erbjuds anställning med varierande arbetsuppgifter såväl administrativa som patient- och kundkontakter. Att ha en hög servicekänsla och förmåga att möta människor är viktigt för oss. Arbetsuppgifter: Vid servicegruppen arbetar fem medarbetare och en enhetschef som servar lasarettet med: - information och kassa... Visa mer
Vi söker en positiv, serviceinriktad och flexibel administratör med sinne för ordning och struktur till Servicegruppen vid Karlskoga lasarett. Du erbjuds anställning med varierande arbetsuppgifter såväl administrativa som patient- och kundkontakter. Att ha en hög servicekänsla och förmåga att möta människor är viktigt för oss.

Arbetsuppgifter:
Vid servicegruppen arbetar fem medarbetare och en enhetschef som servar lasarettet med:
- information och kassaverksamhet i entrén
- intern- och externpost
- kopiering
- journalhantering

I information- och kassaverksamheten sköter vi främst ankomstregistrering av patienter med avgiftsbelagda besök, vi handhar pengar och därutöver diverse olika administrativa arbetsuppgifter som rör lokalbokning, parkering, utlåning av jourrum, cyklar mm. Servicegruppen sköter intern- och extern post med dagliga postturer, vi servar verksamheterna med journaler och vi har ett litet 'tryckeri' där vi hjälper verksamheterna med olika trycksaker.

Kvalifikationer:
Som person ska du vara serviceinriktad, ordningsam och strukturerad. Vi söker dig som arbetar självständigt och tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har ett intresse av att administrera och hålla ordning på papper.

Gymnasieutbildning. Goda kunskaper i engelska är nödvändigt.

Vi ser gärna att du har erfarenhet från informations/kassaverksamhet sedan tidigare.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Anställningsform:
Tillsvidare, heltid.

Tillträde:
Snarast enligt överenskommelse.

Upplysningar:
Yvonne Forsling, enhetschef, 0586-661 06

Facklig företrädare:
Vision, Petra Strömgren Fredin, 019-602 27 59

Hemsida: Vill du veta mer om vad vi erbjuder dig eller hur det är att leva och bo i vårt län, läs mer på www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig

Sista ansökningsdag:
2022-04-11

Ansökan ska innehålla fullständigt CV, personligt brev samt adressuppgifter. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju.

Om organisationen:
Karlskoga lasarett är ett av Region Örebro läns tre akutsjukhus. Vi som arbetar på Karlskoga lasarett är stolta över vårt sjukhus. Vi bygger vårt arbete på professionalism, engagemang och laganda, vilket bland annat avspeglar sig i att vi som första sjukhus i Sverige har vunnit Utmärkelsen Svensk Kvalitet. Lasarettet är medelstort med cirka 900 anställda.

Inom Område nära vård har vi ett nära samarbete med vårdcentralerna i västra länsdelen. Om du vill arbeta på en spännande arbetsplats med ett gott socialt klimat och korta kommunikationsvägar, så ska du söka dig till oss!

Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv.

Ärendenummer:
HoS:2022:355

Övrigt:
Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering. Visa mindre

Administrative Assistant to Dynasafe Demil Systems AB

Dynasafe Demil Systems AB is a leading technology and innovation company specializing in products and services for containment and destruction of explosives, and ammunition. We offer tailor-made solutions to meet the unique and varied requirements we have from our global customers. Our solutions and services make a huge difference in making the world a safer place. The company was founded in 1991 and is active globally supported by offices in Sweden, G... Visa mer
Dynasafe Demil Systems AB is a leading technology and innovation company specializing in products and services for containment and destruction of explosives, and ammunition.

We offer tailor-made solutions to meet the unique and varied requirements we have from our global customers. Our solutions and services make a huge difference in making the world a safer place.

The company was founded in 1991 and is active globally supported by offices in Sweden, Germany, USA and Japan with customers in both the governmental and public sectors.

 

Administrative Assistant to Dynasafe Demil Systems AB

This is a key exciting position that is very broad and varied, interfacing with a great team in a very high-profile industry. As administration assistant you provide administrative support and perform numerous duties including scheduling, writing correspondence, answering questions. arrange meetings, interface with management and other administrative support for our Managing Director.

You arrange company equipment servicing and allocation, you are the interface and arrange Facility support as required. You are also member in the Intranet response team which include members from different sites.

When Dynasafe have important meetings at the office you are the key person that does the arranging, and organisation. Your role also includes general reception duties and manage the company in and out mail and courier as required.

Some travel is required to various workshops, jobsites and offices. You report directly to our Managing Director and you are located on the site in Karlskoga.

Who are we looking for?

We think that our candidate should be organized, self-driven, energetic, flexible and have excellent service and interpersonal skills. You work with high integrity and confidentiality. Good communication skills are really important. This position may be suitable for someone with 2-5 years experience in customer service or administration, or someone straight out of school who is energetic and has the right personality skills.

You must read, write and speak both Swedish and English fluently. You are skilled in MS Office 365, and have a bubbly can do attitude.

Application

In this recruitment process we cooperate with Oak Consulting. If you have any questions regarding the position  - please don´t hesitate to contact HR consultant Helena Fiedler, 070-591 90 33, E-mail: [email protected] or HR consultant Anki Lundin, 070-7450405, E-mail: [email protected]


We want your application as soon as possible, but no later than 24/4. The selection in this position is ongoing so the recruitment may be filled before the last application day. Visa mindre

Timanställning som administratör

AxÖ Consulting AB har mer än 50 års samlad erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen. Vi arbetar med att förse regionens näringsliv och offentliga sektor med rätt kompetens. Vi vill se våra kunder växa och lyckas och vi vill växa och lyckas med dem. Vi sitter strategiskt placerade i Karlskoga och Örebro, två industristäder med flertalet välkända nationella och internationella bolag. För ett konsultuppdrag hos en av våra kunder i Karlskoga söke... Visa mer
AxÖ Consulting AB har mer än 50 års samlad erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen.

Vi arbetar med att förse regionens näringsliv och offentliga sektor med rätt kompetens. Vi vill se våra kunder växa och lyckas och vi vill växa och lyckas med dem. Vi sitter strategiskt placerade i Karlskoga och Örebro, två industristäder med flertalet välkända nationella och internationella bolag.

För ett konsultuppdrag hos en av våra kunder i Karlskoga söker vi nu en timanställd administratör med kunskap och erfarenhet inom området. Uppdraget förväntas starta under våren och pågå året ut med goda chanser till förlängning. Då detta uppdrag kommer att vara på oregelbundna tider ser vi gärna att du som söker har en annan huvudsaklig syssla.

Om uppdraget

I denna roll kommer du att vara behjälplig med inköp av diverse kontorsmaterial, bokning av tjänsteresor, registrera besökare samt övrig allmän kontorsadministration. Vi söker dig som ser detta som ett extrajobb då det kommer att variera i antal arbetstimmar samt arbetstider. 

För att passa in i rollen behöver du vara service minded, vara duktig på att kommunicera i tal och skrift samt ha god datavana. Har du arbetat i större affärssystem tidigare är detta en merit.

Urval sker löpande, vi ser fram emot din ansökan. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt.

Varmt välkommen med din ansökan!

Flytta till Örebroregionen

Örebroregionen får år efter år topplaceringar när Sveriges bästa logistiklägen rankas. Det blir gärna så när man når 70 procent av landets befolkning inom 30 mil. Som bosatt i Örebroregionen har du nära till butiker, grönområden, fritidsaktiviteter och sjöar oavsett om du bor i villa, radhus eller lägenhet. Kanske är det därför man trivs så bra här?

I samband med din flytt till Örebroregionen erbjuder AxÖ Consulting en unik medflyttarservice. Vi hjälper dig och hela din familj att finna rätt sysselsättningar för att ni ska trivas i er nya stad. Kontakta oss så berättar vi mer.

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Kansliadministratör till Anstalten Karlskoga, sommarvikariat

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Läs mer om anstalten Karlskogas verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/hitta-och-kontakta/verksamhet/anstalt/karls... Visa mer
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Läs mer om anstalten Karlskogas verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/hitta-och-kontakta/verksamhet/anstalt/karlskoga/#om

Karlskoga är en anstalt med 120 platser i säkerhetsklass 2. Anstalten ligger tre kilometer från Karlskoga centrum.

ARBETSUPPGIFTER
Kriminalvården Region Mitt söker nu en kansliadministratör för sommarvikariat till anstalten Karlskoga.
Som kansliadministratör på anstalten Karlskoga ansvarar du för intagnas medel, fakturahantering, beställning och distribution av telefonkort, arkivering, beställning av kontorsmaterial samt för värdeposthantering. Även ekonomiska processer så som månadsavstämning, samordningsroll för inventering och inköp.

Dagliga arbetsuppgifter för kansliadministrationen utgörs av strafftidsberäkning, domsprocess, in- och utskrivningar, all akthantering med tillhörande kommunikation med frivården och HK samt ansvar över anstaltens myndighetsbrevlåda.

I arbetet ingår också att ge administrativt stöd till chef och övriga kollegor.


KVALIFIKATIONER
Vem är du?
Du är rak och tydlig i din kommunikation. Som person är du noggrann, serviceinriktad, ansvarstagande och flexibel. Inom ramen för tjänsten värderas förmågan att arbeta såväl enskilt som i grupp högt, vilket ställer krav på god samarbets- och initiativförmåga. Det är önskvärt att du är stresstålig och har ett pedagogiskt förhållningsätt.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:
• Fullständig gymnasiekompetens
• Erfarenhet från administrativt arbete, gärna inom statlig myndighet
• Mycket god IT-kompetens, erfarenhet av att arbeta i olika typer av databaser och systemstöd
• Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift

Meriterande:
• Erfarenhet av arbete i något ekonomisystem, så som Proceedo/UBW
• Erfarenhet från administrativa arbetsuppgifter inom Kriminalvården tex diarieföring
• Genomförd utbildning i Strafftidsberäkning, nya Strafftidslagen


ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande.
Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal. Visa mindre

Teknisk Skribent till försvars- & säkerhetsföretag

Är du en vass administratör med erfarenhet av att utforma teknisk dokumentation och manualer? När vår verklighet förändras i snabb takt vill vårt kundföretag i Karlskoga förstärka sitt team med en ny stjärna. Här erbjuds du ett arbete i fronten av avancerad teknikutveckling.    Information om tjänsten Vårt kundföretag är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för män... Visa mer
Är du en vass administratör med erfarenhet av att utforma teknisk dokumentation och manualer?

När vår verklighet förändras i snabb takt vill vårt kundföretag i Karlskoga förstärka sitt team med en ny stjärna. Här erbjuds du ett arbete i fronten av avancerad teknikutveckling. 

 

Information om tjänsten
Vårt kundföretag är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Här utvecklas teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Professionals Nord söker för vårt kunds räkning en Teknisk Skribent. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning och avser i första hand ett vikariat fram till årsskiftet med goda chanser till förlängning. 

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och alla frågor kring tjänsten går till [email protected]

Arbetsuppgifter
I rollen som teknikinformatör kommer du arbeta med teknisk dokumentation för vårt kundföretags olika produkter och system. Det innebär att du säkerställer att dokumentationen och dess innehåll är uppdaterade, korrekta och följer bestämda direktiv.

Dina arbetsuppgifter innehåller översättning av texter från svenska till engelska samt modifiera texter för att passa olika användargränssnitt. Arbetet utförs inom främst CG/AT4 samt Uptime 4.

Vi söker dig som:

För rollen ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet som teknisk skribent alternativt studerat till teknikinformatör eller genomgått annan likvärdig utbildning. Det krävs att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. För att trivas i rollen tror vi att du har ett stort tekniskt intresse, är strukturerad och detaljorienterad.

Tidigare erfarenhet inom CG/AT4,  Uptime 4 och S1000D är meriterande. Om du besitter erfarenhet i dessa, skriv gärna med det i din ansökan nedan. 

START: Omgående med hänsyn till uppsägningstid 
OMFATTNING: Heltid
STAD: Karlskoga
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Rebecca Bly, 070-8110809

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected] Visa mindre

Administratör till Eurenco Bofors AB i Karlskoga!

Nu söker vi efter dig som är en administrativt lagd person ut i fingerspetsarna! Är du strukturerad och älskar att arbeta framför datorn och se till att var sak hamnar på sin plats? Då är detta tjänsten för dig! Ansök redan idag, vi arbetar med löpande urval! OM TJÄNSTEN Eurenco är ett snabbt växande företag med en välkomnande och positiv atmosfär, där du och ditt arbete kommer vara otroligt uppskattat! Du hamnar på en historisk plats med otroligt kompet... Visa mer
Nu söker vi efter dig som är en administrativt lagd person ut i fingerspetsarna! Är du strukturerad och älskar att arbeta framför datorn och se till att var sak hamnar på sin plats? Då är detta tjänsten för dig! Ansök redan idag, vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Eurenco är ett snabbt växande företag med en välkomnande och positiv atmosfär, där du och ditt arbete kommer vara otroligt uppskattat! Du hamnar på en historisk plats med otroligt kompetenta kollegor som besitter specialistkompetens inom diverse olika områden. Är du en nyfiken individ som är kunskapstörstande finns det stor möjlighet till kunskapsutbyte kollegor emellan!

I övrigt hamnar du på en arbetsplats med familjär stämning där man tar hand om varandra och har roligt ihop! Du kommer bli väl omhändertagen och välkomnad av dina kollegor som kommer introducera dig in i arbetet, men som också kommer ha en förhoppning om att du vågar ta egna initiativ och bli självgående ganska omgående efter start!

Eurenco är ett företag som producerar krut och sprängämnen som sedan säljs till försvaret. Det är av yttersta vikt att du som söker är moraliskt införstådd och okej med det.

Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund på ett uppdrag som sträcker sig över en sexmånadersperiod. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer arbeta på Eurencos kvalitetsavdelning i en roll med mycket fokus på att mata in uppgifter mellan system i tillägg till andra traditionella administrativa arbetsuppgifter. Du kommer exempelvis att arbeta med:


* Dokumenthantering
* Systemunderhåll/uppdatera system
* Uppdatera register


För att kunna trivas i rollen är det viktigt att du vågar ta egna initiativ och visa framfötterna. Du kommer att bli introducerad inför varje nytt arbetsmoment men det kommer finnas en förväntan om att du efter introduktion arbetar självgående och driver ditt eget arbete framåt.

I övrigt är det fördelaktigt om du som söker är en person som tycker om att prata framför folk och utföra genomgångar för att sprida kunskap om systemen vidare till dina kollegor!

VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad godkänd gymnasieutbildning
- Har erfarenhet av administrativt arbete
- Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
- Kan visa upp ett godkänt belastningsregister

Det är meriterande om du som söker har arbetat i dokumenthanteringssystem och intranät sen tidigare. Det är även meriterande om du har erfarenhet av Officepaketen.

För att på enklast sätt ta dig till kontoret i Karlskoga är det fördelaktigt om du som söker har körkort, men det är inget krav för tjänsten.

Som person är du:


* Strukturerad
* Noggrann
* Självgående


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, 6 månader
* Placering: På kontoret i Karlskoga


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Eurenco Bofors AB ingår i en världsomspännande koncern med huvudkontor i Frankrike. Koncernen har ca 900 medarbetare och verksamhet i Frankrike, Belgien och Sverige. Koncernspråket är engelska. Eurenco Bofors AB i Karlskoga har ca 300 anställda och utvecklar och tillverkar krut och sprängämnen för både civil och militär marknad. Våra kunder finns spridda i hela världen, med fokus på Europa och USA. Bolaget är nu inne i en tillväxtfas och har en stark position på marknaden.

Läs mer om Eurenco på deras hemsida: Eurenco Visa mindre

Receptionist på deltid till Sodexo!

Trivs du i en roll där du får kombinera administrativt och serviceinriktat arbete, där du samtidigt får vara ansiktet utåt på ett företag? Om du dessutom studerar, har ett flexibelt schema och vill dryga ut studentkassan med ett meriterande extraarbete så kan det här vara tjänsten för dig! Tjänsten ska tillsättas omgående så sök tjänsten redan idag! OM TJÄNSTEN Vi söker en receptionist på deltid till Sodexo och till deras kund i Karlskoga. Kunden är ett ... Visa mer
Trivs du i en roll där du får kombinera administrativt och serviceinriktat arbete, där du samtidigt får vara ansiktet utåt på ett företag? Om du dessutom studerar, har ett flexibelt schema och vill dryga ut studentkassan med ett meriterande extraarbete så kan det här vara tjänsten för dig! Tjänsten ska tillsättas omgående så sök tjänsten redan idag!

OM TJÄNSTEN
Vi söker en receptionist på deltid till Sodexo och till deras kund i Karlskoga. Kunden är ett läkemedelsföretag där Sodexo bemannar receptionen 7–16 på vardagar. I dagsläget arbetar en receptionist på heltid och tjänsten på deltid är för att täcka upp vid frånvaro och behov för ordinarie receptionist. Detta är ett konsultuppdrag och du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Sodexo.

Sodexo är ett företag som grundades 1966 i Frankrike och har funnits i Sverige sen 1990-talet. Sodexo erbjuder ett varierat utbud av servicetjänster till organisationer inom privat och offentlig sektor. Deras hållbarhetsplan är integrerad i deras tjänster som omfattar måltider, arbetsplats- och integrerade fastighetstjänster, förmåns-, betal- och hushållsnära tjänster, med missionen är att bidra till ökad livskvalitet.

Du erbjuds


* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.


ARBETSUPPGIFTER
* Posthantering och övrig dokumentation samt administration.
* Bokningar och beställningar av exempelvis mat inför möten och konferenser.
* Släppa in lastbilar och fordon som ska in på området.
* Ta emot samtal och besvara frågor.
* Enklare lokalvård – kontor, toaletter och omklädningsrum.

Du kommer att få upplärning på plats av nuvarande receptionist och det finns även en lathund hur arbetet går till och vilka arbetsuppgifter som ska utföras.

VI SÖKER DIG SOM
* Är studerande på eftergymnasial nivå eller har annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% som kan intygas.


* Har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift då kommunikation förekommer på båda språken.


Det är meriterande om du


* Har erfarenhet från en liknande roll eller annat serviceorienterat yrke.
* Har erfarenhet av lokalvård.


Som person är du


* Serviceinriktad
* Problemlösande
* Självgående


Övrig information


* Start: Omgående, önskvärd start den 10 januari.
* Omfattning: Deltid, vid behov.
* Placering: Karlskoga.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vårt önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Visa mindre

Administratör på deltid

Om tjänsten Karlskoga Energi & Miljö söker en Administratör Dina arbetsuppgifter i huvudsak Du kommer i huvudsak arbeta med diarieföring, registrera och ta fram avtal, dokumentera, handlägga ärenden och arkivera. Även andra administrativa uppgifter kan komma att ingå i tjänsten. Arbetstiden är förlagd på deltid (50%) och du kan vara flexibel i möjligheten att styra dina arbetstider under veckan. Vem är du? Det är meriterande om du har erfarenhet från l... Visa mer
Om tjänsten
Karlskoga Energi & Miljö söker en Administratör

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer i huvudsak arbeta med diarieföring, registrera och ta fram avtal, dokumentera, handlägga ärenden och arkivera.
Även andra administrativa uppgifter kan komma att ingå i tjänsten.

Arbetstiden är förlagd på deltid (50%) och du kan vara flexibel i möjligheten att styra dina arbetstider under veckan.

Vem är du?
Det är meriterande om du har erfarenhet från liknande uppgifter men det är inte ett krav. Det är dock viktigast att du är rätt person för jobbet och teamet. Du har god datavana och har arbetat i olika system tidigare.

En förutsättning för att lyckas i jobbet är att du har mycket god förmåga att hålla ordning & reda och är noggrann i ditt arbete.

Tillsättningen är omgående så välkommen med din ansökan redan idag! Urvalet görs löpande under rekryteringsprocessen.

Om verksamheten
Karlskoga Energi & Miljö är ett bolag som jobbar med fokus på ekologisk, social och ekonomisk hållbarhet och där energi är en del, men vi är också oerhört stolta över våra hållbara och cirkulära affärer och vårt engagemang i Karlskoga. Vi vill bidra till ett robust samhälle som är redo att möta framtidens utmaningar.

El, värme, ånga och biogas är exempel på produkter som vi producerar i egna anläggningar och säljer. Elnät, vatten och avlopp, renhållning, återvinning, stadsnät och vattenkraft ingår också i våra ansvarsområden. Totalt är vi runt 190 anställda och omsätter ca 600 Mkr per år. Visa mindre

Bemanningsplanerare till vårdboende

Vi är den välkomnande, kloka och innovativa kommunen. Vi är stolta över vår historia och nyfikna på vår framtid. Inom Karlskoga kommun arbetar 2 400 medarbetare inom 400 olika yrken. Vi alla bidrar till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Karlskoga. Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss! https://karlskoga.se/omkarlskoga Socialförvaltningen arbetar för att alla medborgare, vid behov ska kunna få det st... Visa mer
Vi är den välkomnande, kloka och innovativa kommunen. Vi är stolta över vår historia och nyfikna på vår framtid.
Inom Karlskoga kommun arbetar 2 400 medarbetare inom 400 olika yrken. Vi alla bidrar till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Karlskoga.
Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss!

https://karlskoga.se/omkarlskoga

Socialförvaltningen arbetar för att alla medborgare, vid behov ska kunna få det stöd som de i olika situationer kan behöva. Detta görs inom ramen för socialtjänstens uppdrag och olika lagstiftningar samt utifrån socialförvaltningens värdegrund. Det kan gälla hemvård, särskilt boende, råd och stöd till personer med funktionsnedsättning, försörjningsstöd, eller hjälp vid missbruksproblem. Inom förvaltningen finns också kommunens kompetensförsörjningsenhet.

Socialförvaltningen är uppdelad i fem områden Hemvård, vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård, Individ- och familjeomsorg samt området för personer med funktionsnedsättning.

ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten innefattar ansvar för schemaläggningen utifrån givna ekonomiska ramar i systemet TimeCare. Det ingår att hantera bemanning vid långtidsfrånvaro och korttidsfrånvaro och hantera tillhörande lönesystem. Dina arbetsuppgifter görs i samarbete med enhetschef men du ska aktivt driva processerna kring vår bemanning.
Vi arbetatar utifrån att medarbetarna ska ha inflytande i schemaprocessen och det är viktigt att du tycker om att hålla dialogen aktiv utifrån vad som är möjligt.

Bemanningsplanerarrollen innebär att planera och arbeta med schemaläggning. Vara ett administrativt stöd för enhetschef och även vara ett stöd i förståelsen kring schema till personal. I rollen ingår att stödja enhetscheferna i utvecklingsarbetet kring bemanning och schema för att optimera användningen av givna resurser utifrån avtal och regler.
I tjänsten förekommer arbetsuppgifter av skiftande slag, tex beställning och inköp med hantering i tillhörande inköpssystem.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant utbildning till uppdraget.

Du har erfarenhet av:
• att arbeta självständigt och i grupp med administrativt arbete inom bemanningsplanering och schema
• hantering av inköp till verksamhetens olika behov
• viss löneadministration
• vård och omsorgsorganisation.

Du är en person med hög social kompetens och som är stresstålig.
Du är en person som ligger steget före, är strukturerad, engagerad, flexibel, tar egna initiativ och ansvar.

Meriterande är:
• språkkunskaper i finska
• Time Care och Time Care pool
• LifeCare
• Personec

ÖVRIGT
Karlskoga kommun tillhör finskt förvaltningsområde vilket bland annat innebär att vi satsar på att ha finskspråkig personal i våra kärnverksamheter. Vi ser därför gärna sökande som har kunskaper i finska till de verksamheterna.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Har du frågor om hur du ansöker - kontakta supporten på tel: 0771-693 693.
Har du frågor om tjänstens innehåll - kontakta namngiven person i annonsen. Visa mindre

Låsmontör/administrativ assistent till hemvården

Vi är den välkomnande, kloka och innovativa kommunen. Vi är stolta över vår historia och nyfikna på vår framtid. Inom Karlskoga kommun arbetar 2 400 medarbetare inom 400 olika yrken. Vi alla bidrar till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Karlskoga. Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss! https://karlskoga.se/omkarlskoga Socialförvaltningen arbetar för att alla medborgare, vid behov ska kunna få det st... Visa mer
Vi är den välkomnande, kloka och innovativa kommunen. Vi är stolta över vår historia och nyfikna på vår framtid.
Inom Karlskoga kommun arbetar 2 400 medarbetare inom 400 olika yrken. Vi alla bidrar till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Karlskoga.
Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss!

https://karlskoga.se/omkarlskoga

Socialförvaltningen arbetar för att alla medborgare, vid behov ska kunna få det stöd som de i olika situationer kan behöva. Detta görs inom ramen för socialtjänstens uppdrag och olika lagstiftningar samt utifrån socialförvaltningens värdegrund. Det kan gälla hemvård, särskilt boende, råd och stöd till personer med funktionsnedsättning, försörjningsstöd, eller hjälp vid missbruksproblem. Inom förvaltningen finns också kommunens kompetensförsörjningsenhet.

Socialförvaltningen är uppdelad i fem områden Hemvård, vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård, Individ- och familjeomsorg samt området för personer med funktionsnedsättning.

ARBETSUPPGIFTER
Som låsmontör/administrativ assistent kommer du att arbeta självständigt med låsmontering hos hemvårdens brukare samt administration kring lås i webbsystem, support till användare inom förvaltningen samt dialog med fastighetsägare.
Övriga vanligt förekommande administrativa arbetsuppgifter som tex inköp, beställning, fakturakontering etcetera ingår också i tjänsten.
Arbetet är förlagt under dagtid.
Då det är en ny organisation så kommer du att vara delaktig i att ta fram och utforma arbetssätt och rutiner tillsammans med chef i samarbete med övriga verksamheter inom hemvården. Du medverkar på ett positivt sätt till utvecklingen av verksamheten och av dig själv i ett nära samarbete med chef.

KVALIFIKATIONER
• Vi söker dig som har avslutad gymnasieutbildning.
• Du ska ha erfarenhet av arbete inom hemvård.
• Du ska ha erfarenhet av att montera lås och av att arbeta i olika IT-system.

I uppdraget ställs höga krav på god kommunikations- och samarbetsförmåga. Som låsmontör/administrativ assistent inom hemvården kan arbetsuppgifterna variera och du behöver vara flexibel och självständig. Vi söker dig som gillar utmaningar och variation. Du behöver ha god läs- och skrivförståelse och kunna inhämta och ge information, både muntligt och skriftligt. Du behöver ha god datavana, snabbt kunna lära dig nya IT-system samt ha erfarenhet av att montera lås.

Du ska ha god förmåga att planera och prioritera, dokumentera och rapportera. Du ska följa rutiner och riktlinjer. Du skall arbeta utifrån grundprincipen om alla människors lika värde oavsett kön, etnicitet, funktionsnedsättning, sexuell läggning eller ålder.

B-körkort är ett krav.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Karlskoga kommun tillhör finskt förvaltningsområde vilket bland annat innebär att vi satsar på att ha finskspråkig personal i våra kärnverksamheter. Vi ser därför gärna sökande som har kunskaper i finska till de verksamheterna.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Har du frågor om hur du ansöker - kontakta supporten på tel: 0771-693 693.
Har du frågor om tjänstens innehåll - kontakta namngiven person i annonsen. Visa mindre

Administratörer till funktionsstöd

Vi är den välkomnande, kloka och innovativa kommunen. Vi är stolta över vår historia och nyfikna på vår framtid. Inom Karlskoga kommun arbetar 2 400 medarbetare inom 400 olika yrken. Vi alla bidrar till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Karlskoga. Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss! https://karlskoga.se/omkarlskoga Socialförvaltningen arbetar för att alla medborgare, vid behov ska kunna få det st... Visa mer
Vi är den välkomnande, kloka och innovativa kommunen. Vi är stolta över vår historia och nyfikna på vår framtid.
Inom Karlskoga kommun arbetar 2 400 medarbetare inom 400 olika yrken. Vi alla bidrar till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Karlskoga.
Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss!

https://karlskoga.se/omkarlskoga

Socialförvaltningen arbetar för att alla medborgare, vid behov ska kunna få det stöd som de i olika situationer kan behöva. Detta görs inom ramen för socialtjänstens uppdrag och olika lagstiftningar samt utifrån socialförvaltningens värdegrund. Det kan gälla hemvård, särskilt boende, råd och stöd till personer med funktionsnedsättning, försörjningsstöd, eller hjälp vid missbruksproblem. Inom förvaltningen finns också kommunens kompetensförsörjningsenhet.

Socialförvaltningen är uppdelad i fem områden Hemvård, vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård, Individ- och familjeomsorg samt området för personer med funktionsnedsättning.



ARBETSUPPGIFTER
• Ansvara för schemaläggning till personliga assistenter, ledsagarservice, avlösarservice, gruppbostad LSS och dagligverksamhet, inklusive semesterplanering.
• Vara behjälplig att lösa akutfrånvaro.
• Delaktig i rekryteringen av arvodesanställningar och semestervikarier.
• Stödja-avlasta enhetschefer i administrativa arbetsuppgifter. Ex fakturakonteringar, beställningar och lönehanteringar i Självservice.
• Utreda merkostnader gällande sjukfrånvaro till privata bolag som utför personlig assistans enligt LSS.
• Handlägga kostnader till privata bolag gällande personlig assistans enligt LSS.

KVALIFIKATIONER
Du ska ha minst gymnasiekompetens. Du bör ha kännedom om lagar och förordningar som styr ersättningen till privata bolag gällande både merkostnader och timersättningar.
Du ska ha tidigare dokumenterad erfarenhet av effektiv schemaläggning.
Du bör ha kännedom om lagar och förordningar som styr ersättningen till privata bolag gällande både merkostnader och timersättningar.
Du bör hantera det svenska språket i både tal och skrift då mycket kommunikation sker via telefon samt digitalt.

• Goda kunskaper i något av följande datasystem/verktyg är meriterande:
• TimeCare planering
• TimeCare Pool
• PS arbetsledare.

Personliga egenskaper:
• du ska ha en mycket god samarbetsförmåga, vara positiv, utåtriktad och flexibel
• du ska kunna jobba självständigt och ha en god initiativförmåga
• du ska ha en mycket god känsla för service och tycka om att möta människor, både personal och våra brukare med funktionsnedsättningar.
• du stimuleras av högt tempo, livlig miljö och oförutsedda händelser.

ÖVRIGT
Karlskoga kommun tillhör finskt förvaltningsområde vilket bland annat innebär att vi satsar på att ha finskspråkig personal i våra kärnverksamheter. Vi ser därför gärna sökande som har kunskaper i finska till de verksamheterna.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Har du frågor om hur du ansöker - kontakta supporten på tel: 0771-693 693.
Har du frågor om tjänstens innehåll - kontakta namngiven person i annonsen. Visa mindre

Administratör till utvecklingsavdelningen - SAAB Dynamics

Ansök    Nov 30    SAAB AB    Administrativ assistent
Till vår utvecklingsavdelning Mechanical Engineering söker vi nu en administratör. Avdelningen består av ca 140 medarbetare, fördelat på två orter, Karlskoga och Linköping. Vi arbetar inom hela Utvecklingskedjan från teknik- och produktstudier till färdig produkt med produktvård. Vi hoppas att du vill bli en del av oss. Din framtida utmaning Ditt arbete består av att stödja avdelningens personal och säkerhetsställa att det administrativa ekorrhjulet r... Visa mer
Till vår utvecklingsavdelning Mechanical Engineering söker vi nu en administratör. Avdelningen består av ca 140 medarbetare, fördelat på två orter, Karlskoga och Linköping. Vi arbetar inom hela Utvecklingskedjan från teknik- och produktstudier till färdig produkt med produktvård. Vi hoppas att du vill bli en del av oss.



Din framtida utmaning

Ditt arbete består av att stödja avdelningens personal och säkerhetsställa att det administrativa ekorrhjulet rullar på. I din roll kommer du att ha kontakt med många olika stödfunktioner inom hela företaget. Arbetet är fritt men vi ser gärna att du är välorganiserad och att du är duktig på att planera din arbetsdag.



Arbetet innefattar bland annat:


* Granskning av fakturor
* Ansvara för mötes- och konferensbokningar
* Reseadministration i form av att boka resor, hjälpa till med reseräkningar
* Inköp till avdelningen men även till utvecklingsprojekten
* Dokumenthantering
* Informationsutskick inom organisationen
* Administrativa rutiner vid nyanställningar
* Hjälpa till med veckounderlag till ledningsgruppen
* Uppföljning av avdelningens "mål och mät"
* Ekonomiuppföljning och hjälp vid budgetarbete
* Stöd och hjälp till avdelningens linjechefer i stort och smått



Den du är idag

I denna roll är det viktigt att du är social, synlig och tillgänglig i verksamheten. Du är van vid att hålla många bollar i luften samtidigt och du tycker om att vara spindeln i nätet.

God kommunikationsförmåga, självständighet och egna initiativ värderar vi högt då du kommer att verka i många av våra gränssnitt och samarbeten.



Vi ser också att du är prestigelös och ödmjuk i ditt sätt att vara och att du är samarbetsinriktad vilket innebär för oss att både dela egen kunskap och expertis men att också vara lyhörd för andras input.




Tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess. Därför krävs att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning gjord av myndighet.





Placeringsort är Karlskoga



Du har:

* Tjänsten kräver gymnasial utbildning eller motsvarade arbetslivserfarenhet samt mycket god datorvana.
* God kommunikationsförmåga i tal och skrift på svenska och engelska
* B-körkort



Vad du blir en del av

Dynamics, ett affärsområde inom Saab, erbjuder understödsvapen, missiler, torpeder, sensorer, obemannade undervattensfarkoster, kamouflagesystem och träningssystem för försvarsmarknaden. Produktportföljen innefattar även produkter för den civila säkerhetsmarknaden såsom fjärrstyrda undervattensfarkoster till oljeindustrin och kärnkraftverk.



Rekryterande chef:

Dan Hellkvist: [email protected]



Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningstiden har gått ut.



If you aspire to help create and innovate whilst developing yourself in a challenging team setting, Saab may well have the perfect conditions for you to grow. We pride ourselves on a nurturing environment, where everyone is different yet we share the same goal - to help protect people. Visa mindre

Administratör till Bofors Test Center AB

På uppdrag av Bofors Test Center AB söker AxÖ Consulting en ny medarbetare. Här finner du en arbetsplats med anor från 1800 talet som med erfarenhet och hög servicegrad hjälper kunder runt om i hela världen. Vem söker vi? Vi söker dig som tidigare jobbat med administration och har erfarenhet av it-samordning. I denna roll är du ett oumbärligt administrativt stöd åt ledningsgruppen och du kommer både att serva dina kollegor fortlöpande, men även ha eg... Visa mer
På uppdrag av Bofors Test Center AB söker AxÖ Consulting en ny medarbetare.

Här finner du en arbetsplats med anor från 1800 talet som med erfarenhet och hög servicegrad hjälper kunder runt om i hela världen.

Vem söker vi?

Vi söker dig som tidigare jobbat med administration och har erfarenhet av it-samordning.

I denna roll är du ett oumbärligt administrativt stöd åt ledningsgruppen och du kommer både att serva dina kollegor fortlöpande, men även ha egna ansvarsområden.

Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat att:

- ge och ta emot information via telefon, brev och e-post
- administration/lagring av testprogram och -protokoll
- administrativt produktionsstöd
- teknisk samordnare för IT-system
- hantering av företagets nätverk, applikationer, behörigheter mm.
- ordna sammanträden och konferenser

För att lyckas i rollen är du en strukturerad person som har förmågan att prioritera och strukturera din arbetsdag för bästa resultat.

Tidigare erfarenhet

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att jobba i en utpräglad serviceroll. Du har också goda datakunskaper och är van vid olika IT system.

Som person gillar du att skapa ordning och reda och att hålla koll på det mesta. Du trivs med att hjälpa andra och kan med lätthet planera om din dag utifrån de behov som dina kollegor och kunder har. Att ha många kontaktytor tycker du bara är roligt och du är därmed trygg i sociala sammanhang. Du bistår gärna kollegor och kunder med information, och gör det lugnt och tydligt på såväl svenska som engelska. En lyckad arbetsdag för dig är när du har fått hjälpa andra att lösa problem och fått deras dag att flyta lite bättre.

Information och ansökan

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess som kräver svenskt medborgarskap och säkerhetsprövning gjord av myndighet.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Olle Öijen 079-3373317 eller [email protected]

Om Bofors Test Center

Bofors Test Center AB är ett företag i Karlskoga med 85 anställda. BTC är ett högteknologiskt företag i försvarsindustrin som provar allt från civila produkter till missiler och ammunition. Cirka 50 % av omsättningen utgörs av provning till BTCs ägare, Saab Dynamics, BAE Systems Bofors AB och Eurenco Bofors AB. BTC är en växande internationell aktör inom provningsområde och är störst i Norden inom destruktion av explosiva varor.

BTC verkar huvudsakligen inom Bofors skjutfält. Mer information om företaget finns på www.testcenter.se

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök: www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Administratör till förskolekontoret

Inom Karlskoga kommun arbetar 2 400 medarbetare inom 400 olika yrken. Oavsett om du lär barn att läsa, ger trygghet och vård åt äldre eller utvecklar stadens gator och torg så bidrar du till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Karlskoga. Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss! http://alfrednobelskarlskoga.se/nyfiken-pa-karlskoga.html Karlskoga kommun växer och det finns idag 29 förskolor med geografisk... Visa mer
Inom Karlskoga kommun arbetar 2 400 medarbetare inom 400 olika yrken. Oavsett om du lär barn att läsa, ger trygghet och vård åt äldre eller utvecklar stadens gator och torg så bidrar du till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Karlskoga.
Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss!

http://alfrednobelskarlskoga.se/nyfiken-pa-karlskoga.html

Karlskoga kommun växer och det finns idag 29 förskolor med geografisk spridning över hela staden. Verksamheten präglas av medvetna pedagoger som genom reflektion och flexibilitet tar vara på och utmanar varje barns förmåga och kompetens för att möta en föränderlig värld.

Registerkontroll
För att få arbeta inom förskola, skola samt ungdoms- och fritidsverksamhet ska du, enligt lagen om registerkontroll lämna registerutdrag från polisens belastningsregister. Du ska själv begära utdrag hos Rikspolisstyrelsen med blanketten "Utdrag ur belastningsregistret" i blankettarkivet från polisens webbplats.



ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en administratörtill vårt förskolekontor. Rollen är bred och ställer stora krav på att du självständigt kan planera och prioritera dina dagar. Du arbetar på uppdrag av verksamhetschef och arbetsuppgifterna berör främst följande fyra områden:
- administrativt stöd till förskolans rektorer
- personaladministration såsom anställnings- och löneadministration
- ekonomiadministration såsom fakturahantering och ekonomiuppföljning
- allmänna kontorsuppgifter såsom inköp, posthantering, teknisk support, administration arbetskläder, diariehantering.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lägst 3-årig gymnasienivå (teoretisk inriktning) och med ekonomisk vidareutbildning. Du har flerårig erfarenhet av att självständigt arbeta med kvalificerat administrativt arbete inom områdena ekonomi, inköp och löneadministration. God kunskap i excel är ett krav.

Övergripande kunskap om ekonomi, lagar och avtal såsom skollag, arbetstidsavtal, arbetstider och övriga arbetsrättsliga lagar samt kunskap i elevregistersystemet Procapita är meriterande.

Du är en person med hög social kompetens och stresstålig för att kunna möta och serva rektorer, medarbetare, egen förvaltning samt övriga förvaltningar inom kommunen. Du är en person som ligger steget före, är strukturerad och tar stort ansvar.

ÖVRIGT
Karlskoga kommun tillhör finskt förvaltningsområde vilket bland annat innebär att vi satsar på att ha finskspråkig personal i våra kärnverksamheter. Vi ser därför gärna sökande som har kunskaper i finska till de verksamheterna.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Har du frågor om hur du ansöker - kontakta supporten på tel: 0771-693 693.
Har du frågor om tjänstens innehåll - kontakta namngiven person i annonsen. Visa mindre

Administratör Servicegruppen, Karlskoga lasarett

Vi söker en positiv, serviceinriktad och flexibel administratör med sinne för ordning och struktur till Servicegruppen vid Karlskoga lasarett. Du erbjuds anställning med varierande arbetsuppgifter såväl administrativa som patient- och kundkontakter. Att ha en hög servicekänsla och förmåga att möta människor är viktigt för oss. Arbetsuppgifter: Vid servicegruppen arbetar fem medarbetare och en servicegruppschef som servar lasarettet med: - information oc... Visa mer
Vi söker en positiv, serviceinriktad och flexibel administratör med sinne för ordning och struktur till Servicegruppen vid Karlskoga lasarett. Du erbjuds anställning med varierande arbetsuppgifter såväl administrativa som patient- och kundkontakter. Att ha en hög servicekänsla och förmåga att möta människor är viktigt för oss.

Arbetsuppgifter:
Vid servicegruppen arbetar fem medarbetare och en servicegruppschef som servar lasarettet med:
- information och kassaverksamhet i entrén
- intern- och externpost
- kopiering
- journalhantering

I information- och kassaverksamheten sköter vi främst ankomstregistrering av patienter med avgiftsbelagda besök, vi handhar pengar och därutöver diverse olika administrativa arbetsuppgifter som rör lokalbokning, parkering, utlåning av jourrum, cyklar mm. Servicegruppen sköter intern- och extern post med dagliga postturer, vi servar verksamheterna med journaler och vi har ett litet 'tryckeri' där vi hjälper verksamheterna med olika trycksaker.

Kvalifikationer:
Som person ska du vara serviceinriktad, ordningsam och strukturerad. Vi söker dig som arbetar självständigt och tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har ett intresse av att administrera och hålla ordning på papper.

Gymnasieutbildning. Goda kunskaper i engelska är nödvändigt.

Vi ser gärna att du har erfarenhet från informations/kassaverksamhet sedan tidigare.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Anställningsform:
Tillsvidare, heltid.

Tillträde:
Snarast enligt överenskommelse.

Upplysningar:
Yvonne Forsling, avdelningschef, 0586-661 06

Facklig företrädare:
Vision, Solveig Kiel Israelsson, 019-602 27 58

Hemsida: www.regionorebrolan.se

Sista ansökningsdag:
2021-03-15

Ansökan ska innehålla fullständigt CV, personligt brev samt adressuppgifter. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju.

Om organisationen:
Karlskoga lasarett är ett av Region Örebro läns tre akutsjukhus. Vi som arbetar på Karlskoga lasarett är stolta över vårt sjukhus. Vi bygger vårt arbete på professionalism, engagemang och laganda, vilket bland annat avspeglar sig i att vi som första sjukhus i Sverige har vunnit Utmärkelsen Svensk Kvalitet. Lasarettet är medelstort med cirka 900 anställda.

Inom närsjukvårdsområdet har vi ett nära samarbete med vårdcentralerna i västra länsdelen. Om du vill arbeta på en spännande arbetsplats med ett gott socialt klimat och korta kommunikationsvägar, så ska du söka dig till oss!

Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv.

Ärendenummer:
HoS:2021:250

Övrigt:
Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering. Visa mindre

Administratör till utvecklingsavdelningen i Karlskoga

Ansök    Nov 7    SAAB    Administrativ assistent
Din framtida utmaning Till vårt kontor inom utvecklingsavdelningen Product Platform & Verification i Karlskoga söker vi nu en administratör. Avdelningen består av ca 120 medarbetare, fördelat på två orter, som arbetar inom hela utvecklingskedjan från teknik- och produktstudier till färdig produkt och vi hoppas att du vill bli en del av oss. Ditt arbete består av att stödja avdelningens personal och säkerhetsställa att det administrativa ekorrhjulet ru... Visa mer
Din framtida utmaning



Till vårt kontor inom utvecklingsavdelningen Product Platform & Verification i Karlskoga söker vi nu en administratör. Avdelningen består av ca 120 medarbetare, fördelat på två orter, som arbetar inom hela utvecklingskedjan från teknik- och produktstudier till färdig produkt och vi hoppas att du vill bli en del av oss.

Ditt arbete består av att stödja avdelningens personal och säkerhetsställa att det administrativa ekorrhjulet rullar på. I din roll kommer du att ha kontakt med många olika stödfunktioner. Arbetet är fritt men vi ser gärna att du är välorganiserad och att du är duktig på att planera din arbetsdag.



Arbetet innefattar bland annat:


* Granskning och attestering av fakturor
* Ansvara för mötes- och konferensbokningar
* Reseadministration i form av att boka resor, hjälpa till med reseräkningar samt granska reseräkningar
* Inköp till avdelningen men även till utvecklingsprojekten
* Ansvara för avdelningens bilpark
* Dokumenthantering
* Informationsutskick inom organisationen
* Administrativa rutiner vid nyanställningar



Den du är idag



I denna roll är det viktigt att du är social, synlig och tillgänglig i verksamheten. Du är van vid att hålla många bollar i luften samtidigt och du tycker om att vara spindeln i nätet.
God kommunikationsförmåga värderar vi högt då du kommer att verka i många av våra gränssnitt och samarbeten. Vi ser också att du är prestigelös och ödmjuk i ditt sätt att vara och att du är samarbetsinriktad vilket innebär för oss att både dela egen kunskap och expertis men att också vara lyhörd för andras input.


Placeringsort är Karlskoga



Du har:

* Tjänsten kräver gymnasial utbildning eller motsvarade arbetslivserfarenhet samt mycket god datorvana.
* God kommunikationsförmåga i tal och skrift på svenska och engelska
* B-körkort



Tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess. Därför krävs att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning gjord av myndighet.



Vad du blir en del av

Dynamics, ett affärsområde inom Saab, erbjuder understödsvapen, missiler, torpeder, sensorer, obemannade undervattensfarkoster, kamouflagesystem och träningssystem för försvarsmarknaden. Produktportföljen innefattar även produkter för den civila säkerhetsmarknaden såsom fjärrstyrda undervattensfarkoster till oljeindustrin och kärnkraftverk.



Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningstiden har gått ut.



If you aspire to help create and innovate whilst developing yourself in a challenging team setting, Saab may well have the perfect conditions for you to grow. We pride ourselves on a nurturing environment, where everyone is different yet we share the same goal - to help protect people. Visa mindre

Administratör till längre konsultuppdrag

Är du proffs på bemötande och har erfarenhet av att jobba i en utpräglad serviceroll? Gillar du att träffa och hjälpa människor samt att bidra till att skapa ordning och reda? Då har vi ett spännande konsultuppdrag för dig! För ett längre konsultuppdrag hos en av våra kunder i Karlskoga söker vi nu en administratör. Uppdraget förväntas starta omgående och här finns goda chanser till förlängning fram till sommaren 2021. Arbetsuppgifter: I denna roll ... Visa mer
Är du proffs på bemötande och har erfarenhet av att jobba i en utpräglad serviceroll? Gillar du att träffa och hjälpa människor samt att bidra till att skapa ordning och reda? Då har vi ett spännande konsultuppdrag för dig!

För ett längre konsultuppdrag hos en av våra kunder i Karlskoga söker vi nu en administratör.

Uppdraget förväntas starta omgående och här finns goda chanser till förlängning fram till sommaren 2021.

Arbetsuppgifter:

I denna roll är du ett oumbärligt administrativt stöd åt en avdelning bestående av ca 30 personer. Du kommer både att serva dina kollegor fortlöpande, men även ha egna ansvarsområden.

Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat att

- ge och ta emot information via telefon, fax, brev och e-post
- anskaffa hjälpmedel (möbler, datorutrustning, IT-stöd etc.) och förnödenheter för avdelningens räkning
- beställa resor och hotellrum
- ordna sammanträden och konferenser
- skriva brev, rapporter och protokoll samt redigera text
- ta emot besökare. 

Vem söker vi?

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att jobba i en utpräglad serviceroll; vilket har inkluderat administrativa uppgifter såsom resebokningar, utåtriktat arbete i reception eller liknande. Du har därmed goda datakunskaper, dvs hanterar vant grunderna i Officepaketet. Det är sannolikt att du också har vana av att hantera flera andra datasystem, vilket är meriterande. Du behärskar såväl svenska och engelska på en god nivå, i både tal och skrift.

Som person gillar du att skapa ordning och reda och att hålla koll på det mesta. Du trivs med att hjälpa andra och kan med lätthet planera om din dag utifrån de behov som dina kollegor/kunder/besökare har. Att ha många kontaktytor tycker du bara är roligt och du är därmed trygg i sociala sammanhang. Du bistår gärna besökare, kollegor och kunder med information, och gör det lugnt och tydligt på såväl svenska som engelska. En lyckad arbetsdag för dig är när du har fått hjälpa andra att lösa problem och fått deras dag att flyta lite bättre. Vid tillsättning av detta uppdrag läggs stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

Information och ansökan

Detta är ett konsultuppdrag via AxÖ Consulting. Urval sker löpande och kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vi ser fram emot din ansökan. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om AxÖ Consulting

AxÖ Consulting AB har mer än 50 års samlad erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen. Vi arbetar med att förse regionens näringsliv och offentliga sektor med rätt kompetens. Vi vill se våra kunder växa och lyckas och vi vill växa och lyckas med dem. Vi sitter strategiskt placerade i Karlskoga och Örebro, två industristäder med flertalet välkända nationella och internationella bolag.

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök: www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.  Visa mindre

Kvalitétsadministratör sökes till Karlskoga

Kundföretaget Till en av våra kunder i Karlskoga söker vi en erfaren kvalitétsadministratör. Arbetsbeskrivning Vi söker dig som vill jobba som administratör hos vår kund i Karlskoga. Du ska vara med och utveckla och påverka processer och rutiner, så att att rätt kvalitet på tjänster och produkter produceras och att avtal/leveranstider hålls. Samt att affärssystemet utvecklas utifrån interna och externa avvikelser med syfte till ständiga förbättringar. M... Visa mer
Kundföretaget
Till en av våra kunder i Karlskoga söker vi en erfaren kvalitétsadministratör.

Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill jobba som administratör hos vår kund i Karlskoga. Du ska vara med och utveckla och påverka processer och rutiner, så att att rätt kvalitet på tjänster och produkter produceras och att avtal/leveranstider hålls.

Samt att affärssystemet utvecklas utifrån interna och externa avvikelser med syfte till ständiga förbättringar. Man ska se till att företaget tillhandahåller nödvändig dokumentation.

Din profil
Vi söker dig som är van att arbeta administrativt och som gärna har erfarenhet av affärssystem såsom IFS, SAP m.fl. Det är en fördel om du har kunskaper och erfarenhet av administration i avvikelsehanterings och/eller ärendehanteringssystem.

Du skall ha en god social kompetensl och är van att driva på saker framåt. Du är ansvarsfull, pålitlig och att du är noggrann i ditt arbete är av yttersta vikt. Du är lättlärd och flexibel för att snabbt kunna sätta dig in i olika arbetsuppgifter.

Krav:
Gymnasiebetyg
Flytande svenska och engelska i tal och skrift
Goda kunskaper i Office paketet, främst i Excel och Word
Arbetat i olika affärssystem, gärna IFS, SAP


Sista ansökningsdatum är den 30 oktober men då vi gör löpande urval tar vi gärna emot din ansökan så snart som möjligt.

Vårt företag
Montico är helhetsleverantör inom HR och erbjuder tjänster inom bemanning, rekrytering, utbildning, verksamhetsutveckling, stöd och matchning samt omställning. Med cirka 1000 anställda finns vi idag på ett stort antal orter i södra och mellersta Sverige och vårt huvudkontor finns i Tranås.

Din ansökan lämnar du via länken nedan. Vi tar ej emot ansökningar via mail. Visa mindre

Administratör med SAP - erfarenhet

Är du en duktig administratör med erfarenhet från av affärssystemet SAP? Har du dessutom erfarenhet av att ha arbetat med planering och beredning? Just nu söker vi en SAP-administratör till ett stort företag i Karlskoga. Uppdraget förväntas starta omgående, för att pågå under ett halvår. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag! Om tjänsten Som administratör kommer du främst att få ansvara för att administrera, vårda och ... Visa mer
Är du en duktig administratör med erfarenhet från av affärssystemet SAP? Har du dessutom erfarenhet av att ha arbetat med planering och beredning? Just nu söker vi en SAP-administratör till ett stort företag i Karlskoga. Uppdraget förväntas starta omgående, för att pågå under ett halvår. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Som administratör kommer du främst att få ansvara för att administrera, vårda och sätta upp masterdata i SAP.

För att lyckas i denna roll tror vi att du besitter goda kunskaper i affärssystemet SAP. Vi ser gärna att du även har tidigare erfarenhet av att ha arbetat med planering och beredning.
Som person är du ansvarstagande och arbetar på ett strukturerat och självständigt sätt där du har som mål att prestera i din arbetsroll.


Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Studerande administratörer till CSM NDT i Karlskoga!

Ansök    Apr 2    Academic Work    Administrativ assistent
Nu har du chansen till ett meriterande deltidsarbete vid sidan av dina studier! Om du önskar bredda dina kunskaper inom administration har du nu möjlighet att bli en del av CSM NDT i Karlskoga. Här kommer du arbeta med administrativa uppgifter i samband med kurser och utbildningar som företaget håller i. Rollen passar dig som är social med ett öga för struktur. Vi arbetar med löpande urval, så skicka in din ansökan redan idag om detta låter som något för d... Visa mer
Nu har du chansen till ett meriterande deltidsarbete vid sidan av dina studier! Om du önskar bredda dina kunskaper inom administration har du nu möjlighet att bli en del av CSM NDT i Karlskoga. Här kommer du arbeta med administrativa uppgifter i samband med kurser och utbildningar som företaget håller i. Rollen passar dig som är social med ett öga för struktur. Vi arbetar med löpande urval, så skicka in din ansökan redan idag om detta låter som något för dig!

OM TJÄNSTEN
CSM NDT Certification AB utbildar, examinerar och utfärdar certifiering inom oförstörande provning och hjälper kunder med kvalitetssäkring inom området. På kontoret i Karlskoga hålls regelbundet utbildningar och då nuvarande administratör ska gå vidare i karriären behöver nu företaget förstärkning. Här erbjuds du en roll med varierande arbetsuppgifter och chans till mycket eget ansvar. Företaget sitter i moderna lokaler och du kommer ingå i en grupp om i dagsläget 4 personer där stämningen är familjär! Du erbjuds ett socialt arbete då företaget regelbundet tar emot elever och dina främsta uppgifter rör det administrativa kring utbildningarna. Du introduceras till din roll av nuvarande administratör.

Tjänsten är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult under 6 månader med start i mitten av maj. Förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet och behovet kvarstår finns möjlighet till förlängning, vi ser därför att du som söker har ambitionen till ett långsiktigt deltidsarbete vid sidan av dina studier.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör på CSM NDT kommer du arbeta med varierande uppgifter kring företagets utbildningar.

Du kommer till exempel att:


* Hantera kursbekräftelser, kursintyg och certifikat.
* Registrera och hantera personuppgifter samt uppdatera databasen.
* Hantera kursmaterial och uppdatera utbildningspärmarna.


För rätt person finns även möjlighet till kundkontakt via telefon i syfte att bjuda in elever till utbildningarna och fylla platserna. Tjänsten passar dig som har ett flexibelt skolschema med möjlighet till att arbeta 2-3 dagar i veckan.

VI SÖKER DIG SOM
* Studerar eftergymnasial nivå med minst 1,5 år kvar av dina studier.


* Har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift då det krävs i den dagliga kommunikationen med kollegor och elever.
* Har god datavana och kunskap inom officepaketet.


Det är meriterande om du tidigare haft ett administrativ arbete samt erfarenhet av att arbeta med olika system men det är inget krav för tjänsten.

Tjänsten passar dig som är social och har en god kommunikativ förmåga, du strukturerar ditt arbete väl och då tjänsten innebär mycket eget ansvar ser vi att du har förmågan till att arbeta självständigt och ta egna beslut.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: under mitten av maj månad, från midsommar fram till mitten av augusti hålls inga kurser och därför finns inget behov under denna period.
* Omfattning: deltid måndag-fredag, 2-3 dagar per vecka med arbetstider mellan 8-12 eller 12-16. Uppdraget är på 6 månader med möjlighet till förlängning.
* Placering: Karlskoga.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [email protected] under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN

När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

INFORMATION OM FÖRETAGET
CSM NDT Certification AB grundades 1995 och har i dagsläget utfärdat över 4000 certifikat inom oförstörande provning. Företaget har utfärdat examinationer sedan 1997 och i dagsläget arbetar fyra personer heltid inom företaget. Personalen har bred erfarenhet och stor kunskap inom oförstörande provning och erbjuder sina kunder kvalitetssäkring inom området. Visa mindre