Lediga jobb som Internationell säljare i Karlskoga

Se lediga jobb som Internationell säljare i Karlskoga. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Karlskoga som finns hos arbetsgivaren.

Sales and Program Manager till Eurenco Bofors

Är du en driven och tekniskt intresserad person med förmåga att leda försäljningsprocessen från ax till limpa? Eurenco Bofors fortsätter sin tillväxtresa och söker nu dig som vill utvecklas till en internationell säljare av civila krut- och sprängämnesprodukter. Ta chansen och sök tjänsten som Sales and Program Manager på Eurenco Bofors i Karlskoga! Om Eurenco Eurenco Bofors ingår i en världsomspännande koncern med cirka 1200 medarbetare i Frankrike, ... Visa mer
Är du en driven och tekniskt intresserad person med förmåga att leda försäljningsprocessen från ax till limpa? Eurenco Bofors fortsätter sin tillväxtresa och söker nu dig som vill utvecklas till en internationell säljare av civila krut- och sprängämnesprodukter.

Ta chansen och sök tjänsten som Sales and Program Manager på Eurenco Bofors i Karlskoga!

Om Eurenco
Eurenco Bofors ingår i en världsomspännande koncern med cirka 1200 medarbetare i Frankrike, Belgien och Sverige. I Karlskoga arbetar 350 medarbetare som tillsammans utvecklar och tillverkar krut och sprängämnen för både den civila och militär marknaden. Med kunder i hela världen har Eurenco tagit en stark position på marknaden.

"Under 2021 och 2022 anställde vi över 100 nya medarbetare. Det är vi riktigt stolta över! Under 2023 fortsätter vi utveckla vår verksamhet och blickar framåt för att fortsätta vara världsledande. Vi har en offensiv femårsplan där vi ska växa både i storlek och i kompetens. Men för att vara bäst behöver vi de vassaste medarbetarna som delar vår vision, passion och framåtanda.” - Daniel Rydén, VD Eurenco Karlskoga.


Om rollen och sammanhanget
Inom affärsområdet Civil återfinns krut- och sprängämnesprodukter som i huvudsak riktar sig mot industrigrupperna Oil & Gas, Mining och Automotive Safety. Produkterna tillverkas både i Sverige och Frankrike medan kunderna framför allt befinner sig i Europa och i Nordamerika.

Som Sales and Program Manager har du ansvar för hela försäljningsprocessen, från inkommen förfrågan till uppföljning av kundnöjdhet och produktkvalitet. Det innebär att du både koordinerar, utför och följer upp processerna inom ditt ansvarsområde. Självfallet har du dagligt stöd i arbetet från olika delar av verksamheten, där din roll i hög grad blir att hålla ihop och samordna processerna och involverade funktioner. Internt kommer du att arbeta i nära samarbete med supply chain, R&D, kvalitet och finans för att på bästa sätt hålla ihop processerna gentemot kund.

I rollen ingår bland annat att:

- arbeta med prognos och offertregistrering i affärssystemet (SAP).
- handlägga förfrågningar, kalkyler och offerter.
- förhandla kontrakt samt ha kontraktsgenomgångar utifrån erhållna beställningar.
- utforska nya affärsmöjligheter hos befintliga och nya kunder
- ansvara för, samt delta i, rapporteringen av kundnöjdhet, budget, orderingång och försäljningsstatistik. Givetvis bidrar du också till förbättrings- och strategiarbetet.

Tjänsten utgår ifrån Eurenco Bofors Karlskoga och delvis distansarbete tillämpas för rollen. Resor förekommer i tjänsten och du kommer att ha ca 15 – 20 internationella resdagar per år.

Kravprofil
Vi söker en driven och tekniskt intresserad person som trivs när du får driva processer självständigt men i samarbete med andra. Vi söker dig som har:

- akademisk utbildning med relevant inriktning, exempelvis civilingenjör i industriell ekonomi, kemi- eller maskinteknik.
- erfarenhet av försäljning (B2B) eller annan närliggande roll med stort kundfokus.
- grundläggande kunskap om projektledning.
- är en van användare av Officepaketet och har erfarenhet av att arbeta i affärssystem, t ex SAP.
- förmågan att tala och skriva obehindrat på engelska eftersom merparten av kunderna finns utomlands.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att jobba med internationell försäljning med allt vad det innebär av dokumentation, regler och villkor, transporter och kontroller. Erfarenhet från försvarsindustri eller närliggande tillverkningsindustri är också ett stort plus.

Eurenco har möjlighet att erbjuda en god introduktion och relevanta utbildningar kopplat till internationell försäljning för att stärka och trygga dig i rollen. Därför uppmuntrar vi såväl juniora som seniora sökande!

Vem är du?
Som person är du utåtriktad och du får energi av att möta olika typer av människor i ditt vardagliga arbete. Du har ett naturligt engagemang för att utveckla och vårda goda kundrelationer, är serviceorienterad och har lätt för att kommunicera med människor med olika bakgrund och funktion. Givetvis har du en professionell framtoning och är en god representant för företaget i både interna och externa sammanhang. Vi värdesätter också att du har en god interkulturell förståelse.

För att trivas i rollen tror vi att du drivs av att ha en sammanhållande roll och ansvar för helheten i försäljningsprocessen, från förfrågan till uppföljning. Du har förståelse för att miljön är dynamisk och att fokus snabbt kan behöva skiftas. Därför är det viktigt att du kan prioritera utifrån givna mål och riktlinjer, kommunicera förändringar och samtidigt ha koll på att befintliga processer fortlöper enligt plan. Det kräver således att du har en god struktur och administrativ förmåga.  

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.



Information och ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Eurenco Bofors med AxÖ Consulting. Skicka in din ansökan redan idag eller senast den 17 december 2023. Urval sker löpande under ansökningsperioden så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse. 

Vid frågor är du välkommen att kontakta oss rekryteringskonsulter på AxÖ Consulting, Kajsa Rosén på 072 – 398 02 67, [email protected]. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt.

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Regional Marketing and Sales Manager Africa - Saab Dynamics

Ansök    Nov 7    SAAB AB    Internationell säljare
Do you want to be involved and play a central role in the work towards our common goal - keeping people and society safe? Saab Dynamics is looking for a Regional Marketing and Sales manger. Your role As the Regional Marketing and Sales Manager Africa at Saab's business unit Ground Combat, you are responsible for all aspects of marketing and sales of Ground Combat's product portfolio on the African market. You have a key role in securing future sales to s... Visa mer
Do you want to be involved and play a central role in the work towards our common goal - keeping people and society safe? Saab Dynamics is looking for a Regional Marketing and Sales manger.

Your role

As the Regional Marketing and Sales Manager Africa at Saab's business unit Ground Combat, you are responsible for all aspects of marketing and sales of Ground Combat's product portfolio on the African market. You have a key role in securing future sales to support Ground Combat's world-leading market position. In addition, you will play a key role in promoting other Saab products in the region.

Your profile

You are a business-oriented marketing and sales manager with a solid experience from doing business on the African continent. You create value for the customers as well as Saab. In doing so you shift between different levels of techncial and financial detail during all phases of winning business from initial stages to delivery.

Required skills

* Experience from doing business in Africa.
* Degree in engineering or economics, or equivalent relevant work experience
* Excellent communication skills in English - verbal and written

Desired skills:

* Experience from military organizations or the defence industry

This position requires that you pass a security vetting based on the current regulations around/of security protection. For positions requiring security clearance additional obligations on citizenship may apply

What you will be a part of

Saab is a leading defence and security company with an enduring mission, to help nations keep their people and society safe. Empowered by its 19,000 talented people, Saab constantly pushes the boundaries of technology to create a safer, more sustainable and more equitable world.

At business area Dynamics, all employees share the same mission: to create conditions for a safe society. Whether it's missile systems, underwater technology, camouflage solutions, support weapons, training systems or field hospitals, you are part of this mission. We work in close cooperation in developing, manufacturing and maintaining our world-leading products, systems and solutions for customers worldwide.

You will be part of Business Unit Ground Combat's marketing and sale team. Ground Combat is world leading in the field of Infantry Support Weapons with a rapidly growing business. The work environment is highly business oriented and flexible, and offers great opportunities for initiatives and professional growth.

Saab is a company with a strong people-orientation. We offer a friendly work environment where we support and help each other to be at our best. Continuous learning, career & talent development and employee well-being are examples of areas where we always put the strongest effort to offer great opportunities. Visa mindre

Regional Marketing and Sales Manager Africa

Ansök    Okt 18    SAAB AB    Internationell säljare
Your role As the Regional Marketing and Sales Manager Africa at Saab's business unit Ground Combat, you are responsible for all aspects of marketing and sales of Ground Combat's product portfolio on the African market. You have a key role in securing future sales to support Ground Combat's world-leading market position. In addition, you will play a key role in promoting other Saab products in the region. Your profile You are a business-oriented marketin... Visa mer
Your role

As the Regional Marketing and Sales Manager Africa at Saab's business unit Ground Combat, you are responsible for all aspects of marketing and sales of Ground Combat's product portfolio on the African market. You have a key role in securing future sales to support Ground Combat's world-leading market position. In addition, you will play a key role in promoting other Saab products in the region.

Your profile

You are a business-oriented marketing and sales manager with a solid experience from doing business on the African continent. You create value for the customers as well as Saab. In doing so you shift between different levels of techncial and financial detail during all phases of winning business from initial stages to delivery.

Required skills

* Experience from doing business in Africa.
* Degree in engineering or economics, or equivalent relevant work experience
* Excellent communication skills in English - verbal and written

Desired skills:

* Experience from military organizations or the defence industry

This position requires that you pass a security vetting based on the current regulations around/of security protection. For positions requiring security clearance additional obligations on citizenship may apply

What you will be a part of

Saab is a leading defence and security company with an enduring mission, to help nations keep their people and society safe. Empowered by its 19,000 talented people, Saab constantly pushes the boundaries of technology to create a safer, more sustainable and more equitable world.

At business area Dynamics, all employees share the same mission: to create conditions for a safe society. Whether it's missile systems, underwater technology, camouflage solutions, support weapons, training systems or field hospitals, you are part of this mission. We work in close cooperation in developing, manufacturing and maintaining our world-leading products, systems and solutions for customers worldwide.

You will be part of Business Unit Ground Combat's marketing and sale team. Ground Combat is world leading in the field of Infantry Support Weapons with a rapidly growing business. The work environment is highly business oriented and flexible, and offers great opportunities for initiatives and professional growth.

Saab is a company with a strong people-orientation. We offer a friendly work environment where we support and help each other to be at our best. Continuous learning, career & talent development and employee well-being are examples of areas where we always put the strongest effort to offer great opportunities. Visa mindre

Försäljningsledare

BAE Systems är en världsledande internationell högteknologisk koncern som utvecklar framtidens försvarssystem. Koncernen har fler än 84500 anställda och representeras i Sverige av affärsenheterna Weapon Systems och Vehicles med verksamhet i Karlskoga, Örnsköldsvik, Stockholm och Linköping. Bakgrund Till vår avdelning för Marknadsföring och Försäljning söker vi nu en regionansvarig säljledare med placeringsort Karlskoga. Du kommer att bli en viktig... Visa mer
BAE Systems är en världsledande internationell högteknologisk koncern som utvecklar framtidens försvarssystem. Koncernen har fler än 84500 anställda och representeras i Sverige av affärsenheterna Weapon Systems och Vehicles med verksamhet i Karlskoga, Örnsköldsvik, Stockholm och Linköping.



Bakgrund

Till vår avdelning för Marknadsföring och Försäljning söker vi nu en regionansvarig säljledare med placeringsort Karlskoga.

Du kommer att bli en viktig del i företagets säljteam som idag består av tio medarbetare. Avdelningen arbetar på en bred internationell marknad med hela kedjan från marknadsföring och affärsidentifiering till affärsavslut och kontraktstecknande.

Detta innebär att vi kan erbjuda dig ett stimulerande arbete med en stor andel direkta kundkontakter då arbetet till relativt stor del bedrivs på plats i kundländerna. I ansvaret ingår att, i samverkan med övriga organisationen, marknadsföra och sälja företagets kompletta produktportfölj.  

Ansvar och arbetsuppgifter

Vi söker dig som vill arbeta internationellt med försäljning av komplexa militära system där dina arbetsuppgifter bland annat omfattar:

- Bygga upp och ansvara för vidmakthållande av nätverk inom kundens organisation såväl som med systemleverantörer och varv
- Identifiering och vidareutveckling av nya affärsmöjligheter
- Genomföra kundbearbetning och utarbeta ett komplett kommersiellt affärsupplägg som i förekommande fall även involverar kundlandets industri
- Ansvar för framtagning av kampanjplan och leda verksamheten i kampanjteamet
- Leda/Delta i framtagning av offertunderlag och utarbetande av offert till kund
- Att delta i och i förekommande fall leda affärsförhandlingar fram till kontraktstecknande
- Ansvara för vår del i mässor i regionen

Du kommer att ha en framträdande roll i vår verksamhet och erbjuds ett intressant och omväxlande arbete i ett högteknologiskt företag. 

Kvalifikationer

Vi ser gärna att du har dokumenterad erfarenhet från försäljningsarbete varav några år med inriktning på systemförsäljning. Som person är du prestationsinriktad, strukturerad, affärsmässig och utåtriktad. Du har även förmågan att driva försäljningsarbete i projektform. Branschvana är meriterande men inte ett krav. Goda kunskaper i svenska såväl som i vårt koncernspråk engelska, i tal och skrift är en förutsättning. Har du ytterligare språkkunskaper är detta meriterande.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering.

Vad erbjuder vi dig?

Hos oss får du chansen att arbeta i ett globalt företag inom försvarsindustrin där vi hela tiden utmanar oss själva med ett mål i sikte – att vara bäst i världen. Som anställd hos oss på BAE Systems i Karlskoga får du stöd att möta dina utmaningar på bästa sätt. Vi är en del av en stor koncern vilket skapar globala möjligheter som resor och internationella erfarenheter. Vi vill att du ska trivas både på och utanför jobbet. Därför satsar vi på områden som bidrar till att du kan hitta en god balans i livet. Företaget har program för personlig utveckling och kan erbjuda goda möjligheter till utbildning och vidareutveckling för dig som har ambitioner att växa både på ett personligt och ett kompetensmässigt plan.

Vi eftersträvar en jämnare könsfördelning och ser därför gärna kvinnliga sökande. Tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess som kräver svenskt medborgarskap och säkerhetsprövning gjord av myndighet.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta:
Stefan Löfström, Director Marketing & Sales , 0586-733 115 Per Linnerblad, HR-chef 0586-733 070

Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Fackliga företrädare: Ronald Pirhi, Unionen, 0586-733 606 Lina Björn, Akademikerföreningen, 0586-733 305

Sista dag för ansökan är 16 december 2020. Visa mindre

Säljledare med intresse för affärsutveckling

BAE Systems Bofors gör de närmaste åren en satsning på utveckling av nya vapensystem, pjäser och ammunition. Med världen som arbetsfält kommer du i den här tjänsten arbeta med avancerad systemförsäljning, utveckling av partnerskap, långsiktiga relationer och affärsutveckling. Om företaget BAE Systems Bofors AB är ett högteknologiskt företag som utvecklar och integrerar vapensystem. Företaget har ca 470 anställda där majoriteten är placerade i Karlskog... Visa mer
BAE Systems Bofors gör de närmaste åren en satsning på utveckling av nya vapensystem, pjäser och ammunition.

Med världen som arbetsfält kommer du i den här tjänsten arbeta med avancerad systemförsäljning, utveckling av partnerskap, långsiktiga relationer och affärsutveckling.

Om företaget
BAE Systems Bofors AB är ett högteknologiskt företag som utvecklar och integrerar vapensystem. Företaget har ca 470 anställda där majoriteten är placerade i Karlskoga. Man har ett omfattande samarbete med underleverantörer i närområdet.

De huvudsakliga produkterna som tillverkas av BAE Systems Bofors AB är artilleripjäser, marina pjäser, intelligent ammunition och fjärrstyrda vapensystem. Företaget tillhandahåller även teknologier och anpassat underhållsstöd. Man är en nationell resurs med unik spetskompetens vad gäller pjässystem inklusive avancerad ammunition.

Om tjänsten
AxÖ Consulting söker på uppdrag av BAE Systems Bofors AB en säljledare till avdelningen Marknadsföring och Försäljning. Här välkomnas du till ett internationellt säljteam som består av tio kollegor med placering i Karlskoga. Avdelningen arbetar med hela kedjan, från marknadsföring och affärsidentifiering till affärsavslut och kontraktstecknande.

Du erbjuds ett stimulerande arbete med en stor andel direkta kundkontakter då arbetet till stor del bedrivs på plats i kundländerna. I ansvaret ingår att, i samverkan med övriga organisationen, marknadsföra och sälja företagets kompletta produktportfölj.

Tjänsten är en direktrekrytering. Rekryteringsprocessen hanteras av AxÖ Consulting men du kommer att anställas direkt hos BAE Systems Bofors.

Arbetsuppgifter

Vi söker dig som vill arbeta internationellt med försäljning av komplexa militära system där dina arbetsuppgifter bland annat omfattar:

- Kartlägga och identifiera nyckelpersoner inom kundens organisation.
- Bygga upp och ansvara för vidmakthållande av nätverk inom kundens organisation såväl som med systemleverantörer.
- Identifiering och vidareutveckling av nya affärsmöjligheter.
- Genomföra kundbearbetning och utarbeta ett komplett kommersiellt affärsupplägg som i förekommande fall även involverar kundlandets inhemska industri.
- Ansvar för framtagning av kampanjplan och leda verksamheten i kampanjteamet.
- Leda/delta i framtagning av offertunderlag och utarbetande av offert till kund.
- Delta i definition och framtagande av systemkoncept.
- Att delta i och i förekommande fall leda affärsförhandlingar fram till kontraktstecknande.
- Delta och ansvara för mässor.

Du kommer att ha en framträdande roll hos BAE Systems Bofors AB och erbjuds ett intressant och omväxlande arbete i ett högteknologiskt företag. Resor ingår som en naturlig del av tjänsten.

Kvalifikationer

- Vi söker dig som har militär bakgrund med domänkunskaper inom landbaserade försvarssystem.
- Vi ser gärna att du har kunskap och erfarenhet av förmågeutveckling och materielanskaffningsprocessen inom Försvarsmakten och/eller FMV.  
- Vi tror att du arbetat på central nivå eller på skola/centra under några år och har genomgått utbildning på Försvarshögskolans stabs- eller högre stabsutbildning alternativt motsvarande utbildningar.
- Som person är du prestationsinriktad, strukturerad, affärsmässig och utåtriktad.
- Goda kunskaper i svenska såväl som engelska, i tal och skrift är en förutsättning.
- Branschvana och erfarenhet av internationell försäljning är meriterande men inte ett krav. Likaså ytterligare språkkunskaper utöver ovanstående.

BAE Systems erbjuder

BAE Systems Bofors är en del av en stor koncern vilket kan skapa möjligheter till internationella erfarenheter under din anställning. Som anställd erbjuds du program för personlig utveckling och löpande utbildning om du har ambitioner att växa både på ett personligt och på ett kompetensmässigt plan. För att du ska komma in i rollen tilldelas du från första dagen en mentor som du får stöttning av samt kan bolla utmaningar och idéer med.

Vi vill att du ska trivas både på och utanför jobbet, därför satsar vi på områden som bidrar till att du kan hitta en god balans i livet, exempelvis genom generösa flextider. Du kommer att ha möjligheten att vara med på våra trevliga aktiviteter som företaget ordnar genom våra duktiga och engagerade hälsoinspiratörer, du kan även göra ett besök i vårt nybyggda gym. Vår familjära känsla som vi har hos oss bidrar till en hög trivsel som också skapar mervärde för dig och din familj. 

Övrigt

Tjänsten innebär arbete som kan omfattas av försvarssekretess varför vi ställer krav på svenskt medborgarskap och säkerhetsprövning godkänd av myndighet. Urval sker löpande, så vänta inte med att ansöka. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper i den här rekryteringen.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Oskar Bernling på AxÖ Consulting; 073-915 70 61 eller [email protected] 

Fackliga kontaktpersoner: Marcus Eliasson, Akademikerföreningen, 0586–733 655.
Joakim Berg Unionen, 0586-733 404.

Varmt välkommen med din ansökan!

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Dynasafe Demil Systems AB söker en säljande tekniker!

Dynasafe Demil Systems AB är ett ledande teknik- och innovationsföretag som specialiserat sig på produkter och tjänster för inneslutande av explosioner och destruktion av ammunition. Vi erbjuder skräddarsydda lösningar för att möta de unika och varierande kraven vi har från våra kunder. Våra lösningar är utformade för att eliminera potentiella miljöhot samt att miljöhänsyn och säkerhet för individen är av högsta prioritet för oss. Företaget grundades å... Visa mer
Dynasafe Demil Systems AB är ett ledande teknik- och innovationsföretag som specialiserat sig på produkter och tjänster för inneslutande av explosioner och destruktion av ammunition.

Vi erbjuder skräddarsydda lösningar för att möta de unika och varierande kraven vi har från våra kunder. Våra lösningar är utformade för att eliminera potentiella miljöhot samt att miljöhänsyn och säkerhet för individen är av högsta prioritet för oss.

Företaget grundades år 1991 och är idag verksamt i Sverige, Tyskland, USA och Japan med kunder i både privat och offentlig sektor. 

 

Tjänsten

Dynasafe Demil Systems är inne i en expansiv fas och behöver förstärka organisationen med en driven, positiv person som vill ingå i ett väldigt trevligt arbetslag.

Rollen som Säljande tekniker är en bred roll men dina huvudsakliga uppgifter kommer vara att stötta eftermarknadsorganisationen med offerter, orderläggning, dokumentation och planering. I tjänsten som Säljande tekniker kommer du även att få ansvara för mindre projekt gällande beställningar och dokumentation.

Du kommer ha mycket kontakter såväl externt som internt där du rapporterar i rollen till Global After Sales Manager, din placering är på vårt Karlskogakontor.

Din profil

Vi söker dig som har en teknisk högskoleutbildning eller motsvarande. Vi ser att du har arbetat inom en teknisk bransch där du har erfarenhet av att jobba i en säljorganisation, exempelvis som backofficestöd.  Utöver en teknisk utbildning ser vi gärna att du har ett tekniskt kunnande av maskinteknik och grundläggande kunskaper inom el och det är värdefullt om du har grundläggande kunskaper i layout/ritningsläsning.

Eftersom arbetet sker på den internationella marknaden behöver du behärska engelska och svenska i både tal och skrift. Vidare ser vi att du har god kunskap i att jobba med MS Office samt har arbetat i affärssystem tidigare.

För att passa in i Dynasafe:s positiva organisationskultur behöver du vara driven, samarbetsinriktad och ordningsam. Vidare ser vi gärna att du är positiv, prestigelös samt är en problemlösare för att bli en del av den varma gemenskapen hos Dynasafe!

Kontakt

Vi samarbetar med Oak Consulting i denna rekrytering. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-konsult Helena Fiedler på tel. 070-591 90 33 alternativt David Dahlblom HR-konsult på tel. 070-301 99 80.

Din ansökan vill vi ha snarast, dock senast 23/5. Urvalet i den här tjänsten sker löpande så rekryteringen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Visa mindre