Lediga jobb som Key account manager i Karlskoga

Se lediga jobb som Key account manager i Karlskoga. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Karlskoga som finns hos arbetsgivaren.

Key Account Manager

Hos Recipharm får du arbeta i en spännande bransch, med intressanta produkter som bidrar till hälsa och välbefinnande i samhället. Hos Recipharm Karlskoga med ca 200 anställda tillverkas halvfasta beredningar, som t ex geler och krämer i olika typer av förpackningar. Key Account Manager (KAM) har kommersiellt ansvar för befintliga kontraktskunder, med starkt fokus på att utvecklas och växa tillsammans med dem. Att utveckla kundrelaterade interna processe... Visa mer
Hos Recipharm får du arbeta i en spännande bransch, med intressanta produkter som bidrar till hälsa och välbefinnande i samhället.
Hos Recipharm Karlskoga med ca 200 anställda tillverkas halvfasta beredningar, som t ex geler och krämer i olika typer av förpackningar.


Key Account Manager (KAM) har kommersiellt ansvar för befintliga kontraktskunder, med starkt fokus på att utvecklas och växa tillsammans med dem. Att utveckla kundrelaterade interna processer är också en spännande och central del av arbetet. Dessutom har KAM kommersiellt ansvar vid nykundsintroduktioner.


Huvudsakliga arbetsuppgifter är att:
· Arbeta med affärsutveckling, aktivt identifiera framtida behov samt realisera förbättringsmöjligheter gemensamt med organisation och kund.
· Organisera och leda S&OP; möten.
· Arbeta för att kontinuerligt effektivisera kundprocesser, analysera volymsvängningar samt vara stöd för övrig verksamhet i kundfrågor.
· Ansvara för intern offertprocess och att förfrågningar besvaras enligt överenskommen tidplan samt följs upp kontinuerligt.
· Delta i arbetet med upprättande samt revidering av supplyavtal. Ansvara för att kundregister samt prislistor i affärssystemet är korrekt uppdaterat och att prisjusteringar genomförs enligt avtal.
· Tillse att fakturering av service och tjänster sker enligt överenskomna tidplaner. Kommersiellt ansvara för eventuella ersättningskrav från/gentemot kund.


Önskad kompetens:
· Kommersiell bakgrund med erfarenhet av förhandling.
· Hög servicekänsla och social kompetens. Du har lätt för att samarbeta och kommunicera och är lyhörd för både interna och externa krav.
· Erfarenhet av kontraktstillverkning.
· Goda kunskaper om dynamiken i ett supply chain flöde.
· Erfarenhet av projektledning och att arbeta strukturerat och analytiskt.
· Goda kunskaper i Officepaketet samt av att jobba i affärssystem. Flytande kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift.


För närmare upplysningar är du välkommen att kontakta Commercial and Supply Chain Director Catrin Olsson, [email protected] alt 070-61 68 212.


Varmt välkommen med din ansökan senast den 24 mars. Visa mindre

Key Account Manager

Ansök    Jun 24    Jobway AB    Key account manager
Vill du arbeta på ett expansivt företag som är inne i en stark tillväxtfas? Vi behöver nu förstärka vårt team och vår verksamhet med ytterligare en Key Account manager. Vill du bearbeta befintliga kunder som efterfrågar din produkt, nu mer än någonsin? Vill du bli en del av en företagskultur som kännetecknas av prestigelöshet, driv, nyfikenhet och glädje? Om du är intresserad av en ny utmaning i karriären och känner att detta stämmer in på dig, läs vidare!... Visa mer
Vill du arbeta på ett expansivt företag som är inne i en stark tillväxtfas? Vi behöver nu förstärka vårt team och vår verksamhet med ytterligare en Key Account manager. Vill du bearbeta befintliga kunder som efterfrågar din produkt, nu mer än någonsin? Vill du bli en del av en företagskultur som kännetecknas av prestigelöshet, driv, nyfikenhet och glädje? Om du är intresserad av en ny utmaning i karriären och känner att detta stämmer in på dig, läs vidare!  

Key Account Manager för verksamheten Säkerhet, Karlskoga

I rollen som Key Account Manager kommer du arbeta nära våra kunder för att förstå deras framtida behov och tillsammans med kund kunna skapa lösningar som är kostnadseffektiva och fungerande för deras verksamhet. I ditt arbete är kundrelationen i fokus och du kommer att arbeta aktivt för att vårda och utveckla nya och befintliga affärer.

Inom verksamhetsområdet levererar Nobeli säkerhetstekniska lösningar, såsom system för inpassering, inbrott, brand, drift-larm, kameraövervakning och bevakningstjänster. Eftersom Nobeli är ett dotterföretag till Saab Dynamics AB och BAE Systems Bofors AB har denna leverans en stor och avgörande betydelse för försvarsindustrin och dess tillväxt.

Du ingår i ett centralt sälj- och marknadsteam som arbetar tätt tillsammans med verksamheten. Nobeli har under ett flertal år arbetet med att vidareutveckla företaget med utgångspunkt i en offensiv ambition och vi strävar mot att göra vardagen enklare och tryggare för att på så sätt bidra till kundernas framgång. Rollen kommer att växa och utvecklas med företaget och därför erbjuds goda utvecklingsmöjligheter för rätt person.

Din profil

Minst 5-års erfarenhet från en säljande roll och med erfarenhet att utveckla affären och vårda kundrelationer.
Erfarenhet från säkerhetsbranschen, antingen i teknisk- eller säljande funktion
God datorvana, B-körkort och svenskt medborgarskap


Du erbjuds

En nyckelroll inom ett företag som är inne i en stark tillväxt.
Mycket goda utvecklingsmöjligheter


Är du intresserad och vill veta mer?

Då ser vi gärna att du skickar din ansökan tillsammans med CV! I denna rekrytering samarbetar Nobeli med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsult Nicklas Thorstenson, [email protected], 0735 16 52 40. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt.

Om Nobeli

Med ett ursprung i försvarsindustrin erbjuder Nobeli sina kunder, med högt stä Visa mindre

Key Account Manager

Vårt uppdrag Vill du arbeta på ett expansivt företag som är inne i en stark tillväxtfas? Nobeli behöver nu förstärka sin verksamhet med en Key Account Manager då deras leveranser inom försvarsindustrin står inför en extremt stark tillväxt vilket påverkar Nobeli stort. En av Nobelis tjänsteleveranser handlar om säkerhetstekniska lösningar såsom system för inpassering, larm, kameraövervakning samt brand och bevakningstjänster. Dessa har en mycket stor och ... Visa mer
Vårt uppdrag
Vill du arbeta på ett expansivt företag som är inne i en stark tillväxtfas? Nobeli behöver nu förstärka sin verksamhet med en Key Account Manager då deras leveranser inom försvarsindustrin står inför en extremt stark tillväxt vilket påverkar Nobeli stort.

En av Nobelis tjänsteleveranser handlar om säkerhetstekniska lösningar såsom system för inpassering, larm, kameraövervakning samt brand och bevakningstjänster. Dessa har en mycket stor och avgörande betydelse för försvarsindustrin.

Som anställd på Nobeli får du vara med på en spännande tillväxtresa och ingå i ett team med korta beslutsvägar och en miljö kännetecknad av prestigelöshet, driv, nyfikenhet och glädje. Rollen kommer att växa och utvecklas med företaget och därför erbjuds goda utvecklingsmöjligheter för rätt person.

Varmt välkommen med din ansökan!


Om tjänsten
I rollen som Key Account Manager kommer du arbeta nära dina kunder för att förstå deras framtida behov och tillsammans med kund skapa lösningar som är kostnadseffektiva och fungerande för deras verksamhet. I ditt arbete är kundrelationen i fokus och du kommer att arbeta aktivt för att vårda och utveckla nya och befintliga affärer.

Som KAM kommer du ha ett ansvar för att utveckla affären och resultatet, i ditt ansvar ligger även att säkerställa kundnöjdheten. Detta kan innebära att identifiera nya affärsmöjligheter som leder till merförsäljning, liksom att utveckla befintliga lösningar för dina kunder. Detta gör du genom att ha en välarbetad säljmetodik, göra behovsanalys och utgå från vår säljprocess där det exempelvis ingår att skicka offerter och förhandla pris.

Du ingår i ett centralt säljteam som arbetar tätt med marknadsfunktionen i bolaget. Du kommer in i en miljö som kännetecknas av prestigelöshet, driv, nyfikenhet och glädje. Kort och gott är det en mycket stimulerande arbetsmiljö. Nobeli har under ett flertal år arbetat med att vidareutveckla företaget med utgångspunkt i en offensiv ambition och strävar efter att göra vardagen enklare och tryggare för att på så sätt bidra till sina kunders framgång.


Din profil
Vi söker dig som tidigare arbetat i säkerhetsbranschen. För att lyckas i rollen behöver du ha goda kunskaper och erfarenheter av säkerhetstekniska lösningar såsom CCTV, passagekontrollsystem, brandlarmsystem och inbrottslarmsystem. Vidare har du arbetat i en säljande roll och har erfarenhet av att vårda och utveckla kundrelationer. Då tekniken hela tiden utvecklas har du ett tekniskt intresse för att kunna bidra till vidareutveckling av Nobelis produkter och tjänster.

Som person är du lösningsorienterad. Du har lätt att knyta kontakter med andra människor och du uppskattar att arbeta i miljöer där förutsättningar kan ändras med kort framförhållning. Utöver interna kontaktytor och kunder kommer du även att samarbeta med leverantörer av säkerhetstekniska system.

Det är viktigt att du som person har hög etik och moral med tanke på arbetets- och branschens karaktär.

Du talar obehindrad svenska samt har god kunskap i engelska. Du innehar körkort B. I denna rekrytering ställs krav på svenskt medborgarskap och säkerhetsprövning godkänd av myndighet.


Nobeli prioriterar kompetensutveckling och erbjuder dig stöd för att utvecklas i din yrkesroll. Vår grundsyn är omsorg och respekt för kunden, affären och varandra. Som anställd hos oss erbjuds du en inkluderande arbetsmiljö där du får vara med och bidra till den framtida utvecklingen. Du erbjuds personalaktiviteter samt ett stort utbud av förmåner via förmånsportalen Benify såsom bland annat friskvårdsbidrag, löneväxling till pension och olika rabatter.


Övrig information
Tillträde: Omgående
Tjänsten utgår från Karlskoga. Resor förekommer i hela regionen.

Denna rekrytering sker i samarbete med Nercia Bemanning. Urval sker löpande så registrera din ansökan snarast.

Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult: Fredrika Kloth, 0768-05 91 40, [email protected]


Om kundföretaget
Med ett ursprung i försvarsindustrin erbjuder Nobeli helhetslösningar inom säkerhetsteknik, dokumenthantering och lön. Nobeli grundades 1999 av nuvarande BAE Systems Bofors och Saab Dynamics och hette då SAAB Bofors Support.

Företaget har drygt 160 anställda med en omsättning på drygt 230 miljoner kronor och finns med huvudsäte i Karlskoga, Örebro, Linköping och Huskvarna och Stockholm.


Om Nercia
Nercia är en leverantör inom Bemanning, Rekrytering, Interimsuppdrag och Utbildning som erbjuder högt kvalitativa lösningar. Vår branschinriktning är primärt kvalificerade arbetare och tjänstemän. Vi rekryterar och bemannar både längre och kortare uppdrag utifrån uppdragsgivarens önskemål. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen. Visa mindre

Product Sales Responsible, BU Missile Systems

Ansök    Aug 25    SAAB AB    Key account manager
Your role You will be a member of the marketing and sales team at Business Unit Missile Systems responsible for sales product sales within the Air Defence and Long Range Precision Systems section. Our marketing activities are worldwide in cooperation with our market areas. You will act as a Product Sales Manager of our missile systems. The role will give you opportunities to build an extensive network, domestically and on the export market. You will wor... Visa mer
Your role

You will be a member of the marketing and sales team at Business Unit Missile Systems responsible for sales product sales within the Air Defence and Long Range Precision Systems section. Our marketing activities are worldwide in cooperation with our market areas.

You will act as a Product Sales Manager of our missile systems. The role will give you opportunities to build an extensive network, domestically and on the export market. You will work in close cooperation with the market areas deployed internationally.



Important parts in the Product Sales Management role:

*

Responsible for order intake in accordance with set targets
*

Responsible for Marketing and Sales of Missile Systems products and services
*

Point of Contact (PoC) to Saab Group Marketing & Sales
*

Identify, create and develop new business leads & opportunities
*

Manage and develop existing customers
*

Establish and lead capture teams
*

Responsible for accurate business data in the Saab CRM-tool.



Your profile

To thrive in this role, you are a business-oriented person with great communication skills. You are used to efficiently collaborating with team members as well as other stakeholders. You are structured and have an analytical mind-set enabling you to adapt to different circumstances.



Required skills:

*

High level of leadership capability and integrity
*

High level of social skills
*

International sales experience
*

Good economical understanding
*

Excellent communication skills in Swedish and English, verbal and written.
*

Good knowledge of MS Office



Other desired qualifications;

*

Experiences from defence industry
*

Knowledge about our products.



This position requires that you pass a security vetting based on the current regulations around/of security protection. For positions requiring security clearance additional obligations on citizenship may apply.

Kindly observe that this is an ongoing recruitment process and that the position might be filled before the closing date of the advertisement.



What you will be part of

Saab is a leading defence and security company with an enduring mission, to help nations keep their people and society safe. Empowered by its 19,000 talented people, Saab constantly pushes the boundaries of technology to create a safer, more sustainable and more equitable world.

At business area Dynamics, all employees share the same mission: to create conditions for a safe society. Whether it's missile systems, underwater technology, camouflage solutions, support weapons, training systems or field hospitals, you are part of this mission. We work in close cooperation in developing, manufacturing and maintaining our world-leading products, systems and solutions for customers worldwide.

Saab is a company with a strong people-orientation. We offer a friendly work environment where we support and help each other to be at our best. Continuous learning, career & talent development and employee well-being are examples of areas where we always put the strongest effort to offer great opportunities. Visa mindre

Key Account Manager Säkerhet

Vill du arbeta på ett expansivt företag som är inne i en stark tillväxtfas? Vi behöver nu förstärka vår verksamhet med en Key Account Manager då våra ägare och tillika kunder står inför en stark tillväxt som i sin tur påverkar Nobeli framåt.   En av Nobelis tjänsteleveranser handlar om säkerhetstekniska lösningar, såsom system för inpassering, larm, kameraövervakning och brand, vilka har en mycket stor och avgörande betydelse för försvarsindustrin.   För a... Visa mer
Vill du arbeta på ett expansivt företag som är inne i en stark tillväxtfas? Vi behöver nu förstärka vår verksamhet med en Key Account Manager då våra ägare och tillika kunder står inför en stark tillväxt som i sin tur påverkar Nobeli framåt.
 
En av Nobelis tjänsteleveranser handlar om säkerhetstekniska lösningar, såsom system för inpassering, larm, kameraövervakning och brand, vilka har en mycket stor och avgörande betydelse för försvarsindustrin.
 
För att Nobeli ska kunna säkerställa en god leveransprecision över tid behöver vi därför förstärka med en Key Account Manager med fokus på säkerhetstekniska lösningar. Arbetet innehåller överläggningar och samtal med kunder för att tillsammans kunna skapa lösningar som är kostnadseffektiva och fungerande för deras verksamheter. Du kommer arbeta nära kunder i området Karlskoga – Örebro.
 
I rollen som Key Account Manager är du Nobelis förlängda arm mot kunder och du samarbetar nära våra projektledare och tekniker. I Karlskoga finns en operativ enhet med ca 15 personer och i Örebro finns en motsvarande operativ enhet med ca 10 personer.
 
Önskvärda kvalifikationer
För att lyckas i rollen behöver du ha mycket god kunskap och erfarenhet av säkerhetstekniska lösningar som handlar om CCTV, passagekontrollsystem, brandlarmsystem och inbrottslarmsystem.
 
Det är meriterande om du även har erfarenhet av lösningar som avser säker förvaring.


 
En viktig grundsten är att du har mycket god kunskap om aktuella lagar, förordningar, instruktioner och regler som omgärdar försvarsindustrisektorns verksamhet.
 
Som person är du lösningsorienterad, du har lätt att knyta kontakter med andra människor och du uppskattar att arbeta i miljöer där förutsättningar kan ändras med kort framförhållning. Utöver interna kontaktytor och kunder kommer du även att samarbeta med leverantörer av säkerhetstekniska system.
 
Du har ett stort personligt intresse för teknikutveckling vilket gör att du tillsammans med andra bidrar till vidareutveckling av Nobelis tjänster och erbjudande, primärt inom säkerhetsteknik men också inom andra områden.
 
Du ingår i ett centralt säljteam som arbetar tätt med marknadsfunktionen i bolaget. Du kommer in i en miljö som kännetecknas av prestigelöshet, driv, nyfikenhet och glädje. Kort och gott är det en mycket stimulerande arbetsmiljö. Nobeli har under ett flertal år arbetet med att vidareutveckla företaget med utgångspunkt i en offensiv ambition och vi strävar mot att göra vardagen enklare och tryggare för att på så sätt bidra till kundernas framgång.
 
Du rapporterar till Försäljningschefen som är tillika VD. Det innebär att beslutsvägarna är mycket korta.

 
Du behärskar det svenska språket i både tal och skrift och har även goda kunskaper i engelska språket.
 
Tjänsten ställer krav på svenskt medborgarskap och godkänd registerkontroll. 

 
Urval sker löpande och rollen kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut.
 
 


Med ett ursprung i försvarsindustrin erbjuder Nobeli sina kunder med högt ställda krav helhetslösningar inom säkerhetstekniska lösningar, dokumenthantering och lön. Nobeli driver och förvaltar även det fina och anrika Bofors Hotel. Nobeli grundades 1999 av nuvarande ägare BAE Systems Bofors och Saab Dynamics.

Företaget har 145 medarbetare med en omsättning på ca 190 miljoner och finns i Karlskoga, Örebro och Linköping. Läs mer på www.nobeli.se.

Vi erbjuder utvecklande uppdrag i nära relation med kollegor och kunder. Då företaget befinner sig i en expansiv fas får du ta stort eget ansvar samtidigt som vi prioriterar kompetensutveckling, resurser och stöd för att du ska lyckas och utvecklas i din yrkesroll. Vår värdegrund är viktig för oss och den bygger på respekt och omsorg för kunden, affären och varandra.

Som anställd hos Nobeli erbjuds du en inkluderande arbetsmiljö där du får vara med och bidra till den framtida utvecklingen. Du erbjuds även ett stort utbud av förmåner via förmånsportalen Benify såsom bl.a. friskvårdsbidrag, löneväxling till pension och olika rabatter.

Krav:

Körkort:
* B (Personbil) Visa mindre

Key Account Manager

Vårt uppdrag Vill du arbeta på ett expansivt företag som är inne i en stark tillväxtfas? Nobeli behöver nu förstärka sin verksamhet med en Key Account Manager då deras leveranser inom försvarsindustrin står inför en extremt stark tillväxt vilket påverkar Nobeli stort. En av Nobelis tjänsteleveranser handlar om säkerhetstekniska lösningar såsom system för inpassering, larm, kameraövervakning samt brand och bevakningstjänster. Dessa har en mycket stor och ... Visa mer
Vårt uppdrag
Vill du arbeta på ett expansivt företag som är inne i en stark tillväxtfas? Nobeli behöver nu förstärka sin verksamhet med en Key Account Manager då deras leveranser inom försvarsindustrin står inför en extremt stark tillväxt vilket påverkar Nobeli stort.

En av Nobelis tjänsteleveranser handlar om säkerhetstekniska lösningar såsom system för inpassering, larm, kameraövervakning samt brand och bevakningstjänster. Dessa har en mycket stor och avgörande betydelse för försvarsindustrin.

Som anställd på Nobeli får du vara med på en spännande tillväxtresa och ingå i ett team med korta beslutsvägar och en miljö kännetecknad av prestigelöshet, driv, nyfikenhet och glädje. Rollen kommer att växa och utvecklas med företaget och därför erbjuds goda utvecklingsmöjligheter för rätt person.

Varmt välkommen med din ansökan!


Om tjänsten
I rollen som Key Account Manager kommer du arbeta nära dina kunder för att förstå deras framtida behov och tillsammans med kund skapa lösningar som är kostnadseffektiva och fungerande för deras verksamhet. I ditt arbete är kundrelationen i fokus och du kommer att arbeta aktivt för att vårda och utveckla nya och befintliga affärer.

Som KAM kommer du ha ett ansvar för att utveckla affären och resultatet, i ditt ansvar ligger även att säkerställa kundnöjdheten. Detta kan innebära att identifiera nya affärsmöjligheter som leder till merförsäljning, liksom att utveckla befintliga lösningar för dina kunder. Detta gör du genom att ha en välarbetad säljmetodik, göra behovsanalys och utgå från vår säljprocess där det exempelvis ingår att skicka offerter och förhandla pris.

Du ingår i ett centralt säljteam som arbetar tätt med marknadsfunktionen i bolaget. Du kommer in i en miljö som kännetecknas av prestigelöshet, driv, nyfikenhet och glädje. Kort och gott är det en mycket stimulerande arbetsmiljö. Nobeli har under ett flertal år arbetat med att vidareutveckla företaget med utgångspunkt i en offensiv ambition och strävar efter att göra vardagen enklare och tryggare för att på så sätt bidra till sina kunders framgång.


Din profil
Vi söker dig som tidigare arbetat i säkerhetsbranschen. För att lyckas i rollen behöver du ha goda kunskaper och erfarenheter av säkerhetstekniska lösningar såsom CCTV, passagekontrollsystem, brandlarmsystem och inbrottslarmsystem. Vidare har du arbetat i en säljande roll och har erfarenhet av att vårda och utveckla kundrelationer. Då tekniken hela tiden utvecklas har du ett tekniskt intresse för att kunna bidra till vidareutveckling av Nobelis produkter och tjänster.

Som person är du lösningsorienterad. Du har lätt att knyta kontakter med andra människor och du uppskattar att arbeta i miljöer där förutsättningar kan ändras med kort framförhållning. Utöver interna kontaktytor och kunder kommer du även att samarbeta med leverantörer av säkerhetstekniska system.

Det är viktigt att du som person har hög etik och moral med tanke på arbetets- och branschens karaktär.

Du talar obehindrad svenska samt har god kunskap i engelska. Du innehar körkort B. I denna rekrytering ställs krav på svenskt medborgarskap och säkerhetsprövning godkänd av myndighet.


Nobeli prioriterar kompetensutveckling och erbjuder dig stöd för att utvecklas i din yrkesroll. Vår grundsyn är omsorg och respekt för kunden, affären och varandra. Som anställd hos oss erbjuds du en inkluderande arbetsmiljö där du får vara med och bidra till den framtida utvecklingen. Du erbjuds personalaktiviteter samt ett stort utbud av förmåner via förmånsportalen Benify såsom bland annat friskvårdsbidrag, löneväxling till pension och olika rabatter.


Övrig information
Tillträde: Omgående
Tjänsten utgår från Karlskoga. Resor förekommer i hela regionen.

Denna rekrytering sker i samarbete med Nercia Bemanning. Urval sker löpande så registrera din ansökan snarast.

Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult: Fredrika Kloth, 0768-05 91 40, [email protected]


Om kundföretaget
Med ett ursprung i försvarsindustrin erbjuder Nobeli helhetslösningar inom säkerhetsteknik, dokumenthantering och lön. Nobeli grundades 1999 av nuvarande BAE Systems Bofors och Saab Dynamics och hette då SAAB Bofors Support.

Företaget har drygt 160 anställda med en omsättning på drygt 230 miljoner kronor och finns med huvudsäte i Karlskoga, Örebro, Linköping och Huskvarna och Stockholm.


Om Nercia
Nercia är en leverantör inom Bemanning, Rekrytering, Interimsuppdrag och Utbildning som erbjuder högt kvalitativa lösningar. Vår branschinriktning är primärt kvalificerade arbetare och tjänstemän. Vi rekryterar och bemannar både längre och kortare uppdrag utifrån uppdragsgivarens önskemål. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen. Visa mindre

Jobba Som Key Account Manager

Ansök    Jul 27    Getdet AB    Key account manager
Sök jobbet som key account manager på GX Consulting för att jobba som key account manager. Pratar du ren svenska & vill jobba som key account manager? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar GX Consulting dig dagen efter för att boka en snabb telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som key account manager. Sök Nu! ???? Erbjuds: ? Fast grundlön, provision & bonusar ? Friskvård, försäkring & pension ? Mobiltelefon & ... Visa mer
Sök jobbet som key account manager på GX Consulting för att jobba som key account manager.
Pratar du ren svenska & vill jobba som key account manager? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar GX Consulting dig dagen efter för att boka en snabb telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som key account manager. Sök Nu! ????
Erbjuds:
? Fast grundlön, provision & bonusar
? Friskvård, försäkring & pension
? Mobiltelefon & dator
Krav:
? Ren svenska i tal & skrift
? Vill sälja & IT-säljerfarenhet
? Driven & resultatorienteradArbetet kan startas omgående! Visa mindre

Jobba Som Key Account Manager

Ansök    Jul 21    Getdet AB    Key account manager
Sök jobbet som key account manager på GX Consulting för att jobba som key account manager. Pratar du ren svenska & vill jobba som key account manager? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar GX Consulting dig dagen efter för att boka en snabb telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som key account manager. Sök Nu! ???? Erbjuds: ? Fast grundlön, provision & bonusar ? Friskvård, försäkring & pension ? Mobiltelefon & ... Visa mer
Sök jobbet som key account manager på GX Consulting för att jobba som key account manager.
Pratar du ren svenska & vill jobba som key account manager? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar GX Consulting dig dagen efter för att boka en snabb telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som key account manager. Sök Nu! ????
Erbjuds:
? Fast grundlön, provision & bonusar
? Friskvård, försäkring & pension
? Mobiltelefon & dator
Krav:
? Ren svenska i tal & skrift
? Vill sälja & IT-säljerfarenhet
? Driven & resultatorienteradArbetet kan startas omgående! Visa mindre

Product Sales Responsible, BU Missile Systems

Ansök    Jan 20    SAAB AB    Key account manager
Your role You will be a member of the marketing and sales team at Business Unit Missile Systems responsible for sales product sales within the Air Defence and Long Range Precision Systems section. Our marketing activities are worldwide in cooperation with our market areas. You will act as a Product Sales Manager of our missile systems. The role will give you opportunities to build an extensive network, domestically and on the export market. You will wor... Visa mer
Your role

You will be a member of the marketing and sales team at Business Unit Missile Systems responsible for sales product sales within the Air Defence and Long Range Precision Systems section. Our marketing activities are worldwide in cooperation with our market areas.

You will act as a Product Sales Manager of our missile systems. The role will give you opportunities to build an extensive network, domestically and on the export market. You will work in close cooperation with the market areas deployed internationally.

Important parts in the Product Sales Management role:

*

Responsible for order intake in accordance with set targets
*

Responsible for Marketing and Sales of Missile Systems products and services
*

Point of Contact (PoC) to Saab Group Marketing & Sales
*

Identify, create and develop new business leads & opportunities
*

Manage and develop existing customers
*

Establish and lead capture teams
*

Responsible for accurate business data in the Saab CRM-tool.

Your profile

To thrive in this role, you are a business-oriented person with great communication skills. You are used to efficiently collaborating with team members as well as other stakeholders. You are structured and have an analytical mind-set enabling you to adapt to different circumstances.

Required skills:

*

High level of leadership capability and integrity
*

High level of social skills
*

International sales experience
*

Good economical understanding
*

Excellent communication skills in Swedish and English, verbal and written.
*

Good knowledge of MS Office

Other desired qualifications;

*

Experiences from defence industry
*

Knowledge about our products.

This position requires that you pass a security vetting based on the current regulations around/of security protection. For positions requiring security clearance additional obligations on citizenship may apply.

Kindly observe that this is an ongoing recruitment process and that the position might be filled before the closing date of the advertisement.

What you will be part of

Saab is a leading defence and security company with an enduring mission, to help nations keep their people and society safe. Empowered by its 19,000 talented people, Saab constantly pushes the boundaries of technology to create a safer, more sustainable and more equitable world. Read more about us here

At business area Dynamics, all employees share the same mission: to create conditions for a safe society. Whether it's missile systems, underwater technology, camouflage solutions, support weapons, training systems or field hospitals, you are part of this mission. We work in close cooperation in developing, manufacturing and maintaining our world-leading products, systems and solutions for customers worldwide.

Saab is a company with a strong people-orientation. We offer a friendly work environment where we support and help each other to be at our best. Continuous learning, career & talent development and employee well-being are examples of areas where we always put the strongest effort to offer great opportunities. Visa mindre

Jobba Som Teknisk Säljare

Ansök    Feb 25    Getdet AB    Key account manager
Sök jobbet som teknisk säljare på Valegro för att jobba som teknisk säljare. Pratar du ren svenska & vill jobba som teknisk säljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar Valegro dig dagen efter för att boka en snabb telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som teknisk säljare. Sök Nu! ???? Erbjuds: ? Fast grundlön & provision ? Friskvård, försäkring & pension ? Tjänstebil, mobiltelefon & dator Krav: ? 18+ & ren s... Visa mer
Sök jobbet som teknisk säljare på Valegro för att jobba som teknisk säljare.
Pratar du ren svenska & vill jobba som teknisk säljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar Valegro dig dagen efter för att boka en snabb telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som teknisk säljare. Sök Nu! ????
Erbjuds:
? Fast grundlön & provision
? Friskvård, försäkring & pension
? Tjänstebil, mobiltelefon & dator
Krav:
? 18+ & ren svenska i tal & skrift
? Teknisk säljerfarenhet & körkort
? Driven & resultatorienterad
Arbetet kan startas omgående! Visa mindre

Affärsutvecklare inom elektrifiering och medical till Marposs

Ansök    Mar 31    AxÖ Consulting AB    Key account manager
Har du ett genuint intresse för teknisk försäljning och affärsutveckling? Vill du vara en nyckelspelare i arbetet med att utveckla nya affärsområden i ett ledande företag för precisionsmätningsutrustning? Vi söker en affärsutvecklare inom område elektrifiering och medical till Marposs i Karlskoga – är det dig vi söker? Marposs Karlskoga Välkommen till en öppenhjärtig arbetsplats som av kollegorna själva beskrivs som ”en andra familj”. Här arbetar ett... Visa mer
Har du ett genuint intresse för teknisk försäljning och affärsutveckling? Vill du vara en nyckelspelare i arbetet med att utveckla nya affärsområden i ett ledande företag för precisionsmätningsutrustning? Vi söker en affärsutvecklare inom område elektrifiering och medical till Marposs i Karlskoga – är det dig vi söker?

Marposs Karlskoga

Välkommen till en öppenhjärtig arbetsplats som av kollegorna själva beskrivs som ”en andra familj”.

Här arbetar ett sammansvetsat team på 15 personer som både delar en kaffekopp tillsammans under fikarasten, likväl samarbetar och stöttar varandra för att uppnå framgångsrika kundsamarbeten. Erfarenhetsnivån varierar där några gör sina första år i yrkeslivet medan andra besitter gedigen erfarenhet och stor expertis inom sina sakområden.  Högt i tak och stark gemenskap är det som genomsyrar kulturen.

Marposs är en ledande leverantör av precisionsmätutrustning till industrier över hela världen. Utrustningen levereras till alltifrån stora fordonstillverkare till biomedicinsk förpackningsindustri och används för precisionsmätning i produktionsmiljö där toleranser kan vara ända ned till en tiotusendel av en millimeter. I sin ambition att gå i takt med samhällsutvecklingen och bidra till en mer hållbar framtid satsar nu Marposs på att utveckla sin affär ytterligare genom att nyttja sina avancerade och sofistikerade mätutrustningar inom nya affärsområden. Därför söker vi en affärsutvecklare med inriktning elektrifiering och medical.

Tjänsten är en direktrekrytering. Rekryteringsprocessen hanteras av AxÖ Consulting men du kommer att anställas direkt hos Marposs.

Arbetsuppgifter

I rollen som affärsutvecklare kommer du att fokusera på att generera affärer inom två för Marposs nya affärsområden; elektrifiering och medicinsk utrustning. Du kommer att arbeta uppsökande mot såväl nya som befintliga kunder i syfte att etablera kontakt, identifiera behov och konsultera kunden den bästa lösningen med Marposs produkter. Du arbetar med hela Sverige som upptagningsområde mot företag verksamma inom branscher där elektrifiering står högt på agendan så som fordonsindustri liksom inom medicinteknisk industri.

Du kommer att:

- Inleda din anställning med en ca tre veckor lång produktutbildning på Marposs huvudkontor i Italien.
- Jobba med branschkartläggning och prospektering.
- Delta i olika seminarier och föreläsningar inom sakområdet för att på så sätt knyta kontakter.
- Boka möten samt besöka potentiella kunder.
- I samarbete med andra tekniska säljare inom företaget lägga en plan för hur man kan utveckla befintliga kunder och jobba för ett utökat samarbete inom ditt expertområde.
- Jobba konsultativt med lösningsförsäljning där du sätter dig in i kundens processer och utmaningar i syfte att förstå hur man på bästa sätt kan tillämpa Marposs produkter.
- Räkna på affärer och presentera förslag.
- Ha mycket interna kontaktytor med Marposs huvudkontor i Italien där det finns stor backofficesupport.
- Jobba mot en årlig försäljningsbudget.

Sporadiska resor till kunder förekommer som en naturlig del av tjänsten. Många möten hanteras i digitala forum.

Kvalifikationer

För att lyckas i rollen behöver du både ha grundläggande teknisk förståelse men också ett genuint intresse och engagemang för att arbeta nära kund och skapa långsiktiga kundrelationer. Vi ser därför att du har en teknisk akademisk utbildning inom ett för rollen relevant område och ett starkt intresse för affärer och affärsutveckling.

Marposs ställer sig öppna till om du har flerårig yrkeserfarenhet eller befinner dig i början av din karriär. Har du arbetat med teknisk försäljning inom B2B är det ett stort plus. Det viktigaste är att du har ett naturligt intresse av att fördjupa dig i nya tekniska produkter och förmågan att se hur produkterna kan lösa kundens utmaningar och behov.

Ytterligare krav

- B-körkort samt tillgång till egen bil, mot mil- och bilersättning.
- God svenska och engelska i tal/skrift

För att trivas i rollen behöver du gilla att arbeta uppsökande mot kund och ha en god förståelse för affärsmässiga principer. Du trivs i dialog med andra människor och finner dig lätt i nya sociala sammanhang. Givetvis är du kommunikativ och kan utan problem anpassa din kommunikation i förhållande till motparten. Det är viktigt att du trivs med att vara självgående och att ha ett flexibelt arbete där du tar stort ansvar för såväl din vardagliga planering, aktivitet och försäljning.

Ansökan och information

Urval sker löpande. Tjänsten är tillsvidare och tillträde sker efter överenskommelse. Vid frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig från AxÖ Consulting, Oskar Bernling, tfn: 073-915 70 61. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper i rekryteringen.

Marposs erbjuder

Fast månadslön. Introduktion med gedigen genomgång av produktsortiment. Mycket flexibilitet och eget ansvar – stora möjligheter att själva planera din vardag. Kontinuerlig utbildning i företagets produktflora, både i Sverige och utomlands. Kollektivavtal och försäkringar som i flera fall är mer generösa än kollektivavtalet.

Om Marposs

Marposs AB finns sedan 1968 i Karlskoga och är ett dotterbolag till Marposs SpA beläget i Bologna Italien. Här ligger även koncernens huvudfabrik där koncernledningen är lokaliserad. Marposs dotterbolag finns i 34 länder runt om i världen och totalt inom koncernen är man 3 500 medarbetare. Företaget är ledande inom sin sektor och levererar precisionsmätutrustning till industrier över hela världen. Marposs utrustning används för precisionsmätning i produktionsmiljö där toleranser kan vara ända ner till en tiotusendel av en millimeter.

 

På Marposs i Karlskoga är man idag 15 anställda som tillsammans levererar utrustning och service till såväl mindre verkstadsbolag som världsledande aktörer inom svensk fordons- och verkstadsindustri.

Läs gärna mer på https://www.marposs.com/eng/

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Projektledare Eftermarknad

BAE Systems är en världsledande internationell högteknologisk koncern som utvecklar framtidens försvarssystem. Koncernen har fler än 84500 anställda och representeras i Sverige av affärsenheterna Weapon Systems och Vehicles med verksamhet i Karlskoga, Örnsköldsvik, Stockholm och Linköping. BAE Systems är en världsledande internationell högteknologisk koncern som utvecklar framtidens försvarssystem. Koncernen har fler än 86 000 anställda och represe... Visa mer
BAE Systems är en världsledande internationell högteknologisk koncern som utvecklar framtidens försvarssystem. Koncernen har fler än 84500 anställda och representeras i Sverige av affärsenheterna Weapon Systems och Vehicles med verksamhet i Karlskoga, Örnsköldsvik, Stockholm och Linköping.



BAE Systems är en världsledande internationell högteknologisk koncern som utvecklar framtidens försvarssystem.

Koncernen har fler än 86 000 anställda och representeras i Sverige av affärsenheterna Weapon Systems och Vehicles med verksamhet i Karlskoga, Örnsköldsvik, Stockholm och Linköping.

BAE Systems Bofors AB är ett högteknologiskt företag som utvecklar och integrerar vapensystem. Företaget har drygt 460 anställda, samtliga är placerade i Karlskoga. De huvudsakliga produkterna som tillverkas i Karlskoga är artilleripjäser, marina pjäser och intelligent ammunition. Företaget tillhandahåller även teknologier och anpassat underhållsstöd.

Till sektionen Eftermarknad och Projekt Support söker vi nu en projektledare eftermarknad. En projektledare på eftermarknad arbetar främst med ledning av projekt inom områdena reservdelar, support och utbildning på internationell marknad.

Arbetsuppgifter:
Du kommer att arbeta brett inom området Eftermarknad, vilket bland annat innebär att:

- Leda/delta i offertarbete och kontraktsförhandlingar.
- Administrera offerter och order inom eftermarknad (främst inom reservdelar, underhåll, utbildning och assistans).
- Leda eftermarknadsprojekt.
- Marknadsföra och sälja våra eftermarknadsprodukter.
- Affärsförhandlingar (bland annat inom supportupplägg, service- och underhållsavtal).
- Du kommer att ha ett nära samarbete många olika delar av företaget.

Kvalifikationer:
Vi söker dig som har utbildning inom teknik, ekonomi, marknadsföring eller motsvarande på minst gymnasienivå. Har du tidigare erfarenhet från projektledning, Bofors produkter, SAP, samt av offertarbete, order, logistik och service är detta meriterande. Goda kunskaper i svenska såväl som i vårt koncernspråk engelska, i tal och skrift är en förutsättning.

Har du ytterligare språkkunskaper är detta meriterande. Då tjänsten innebär internationella kontakter så ingår även resor som en del av tjänsten. Som person är du självständig, drivande, nytänkande och strukturerad. Arbetet kräver också att du har en god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering.

Vad erbjuder vi dig?

Hos oss får du chansen att arbeta i ett globalt företag inom försvarsindustrin där vi hela tiden utmanar oss själva med ett mål i sikte – att vara bäst i världen. BAE Systems Bofors är en del av en stor koncern vilket kan skapa möjligheter till internationella erfarenheter under din anställning. Som anställd erbjuds du program för personlig utveckling och löpande utbildning om du har ambitioner att växa både på ett personligt och på ett kompetensmässigt plan. För att du ska komma in i rollen tilldelas du från första dagen en mentor som du får stöttning av samt kan bolla utmaningar och idéer med.

Vi vill att du ska trivas både på och utanför jobbet, därför satsar vi på områden som bidrar till att du kan hitta en god balans i livet, exempelvis genom generösa flextider.
Du kommer att ha möjligheten att vara med på våra trevliga aktiviteter som företaget ordnar genom våra duktiga och engagerade hälsoinspiratörer, du kan även göra ett besök i vårt nybyggda gym. Vår familjära känsla som vi har hos oss bidrar till en hög trivsel som också skapar mervärde för dig och din familj.

Information och ansökan

BAE Systems Bofors eftersträvar en jämnare könsfördelning och ser därför gärna kvinnliga sökande. Tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess som kräver svenskt medborgarskap och säkerhetsprövning gjord av myndighet.

Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i dessa rekryteringar.

Varmt välkommen med din ansökan!

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta:
Toni Laukkanen, Sektionschef Eftermarknad och Projekt Support, 0586-733 467
Per Linnerblad, HR-chef 0586-733 070

Fackliga kontaktpersoner

Torbjörn Carlqvist Akademikerföreningen, 0586-733151

Ronald Pirhi, Unionen, 0586-733606

Sök tjänsten genom att bifoga CV och personligt brev senast 2022-04-10. Visa mindre

Jobba Som Key Account Manager

Ansök    Feb 12    Getdet AB    Key account manager
Sök jobbet som Key Account Manager på Valegro för att jobba som Key Account Manager. Pratar du ren svenska & vill jobba som key account manager? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar Valegro dig dagen efter för att boka en snabb telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som key account manager. Sök Nu! ???? Erbjuder: ? Fast grundlön & provision ? Friskvård, försäkring & pension ? Tjänstebil, mobiltelefon & dator Kr... Visa mer
Sök jobbet som Key Account Manager på Valegro för att jobba som Key Account Manager.
Pratar du ren svenska & vill jobba som key account manager? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar Valegro dig dagen efter för att boka en snabb telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som key account manager. Sök Nu! ????
Erbjuder:
? Fast grundlön & provision
? Friskvård, försäkring & pension
? Tjänstebil, mobiltelefon & dator
Krav:
? Ren svenska i tal & skrift
? Körkort & teknisk säljerfarenhet
? Driven & resultatorienterad
Arbetet kan startas omgående! Visa mindre

Jobba Som Teknisk Säljare

Ansök    Feb 9    Getdet AB    Key account manager
Sök jobbet som teknisk säljare på Valegro för att jobba som teknisk säljare. Pratar du ren svenska & vill jobba som teknisk säljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar Valegro dig dagen efter för att boka en snabb telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som teknisk säljare. Sök Nu! ???? Erbjuds: ? Fast grundlön & provision ? Friskvård, försäkring & pension ? Tjänstebil, mobiltelefon & dator Krav: ? 18+ & ren s... Visa mer
Sök jobbet som teknisk säljare på Valegro för att jobba som teknisk säljare.
Pratar du ren svenska & vill jobba som teknisk säljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar Valegro dig dagen efter för att boka en snabb telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som teknisk säljare. Sök Nu! ????
Erbjuds:
? Fast grundlön & provision
? Friskvård, försäkring & pension
? Tjänstebil, mobiltelefon & dator
Krav:
? 18+ & ren svenska i tal & skrift
? Teknisk säljerfarenhet & körkort
? Driven & resultatorienterad
Arbetet kan startas omgående! Visa mindre

Jobba Som Teknisk Säljare

Ansök    Feb 19    Getdet AB    Key account manager
Sök jobbet som teknisk säljare på Valegro för att jobba som teknisk säljare. Pratar du ren svenska & vill jobba som teknisk säljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar Valegro dig dagen efter för att boka en snabb telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som teknisk säljare. Sök Nu! ???? Erbjuds: ? Fast grundlön & provision ? Friskvård, försäkring & pension ? Tjänstebil, mobiltelefon & dator Krav: ? 18+ & ren s... Visa mer
Sök jobbet som teknisk säljare på Valegro för att jobba som teknisk säljare.
Pratar du ren svenska & vill jobba som teknisk säljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar Valegro dig dagen efter för att boka en snabb telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som teknisk säljare. Sök Nu! ????
Erbjuds:
? Fast grundlön & provision
? Friskvård, försäkring & pension
? Tjänstebil, mobiltelefon & dator
Krav:
? 18+ & ren svenska i tal & skrift
? Teknisk säljerfarenhet & körkort
? Driven & resultatorienterad
Arbetet kan startas omgående! Visa mindre

Projektledare Eftermarknad

BAE Systems är en världsledande internationell högteknologisk koncern som utvecklar framtidens försvarssystem. Koncernen har fler än 84500 anställda och representeras i Sverige av affärsenheterna Weapon Systems och Vehicles med verksamhet i Karlskoga, Örnsköldsvik, Stockholm och Linköping. BAE Systems Bofors AB är ett högteknologiskt företag som utvecklar och integrerar vapensystem. Företaget har ca 450 anställda och verksamheten finns lokaliserad i Karls... Visa mer
BAE Systems är en världsledande internationell högteknologisk koncern som utvecklar framtidens försvarssystem. Koncernen har fler än 84500 anställda och representeras i Sverige av affärsenheterna Weapon Systems och Vehicles med verksamhet i Karlskoga, Örnsköldsvik, Stockholm och Linköping.

BAE Systems Bofors AB är ett högteknologiskt företag som utvecklar och integrerar vapensystem. Företaget har ca 450 anställda och verksamheten finns lokaliserad i Karlskoga. BAE Systems Bofors har ett omfattande samarbete med underleverantörer i närområdet. De huvudsakliga produkterna som tillverkas är artilleripjäser, marina pjäser, intelligent ammunition och fjärrstyrda vapensystem. Företaget tillhandahåller även teknologier och anpassat underhållsstöd. Företaget är en nationell resurs med unik spetskompetens vad gäller pjässystem inklusive avancerad ammunition.



Till sektionen Eftermarknad och Projekt Support söker vi nu en Projektledare Eftermarknad.

En Projektledare på eftermarknad arbetar främst med ledning av projekt inom områdena reservdelar, support och utbildning på internationell marknad.

Arbetsbeskrivning:

Du kommer att arbeta brett inom området eftermarknad, vilket bland annat innebär att:

- Leda/delta i offertarbete och kontraktsförhandlingar.
- Administrera offerter och order inom eftermarknad (främst inom reservdelar, underhåll, utbildning och assistans).
- Leda eftermarknadsprojekt.
- Marknadsföra och sälja våra eftermarknadsprodukter.
- Affärsförhandlingar (bland annat inom supportupplägg, service- och underhållsavtal).
- Du kommer att ha ett nära samarbete många olika delar av företaget.

Kvalifikationer:

Vi söker dig som har utbildning inom teknik, ekonomi eller motsvarande på minst gymnasienivå.
Goda kunskaper i svenska såväl som i vårt koncernspråk engelska, i tal och skrift är en förutsättning. Har du tidigare erfarenhet från SAP, offert och orderhantering, Bofors produkter, projektledning och projektadministration är detta meriterande.

Har du ytterligare språkkunskaper är detta meriterande. Då tjänsten innebär internationella kontakter så ingår även resor som en del av tjänsten. Som person är du självständig, drivande, nytänkande och strukturerad. Arbetet kräver också att du har en god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering.

Vad erbjuder vi dig?

BAE Systems är en del av en stor koncern vilket kan skapa möjligheter till internationella erfarenheter under din anställning. Som anställd erbjuds du program för personlig utveckling och löpande utbildning om du har ambitioner att växa både på ett personligt och på ett kompetensmässigt plan. För att du ska komma in i rollen tilldelas du från första dagen en mentor som du får stöttning av samt kan bolla utmaningar och idéer med.

Vi vill att du ska trivas både på och utanför jobbet, därför satsar vi på områden som bidrar till att du kan hitta en god balans i livet, exempelvis genom generösa flextider.
Du kommer att ha möjligheten att vara med på våra trevliga aktiviteter som företaget ordnar genom våra duktiga och engagerade hälsoinspiratörer, du kan även göra ett besök i vårt nybyggda gym. Vår familjära känsla som vi har hos oss bidrar till en hög trivsel som också skapar mervärde för dig och din familj.  

Övrigt

BAE Systems Bofors eftersträvar en jämnare könsfördelning och ser därför gärna kvinnliga sökande. Tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess som kräver svenskt medborgarskap och säkerhetsprövning gjord av myndighet. 

Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i dessa rekryteringar.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta:

Toni Laukkanen, Sektionschef Eftermarknad och Projekt Support, 0586-733 467
Per Linnerblad, HR-chef 0586-733 070

Fackliga kontaktpersoner

Torbjörn Carlqvist Akademikerföreningen, 0586-733 151

Ronald Pirhi, Unionen, 0586-733 606

Sök tjänsten genom att bifoga CV och personligt brev senast 2021-11-28. Visa mindre

Sales Unit Scandinavia söker Area Sales Manager

Ansök    Dec 10    AxÖ Consulting AB    Key account manager
Ovako är en världsledande stålproducent med fler än 3000 medarbetare i mer än 30 länder. Som en ledande ståltillverkare tar Ovako ansvar för att bedriva verksamheten på ett hållbart sätt inom alla aspekter från kvalitet och kundrelationer till medarbetare, säkerhet och miljö. Nu söker Ovako en Area Sales Manager som vill ha kundansvar för några av bolagets större kunder. Som Area Sales Manager finner du en spännande roll där du hjälper kunden att se mö... Visa mer
Ovako är en världsledande stålproducent med fler än 3000 medarbetare i mer än 30 länder.

Som en ledande ståltillverkare tar Ovako ansvar för att bedriva verksamheten på ett hållbart sätt inom alla aspekter från kvalitet och kundrelationer till medarbetare, säkerhet och miljö. Nu söker Ovako en Area Sales Manager som vill ha kundansvar för några av bolagets större kunder.

Som Area Sales Manager finner du en spännande roll där du hjälper kunden att se möjligheterna med Ovakos material. Tjänsten passar dig som vill skapa en nära relation med Ovakos kunder och som ser ett värde i att utvecklas och skapa en hållbar framtid tillsammans med dem.

Hos Ovako får du vara med och skapa stål för en bättre värld. Varmt välkommen med din ansökan!

Denna rekryteringsprocess hanteras av AxÖ Consulting men du kommer att anställas direkt hos Ovako.

Om Ovako

Ovako finns representerat i mer än 30 länder och är en ledande europeisk tillverkare av komponentstål till kunder inom kullager-, transport- och tillverkningsindustrin. Ovako är sedan mars 2019 ett dotterbolag till Sanyo Special Steel, en global marknads- och teknikledare inom kvalitativt specialstål, och sedan 2018 en del av den japanska stålkoncernen Nippon Steel Corporation, en världsledande stålproducent med 100 000 anställda globalt.

Ovako erbjuder:

Ovako är det perfekta företaget för dig som trivs med den lilla organisationens effektiva beslutsvägar och den stora organisationens trygghet. På Ovako kan du förvänta dig en fartfylld och framåtblickande arbetsplats; med en öppen atmosfär, härlig kamratskap och en starkt driven organisation. Som anställd hos Ovako erbjuds du:

- En arbetsplats med fokus på medarbetarnas hälsa, säkerhet och välbefinnande
- Stort personligt ansvar och frihet i hur du utför dina uppgifter
- Möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö med engagerade och erfarna kollegor
- Att ständigt få arbeta med din egen kompetensutveckling.

Arbetsuppgifter

I rollen som Area Sales Manager representerar du alla Ovakos enheter i större sammanhang och agerar sammanhållande i större organisationer. Du kommer att ingå i ett team som ska ta hem rätt affärer för Ovako genom att möta kunderna med anpassat stål för deras behov.

Du kommer att arbeta med både nya och befintliga kunder för att säkerställa att Ovako blir kundens självklara leverantörsval. Tjänsten innefattar kundansvar för några av Ovakos större kunder, där du är en nytänkande problemlösare som hjälper kunden att se möjligheter med Ovakos material. Du förstår kundens behov, kan se dem i ett större sammanhang och med nya infallsvinklar, och gemensamt skapa värde för kunden som ger förutsättningar för goda affärer.

I rollen ingår att förhandla med Ovakos kunder vid nya och befintliga affärer samt att driva och ansvara för större projekt mot kund med fokus på resultat och materialval.

Framgångsfaktorer

För att lyckas i rollen har du tidigare arbetat med teknisk försäljning eller i nära samarbete med kunder, där du byggt långsiktiga kundrelationer. Du har även ett stort tekniskt intresse och kan föra tekniska resonemang med kunden.

Vidare har du en eftergymnasial utbildning som Bergsskoleingenjör, Maskiningenjör eller motsvarande. Du behärskar svenska och engelska flytande, både i tal och skrift. Kunskaper i andra språk är meriterande.

Det är meriterande om du har erfarenhet att arbete inom eller mot Automotive industrin. Vi ser även att du har god vana av att arbeta med PC och Officepaketet samt andra digitala hjälpmedel och verktyg. B-körkort är ett krav.

Vem söker vi?

Vi söker dig som är förtroendeingivande och som trivs som allra bäst i mötet med andra människor. För dig är det viktigt att ge ett gott intryck och du värnar om att skapa och bibehålla goda relationer med olika typer av människor på olika nivåer, både internt och externt.

Som person har du även ett starkt inre driv och en vana av att arbeta självständigt. Du har dessutom förmågan att "lyfta blicken" och att arbeta långsiktigt. Vi tror att du i grunden är entreprenören som drivs av att skapa nya affärsmöjligheter.

Ansökan och information

Kontoret för Sales Unit Scandinavia finns i Karlskoga. Det finns eventuellt möjlighet att utgå från annan ort där Ovako har verksamhet: Hällefors, Smedjebacken, Hofors, Örebro, Hallstahammar eller Boxholm. Du reser ca 80-100 dagar per år i tjänsten mestadels inom Norden och i huvudsak inom Sverige.

Läs mer: https://www.ovako.com/sv/och https://www.nipponsteel.com/

Vid frågor om processen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Linda Axäng, AxÖ Consulting, på telefonnummer 079-340 54 42 eller via mejl [email protected]. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Urval sker löpande.

Varmt välkommen med din ansökan! Eller vet vet du någon som skulle passa ännu bättre? Tipsa dem gärna om tjänsten.

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök: www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Jobba Som Key Account Manager

Ansök    Feb 5    Getdet AB    Key account manager
Sök jobbet som Key Account Manager på Valegro för att jobba som Key Account Manager. Pratar du ren svenska & vill jobba som key account manager? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar Valegro dig dagen efter för att boka en snabb telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som key account manager. Sök Nu! ???? Erbjuder: ? Fast grundlön & provision ? Friskvård, försäkring & pension ? Tjänstebil, mobiltelefon & dator Kr... Visa mer
Sök jobbet som Key Account Manager på Valegro för att jobba som Key Account Manager.
Pratar du ren svenska & vill jobba som key account manager? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar Valegro dig dagen efter för att boka en snabb telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som key account manager. Sök Nu! ????
Erbjuder:
? Fast grundlön & provision
? Friskvård, försäkring & pension
? Tjänstebil, mobiltelefon & dator
Krav:
? Ren svenska i tal & skrift
? Körkort & teknisk säljerfarenhet
? Driven & resultatorienterad
Arbetet kan startas omgående! Visa mindre