Lediga jobb som Personaladministratör/Personalassistent i Karlskoga

Se lediga jobb som Personaladministratör/Personalassistent i Karlskoga. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Karlskoga som finns hos arbetsgivaren.

HR-partner på deltid

I natursköna Karlskoga händer det mycket spännande just nu. I vår stad har du alltid nära till både vacker natur och den högteknologiska industrinäringen. Vi erbjuder dig en välkomnande arbetsplats där människor och innovationer får växa. Välkommen till ett meningsfullt arbete där du verkligen kan göra skillnad! HR-avdelningen består av 9 medarbetare som innefattar HR-chef, flera HR-partner, HR-administratör samt studentmedarbetare. Vi arbetar i team områd... Visa mer
I natursköna Karlskoga händer det mycket spännande just nu. I vår stad har du alltid nära till både vacker natur och den högteknologiska industrinäringen. Vi erbjuder dig en välkomnande arbetsplats där människor och innovationer får växa. Välkommen till ett meningsfullt arbete där du verkligen kan göra skillnad! HR-avdelningen består av 9 medarbetare som innefattar HR-chef, flera HR-partner, HR-administratör samt studentmedarbetare. Vi arbetar i team områdesinriktat gentemot kommunens förvaltningar med målet att både vara ett operativt och strategiskt nära chefsstöd.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en HR-partner på 50% till en omväxlande roll där du tillsammans med HR-kollegor arbetar brett inom hela HR-området. I rollen som HR-partner arbetar du både operativt och strategiskt med att stötta förvaltningarnas chefer inom hela HR-området. Utöver detta kommer du också att tillsammans med kollegor delta i strategiskt utvecklingsarbete inom HR-området.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en universitets-/högskoleutbildning inom det HR-relaterade området eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig alternativt flerårig erfarenhet av att ha arbetat i en liknande HR-roll. Du är van att arbeta med fackliga parter och har erfarenhet av brett kvalificerat HR-arbete och att ge konsultativt HR-stöd till chefer. Du har även en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och har dessutom en pedagogisk förmåga att förmedla information till olika målgrupper. Det är meriterande om du har arbetat i en liknande roll inom kommunal verksamhet och stöttat chefer.

Som person är du självgående, initiativtagande och tar ansvar för att driva dina arbetsuppgifter framåt. Du har en god förmåga att i ditt uppdrag bygga, utveckla och bibehålla ett gott samarbete och professionella relationer. Du har ett lösningsorienterat arbetssätt och ser till hela kommunens bästa. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Karlskoga kommun ingår i finskt förvaltningsområde och har därmed ett ansvar för att värna om det finska språkets ställning. Det innebär bland annat att vi ska erbjuda förskoleverksamhet och äldreomsorg på finska.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Introduktion- och utbildningskoordinator till BAE Systems Bofors

AxÖ Consulting är ett konsult- och rekryteringsföretag med kontor i Karlskoga, Örebro, Luleå, Umeå, Örnsköldsvik, Skellefteå och Malmö. Vi erbjuder tjänster inom rekrytering, bemanning, strategisk kompetensförsörjning och mycket mer. AxÖ Consulting söker dig som vill ta dig an en nyinrättad och spännande roll som introduktion- och utbildningskoordinator hos BAE Systems Bofors i Karlskoga. Det här är en fantastisk möjlighet för dig som vill vara med och... Visa mer
AxÖ Consulting är ett konsult- och rekryteringsföretag med kontor i Karlskoga, Örebro, Luleå, Umeå, Örnsköldsvik, Skellefteå och Malmö.

Vi erbjuder tjänster inom rekrytering, bemanning, strategisk kompetensförsörjning och mycket mer.

AxÖ Consulting söker dig som vill ta dig an en nyinrättad och spännande roll som introduktion- och utbildningskoordinator hos BAE Systems Bofors i Karlskoga. Det här är en fantastisk möjlighet för dig som vill vara med och bygga något nytt från grunden. Om du dessutom trivs med att arbeta nära människor och knyta kontakter över hela organisationen, är detta den perfekta tjänsten för dig!

Detta är en annons för konsultuppdrag via AxÖ Consulting. Uppdraget förväntas starta under mars månad och pågår i cirka 1,5 år. 

Din framtida utmaning
I rollen som introduktions- och utbildningskoordinator ingår du i företagets HR-funktion och ansvarar för att skapa en välfungerande och engagerande introduktions- och utbildningsprocess. Du går in i en roll där arbetet redan är påbörjat, och en gedigen introduktion kommer att ge dig en stark grund för en framgångsrik start. Det här är en unik möjlighet att både förvalta och vidareutveckla företagets satsning på introduktion och kompetensutveckling.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Hantera och koordinera introduktions- och utbildningsprocesser, inklusive planering, bokning och genomförande av aktiviteter som onboarding och e-learnings, i nära samarbete med chefer, deltagare och föreläsare.
- Utveckla och uppdatera introduktionsmaterial och utbildningsprogram för att säkerställa att de möter företagets kompetensstrategier och mål.
- Utföra HR-administration och fungera som ett stöd för chefer och medarbetare i HR-relaterade frågor, med fokus på utbildning och kompetensutveckling.
- Dokumentera och följa upp utbildningsinsatser i företagets kompetensmodul samt hantera avtals- och orderadministration med externa leverantörer.
- Bygga relationer och samverka med interna och externa aktörer för att säkerställa att utbildningar håller hög kvalitet och genomförs effektivt.

Är du den vi söker?
Vi söker dig som är framåt och initiativrik, med förmågan att hugga i där det behövs. Du tycker om att stå framför andra människor, sprida kunskap och inspirera. Du har ett öga för att identifiera vad som behöver göras och trivs med att strukturera och driva processer framåt.

För att lyckas i tjänsten har du:

- Eftergymnasial utbildning inom personal, ekonomi eller administration.
- Erfarenhet av administration, koordinering och arbete med LMS eller liknande system.
- Stor erfarenhet av servicearbete.
- Ett intresse för att utveckla och förbättra arbetssätt.
- Goda kunskaper inom officepaketet.
- Flytande kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.

Om konsultuppdraget        

Som konsult är du anställd av AxÖ Consulting men arbetar på uppdrag ute hos våra kunder. Vi har lång erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen, vi vet därför hur viktigt det är att ge dig rätt grund att stå på för att vi tillsammans ska kunna bedriva en professionell konsultverksamhet. Hos oss får du chansen att utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du stärker ditt CV på några av regionens, och till och med Sveriges, mest ansedda och attraktiva bolag. Att arbeta som konsult via AxÖ Consulting är tryggt, roligt och utvecklande. För att du ska trivas erbjuder vi dig kollektivavtalade anställningsvillkor och vi arrangerar regelbundet sociala aktiviteter så att vi kan lära känna varandra lite bättre.

Information och ansökan

Detta är en annons för konsultuppdrag via AxÖ Consulting. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. För frågor om uppdraget, vänligen kontakta konsultansvarig: Angelica Mäenpää: [email protected]

Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där vår kund har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Välkommen med din ansökan!

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Studentresurs till HR

Cambrex Karlskoga är ett dynamiskt företag i en expansiv fas. Vi arbetar med avancerad organisk kemi och utvecklar processer samt levererar produkter till läkemedelsföretag. I våra anläggningar i Karlskoga tillverkar vi framförallt aktiva läkemedelssubstanser och läkemedelsintermediat. Vi har 490 anställda och tillhör den globala Cambrexkoncernen som är aktiv inom innovativ kemi. Som ett globalt team delar vi ett gemensamt mål - att förbättra livskvalitet... Visa mer
Cambrex Karlskoga är ett dynamiskt företag i en expansiv fas. Vi arbetar med avancerad organisk kemi och utvecklar processer samt levererar produkter till läkemedelsföretag. I våra anläggningar i Karlskoga tillverkar vi framförallt aktiva läkemedelssubstanser och läkemedelsintermediat. Vi har 490 anställda och tillhör den globala Cambrexkoncernen som är aktiv inom innovativ kemi.

Som ett globalt team delar vi ett gemensamt mål - att förbättra livskvaliteten för våra kunders patienter över hela världen.

Välkommen till oss!

För att se vad vår fina stad har att erbjuda, besök https://flyttatillkarlskoga.se/



Cambrex Karlskoga är ett dynamiskt och expansivt företag som arbetar med avancerad organisk kemi och utvecklar processer samt levererar produkter till läkemedelsföretag. Vi tillverkar framför allt aktiva läkemedelssubstanser och läkemedelsintermediat. Vi har 490 anställda och tillhör den globala Cambrexkoncernen som är aktiv inom innovativ kemi.

Vi behöver förstärka vårt HR-gäng och söker nu en student som vid sidan av sina studier vill arbeta extra hos oss.

Arbetsuppgifter
Arbetet som studentresurs innebär framför allt att du kommer ansvara för och arbeta med rapportering och administration som sker vecko-, månads- och kvartalsvis. Du kommer också få stötta gruppen med rekryteringsarbete, med allt från framtagning/publicering av annonser, kontakter med kandidater och chefer samt avtalshantering.
Vi ser också att det finns goda möjligheter för att utveckla rollen och arbetsuppgifterna utifrån dig som person. 

Du kommer ingå i en sammansvettsad arbetsgrupp med tre HR Business Partners samt en HR-chef. Samhörighet, stöd och gemenskap är viktiga ledord i vår grupp. 

Omfattningen varierar enligt överenskommelse mellan någon och ett par dagar i veckan.

Kvalifikationer
Du som söker har sinne för struktur, ett högt engagemang och har lätt för att lära dig nya saker. Du tar ett helhetsansvar för uppgifterna och ser till att de blir genomförda.

Vi tror att du är en student i början eller med något år in på utbildningen, och som känner att du har möjlighet och skulle tycka det var utvecklande att kombinera dina studier med ett arbete inom HR. Sannolikt läser du en personalinriktad utbildning, men för rätt person kan även andra utbildningsinriktningar vara aktuella. Ta chansen att komma in i ett spännande företag och berika dina studier.

Ansökan och Kontaktinformation
Urval kan komma att ske löpande under rekryteringsprocessen. Skicka in din ansökan via länken.

Har du frågor angående tjänsten kontakta Åsa Jakobsen Fahlin, HR, tfn 070-208 67 48.

Fackliga kontaktpersoner: Judit Modin, Akademikerföreningen, tfn 0586-78 30 73 och Emelie Enger, Unionen,
tfn 0586-78 30 72

 

Kontaktinformation
Åsa Jakobsen Fahlin, HR , 0702086748, [email protected]

Arbetsplats
Björkborns industriområde

691 85 Karlskoga Visa mindre

Administratörer för längre uppdrag till Saab!

Drivs du av att möta människor, gärna skapar struktur i ditt arbete och föredrar flexibilitet där du får möjlighet att arbeta varierat och snabbt kunna skrifta fokus? Har du erfarenhet inom administration sedan tidigare och har ett intresse för personalfrågor? Då kan du vara den administratör vi söker! För längre uppdrag på heltid med start under november söker vi till Saab i Karlskoga administratörer med fokus på att stötta verksamheten och ansvariga chef... Visa mer
Drivs du av att möta människor, gärna skapar struktur i ditt arbete och föredrar flexibilitet där du får möjlighet att arbeta varierat och snabbt kunna skrifta fokus? Har du erfarenhet inom administration sedan tidigare och har ett intresse för personalfrågor? Då kan du vara den administratör vi söker!
För längre uppdrag på heltid med start under november söker vi till Saab i Karlskoga administratörer med fokus på att stötta verksamheten och ansvariga chefer när det kommer till moment inom rekrytering och onboarding för nyanställda.

Intervjuer och urval sker löpande varpå uppdragen kan tillsättas före sista angivna ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Verksamheten är i en expansiv fas och är därför i behov av att stärka upp med administratörer för att stötta upp inom olika delar. Uppdragen kommer att vara med fokus på antigen att stötta upp kring aktiviteter inom rekrytering eller hantera onboarding-processen för nyanställda och samtidigt vara den som hanterar de interna och externa verksamhetsbesöken på siten.

I rollen som administratör med inriktning mot rekrytering kommer du att vara drivande samt säkerställa att såväl kvalité som effektivitet i rekryteringsprocessen efterföljs.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Hantera och publicera annonser utefter angivna tidsramar
• Granska de ansökningar som kommer in
• Göra urval och presentera kandidater för aktuell sektionschef
• Planera, koordinera och kontakta både kandidater och chefer för genomförande av intervjuer
• Planera rundvandring och presentation i samband med intervjuer
• Återkoppla till kandidater
• Utföra tillhörande administrering i olika system
• Ha kontinuerlig kontakt med HR under rekryteringsprocessen och boka in de möten som processen kräver


I rollen som administratör med fokus mot onboarding och stöd till nyanställda är det viktigt att du också utifrån framtagna grunder är driven och trygg i att utveckla och förbättra processer och rutiner i samarbete med uppdragschef.
Huvudsakliga arbetsuppgifter består bland annat av:
• Ta emot nyanställda och hantera onboarding- processen för angivna delar av verksamheten
• Initiera uppföljningsträffar för nyanställda
• Utifrån framtagna grunder arbeta och utveckla för att uppnå förbättring för processer i samarbete med uppdragschef
• Hantera brett nätverk med rekryterande chefer
• Koordinera besök av både interna och externa besökare till den lokala verksamheten

Vem är du?
För att passa i rollen söker vi dig som med trygghet och under snabba förhållanden kan skapa struktur och rutin för uppdraget för att få dagliga uppgifterna och uppsatta mål uppfyllda. Uppdragen innebär mycket kontakt och bemötande av olika människor, varpå vi ser att du som individ är driven i kontakten till andra och naturligt använder dig av dina mer sociala sidor. Då det till stor del handlar om att förmedla ett professionellt intryck och ge en välkomnande känsla blir det, oavsett inriktning på roll som administratör, viktigt med de personliga egenskaperna.
Vidare krävs att du med noggrannhet och struktur kan skapa ordning och reda i de uppgifter du hanterar. Du trivs du i en omväxlande miljö där behov snabbt kan förändras och kräva din flexibilitet när det gäller exempelvis olika behov i rekryteringsprocessen, mottagning av besökare till verksamheten eller stöttning av nyanställda. Din initiativförmåga och självständighet i samband med dina färdigheter att kunna planera framåt likväl som använda dig av ett snabbt handlande utefter aktuellt behov kommer vara viktigt för att kunna hantera rollen som administratör på Saab.


För att passa i rollen är det krav på:

• Gymnasieexamen
• God datorvana
• Flytande tal och skrift i det svenska språket och goda kunskaper i engelska

Det anses meriterande om du har:
• Teknisk erfarenhet alternativt vana från att jobba på teknikföretag
• Tidigare erfarenhet från administrativt arbete eller från annat som kan anses vara av vikt för uppdraget

Om verksamheten
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är ca 18 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling.

Konsult hos Poolia
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Konsultuppdrag som HR administratör

Är du en serviceinriktad person som gillar att jobba med människor och som vill utvecklas inom HR-området? För kunds räkning söker AxÖ Consulting en HR administratör för ett längre konsultuppdrag med start under våren 2021. Som HR administratör kommer du att arbeta brett med HR-frågor och stötta avdelningen genom att ge god service och support. Om tjänsten Det här är en tjänst för dig som är i början på din karriär och som vill fördjupa dig inom HR. D... Visa mer
Är du en serviceinriktad person som gillar att jobba med människor och som vill utvecklas inom HR-området? För kunds räkning söker AxÖ Consulting en HR administratör för ett längre konsultuppdrag med start under våren 2021.

Som HR administratör kommer du att arbeta brett med HR-frågor och stötta avdelningen genom att ge god service och support.

Om tjänsten

Det här är en tjänst för dig som är i början på din karriär och som vill fördjupa dig inom HR. Dina arbetsuppgifter kommer att variera och du verkar inom hela HR-området men med fokus på personaladministration. Som HR administratör kommer du att stötta övriga i HR-teamet samt ha mycket kontakt med företagets chefer och personal. 

Förekommande arbetsuppgifter:

- Administration i HR-system
- Administrera anställningsavtal och stötta chefer i rekryteringsarbete
- Vara behjälplig vid lönerevision 
- Arbeta med rehabfrågor
- Arbeta som en stöttande funktion vid arbetsrättsliga frågor
- Ta fram månatliga rapporter och sammanställa personalstatistik 

Kvalifikationer

Vi ser att du som söker har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot personal och arbetsliv eller så har du en likvärdig utbildning som bedöms relevant för arbetet. Vi ser också att du som söker har något års erfarenhet av arbete med personaladministration/personalfrågor. Vidare har du god IT-kunskap och lätt för att arbeta i olika datasystem samt besitter goda kunskaper i svenska och engelska språket. 

Som person är du positiv, handlingskraftig, flexibel och engagerad. Du arbetar strukturerat, noggrant och är en duktig kommunikatör som lägger stor vikt vid god service. 

Information om ansökan

Detta är ett konsultuppdrag på ett år med start under våren 2021. Frågor om tjänsten besvaras av vår konsultansvariga Angelica Mäenpää på, [email protected].

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Varmt välkommen med din ansökan!

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök: www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre