Lediga jobb som Inköpsledare i Karlskoga

Se lediga jobb som Inköpsledare i Karlskoga. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Karlskoga som finns hos arbetsgivaren.

Category Account Manager (CAM) / Strategisk inköpare

Ansök    Feb 7    SAAB AB    Inköpsledare
Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Du kommer att ingå i ett inköpsteam med ansvar för Elektronik. Du kommer att agera som Category Account Manager (CAM) / strategisk inköpare inom samma område. Rollen ger dig möjligheter att bygga ett omfattande nätverk, både internt och externt. Tjänsten är placerad i Karlskoga eller Linköping. Uppgiften som rollen kommer i... Visa mer
Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad.



Din roll

Du kommer att ingå i ett inköpsteam med ansvar för Elektronik. Du kommer att agera som Category Account Manager (CAM) / strategisk inköpare inom samma område. Rollen ger dig möjligheter att bygga ett omfattande nätverk, både internt och externt.

Tjänsten är placerad i Karlskoga eller Linköping.



Uppgiften som rollen kommer innefatta:

* Som CAM kommer du att utveckla och implementera gemensamma strategi för kategorin Elektronik.

* Utföra analys och utveckla/implementera nya tvärfunktionella arbetsmetoder för att utveckla kategoriteamen inom din kategori.

* Du kommer att vara inköpsrepresentant i SAAB:s övergripande inköpskategoriledning inom området.

* Utvärdera potentiellt nya leverantörer samt förvalta och utveckla befintliga

* Stödja affärsområdenas projekt och program med kommersiellt ansvar och att kontinuerligt utvärdera marknadens konkurrenskraft för den nuvarande leverantörsportföljen.

* Ansvara för att förhandla, aktivt förvalta och vidareutveckla våra leverantörsavtal.

* Etablera och kontinuerligt utveckla strategier för din leverantörsbas och kategori.

* Hantera tvärfunktionella team med fokus på effektivitet och kostnadsbesparingar.

* Säkerställa att Saabs inköpsstrategi, inköpspolicy och rutiner uppfylls.



Din profil

För att trivas i denna roll är du en affärsinriktad person med stor kommunikationsförmåga. Du har flera års erfarenhet av inköpsarbete och är van vid att effektivt samarbeta med teammedlemmar och andra intressenter. Du är strukturerad och har ett analytiskt tankesätt som gör att du kan anpassa dig till omständigheterna. Du har förmåga att snabbt komma in i nya förutsättningar och kontexter och kan agera pragmatiskt med stor ansvarskänsla för processer och resultat.



Nödvändiga färdigheter:

*

Ekonomisk eller teknisk examen från universitet eller högskola eller motsvarande akademisk utbildning samt relevant yrkeserfarenhet
*

En mycket god kommunikationsförmåga på svenska och engelska, i tal och skrift.
*

Goda kunskaper i MS Office.
*

Erfarenhet/kompetens inom elektronik (kretskort, mönsterkort, komponent)



Önskad kompetens är att du har erfarenhet från projektledning eller att leda andra.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är utåtriktad och lyhörd med förmåga att personligt och affärsmässigt skapa goda kontakter och förtroendebaserade relationer. Vi värdesätter en vana att arbeta metodiskt med långsiktig målmedvetenhet och uthållighet samt en god förmåga att anpassa dig till de förutsättningar som finns.

Då resor i tjänsten kan förekomma är B-körkort ett krav.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Vänligen observera att urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut, så välkommen att skicka in din ansökan redan idag!



Vad du blir en del av

Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan.

Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen.

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld.

Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Visa mindre

Category Account Manager (CAM) / Strategisk inköpare

Ansök    Nov 22    SAAB AB    Inköpsledare
Saab Dynamics växer och vi behöver bli fler inom inköp! Vi söker nu en kategoriansvarig (CAM) / strategisk inköpare till varugruppen Elektronik med placeringsort i Karlskoga alternativt Linköping. Din roll Du kommer att ingå i ett inköpsteam med ansvar för Elektronik. Du kommer att agera som Category Account Manager (CAM) / strategisk inköpare inom samma område. Rollen ger dig möjligheter att bygga ett omfattande nätverk, både internt och externt. Up... Visa mer
Saab Dynamics växer och vi behöver bli fler inom inköp! Vi söker nu en kategoriansvarig (CAM) / strategisk inköpare till varugruppen Elektronik med placeringsort i Karlskoga alternativt Linköping.

Din roll

Du kommer att ingå i ett inköpsteam med ansvar för Elektronik. Du kommer att agera som Category Account Manager (CAM) / strategisk inköpare inom samma område. Rollen ger dig möjligheter att bygga ett omfattande nätverk, både internt och externt.

Uppgiften som rollen kommer innefatta:

* Som CAM kommer du att utveckla och implementera gemensamma strategi för kategorin Elektronik.

* Utföra analys och utveckla/implementera nya tvärfunktionella arbetsmetoder för att utveckla kategoriteamen inom din kategori.

* Du kommer att vara inköpsrepresentant i SAAB:s övergripande inköpskategoriledning inom området.

* Utvärdera potentiellt nya leverantörer samt förvalta och utveckla befintliga

* Stödja affärsområdenas projekt och program med kommersiellt ansvar och att kontinuerligt utvärdera marknadens konkurrenskraft för den nuvarande leverantörsportföljen.

* Ansvara för att förhandla, aktivt förvalta och vidareutveckla våra leverantörsavtal.

* Etablera och kontinuerligt utveckla strategier för din leverantörsbas och kategori.

* Hantera tvärfunktionella team med fokus på effektivitet och kostnadsbesparingar.

* Säkerställa att Saabs inköpsstrategi, inköpspolicy och rutiner uppfylls.



Din profil

För att trivas i denna roll är du en affärsinriktad person med stor kommunikationsförmåga. Du har flera års erfarenhet av inköpsarbete och är van vid att effektivt samarbeta med teammedlemmar och andra intressenter. Du är strukturerad och har ett analytiskt tankesätt som gör att du kan anpassa dig till omständigheterna. Du har förmåga att snabbt komma in i nya förutsättningar och kontexter och kan agera pragmatiskt med stor ansvarskänsla för processer och resultat.

Nödvändiga färdigheter:

*

Ekonomisk eller teknisk examen från universitet eller högskola eller motsvarande akademisk utbildning samt relevant yrkeserfarenhet
*

En mycket god kommunikationsförmåga på svenska och engelska, i tal och skrift.
*

Goda kunskaper i MS Office.
*

Erfarenhet/kompetens inom elektronik (kretskort, mönsterkort, komponent)



Då resor i tjänsten kan förekomma är B-körkort ett krav.

Önskad kompetens:

* Erfarenhet från projektledning eller att leda andra.



Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är utåtriktad och lyhörd med förmåga att personligt och affärsmässigt skapa goda kontakter och förtroendebaserade relationer. Vi värdesätter en vana att arbeta metodiskt med långsiktig målmedvetenhet och uthållighet samt en god förmåga att anpassa dig till de förutsättningar som finns.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Vänligen observera att urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut, så välkommen att skicka in din ansökan redan idag!



Vad du blir en del av

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 20 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld.

På Dynamics delar alla medarbetare ett och samma uppdrag: att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle. Oavsett om det handlar om missilsystem, undervattensteknik, kamouflagelösningar, understödsvapen, träningssystem eller fältsjukhus är du som jobbar med oss en del av vår mission. Vi jobbar i nära samarbete med att utveckla, tillverka och underhålla våra världsledande produkter, system och lösningar till kunder över hela världen.

Saab är ett företag där människan står i centrum. Vi har en god arbetsmiljö där vi stöttar och hjälper varandra att göra vårt bästa. Kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling är exempel på områden där vi alltid arbetar hårt för att säkerställa att du som medarbetare får de möjligheter som du behöver. Visa mindre

Delprojektledare inköp

Ansök    Jan 22    SAAB AB    Inköpsledare
Detta är din chans att vara en del av en verksamhet som är i en expansiv fas och där utveckling och förbättring är en viktig del för att lyckas med tillväxten. Vi söker en Delprojektledare inom inköp i Karlskoga. Arbetet som delprojektledare inom inköp innefattar bland annat: * Projektledare för en produktkategori mot motsvarande affärsenheter * Koordinera, leda och följa upp inköps aktiviteter för att maximera nyttan i våra sälj- och leveranspr... Visa mer
Detta är din chans att vara en del av en verksamhet som är i en expansiv fas och där utveckling och förbättring är en viktig del för att lyckas med tillväxten. Vi söker en Delprojektledare inom inköp i Karlskoga.



Arbetet som delprojektledare inom inköp innefattar bland annat:

*

Projektledare för en produktkategori mot motsvarande affärsenheter
*

Koordinera, leda och följa upp inköps aktiviteter för att maximera nyttan i våra sälj- och leveransprojekt.
*

Analysera tekniska och kommersiella villkor och fastslå en inköpsstrategi i respektive projekt.
*

Stödja affärsområdenas projekt och program med kommersiellt ansvar och att kontinuerligt utvärdera marknadens konkurrenskraft för den nuvarande leverantörsportföljen.
*

Hantera tvärfunktionella team med fokus på effektivitet och kostnadsbesparingar.
*

Försäkra dig om att Saabs inköpsstrategi, inköpspolicy och rutiner är uppfyllda.



Den du är idag

Vi söker dig med teknisk eller ekonomisk utbildning på högskolenivå eller likvärdig dokumenterad utbildning med tidigare erfarenhet från strategiskt inköpsarbete och projektledning.

Som person är du initiativtagande, du sätter igång aktiviteter, slutför och uppnår resultat. Du samarbetar väl med andra, oavsett vilken funktion eller roll de arbetar i.

Då tjänsten innebär många gränsytor inom organisationen krävs det att du kommunicerar på ett tydligt sätt, du säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. Du är strukturerad, noggrann och trivs med ett högt tempo. Du kan jobba med såväl helhet som detaljer och har en förmåga att tydliggöra och följa upp planer av olika slag.

I tjänsten kommer det ingå resor både nationellt och internationellt.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.



Vad du blir en del av

Tjänsten är organiserad under enheten Procurement som har totalt ca 150 medarbetare med verksamhet i Karlskoga och Linköping.

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 20 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld.

På Dynamics delar alla medarbetare ett och samma uppdrag: att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle. Oavsett om det handlar om missilsystem, undervattensteknik, kamouflagelösningar, understödsvapen, träningssystem eller fältsjukhus är du som jobbar med oss en del av vår mission. Vi jobbar i nära samarbete med att utveckla, tillverka och underhålla våra världsledande produkter, system och lösningar till kunder över hela världen.

Saab är ett företag där människan står i centrum. Vi har en god arbetsmiljö där vi stöttar och hjälper varandra att göra vårt bästa. Kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling är exempel på områden där vi alltid arbetar hårt för att säkerställa att du som medarbetare får de möjligheter som du behöver. Visa mindre

Supply Chain Manager

Ansök    Nov 10    Nercia Bemanning AB    Inköpsledare
Vårt uppdrag Nu ges möjlighet att arbeta på en stor inköpsavdelning med goda utvecklingsmöjligheter! I denna roll kommer du att tillhöra ett kompetent team av supply chain managers och arbeta nära inköpare, projektledare och produktionsledare. Varmt välkommen med din ansökan! Om tjänsten Som Supply Chain Manager kommer du att arbeta med fokus på materialstyrning. Arbetet sker i projektform och du kommer att vara ansvarig för ett specifikt produktområd... Visa mer
Vårt uppdrag
Nu ges möjlighet att arbeta på en stor inköpsavdelning med goda utvecklingsmöjligheter! I denna roll kommer du att tillhöra ett kompetent team av supply chain managers och arbeta nära inköpare, projektledare och produktionsledare.

Varmt välkommen med din ansökan!


Om tjänsten

Som Supply Chain Manager kommer du att arbeta med fokus på materialstyrning. Arbetet sker i projektform och du kommer att vara ansvarig för ett specifikt produktområde.

I rollen arbetar du för att säkerställa materialflödet in till projekten och för att skapa en helhetsbild över rådande leveranssituation. Du kommer att ha många kontaktytor, både internt och externt. Du kommer även att representera inköp för de projekt du ingår i samt aktivt bidra till verksamhetsutveckling på inköpsavdelningen.

Rollen kommer till viss del anpassas utefter din kompetens och erfarenhet.

Exempel på arbetsuppgifter som kan förekomma:

- Långsiktig och övergripande styrning av inköpt materiel och tjänster till nya och pågående
projekt

- Ta fram inköpsplaner för leveransprojekt och säkra försörjning av materiel och tjänster för
prototyp- och serietillverkning

- Genomföra materialanalyser och ta fram åtgärdsplaner för kritiska artiklar och leverantörer

- Arbeta med riskanalyser och riskmitigering

- Utveckla rapporter och analysverktyg gällande leveransförmåga samt ta fram underlag
avseende materialtillförsel

- Samarbeta med inköpare och leveransbevakare för att säkerställa att affärssystemet hålls
uppdaterat

BAE Systems Bofors är en del av en stor koncern vilket kan skapa möjligheter till internationella erfarenheter under din anställning. Som anställd erbjuds du program för personlig utveckling och löpande utbildning om du har ambitioner att växa både på ett personligt och på ett kompetensmässigt plan. För att du ska komma in i rollen tilldelas du från första dagen en mentor som du får stöttning av samt kan bolla utmaningar och idéer med.

Vi vill att du ska trivas både på och utanför jobbet, därför satsar vi på områden som bidrar till att du kan hitta en god balans i livet, exempelvis genom generösa flextider. Du kommer att ha möjligheten att vara med på våra trevliga aktiviteter som företaget ordnar genom våra duktiga och engagerade hälsoinspiratörer, du kan även göra ett besök i vårt nybyggda gym. Vår familjära känsla som vi har hos oss bidrar till en hög trivsel som också skapar mervärde för dig och din familj.



Din profil
Vi söker dig som tidigare arbetat med inköp och söker nästa utmaning. Det är viktigt att du har erfarenhet av att arbeta i projekt. Du har ett intresse och en nyfikenhet för teknik och är en van användare av affärssystem. Du talar obehindrad svenska samt har god kunskap i engelska som är koncernspråk. Tjänsten innebär arbete som kan omfattas av försvarssekretess varför vi ställer krav på svenskt medborgarskap och säkerhetsprövning godkänd av myndighet.

Om du har en bakgrund från tillverkande industri och/eller erfarenhet av projektledning ser vi detta som meriterande för tjänsten. Ytterligare meriterande kunskaper är erfarenhet från SAP och MS Project samt grunderna i ISO 9000.

I denna rekrytering kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som vill arbeta i en koordinerande roll där dagarna är varierade. Du har en förmåga att kunna lyfta blicken och skapa dig en helhetsbild över nuläget för att kunna planera för både kort- och långsiktiga insatser. Då du kommer arbeta mot flera olika personer och kontaktytor är det viktigt att du är kommunikativ och trivs i en social arbetsroll.



Övrig information
Denna rekrytering sker i samarbete med Nercia Bemanning. Urval sker löpande så registrera din ansökan snarast.

Tillträde sker enligt överenskommelse.
Arbetstider: Kontorstider med möjlighet till flex
Resor i tjänsten förekommer

Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Fredrika Kloth, 0768-05 91 40, [email protected]

Fackliga kontaktpersoner:
Marcus Eliasson, Akademikerföreningen, 0586–733 655
Joakim Berg Unionen, 0586–733 404


Om kundföretaget
BAE Systems är ett världsledande, internationellt och högteknologiskt företag som utvecklar framtidens försvarssystem. Koncernen har idag fler än 90 000 anställda och inom BAE Systems Bofors AB i Karlskoga arbetar cirka 470 medarbetare.

BAE Systems Bofors AB tillverkar artilleripjäser, marina pjäser, intelligent ammunition, fjärrstyrda vapensystem samt tillhandahåller teknologier och anpassat underhållsstöd. Företaget har genom åren etablerat ett starkt samarbete med underleverantörer i området, men är även en nationell resurs med unik spetskompetens vad gäller pjässystem inklusive avancerad ammunition.


Om Nercia
Nercia är en leverantör inom Bemanning, Rekrytering, Interimsuppdrag och Utbildning som erbjuder högt kvalitativa lösningar. Vår branschinriktning är primärt kvalificerade arbetare och tjänstemän. Vi rekryterar och bemannar både längre och kortare uppdrag utifrån uppdragsgivarens önskemål. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen. Visa mindre

Supply Chain Manager

Ansök    Okt 12    Nercia Bemanning AB    Inköpsledare
Vårt uppdrag Nu ges möjligheten att bli en del av något större- vi rekryterar en Supply Chain Manager till BAE Systems Bofors. Med tanke på rådande världsläge går försvarsindustrin på högvarv och framtiden i branschen ser mycket ljus ut! Har du erfarenhet av arbete inom inköp eller logistik och trivs i en koordinerande roll? Är du dessutom analytiskt lagd med en förmåga att se helheten? Då kan du vara den vi söker. Om tjänsten Om tjänsten Som Supply Ch... Visa mer
Vårt uppdrag
Nu ges möjligheten att bli en del av något större- vi rekryterar en Supply Chain Manager till BAE Systems Bofors. Med tanke på rådande världsläge går försvarsindustrin på högvarv och framtiden i branschen ser mycket ljus ut!

Har du erfarenhet av arbete inom inköp eller logistik och trivs i en koordinerande roll? Är du dessutom analytiskt lagd med en förmåga att se helheten? Då kan du vara den vi söker.


Om tjänsten

Om tjänsten
Som Supply Chain Manager kommer du att arbeta i projekt och ansvara för ett specifikt produktområde. I rollen är du en nyckelspelare för att säkerställa materialflödet in till projekten och du kommer att arbeta aktivt för att skapa en helhetsbild över rådande leveranssituation.

I tjänsten kommer du att ha många kontaktytor, både internt och externt. Du kommer bedriva ett nära samarbete med inköpare, projektledare och produktionsplanerare. Du kommer även att representera inköp för de projekt du ingår i samt aktivt bidra till verksamhetsutveckling på inköpsavdelningen.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Långsiktig och övergripande styrning av inköpt materiel och tjänster till nya och pågående projekt

- Ta fram inköpsplaner för leveransprojekt och säkra försörjning av materiel och tjänster för prototyp- och serietillverkning

- Vara med och utforma industriella upplägg. Exempelvis offset/motköp

- Genomföra materialanalyser och ta fram åtgärdsplaner för kritiska artiklar och leverantörer

- Arbeta med riskanalyser och riskmitigering (single source, beläggningsgrad, kritiska resurser)

- Utveckla rapporter och analysverktyg gällande leveransförmåga samt ta fram underlag avseende materialtillförsel

- Samarbeta med inköpare och leveransbevakare för att säkerställa att affärssystemet hålls uppdaterat

BAE Systems Bofors är en del av en stor koncern vilket kan skapa möjligheter till internationella erfarenheter under din anställning. Som anställd erbjuds du program för personlig utveckling och löpande utbildning om du har ambitioner att växa både på ett personligt och på ett kompetensmässigt plan. För att du ska komma in i rollen tilldelas du från första dagen en mentor som du får stöttning av samt kan bolla utmaningar och idéer med.

Vi vill att du ska trivas både på och utanför jobbet, därför satsar vi på områden som bidrar till att du kan hitta en god balans i livet, exempelvis genom generösa flextider. Du kommer att ha möjligheten att vara med på våra trevliga aktiviteter som företaget ordnar genom våra duktiga och engagerade hälsoinspiratörer, du kan även göra ett besök i vårt nybyggda gym. Vår familjära känsla som vi har hos oss bidrar till en hög trivsel som också skapar mervärde för dig och din familj.


Din profil
Vi söker dig med ett antal års erfarenhet av inköp och/eller logistik och som tidigare arbetat i projekt. Du har ett tekniskt intresse och är en van användare av affärssystem. Om du har en bakgrund från tillverkande industri och/eller erfarenhet av projektledning ser vi detta som meriterande för tjänsten.

Ytterligare meriterande kunskaper:
-SAP
-MS Project
-Microsoft Office, främst Excel
-Grunderna inom ISO 9000

Du talar obehindrad svenska samt har god kunskap i engelska som är koncernspråk. Tjänsten innebär arbete som kan omfattas av försvarssekretess varför vi ställer krav på svenskt medborgarskap och säkerhetsprövning godkänd av myndighet.

I denna rekrytering kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i rollen som Supply Chain Manager är du kommunikativ och trivs i en roll där dagarna är varierande. Du har en förmåga att kunna lyfta blicken och skapa dig en helhetsbild över nuläget för att kunna planera för både kort- och långsiktiga insatser.


Övrig information
Denna rekrytering sker i samarbete med Nercia Bemanning. Urval sker löpande så registrera din ansökan snarast.

Tillträde sker enligt överenskommelse.
Arbetstider: Kontorstider med möjlighet till flex
Resor i tjänsten förekommer

Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Fredrika Kloth, 0768-05 91 40, [email protected]

Fackliga kontaktpersoner:
Marcus Eliasson, Akademikerföreningen, 0586–733 655
Joakim Berg Unionen, 0586-733 404

Varmt välkommen med din ansökan!


Om kundföretaget
BAE Systems är ett världsledande, internationellt och högteknologiskt företag som utvecklar framtidens försvarssystem. Koncernen har idag fler än 90 000 anställda och inom BAE Systems Bofors AB i Karlskoga arbetar cirka 470 medarbetare.

BAE Systems Bofors AB tillverkar artilleripjäser, marina pjäser, intelligent ammunition, fjärrstyrda vapensystem samt tillhandahåller teknologier och anpassat underhållsstöd. Företaget har genom åren etablerat ett starkt samarbete med underleverantörer i området, men är även en nationell resurs med unik spetskompetens vad gäller pjässystem inklusive avancerad ammunition.


Om Nercia
Nercia är en leverantör inom Bemanning, Rekrytering, Interimsuppdrag och Utbildning som erbjuder högt kvalitativa lösningar. Vår branschinriktning är primärt kvalificerade arbetare och tjänstemän. Vi rekryterar och bemannar både längre och kortare uppdrag utifrån uppdragsgivarens önskemål. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen. Visa mindre

Contract Quality Manager

Ansök    Okt 30    SAAB AB    Inköpsledare
På Saab jobbar vi dagligen med att hålla människor och samhällen trygga. Vi vill alltid ligga steget före, både när vi utmanar gränserna för vad som är tekniskt möjligt men också i vår strävan efter att vara en arbetsplats med utrymme för nytänkande, samverkan och mångfald. Tillsammans arbetar vi mot samma mål - att göra världen till en säkrare plats. Jobbar du i dagsläget med kvalitetssäkring inom exempelvis produktion, inköp eller utveckling och känne... Visa mer
På Saab jobbar vi dagligen med att hålla människor och samhällen trygga.

Vi vill alltid ligga steget före, både när vi utmanar gränserna för vad som är tekniskt möjligt men också i vår strävan efter att vara en arbetsplats med utrymme för nytänkande, samverkan och mångfald. Tillsammans arbetar vi mot samma mål - att göra världen till en säkrare plats.

Jobbar du i dagsläget med kvalitetssäkring inom exempelvis produktion, inköp eller utveckling och känner att det kan vara dags att ta klivet till en ledande roll? Då kan det här vara tjänsten för dig!

Din roll

Som Contract Quality Manager har du det övergripande ansvaret för kvalitetssäkring av våra kontrakt och tillsammans med övriga funktioner i företaget säkerställer ni genomförandet och leveranser i rätt tid, till rätt kvalitet och kostnad. Du kommer att jobba tillsammans med flera funktioner inom både affärsenheten och affärsområdet samt ha regelbundna kontakter med våra kunder, både nationellt och internationellt.

Huvudsakliga uppgifter:

* Övergripande kvalitetsansvarig inom ett specifikt kontrakt/program.
* Agera som vår kontaktperson mot kunders kvalitetsrepresentanter
* Säkerställa att våra leveranser uppfyller kravbilden från kund
* Godkänna, eller om nödvändigt avslå, leverans till kund
* Planera och genomföra leveranskontroller
* Utarbeta kvalitetsplaner och flöda kundkrav och förväntningar till övriga delar av organisationen
* Samarbeta med kvalitetsfunktioner/-roller från andra delar av organisationen
* Medverka vid offertarbete och bidra med stöd vid kalkylering och utformande av kontrakt.

Baserat på tidigare erfarenheter kan rollen även omfatta:

* Planera och genomföra kvalitetsrevisioner
* Riskhantering i kontraktsgenomförande

Våra affärer innefattar såväl nyutveckling som produktion och supportaffärer. I rollen bidrar du även till våra produkters kvalitet i nära samarbete med produktledning. Resor både inom och utanför Sverige ingår i arbetet.

Placeringsort är Karlskoga.

Din profil

Vi tror att du har flera års erfarenhet från produktion, inköp eller utveckling tillsammans med erfarenhet av kvalitetsarbete. Som person har du förmågan att lyssna, kommunicera och att leda kvalitetsarbetet inom dina kontrakt.

Du har följande kompetenser och/eller erfarenheter:

* Civil/högskoleingenjörsutbildning eller motsvarande kunskaper och kompetens inom en naturvetenskaplig bakgrund
* Verksamhetssystem/kvalitetssystem och standarder
* Kvalitetssäkring och förbättringsarbete, gärna revisionserfarenhet
* Förmåga att omsätta krav till aktiviteter
* Arbete i komplexa program och/eller projekt i en internationell miljö
* Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt

Du är:

* Drivande och självständig i ditt arbetssätt
* Ansvarstagande, lösningsorienterad, metodisk och har en vilja att utveckla produkt och verksamhet.
* Operativ och får saker att hända samtidigt som du har förmåga att tänka strategiskt och affärsmässigt.
* I denna roll kommer du att ha kontakt med kunder både i avseende skriftlig korrespondens och även möten tillsammans med kund. Det ställer krav på förståelse och respekt för andra kulturer och värderingar.
* Flexibel i situationer med ständiga förändringar.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.

Vad du blir en del av

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 19 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld.

På Dynamics delar alla medarbetare ett och samma uppdrag: att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle. Oavsett om det handlar om missilsystem, undervattensteknik, kamouflagelösningar, understödsvapen, träningssystem eller fältsjukhus är du som jobbar med oss en del av vår mission. Vi jobbar i nära samarbete med att utveckla, tillverka och underhålla våra världsledande produkter, system och lösningar till kunder över hela världen.

Saab är ett företag där människan står i centrum. Vi har en god arbetsmiljö där vi stöttar och hjälper varandra att göra vårt bästa. Kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling är exempel på områden där vi alltid arbetar hårt för att säkerställa att du som medarbetare får de möjligheter som du behöver. Visa mindre

Vi söker inköpsstrateger till försvarsindustrin i Karlskoga

Ansök    Jun 26    Experis AB    Inköpsledare
Vi tror att en viktig förutsättning för att trivas i den här rollen är att du drivs av att lösa komplexa problem. Vill du vara med på vår kunds resa? Du kommer att inledningsvis vara anställd av Jefferson Wells i Karlskoga och tillsättning sker enligt överenskommelse. Uppdragets längd beräknas till 13 månader med möjlighet till förlängning. Välkommen med din ansökan och till oss på Jefferson Wells! Du kommer att inledningsvis vara anställd av Jefferson We... Visa mer
Vi tror att en viktig förutsättning för att trivas i den här rollen är att du drivs av att lösa komplexa problem. Vill du vara med på vår kunds resa? Du kommer att inledningsvis vara anställd av Jefferson Wells i Karlskoga och tillsättning sker enligt överenskommelse. Uppdragets längd beräknas till 13 månader med möjlighet till förlängning. Välkommen med din ansökan och till oss på Jefferson Wells!

Du kommer att inledningsvis vara anställd av Jefferson Wells i Karlskoga och tillsättning sker enligt överenskommelse. Uppdragets längd beräknas till 12 månader med möjlighet till förlängning. Välkommen med din ansökan och till oss på Jefferson Wells!


Vill du bli en del av ett professionellt och inspirerande gäng som har roligt tillsammans på dagarna? Är du på jakt efter ett jobb där du får ansvara leverantörsutveckling men också förvaltning? Då kan vi ha rätt utmaning för dig! Just nu söker vi på Jefferson Wells 3st inköpsstrateger till vår kunds verksamhet i Karlskoga.

Om jobbet som inköpsstrateg

I rollen som inköpsstrateg ansvarar du för att aktivt delta i företagets strategiska leverantörsarbete. Du kommer att jobba med att skapa relationer, jobba med förbättringsarbete vad gäller inköpsprocessen samt delta i olika former av internprojekt vid behov. Något som är extra roligt med den här rollen är att det också ingår att kontinuerligt förbättra arbetsmetoder, systemstöd och resursutnyttjande samt agera stöd i ekonomiska och juridiska frågor som uppstår i verksamheten. Du kommer att jobba i IFS och om det är nytt för dig får du en genomkörare av oss. Resor kan förekomma. Du rapporterar till närmsta inköpschef.



Är du rätt för rollen som inköpsstrateg?

Vi på Jefferson Wells söker dig som har erfarenhet av strategiskt inköpsarbete och affärsförhandlingar. Dessutom har du goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift och god kunskap inom förhandling, juridik, offerter, produktkännedom, sourcing och leverantörsutveckling. Du har även minst högskoleutbildning inom teknik, juridik eller ekonomi.

För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du har ett stort driv och att du förmedlar information på ett tydligt och strukturerat sätt. Det är också viktigt att du lägger upp ditt arbete på ett strategiskt sätt.

För anställning krävs uppvisande av utdrag ur belastningsregistret.

För såväl oss på Jefferson Wells som vår kund är det viktigt med jämställdhet och mångfald och därför ser vi gärna sökanden av olika kön och bakgrund. Vi vill tillvara ta all den kompetens som finns i samhället oavsett könstillhörighet, religiös åskådning och etnisk eller kulturell tillhörighet.

Vad kan Jefferson Wells erbjuda dig?

Jefferson Wells är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister inom ekonomi, HR, executive, inköp, logistik, marknad, försäljning och ingenjörsområdet. Vi är ett av få bolag som samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område. Som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och utvecklas. Vi erbjuder en trygg anställning med allt vad det innebär: månadslön, kollektivavtal, försäkringar m.m. Läs mer om hur det är att vara konsult på Jefferson Wells: https://www.jeffersonwells.se/sv/karriar/konsult-pa-jefferson-wells

Om vår kund

Kunden är ett expansivt, innovativt och världsledande företag som verkar inom försvarsindustrin. De arbetar huvudsakligen som ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Företaget har sitt säte i moderna lokaler i Karlskoga

Intresserad?

För att söka tjänsten skapar du ett konto hos oss där du bifogar CV och personligt brev. Vid frågor kontaktar du Agneta Lännbjer via e-post: [email protected] eller telefonnummer: 054-221892

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Övrigt

Placeringsort: Karlskoga Tillsättning: enligt överenskommelse

Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är ett av Sveriges största konsultbolag av chefer och specialister inom ekonomi, executive, marknad & försäljning, inköp & logistik och ingenjörsområdet. Vi har den unika förmånen att samarbeta med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område och som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Hos oss kan du både gå som tillsvidareanställd konsult på ett specifikt uppdrag eller som samarbetspartner med eget företag. Visa mindre

Supplier Quality Manager - System

Ansök    Jun 20    SAAB AB    Inköpsledare
Gillar du att lösa problem, samarbeta och i team tillsammans hitta vägar framåt att bidra till en fortsatt positiv utveckling för Saab Dynamics, då har vi jobbet för dig. Din roll Som SQM inom varugrupp System kommer du vara en mycket viktig del inom avdelning inköpskvalitet kring kvalitetssäkring av redan etablerade produkter, samt nya produkter som ska läggas ut för extern tillverkning. Inom aktuell varugrupp hanteras en mängd olika typer av produkt... Visa mer
Gillar du att lösa problem, samarbeta och i team tillsammans hitta vägar framåt att bidra till en fortsatt positiv utveckling för Saab Dynamics, då har vi jobbet för dig.



Din roll

Som SQM inom varugrupp System kommer du vara en mycket viktig del inom avdelning inköpskvalitet kring kvalitetssäkring av redan etablerade produkter, samt nya produkter som ska läggas ut för extern tillverkning. Inom aktuell varugrupp hanteras en mängd olika typer av produkter med varierande komplexitet och innehåll, som ofta utgör färdiga enheter som exempelvis sikten o.d. där även elektronik och kablage kan förekomma.



Du kommer vara en brygga utåt mot organisationen vad gäller att analysera kvalitetsdata och agera för att uppnå förbättringar. I detta ligger också att samarbeta med övriga kvalitetsfunktioner inom företaget liksom konstruktion och utveckling.



Huvudsakliga arbetsuppgifter:

*

Kvalitetssäkra inköpta artiklar, material och delsystem inom främst varugrupp System men även Elektronik i vissa fall.
*

Säkerställa implementationen av SAABs inköpsstrategi, inköpspolicy och -rutiner.
*

Ansvara för kvalitetskraven i offertförfrågningar, avtal och inköpsordrar.
*

Delta i och skapa inköpsberedningar.
*

Genomföra revisioner av leverantörer och produkter på plats hos leverantörer.
*

Övervaka leverantörernas kvalitetsprestanda och driva korrigerande åtgärder för de leverantörer som inte når målen.
*

Driva förbättringsprogram tillsammans med leverantörer.
*

Hantera reklamationer för material som inte uppfyller specifikation och granska leverantörernas reklamationssvar.



Resor förekommer regelbundet både inom Sverige och övriga Europa.



Din profil

Du är högskole- eller civilingenjör alternativt har en gedigen erfarenhet att jobba med inköpskvalitet av färdiga system och systemlösningar. Erfarenhet inom elektronik och kablage är meriterande. Du har dokumenterad god erfarenhet av kvalitetssäkring med kunskaper om kvalitetsverktyg såsom rotorsaksanalys, kapabilitet, MSA, riskanalys (FMEA), 8D, produkt- och processrevisioner e.t.c. Erfarenhet/ kunskap inom LEAN/ Six Sigma samt PPAP är meriterande.

Du är en självgående, driven och strukturerad person med ett analytiskt sinne samt hög social kompetens med god samarbetsförmåga.



Då flera av våra leverantörer finns utanför Sverige, krävs goda kunskaper i engelska både gällande tal och skrift.



Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.



Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.



Vad du blir en del av

Inköpskvalitet är en avdelning inom inköpsorganisationen på Saab Dynamics. Avdelningen är ortsövergripande med sektioner i Linköping och Karlskoga. Vi är för närvarande över 30 medarbetare men växer kontinuerligt. Arbetet sker tillsammans med inköpare i varugrupper: Mekanik, Icke-metalliska komponenter, Framdrivning & verkan, System samt Elektronik.



Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 19 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Läs mer om oss här



På Dynamics delar alla medarbetare ett och samma uppdrag: att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle. Oavsett om det handlar om missilsystem, undervattensteknik, kamouflagelösningar, understödsvapen, träningssystem eller fältsjukhus är du som jobbar med oss en del av vår mission. Vi jobbar i nära samarbete med att utveckla, tillverka och underhålla våra världsledande produkter, system och lösningar till kunder över hela världen.



Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här



Saab är ett företag där människan står i centrum. Vi har en god arbetsmiljö där vi stöttar och hjälper varandra att göra vårt bästa. Kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling är exempel på områden där vi alltid arbetar hårt för att säkerställa att du som medarbetare får de möjligheter som du behöver. Visa mindre

Strategisk inköpare till BAE Systems Bofors

Ansök    Jun 12    AxÖ Consulting AB    Inköpsledare
Internationella avtalsförhandlingar, utmanande teknik och komplexa industriella affärsupplägg är bara några av utmaningarna du finner i tjänsten som Strategisk inköpare. BAE Systems Bofors fortsätter att växa, välkommen! Om företaget BAE Systems är ett världsledande, internationellt och högteknologiskt företag som utvecklar framtidens försvarssystem. Koncernen har idag fler än 90 000 anställda och inom BAE Systems Bofors AB i Karlskoga arbetar cirka 4... Visa mer
Internationella avtalsförhandlingar, utmanande teknik och komplexa industriella affärsupplägg är bara några av utmaningarna du finner i tjänsten som Strategisk inköpare.

BAE Systems Bofors fortsätter att växa, välkommen!

Om företaget
BAE Systems är ett världsledande, internationellt och högteknologiskt företag som utvecklar framtidens försvarssystem. Koncernen har idag fler än 90 000 anställda och inom BAE Systems Bofors AB i Karlskoga arbetar cirka 470 medarbetare.

BAE Systems Bofors AB tillverkar artilleripjäser, marina pjäser, intelligent ammunition, fjärrstyrda vapensystem samt tillhandahåller teknologier och anpassat underhållsstöd. Företaget har genom åren etablerat ett starkt samarbete med underleverantörer i området, men är även en nationell resurs med unik spetskompetens vad gäller pjässystem inklusive avancerad ammunition.

Om tjänsten
Flera pågående utvecklingsprojekt och långt gångna kunddialoger gör att inköpsavdelningen hos BAE Systems Bofors fortsätter att växa. Avdelningen jobbar med kategoristyrt inköp där strategisk inköpare, operativ inköpare och supply chain manager jobbar tätt tillsammans inom den givna kategorin för att nå kort- och långsiktigt uppsatta mål med leverantören. Nu söker vi ytterligare en strategisk inköpare till kategorin mekanik.

Ansvar och arbetsuppgifter
Du kommer att jobba med leverantörer som tillverkar detaljer, komponenter och system baserade på BAE Systems Bofors egna ritningar och underlag. Stora delar av arbetet är centrerat till att utveckla nuvarande supply chain i syfte att öka kapaciteten inför kommande kundbehov. Du kommer aktivt etablera och utveckla relationer till befintliga och nya leverantörer liksom jobba med kvalificering av nya leverantörer. I arbetsuppgifterna ingår ansvar för komplexa upphandlingar där till exempel delar av upphandlingen kan beröra kundanpassad utveckling liksom hantering av offset och utarbetande av partnerskap.

Parallellt med detta ingår även sedvanligt arbete med befintliga leverantörer, övergripande styrning av tilldelade inköpskategorier samt vara med och forma industriella upplägg som stödjer företagets övergripande affär. Du kommer dessutom att representera inköp i olika projekt och aktivt bidra till inköpsverksamhetens utveckling.

Resor inom framför allt Sverige men även Europa ingår som en naturlig del av tjänsten. Uppskattningsvis ca 25 resdagar per år.

Du kommer till exempel att:

- Styra och utveckla leverantörer genom uppföljningar och utvärderingar.
- Ta fram förfrågningsunderlag.
- Arbeta med sourcing och kvalificering av nya leverantörer.
- Förhandla och sluta skriftliga ramavtal och kontrakt i samband med köp av utveckling.
- Ansvara för att genomföra preliminary design review, critical design review och system verification review.
- Hantera eventuella tvister inom ramen för gjorda köp.

Kvalifikationer

- Akademisk utbildning, företrädesvis med teknisk eller ekonomisk inriktning kompletterad med kurser inom inköp och/eller juridik alternativt erfarenhet som bedöms likvärdig.
- Vidare har du ett antal års erfarenhet inom strategiskt inköpsarbete, helst inom producerande/tillverkande bolag.
- God förhandlingsvana.
- Goda kunskaper i såväl svenska som i koncernspråket engelska i både tal och skrift.
- B-körkort då du vid tillfällen genomför resor i tjänsten.
- Du bör även ha tidigare erfarenhet från att driva projekt och verksamhetsutveckling då detta är en del av arbetet.
- Kunskap inom FAR/DFAR är meriterande.

Du kommer att möta leverantörer och representanter som har stor erfarenhet av att genomföra omfattande affärer och förhandlingar. Därför eftersöker vi förmåga till strategiskt tänkande, affärsmässighet liksom uthållighet och ihärdighet i din personlighet. Självklart är du även kvalitetsmedveten, strukturerad och noggrann.

BAE Systems erbjuder

BAE Systems Bofors är en del av en stor koncern vilket kan skapa möjligheter till internationella erfarenheter under din anställning. Som anställd erbjuds du program för personlig utveckling och löpande utbildning om du har ambitioner att växa både på ett personligt och på ett kompetensmässigt plan. För att du ska komma in i rollen tilldelas du från första dagen en mentor som du får stöttning av samt kan bolla utmaningar och idéer med.

Vi vill att du ska trivas både på och utanför jobbet, därför satsar vi på områden som bidrar till att du kan hitta en god balans i livet, exempelvis genom generösa flextider. Du kommer att ha möjligheten att vara med på våra trevliga aktiviteter som företaget ordnar genom våra duktiga och engagerade hälsoinspiratörer, du kan även göra ett besök i vårt nybyggda gym. Vår familjära känsla som vi har hos oss bidrar till en hög trivsel som också skapar mervärde för dig och din familj. 

Övrigt

Tjänsten innebär arbete som kan omfattas av försvarssekretess varför vi ställer krav på svenskt medborgarskap och säkerhetsprövning godkänd av myndighet. Urval sker löpande, så vänta inte med att ansöka. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper i den här rekryteringen.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Oskar Bernling på AxÖ Consulting; 073-915 70 61 eller [email protected] 

Fackliga kontaktpersoner: Marcus Eliasson, Akademikerföreningen, 0586–733 655.
Joakim Berg Unionen, 0586-733 404.

Varmt välkommen med din ansökan!

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Vi söker inköpsstrateger till försvarsindustrin i Karlskoga

Ansök    Maj 18    Experis AB    Inköpsledare
Vi tror att en viktig förutsättning för att trivas i den här rollen är att du drivs av att lösa komplexa problem. Vill du vara med på vår kunds resa? Du kommer att inledningsvis vara anställd av Jefferson Wells i Karlskoga och tillsättning sker enligt överenskommelse. Uppdragets längd beräknas till 13 månader med möjlighet till förlängning. Välkommen med din ansökan och till oss på Jefferson Wells! Du kommer att inledningsvis vara anställd av Jefferson We... Visa mer
Vi tror att en viktig förutsättning för att trivas i den här rollen är att du drivs av att lösa komplexa problem. Vill du vara med på vår kunds resa? Du kommer att inledningsvis vara anställd av Jefferson Wells i Karlskoga och tillsättning sker enligt överenskommelse. Uppdragets längd beräknas till 13 månader med möjlighet till förlängning. Välkommen med din ansökan och till oss på Jefferson Wells!

Du kommer att inledningsvis vara anställd av Jefferson Wells i Karlskoga och tillsättning sker enligt överenskommelse. Uppdragets längd beräknas till 12 månader med möjlighet till förlängning. Välkommen med din ansökan och till oss på Jefferson Wells!


Vill du bli en del av ett professionellt och inspirerande gäng som har roligt tillsammans på dagarna? Är du på jakt efter ett jobb där du får ansvara leverantörsutveckling men också förvaltning? Då kan vi ha rätt utmaning för dig! Just nu söker vi på Jefferson Wells 2st inköpsstrateger till vår kunds verksamhet i Karlskoga.

Om jobbet som inköpsstrateg

I rollen som inköpsstrateg ansvarar du för att aktivt delta i företagets strategiska leverantörsarbete. Du kommer att jobba med att skapa relationer, jobba med förbättringsarbete vad gäller inköpsprocessen samt delta i olika former av internprojekt vid behov. Något som är extra roligt med den här rollen är att det också ingår att kontinuerligt förbättra arbetsmetoder, systemstöd och resursutnyttjande samt agera stöd i ekonomiska och juridiska frågor som uppstår i verksamheten. Du kommer att jobba i IFS och om det är nytt för dig får du en genomkörare av oss. Resor kan förekomma. Du rapporterar till närmsta inköpschef.



Är du rätt för rollen som inköpsstrateg?

Vi på Jefferson Wells söker dig som har erfarenhet av strategiskt inköpsarbete och affärsförhandlingar. Dessutom har du goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift och god kunskap inom förhandling, juridik, offerter, produktkännedom, sourcing och leverantörsutveckling. Du har även minst högskoleutbildning inom teknik, juridik eller ekonomi.

För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du har ett stort driv och att du förmedlar information på ett tydligt och strukturerat sätt. Det är också viktigt att du lägger upp ditt arbete på ett strategiskt sätt.

För anställning krävs uppvisande av utdrag ur belastningsregistret.

För såväl oss på Jefferson Wells som vår kund är det viktigt med jämställdhet och mångfald och därför ser vi gärna sökanden av olika kön och bakgrund. Vi vill tillvara ta all den kompetens som finns i samhället oavsett könstillhörighet, religiös åskådning och etnisk eller kulturell tillhörighet.

Vad kan Jefferson Wells erbjuda dig?

Jefferson Wells är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister inom ekonomi, HR, executive, inköp, logistik, marknad, försäljning och ingenjörsområdet. Vi är ett av få bolag som samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område. Som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och utvecklas. Vi erbjuder en trygg anställning med allt vad det innebär: månadslön, kollektivavtal, försäkringar m.m. Läs mer om hur det är att vara konsult på Jefferson Wells: https://www.jeffersonwells.se/sv/karriar/konsult-pa-jefferson-wells

Om vår kund

Kunden är ett expansivt, innovativt och världsledande företag som verkar inom försvarsindustrin. De arbetar huvudsakligen som ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Företaget har sitt säte i moderna lokaler i Karlskoga

Intresserad?

För att söka tjänsten skapar du ett konto hos oss där du bifogar CV och personligt brev. Vid frågor kontaktar du Agneta Lännbjer via e-post: [email protected] eller telefonnummer: 054-221892

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Övrigt

Placeringsort: Karlskoga Tillsättning: enligt överenskommelse

Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är ett av Sveriges största konsultbolag av chefer och specialister inom ekonomi, executive, marknad & försäljning, inköp & logistik och ingenjörsområdet. Vi har den unika förmånen att samarbeta med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område och som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Hos oss kan du både gå som tillsvidareanställd konsult på ett specifikt uppdrag eller som samarbetspartner med eget företag. Visa mindre

Supplier Quality Manager - System

Ansök    Apr 6    SAAB AB    Inköpsledare
Gillar du att lösa problem, samarbeta och i team tillsammans hitta vägar framåt att bidra till en fortsatt positiv utveckling för Saab Dynamics, då har vi jobbet för dig. Din roll Som SQM inom varugrupp System kommer du vara en mycket viktig del inom avdelning inköpskvalitet kring kvalitetssäkring av redan etablerade produkter, samt nya produkter som ska läggas ut för extern tillverkning. Inom aktuell varugrupp hanteras en mängd olika typer av produkt... Visa mer
Gillar du att lösa problem, samarbeta och i team tillsammans hitta vägar framåt att bidra till en fortsatt positiv utveckling för Saab Dynamics, då har vi jobbet för dig.



Din roll

Som SQM inom varugrupp System kommer du vara en mycket viktig del inom avdelning inköpskvalitet kring kvalitetssäkring av redan etablerade produkter, samt nya produkter som ska läggas ut för extern tillverkning. Inom aktuell varugrupp hanteras en mängd olika typer av produkter med varierande komplexitet och innehåll, som ofta utgör färdiga enheter som exempelvis sikten o.d. där även elektronik och kablage kan förekomma.



Du kommer vara en brygga utåt mot organisationen vad gäller att analysera kvalitetsdata och agera för att uppnå förbättringar. I detta ligger också att samarbeta med övriga kvalitetsfunktioner inom företaget liksom konstruktion och utveckling.



Huvudsakliga arbetsuppgifter:

*

Kvalitetssäkra inköpta artiklar, material och delsystem inom främst varugrupp System men även Elektronik i vissa fall.
*

Säkerställa implementationen av SAABs inköpsstrategi, inköpspolicy och -rutiner.
*

Ansvara för kvalitetskraven i offertförfrågningar, avtal och inköpsordrar.
*

Delta i och skapa inköpsberedningar.
*

Genomföra revisioner av leverantörer och produkter på plats hos leverantörer.
*

Övervaka leverantörernas kvalitetsprestanda och driva korrigerande åtgärder för de leverantörer som inte når målen.
*

Driva förbättringsprogram tillsammans med leverantörer.
*

Hantera reklamationer för material som inte uppfyller specifikation och granska leverantörernas reklamationssvar.



Resor förekommer regelbundet både inom Sverige och övriga Europa.



Din profil

Du är högskole- eller civilingenjör alternativt har en gedigen erfarenhet att jobba med inköpskvalitet av färdiga system och systemlösningar. Erfarenhet inom elektronik och kablage är meriterande. Du har dokumenterad god erfarenhet av kvalitetssäkring med kunskaper om kvalitetsverktyg såsom rotorsaksanalys, kapabilitet, MSA, riskanalys (FMEA), 8D, produkt- och processrevisioner e.t.c. Erfarenhet/ kunskap inom LEAN/ Six Sigma samt PPAP är meriterande.

Du är en självgående, driven och strukturerad person med ett analytiskt sinne samt hög social kompetens med god samarbetsförmåga.



Då flera av våra leverantörer finns utanför Sverige, krävs goda kunskaper i engelska både gällande tal och skrift.



Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.



Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.



Vad du blir en del av

Inköpskvalitet är en avdelning inom inköpsorganisationen på Saab Dynamics. Avdelningen är ortsövergripande med sektioner i Linköping och Karlskoga. Vi är för närvarande över 30 medarbetare men växer kontinuerligt. Arbetet sker tillsammans med inköpare i varugrupper: Mekanik, Icke-metalliska komponenter, Framdrivning & verkan, System samt Elektronik.



Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 19 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Läs mer om oss här



På Dynamics delar alla medarbetare ett och samma uppdrag: att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle. Oavsett om det handlar om missilsystem, undervattensteknik, kamouflagelösningar, understödsvapen, träningssystem eller fältsjukhus är du som jobbar med oss en del av vår mission. Vi jobbar i nära samarbete med att utveckla, tillverka och underhålla våra världsledande produkter, system och lösningar till kunder över hela världen.



Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här



Saab är ett företag där människan står i centrum. Vi har en god arbetsmiljö där vi stöttar och hjälper varandra att göra vårt bästa. Kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling är exempel på områden där vi alltid arbetar hårt för att säkerställa att du som medarbetare får de möjligheter som du behöver. Visa mindre

Supplier Quality Manager - Mekanik

Ansök    Apr 6    SAAB AB    Inköpsledare
Gillar du att lösa problem, samarbeta och i team tillsammans hitta vägar framåt att bidra till en fortsatt positiv utveckling för Saab Dynamics, då har vi jobbet för dig. Din roll Som SQM inom varugrupp Mekanik kommer du vara en mycket viktig del inom avdelning inköpskvalitet kring kvalitetssäkring av redan etablerade produkter, samt nya produkter som ska läggas ut för extern tillverkning. Inom aktuell varugrupp hanteras en mängd olika typer av produkte... Visa mer
Gillar du att lösa problem, samarbeta och i team tillsammans hitta vägar framåt att bidra till en fortsatt positiv utveckling för Saab Dynamics, då har vi jobbet för dig.

Din roll

Som SQM inom varugrupp Mekanik kommer du vara en mycket viktig del inom avdelning inköpskvalitet kring kvalitetssäkring av redan etablerade produkter, samt nya produkter som ska läggas ut för extern tillverkning. Inom aktuell varugrupp hanteras en mängd olika typer av produkter med varierande komplexitet och tillverkningsmetoder såsom svarvning, fräsning, gjutning e.t.c.

Du kommer vara en brygga utåt mot organisationen vad gäller att analysera kvalitetsdata och agera för att uppnå förbättringar. I detta ligger också att samarbeta med övriga kvalitetsfunktioner inom företaget liksom konstruktion och utveckling.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

*

Kvalitetssäkra inköpta artiklar, material inom främst varugrupp Mekanik.
*

Säkerställa implementationen av SAABs inköpsstrategi, inköpspolicy och -rutiner.
*

Ansvara för kvalitetskraven i offertförfrågningar, avtal och inköpsordrar.
*

Delta i och skapa inköpsberedningar.
*

Genomföra revisioner av leverantörer och produkter på plats hos leverantörer.
*

Övervaka leverantörernas kvalitetsprestanda och driva korrigerande åtgärder för de leverantörer som inte når målen.
*

Driva förbättringsprogram tillsammans med leverantörer.
*

Hantera reklamationer för material som inte uppfyller specifikation och granska leverantörernas reklamationssvar.



Resor förekommer regelbundet både inom Sverige och övriga Europa.



Din profil

Du är högskole- eller civilingenjör alternativt har en gedigen erfarenhet att jobba med inköpskvalitet av svarvade och frästa detaljer samt gjutgods. Kompetens inom ytbehandling samt målning är meriterande. Du har dokumenterad god erfarenhet av kvalitetssäkring med kunskaper om kvalitetsverktyg såsom rotorsaksanalys, kapabilitet, MSA, riskanalys (FMEA), 8D, produkt- och processrevisioner e.t.c. Erfarenhet inom LEAN/ Six Sigma samt PPAP är meriterande. Du är en självgående, driven och strukturerad person med ett analytiskt sinne samt hög social kompetens med god samarbetsförmåga.

Då flera av våra leverantörer finns utanför Sverige, krävs goda kunskaper i engelska både gällande tal och skrift.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.



Vad du blir en del av

Inköpskvalitet är en avdelning inom inköpsorganisationen på Saab Dynamics. Avdelningen är ortsövergripande med sektioner i Linköping och Karlskoga. Vi är för närvarande över 30 medarbetare men växer kontinuerligt. Arbetet sker tillsammans med inköpare i varugrupper: Mekanik, Icke-metalliska komponenter, Framdrivning & verkan, System samt Elektronik.

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 19 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld.

På Dynamics delar alla medarbetare ett och samma uppdrag: att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle. Oavsett om det handlar om missilsystem, undervattensteknik, kamouflagelösningar, understödsvapen, träningssystem eller fältsjukhus är du som jobbar med oss en del av vår mission. Vi jobbar i nära samarbete med att utveckla, tillverka och underhålla våra världsledande produkter, system och lösningar till kunder över hela världen.

Saab är ett företag där människan står i centrum. Vi har en god arbetsmiljö där vi stöttar och hjälper varandra att göra vårt bästa. Kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling är exempel på områden där vi alltid arbetar hårt för att säkerställa att du som medarbetare får de möjligheter som du behöver. Visa mindre

Supplier Quality Manager - Kemi/Elektronik

Ansök    Jan 13    SAAB AB    Inköpsledare
Din roll Du kommer vara en viktig del inom avdelning inköpskvalitet kring kvalitetssäkring av redan etablerade produkter, samt nya produkter som ska läggas ut för extern tillverkning. Du kommer vara en brygga utåt mot organisationen vad gäller att analysera kvalitetsdata och agera för att uppnå förbättringar. I detta ligger också att samarbeta med övriga kvalitetsfunktioner inom företaget. Huvudsakliga arbetsuppgifter: * Kvalitetssäkra inköpta artik... Visa mer
Din roll

Du kommer vara en viktig del inom avdelning inköpskvalitet kring kvalitetssäkring av redan etablerade produkter, samt nya produkter som ska läggas ut för extern tillverkning. Du kommer vara en brygga utåt mot organisationen vad gäller att analysera kvalitetsdata och agera för att uppnå förbättringar. I detta ligger också att samarbeta med övriga kvalitetsfunktioner inom företaget.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

*

Kvalitetssäkra inköpta artiklar, material och delsystem inom något eller några av våra olika varugrupper med fokus på Kemi alternativt Elektronik.
*

Säkerställa implementationen av SAABs inköpsstrategi, inköpspolicy och -rutiner.
*

Ansvara för kvalitetskraven i offertförfrågningar, avtal och inköpsordrar.
*

Delta i och skapa inköpsberedningar.
*

Genomföra revisioner av leverantörer och produkter på plats hos leverantörer.
*

Övervaka leverantörernas kvalitetsprestanda och driva korrigerande åtgärder för de leverantörer som inte når målen.
*

Driva förbättringsprogram tillsammans med leverantörer.
*

Hantera reklamationer för material som inte uppfyller specifikation och granska leverantörernas reklamationssvar.

Resor förekommer regelbundet, främst inom Sverige, men ibland även inom övriga Europa.

Din profil

Du är högskole- eller civilingenjör alternativt har en gedigen erfarenhet inom i första hand Kemi och/ eller Elektronik, eller i andra hand ett eller flera av våra andra varugrupper som hanteras av inköp idag. Du har erfarenhet av kvalitetssäkring och har god kunskap om kvalitetsverktyg såsom rotorsaksanalys, kapabilitet, riskanalys, 8D, mätsystemanalys etc. Det är meriterande att ha dokumenterad kompetens inom processrevision, skärande bearbetning samt ytbehandling/målning. Du är en strukturerad person med ett analytiskt sinne.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.

Vad du blir en del av

Inköpskvalitet är en avdelning inom inköpsorganisationen på Saab Dynamics. Avdelningen är ortsövergripande med sektioner i Linköping och Karlskoga. Vi är för närvarande över 30 medarbetare men växer kontinuerligt. Arbetet sker tillsammans med inköpare i varugrupper: Mekanik, Icke-metalliska komponenter, Framdrivning & verkan, System samt Elektronik.

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 19 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Läs mer om oss här

På Dynamics delar alla medarbetare ett och samma uppdrag: att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle. Oavsett om det handlar om missilsystem, undervattensteknik, kamouflagelösningar, understödsvapen, träningssystem eller fältsjukhus är du som jobbar med oss en del av vår mission. Vi jobbar i nära samarbete med att utveckla, tillverka och underhålla våra världsledande produkter, system och lösningar till kunder över hela världen.

Saab är ett företag där människan står i centrum. Vi har en god arbetsmiljö där vi stöttar och hjälper varandra att göra vårt bästa. Kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling är exempel på områden där vi alltid arbetar hårt för att säkerställa att du som medarbetare får de möjligheter som du behöver. Visa mindre

Senior Supplier Quality Manager - Elektronik

Ansök    Mar 15    SAAB AB    Inköpsledare
Din roll Du kommer vara en mycket viktig del inom avdelning inköpskvalitet kring kvalitetssäkring av redan etablerade produkter, samt nya produkter som ska läggas ut för extern tillverkning inom området elektronik. Du kommer vara en brygga utåt mot organisationen vad gäller att analysera kvalitetsdata och agera för att uppnå förbättringar. I detta ligger också att samarbeta med övriga kvalitetsfunktioner inom företaget. Huvudsakliga arbetsuppgifter: *... Visa mer
Din roll

Du kommer vara en mycket viktig del inom avdelning inköpskvalitet kring kvalitetssäkring av redan etablerade produkter, samt nya produkter som ska läggas ut för extern tillverkning inom området elektronik. Du kommer vara en brygga utåt mot organisationen vad gäller att analysera kvalitetsdata och agera för att uppnå förbättringar. I detta ligger också att samarbeta med övriga kvalitetsfunktioner inom företaget.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

*

Kvalitetssäkra inköpta artiklar, material och delsystem inom varugrupp Elektronik.
*

Säkerställa implementationen av SAABs inköpsstrategi, inköpspolicy och -rutiner.
*

Ansvara för kvalitetskraven i offertförfrågningar, avtal och inköpsordrar.
*

Delta i och skapa inköpsberedningar.
*

Genomföra revisioner av leverantörer och produkter på plats hos leverantörer.
*

Övervaka leverantörernas kvalitetsprestanda och driva korrigerande åtgärder för de leverantörer som inte når målen.
*

Driva förbättringsprogram tillsammans med leverantörer.
*

Hantera reklamationer för material som inte uppfyller specifikation och granska leverantörernas reklamationssvar.

Resor förekommer regelbundet, främst inom Sverige, men ibland även inom övriga Europa.



Din profil

Du är högskole- eller civilingenjör alternativt har en mycket gedigen erfarenhet inom området Elektronik. Du har mycket god erfarenhet av kvalitetssäkring och har god kunskap om kvalitetsverktyg såsom rotorsaksanalys, kapabilitet, riskanalys, FMEA, 8D, mätsystemanalys etc. Det är meriterande att ha dokumenterad kompetens inom processrevision, six sigma och gärna black belt. Du är en strukturerad person med ett analytiskt sinne.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.



Vad du blir en del av

Inköpskvalitet är en avdelning inom inköpsorganisationen på Saab Dynamics. Avdelningen är ortsövergripande med sektioner i Linköping och Karlskoga. Vi är för närvarande över 30 medarbetare men växer kontinuerligt. Arbetet sker tillsammans med inköpare i varugrupper: Mekanik, Icke-metalliska komponenter, Framdrivning & verkan, System samt Elektronik.

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 19 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld.

På Dynamics delar alla medarbetare ett och samma uppdrag: att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle. Oavsett om det handlar om missilsystem, undervattensteknik, kamouflagelösningar, understödsvapen, träningssystem eller fältsjukhus är du som jobbar med oss en del av vår mission. Vi jobbar i nära samarbete med att utveckla, tillverka och underhålla våra världsledande produkter, system och lösningar till kunder över hela världen.

Saab är ett företag där människan står i centrum. Vi har en god arbetsmiljö där vi stöttar och hjälper varandra att göra vårt bästa. Kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling är exempel på områden där vi alltid arbetar hårt för att säkerställa att du som medarbetare får de möjligheter som du behöver. Visa mindre

Supplier Quality Manager

Ansök    Nov 14    SAAB AB    Inköpsledare
Din roll Du kommer vara en viktig del inom avdelning inköpskvalitet kring kvalitetssäkring av redan etablerade produkter, samt nya produkter som ska läggas ut för extern tillverkning. Du kommer vara en brygga utåt mot organisationen vad gäller att analysera kvalitetsdata och agera för att uppnå förbättringar. I detta ligger också att samarbeta med övriga kvalitetsfunktioner inom företaget. Huvudsakliga arbetsuppgifter: * Kvalitetssäkra inköpta artikl... Visa mer
Din roll

Du kommer vara en viktig del inom avdelning inköpskvalitet kring kvalitetssäkring av redan etablerade produkter, samt nya produkter som ska läggas ut för extern tillverkning. Du kommer vara en brygga utåt mot organisationen vad gäller att analysera kvalitetsdata och agera för att uppnå förbättringar. I detta ligger också att samarbeta med övriga kvalitetsfunktioner inom företaget.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

*

Kvalitetssäkra inköpta artiklar, material och delsystem inom något eller några av våra olika varugrupper.
*

Säkerställa implementationen av SAABs inköpsstrategi, inköpspolicy och -rutiner.
*

Ansvara för kvalitetskraven i offertförfrågningar, avtal och inköpsordrar.
*

Delta i och skapa inköpsberedningar.
*

Genomföra revisioner av leverantörer och produkter på plats hos leverantörer.
*

Övervaka leverantörernas kvalitetsprestanda och driva korrigerande åtgärder för de leverantörer som inte når målen.
*

Driva förbättringsprogram tillsammans med leverantörer.
*

Hantera reklamationer för material som inte uppfyller specifikation och granska leverantörernas reklamationssvar.

Resor förekommer regelbundet, främst inom Sverige, men ibland även inom övriga Europa.


Din profil

Du är högskole- eller civilingenjör alternativt har en gedigen erfarenhet inom ett eller flera av de varugrupper som hanteras av inköp idag. Du har erfarenhet av kvalitetssäkring och har god kunskap om kvalitetsverktyg såsom rotorsaksanalys, kapabilitet, riskanalys, 8D, mätsystemanalys etc. Det är meriterande att ha dokumenterad kompetens inom processrevision, skärande bearbetning, kemi, elektronik samt ytbehandling/målning. Du är en strukturerad person med ett analytiskt sinne.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.

Vad du blir en del av

Inköpskvalitet är en avdelning inom inköpsorganisationen på Saab Dynamics. Avdelningen är ortsövergripande med sektioner i Linköping och Karlskoga. Vi är för närvarande över 30 medarbetare men växer kontinuerligt. Arbetet sker tillsammans med inköpare i varugrupper: Mekanik, Icke-metalliska komponenter, Framdrivning & verkan, System samt Elektronik.

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 19 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Läs mer om oss här

På Dynamics delar alla medarbetare ett och samma uppdrag: att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle. Oavsett om det handlar om missilsystem, undervattensteknik, kamouflagelösningar, understödsvapen, träningssystem eller fältsjukhus är du som jobbar med oss en del av vår mission. Vi jobbar i nära samarbete med att utveckla, tillverka och underhålla våra världsledande produkter, system och lösningar till kunder över hela världen.

Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här

Saab är ett företag där människan står i centrum. Vi har en god arbetsmiljö där vi stöttar och hjälper varandra att göra vårt bästa. Kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling är exempel på områden där vi alltid arbetar hårt för att säkerställa att du som medarbetare får de möjligheter som du behöver. Visa mindre

Senior Supplier Quality Manager

Ansök    Okt 13    SAAB AB    Inköpsledare
Din roll Du kommer delta i och medverka som en drivande kraft inom avdelning inköpskvalitet kring kvalitetssäkring av redan etablerade produkter samt produkter under utveckling. Du kommer vara en brygga inom avdelningen samt utåt mot organisationen vad gäller att analysera kvalitetsdata och agera för att uppnå förbättringar. I detta ligger också att coacha kollegor kring kvalitetsfrågor och samarbeta med övriga kvalitetsfunktioner inom företaget. Huvudsa... Visa mer
Din roll

Du kommer delta i och medverka som en drivande kraft inom avdelning inköpskvalitet kring kvalitetssäkring av redan etablerade produkter samt produkter under utveckling. Du kommer vara en brygga inom avdelningen samt utåt mot organisationen vad gäller att analysera kvalitetsdata och agera för att uppnå förbättringar. I detta ligger också att coacha kollegor kring kvalitetsfrågor och samarbeta med övriga kvalitetsfunktioner inom företaget.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

* Kvalitetssäkra inköpta artiklar, material och delsystem inom samtliga våra olika varugrupper.
* Säkerställa implementationen av SAABs inköpsstrategi, inköpspolicy och -rutiner.
* Ansvara för kvalitetskraven i offertförfrågningar, avtal och inköpsordrar.
* Delta i och skapa inköpsberedningar.
* Genomföra revisioner av leverantörer och produkter på plats hos leverantörer.
* Övervaka leverantörernas kvalitetsprestanda och driva korrigerande åtgärder för de leverantörer som inte når målen.
* Driva förbättringsprogram tillsammans med leverantörer.
* Hantera reklamationer för material som inte uppfyller specifikation och granska leverantörernas reklamationssvar.

Resor förekommer regelbundet, främst inom Sverige, men ibland även inom övriga Europa.

Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.

Din profil

Du är högskole- eller civilingenjör alternativt har en mycket gedigen erfarenhet inom ett eller flera av de varugrupper som hanteras av inköp idag. Du har bred och lång erfarenhet av kvalitetssäkring och har mycket god kunskap om kvalitetsverktyg såsom rotorsaksanalys, kapabilitet, riskanalys, 8D, mätsystemanalys etc. Det är meriterande att ha dokumenterad kompetens inom processrevision, skärande bearbetning samt ytbehandling/målning.

Du är en strukturerad person med ett analytiskt sinne.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Vad du blir en del av

Inköpskvalitet är en avdelning inom inköpsorganisationen på Saab Dynamics. Avdelningen är ortsövergripande med sektioner i Linköping och Karlskoga. Vi är för närvarande över 30 medarbetare men växer kontinuerligt. Arbetet sker tillsammans med inköpare i varugrupper: Mekanik, Icke-metalliska komponenter, Framdrivning & verkan, System samt Elektronik.

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 19 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Läs mer om oss här

På Dynamics delar alla medarbetare ett och samma uppdrag: att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle. Oavsett om det handlar om missilsystem, undervattensteknik, kamouflagelösningar, understödsvapen, träningssystem eller fältsjukhus är du som jobbar med oss en del av vår mission. Vi jobbar i nära samarbete med att utveckla, tillverka och underhålla våra världsledande produkter, system och lösningar till kunder över hela världen.

Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här

Saab är ett företag där människan står i centrum. Vi har en god arbetsmiljö där vi stöttar och hjälper varandra att göra vårt bästa. Kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling är exempel på områden där vi alltid arbetar hårt för att säkerställa att du som medarbetare får de möjligheter som du behöver. Visa mindre

Senior Strategic Purchaser

Ansök    Okt 31    SAAB    Inköpsledare
Join the purchasing team and assure the supply of products for our customers. Your role You will be a member of the procurement team responsible for Mechanics and Non-Metallic Components. You will act as a Senior Strategic Purchaser with part of your role focusing on being Point of Contact for a product category. The role will give you opportunities to build an extensive network, both internally and externally. Task will include: * Point of Cont... Visa mer
Join the purchasing team and assure the supply of products for our customers.



Your role

You will be a member of the procurement team responsible for Mechanics and Non-Metallic Components. You will act as a Senior Strategic Purchaser with part of your role focusing on being Point of Contact for a product category. The role will give you opportunities to build an extensive network, both internally and externally.



Task will include:

* Point of Contact for a product category towards corresponding business units and development- and production project managers.
* Managing your own supplier base.
* Supporting the Business Areas projects and programs with commercial responsibility and to continuously evaluate the market competitiveness of the current supplier portfolio.
* Be responsible for negotiating, actively managing and further developing our supplier agreements.
* Establish and continuously develop strategies for your supplier base and category.
* Manage cross-functional teams focusing on effectiveness and cost savings.
* Assure that the Saab purchasing strategy, purchasing policy and procedures are fulfilled.



Your profile

To thrive in this role, you are a business oriented person with great communication skills. You are used to efficiently collaborating with team members as well as other stakeholders. You are structured and have an analytical mindset enabling you to adapt to circumstances.



Required skills:

* University degree in Engineering or Economics.
* Experience from strategic purchasing.
* Minimum five years of relevant experience.
* Excellent communication skills in Swedish and English, verbal and written.



Desired skills:

* Experience from project management.
* Experience from leading others.
* Experience with IFS.


What you will be a part of

Dynamics, a business area within the Saab concern, offers support weapons, missiles, torpedoes, unmanned underwater vehicles and camouflage systems to the defense market.

The role is part of the Mechanics and Non-Metallic Components procurement department which is part of the procurement organization of Saab Dynamics. The department is located in Karlskoga and handles a wide field of technology for ground combat and missiles products.

This position requires that you will be approved in a security screening in accordance with the Swedish Protective Security Act.



We apply ongoing selection for this recruitment which means that the position may be filled prior to the job ads expiration date. If you feel confident that you match the profile described above - please forward you application as soon as possible.

We welcome your application in both English and Swedish.



If you aspire to help create and innovate whilst developing yourself in a challenging setting, Saab may well have the conditions for you to grow. We pride ourselves on a nurturing environment, where everyone is different yet we share the same goal - to help protect people.

Read more about us here Visa mindre

Supply Chain Manager (SCM) till BAE Systems Bofors

Ansök    Sep 10    Bae Systems Bofors AB    Inköpsledare
BAE Systems är en världsledande internationell högteknologisk koncern som utvecklar framtidens försvarssystem. Koncernen har fler än 84500 anställda och representeras i Sverige av affärsenheterna Weapon Systems och Vehicles med verksamhet i Karlskoga, Örnsköldsvik, Stockholm och Linköping. Supply Chain Manager (SCM) till BAE Systems Bofors BAE Systems Bofors är ett högteknologiskt företag som utvecklar och integrerar vapensystem. Företaget har ca ... Visa mer
BAE Systems är en världsledande internationell högteknologisk koncern som utvecklar framtidens försvarssystem. Koncernen har fler än 84500 anställda och representeras i Sverige av affärsenheterna Weapon Systems och Vehicles med verksamhet i Karlskoga, Örnsköldsvik, Stockholm och Linköping.



Supply Chain Manager (SCM) till BAE Systems Bofors

BAE Systems Bofors är ett högteknologiskt företag som utvecklar och integrerar vapensystem.

Företaget har ca 460 anställda, samtliga är placerade i Karlskoga. Företaget har ett omfattande samarbete med underleverantörer både i närområdet och i övriga Europa. De huvudsakliga produkterna som tillverkas är artilleripjäser, marina pjäser, intelligent ammunition och fjärrstyrda vapensystem. Man tillhandahåller även teknologier och anpassat underhållsstöd. Företaget är en nationell resurs med unik spetskompetens vad gäller pjässystem inklusive avancerad ammunition.

Brinner du för logistik och inköp och vill kliva in på en stor inköpsavdelning i ett högteknologiskt företag?
Då har vi en spännande tjänst för dig där du kommer vara den sammanhållande länken för den övergripande styrningen av materialflödet från våra leverantörer in till vår produktionsavdelning.

Om tjänsten
På inköpsavdelningen på BAE Systems Bofors arbetar drygt 20 personer. Här finns kompetenser inom strategiskt och operativt inköp liksom en funktion för materialstyrning. Nu behöver vi utöka funktionen för materialstyrning.

Arbetsbeskrivning
Som SCM kommer du att ansvara för långsiktig och övergripande styrning av inköpt materiel och tjänster till nya och pågående projekt inom tilldelat produktområde. Vi har idag tre olika produktområden (Marin, Land och Ammunition).

I den här rollen trivs du som triggas av att arbeta med strategiska insatser som genererar resultat på lång sikt. Du möter människor på olika nivåer och får möjlighet att visa din analytiska och kommunikativa förmåga.

Du kommer att arbeta i nära samarbete med inköpare, produktionsplanerare och dessutom representera inköp i leveransprojekten.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Ansvara för att leda och fördela logistik- och materielaktiviteter under hela livscykeln
- Vara med och utforma industriella upplägg som stödjer företagets affärer
- Säkra försörjning av materiel och tjänster för prototyp- och serietillverkning
- Genomföra materialanalyser per leveransobjekt, och ta fram åtgärdsplaner för kritiska/unika artiklar/leverantörer
- Ta fram inköpsplaner för leveransprojekt
- Arbeta med riskanalyser och riskmitigering (single source, beläggningsgrad, kritiska resurser)
- Utveckla/kravställa rapporter och analysverktyg gällande leveransförmåga

Profilbeskrivning
Vi tror att du som söker har en akademisk utbildning med inriktning mot ekonomi eller teknik. Viktigast är dock din erfarenhet ifrån logistik och inköp.

Ytterligare efterfrågad kompetens:

- Mycket god analytisk förmåga för att kunna analysera och dra slutsatser
- Mycket god svenska och goda kunskaper i koncernspråket engelska.
- B-körkort då du vid tillfällen genomför resor i tjänsten inom Europa.
- Goda kunskaper i Officepaketet
- Erfarenhet av utvecklingsprocessen
- Produktionserfarenhet
- Vana av att arbeta i affärssystem
- Erfarenhet från projektledning
- Goda kunskaper inom microsoft office
- Det är meriterande om du har erfarenheter av projektbaserat arbete, ledarskap liksom har en bakgrund ifrån tillverkande industri.

För att lyckas och trivas i tjänsten ser vi att du är en drivande och affärsmässig person med hög professionalism. Du är en självgående person som är van att ta eget ansvar. Tjänsten har många kontaktytor såväl internt som externt – din kommunikativa förmåga kommer därför att väga tungt.

BAE Systems erbjuder
BAE Systems är en del av en stor koncern vilket kan skapa möjligheter till internationella erfarenheter under din anställning. Som anställd erbjuds du program för personlig utveckling och löpande utbildning om du har ambitioner att växa både på ett personligt och ett kompetensmässigt plan. För att du ska komma in i rollen tilldelas du från första dagen en mentor som du får stöttning av samt kan bolla utmaningar och idéer med.

Vi vill att du ska trivas både på och utanför jobbet, därför satsar vi på områden som bidrar till att du kan hitta en god balans i livet, exempelvis genom generösa flextider.
Du kommer att ha möjligheten att vara med på våra trevliga aktiviteter som företaget ordnar genom våra duktiga och engagerade hälsoinspiratörer, du kan även göra ett besök i vårt nybyggda gym. Vår familjära känsla som vi har hos oss bidrar till en hög trivsel som också skapar mervärde för dig och din familj.  

Information och ansökan
BAE Systems eftersträvar en jämnare könsfördelning och ser därför gärna kvinnliga sökande. Tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess som kräver svenskt medborgarskap samt säkerhetsprövning gjord av myndighet. Vi tillämpar provanställning.

Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i denna rekrytering.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Mats Birgersson, Inköpschef, 0586-733455
Emma Ekbäck Nermark, HR, 0586-733367

Fackliga kontaktpersoner:
Ronald Pirhi, Unionen, 0586-733 606
Marcus Eliasson, Akademikerföreningen, 0586-733 655

Varmt välkommen med din ansökan! den skickar du in i form av CV och personligt brev senast 2021-10-03. Visa mindre

Senior Strategic Purchaser

Ansök    Okt 3    SAAB    Inköpsledare
Join the purchasing team and assure the supply of products for our customers. Your role You will be a member of the procurement team responsible for Mechanics and Non-Metallic Components. You will act as a Senior Strategic Purchaser with part of your role focusing on being Point of Contact for a product category. The role will give you opportunities to build an extensive network, both internally and externally. Task will include: * Point of Cont... Visa mer
Join the purchasing team and assure the supply of products for our customers.



Your role

You will be a member of the procurement team responsible for Mechanics and Non-Metallic Components. You will act as a Senior Strategic Purchaser with part of your role focusing on being Point of Contact for a product category. The role will give you opportunities to build an extensive network, both internally and externally.



Task will include:

* Point of Contact for a product category towards corresponding business units and development- and production project managers.
* Managing your own supplier base.
* Supporting the Business Areas projects and programs with commercial responsibility and to continuously evaluate the market competitiveness of the current supplier portfolio.
* Be responsible for negotiating, actively managing and further developing our supplier agreements.
* Establish and continuously develop strategies for your supplier base and category.
* Manage cross-functional teams focusing on effectiveness and cost savings.
* Assure that the Saab purchasing strategy, purchasing policy and procedures are fulfilled.



Your profile

To thrive in this role, you are a business oriented person with great communication skills. You are used to efficiently collaborating with team members as well as other stakeholders. You are structured and have an analytical mindset enabling you to adapt to circumstances.



Required skills:

* University degree in Engineering or Economics.
* Experience from strategic purchasing.
* Minimum five years of relevant experience.
* Excellent communication skills in Swedish and English, verbal and written.



Desired skills:

* Experience from project management.
* Experience from leading others.
* Experience with IFS.


What you will be a part of

Dynamics, a business area within the Saab concern, offers support weapons, missiles, torpedoes, unmanned underwater vehicles and camouflage systems to the defense market.

The role is part of the Mechanics and Non-Metallic Components procurement department which is part of the procurement organization of Saab Dynamics. The department is located in Karlskoga and handles a wide field of technology for ground combat and missiles products.

This position requires that you will be approved in a security screening in accordance with the Swedish Protective Security Act.



We apply ongoing selection for this recruitment which means that the position may be filled prior to the job ads expiration date. If you feel confident that you match the profile described above - please forward you application as soon as possible.

We welcome your application in both English and Swedish.



If you aspire to help create and innovate whilst developing yourself in a challenging setting, Saab may well have the conditions for you to grow. We pride ourselves on a nurturing environment, where everyone is different yet we share the same goal - to help protect people.

Read more about us here Visa mindre

Inköpschef

Ansök    Okt 24    CHEMATUR ENGINEERING AB    Inköpsledare
Inköpare till Karlskoga  Vill du ha ett utmanande och stimulerande arbete med utrymme för egna initiativ? Vill du jobba i team med erfarna och engagerade kollegor i en internationell miljö med möjlighet till kompetensutveckling? Då är detta något för dig.  Dina arbetsuppgifter Vi arbetar i projektform och i nära samarbete med berörda teknikdiscipliner. I rollen som inköpare kommer du att medverka vid/ansvara för nedan punkter: Förfrågningar och beställ... Visa mer
Inköpare till Karlskoga


 Vill du ha ett utmanande och stimulerande arbete med utrymme för egna initiativ? Vill du jobba i team med erfarna och engagerade kollegor i en internationell miljö med möjlighet till kompetensutveckling? Då är detta något för dig.


 Dina arbetsuppgifter
Vi arbetar i projektform och i nära samarbete med berörda teknikdiscipliner. I rollen som inköpare kommer du att medverka vid/ansvara för nedan punkter:
Förfrågningar och beställningar i projekt
Skeppningar och leveranser i projekt
Bankgarantier och remburser
Ramavtal med underleverantörer och konsultföretag
Utvärdering och kvalificering av underleverantörer
Företagsförsäkringar
Företagets kvalitetsarbete
Ingår i företagets ledningsgrupp



 Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet från strategiskt inköpsarbete och logistik i en industriell verksamhet. Du har en akademisk examen gärna med teknisk och/eller logistisk inriktning. Erfarenhet från att arbeta i projekt, gärna som projektledare samt internationell förhandlingserfarenhet är meriterande. Du har goda kunskaper i engelska såväl muntligt som skriftligt. 
Du är noggrann, gillar att arbeta strukturerat och har en förmåga att hålla tidsplaner. Du tar själv ansvar för dina arbetsuppgifter och vet hur du ska driva ditt eget arbete framåt genom att arbeta effektivt. Du arbetar lösningsorienterat och lägger upp ditt arbete på ett proaktivt sätt. Eftersom tjänsten innebär många olika kontaktytor är det betydelsefullt att du är kommunikativ och har god samarbetsförmåga. Vi har världen som arbetsfält så det blir en del resor i tjänsten, ibland med kort varsel.
Vi erbjuder dig
Ett fritt och omväxlande arbete i en global miljö med stort eget ansvar, högt i tak och korta beslutsvägar. Vi erbjuder alla våra medarbetare friskvårdsbidrag, flexibla arbetstider och företaget har ett bonussystem.
Mer information om tjänsten lämnas av:
Anders Lindblad, inköpschef, [email protected]
Ronny Arkelius, COO, [email protected] Visa mindre