Lediga jobb som Förvaltningsassistent i Karlskoga

Se lediga jobb som Förvaltningsassistent i Karlskoga. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Karlskoga som finns hos arbetsgivaren.

Förvaltningsassistent 100%

Södra Bergslagens pastorat söker en förvaltningsassistent 100% Karlskoga församling samt Degerfors-Nysunds församling bildar tillsammans Södra Bergslagens pastorat från och med 2025-01-01. Pastoratet arbetar med att utföra Svenska kyrkans grunduppgift i Karlskoga och Degerfors. Pastoratet är också huvudman för begravningsverksamheten inom området. Organisatoriskt är pastoratet ca 120 anställda indelade i 6 olika enheter. Vi behöver förstärkning till pastor... Visa mer
Södra Bergslagens pastorat söker en förvaltningsassistent 100%
Karlskoga församling samt Degerfors-Nysunds församling bildar tillsammans Södra Bergslagens pastorat från och med 2025-01-01. Pastoratet arbetar med att utföra Svenska kyrkans grunduppgift i Karlskoga och Degerfors. Pastoratet är också huvudman för begravningsverksamheten inom området. Organisatoriskt är pastoratet ca 120 anställda indelade i 6 olika enheter.
Vi behöver förstärkning till pastoratets administrativa enhet och söker en förvaltningsassistent med ett stort intresse för administration. I rollen kommer du
*ansvara för att vår kund-och leverantörsfakturaprocess fungerar effektivt och korrekt
*ansvara för församlingens posthantering
*vara behjälplig med pastoratets bokslut
*även andra administrativa uppgifter kan förekomma
Vi söker dig som är noggrann med en god struktur i dina åtaganden men samtidigt effektiv. Du trivs i en social roll, har en känsla för service och har god förmåga att dela med dig av dina kunskaper. Du är ansvarstagande, öppen, lyhörd och har lätt för att ta egna initiativ. Du arbetar lika bra ensam som i grupp.
Kompetenskrav
Relevant administrativ utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
Kunskaper i, och erfarenhet av att arbeta i flera olika digitala verksamhetssystem
Goda kunskaper i svenska och engelska
Meriterande
förståelse för ekonomiska termer
erfarenhet av fakturahantering eller andra ekonomirelaterande arbetsuppgifter
Upplysningar om tjänsten
Din arbetsplats blir vid pastorsexpeditionen i Karlskoga
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (100%) som kan komma att inledas med provanställning. Tillträde snarast, eller efter överenskommelse.
Ansökan skickas till [email protected] senast 2024-11-11.
Frågor om tjänsten kan ställas till
Helena Nilsson, Kanslichef 0586-68812
Ingela Andersson, personalhandläggare 0586-68811 Visa mindre

Förvaltningssekreterare till Samhälle- och serviceförvaltningen

Vi är den välkomnande, kloka och innovativa kommunen. Vi är stolta över vår historia och nyfikna på vår framtid. Inom Karlskoga kommun arbetar 2 400 medarbetare inom 400 olika yrken. Vi alla bidrar till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Karlskoga. Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss! https://karlskoga.se/omkarlskoga Vi söker förvaltningssekreterare till Samhälle och Serviceförvaltningen, som svara... Visa mer
Vi är den välkomnande, kloka och innovativa kommunen. Vi är stolta över vår historia och nyfikna på vår framtid.
Inom Karlskoga kommun arbetar 2 400 medarbetare inom 400 olika yrken. Vi alla bidrar till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Karlskoga.
Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss!

https://karlskoga.se/omkarlskoga

Vi söker förvaltningssekreterare till Samhälle och Serviceförvaltningen, som svarar till två nämnder. Samhällsbyggnadsnämnden Karlskoga och Folkhälsonämnden Karlskoga och Degerfors kommuner.

Samhälle och Serviceförvaltningen är gemensam för två nämnder. Samhällsbyggnadsnämnden är för Karlskoga och ansvarar för samhällsplanering, miljö, teknik och fastighetsfrågor. Folkhälsonämnden är en gemensam nämnd för Karlskoga och Degerfors kommuner och ansvarar för folkhälsa och barnkonvention samt kost- och städverksamhet för de båda kommunerna. Samverkan bygger på tillit och dialog inom och mellan kommunerna. Samhälle och Serviceförvaltningen ger stöd och utvecklar kommunernas folkhälso- och barnrättsfrågor, samhällsplaneringsfrågor, miljöfrågor och ger service genom professionella fastighets- och teknikverksamheter samt kost- och städverksamheter. Detta innebär att verka för kommuninvånarna i Karlskoga och Degerfors, utifrån lokala, regionala och nationella styrdokument.

Som förvaltningssekreterare på Samhälle och Serviceförvaltningen är du en nyckelperson på ledningskontoret och ingår i förvaltningens chefs- och verksamhetsstöd. Tillsammans
driver vi verksamheterna mot uppsatta mål. Uppdraget innebär samarbete med övriga medarbetare inom förvaltningen och kommunen, men också med ett antal externa myndigheter och organisationer.

ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten är placerad på Samhälle och Serviceförvaltningen och förvaltningschef är din närmaste chef. Rollen ger dig en god inblick i en förvaltning som har många spännande uppdrag, både idag och framåt i tiden. Du har en viktig roll där din insats bidrar till att viktiga politiska beslut fattas enligt en demokratisk och rättssäker process.

Dina huvudsakliga uppdrag är att vara registrator samt att administrera den politiska processen för nämnd och samverkan i enlighet med interna rutiner, kommunallag och sekretess. Du kommer att ansvara för två nämnder samt en del politiska råd kopplade till dem.
Det innebär att säkerställa att dokument är klara i tid, bereda ärenden, utskick av handlingar samt självständigt skriva protokoll. Du kommer även att vara viktig i det kontinuerliga arbetet för att utveckla processer, rutiner och en effektiv ärendehantering.

I vardagen arbetar du nära förvaltningschef , förvaltningens chefer och övriga i ledningstaben, t ex med uppdrag att genomföra mindre utredningsuppdrag samt stötta i administrativt ledningsarbete. Arbetet innebär ett flexibelt arbete med många bollar i luften. Du kommer även att ingå i kommunens övergripande sekreterargrupp.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning mot offentlig förvaltning, samhällsvetenskap/statsvetenskap eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Tjänsten kräver goda kunskaper i svenska i tal och skrift, samt mycket goda IT-kunskaper. Det är viktigt att du kan se helhet och sammanhang i det dagliga arbetet. Vi ser gärna att du har erfarenhet från offentlig förvaltning som förvaltnings-/nämndsekreterare eller liknande roll.

För att fungera väl i rollen bör du:
• vara kundorienterad, serviceinriktad och noggrann
• ha ordningssinne och förmåga att planera och strukturerat organisera ditt arbete
• kunna skapa förtroende och ha lätt att samarbeta med många olika personer
• ha en mycket god förmåga att formulera dig i skrift
• kan ta egna initiativ och arbeta självständigt
• god datorvana.

Erfarenhet från offentlig förvaltning med liknande uppdrag eller annat kvalificerat administrativt arbete är meriterande.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Karlskoga kommun tillhör finskt förvaltningsområde vilket bland annat innebär att vi satsar på att ha finskspråkig personal i våra kärnverksamheter. Vi ser därför gärna sökande som har kunskaper i finska till de verksamheterna.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Har du frågor om hur du ansöker - kontakta supporten på tel: 0771-693 693.
Har du frågor om tjänstens innehåll - kontakta namngiven person i annonsen. Visa mindre

Administrativt skolstöd

Karlskoga är vackert beläget vid Möckelns strand och här bor ca 30 000 invånare. Vi är en stad med framtidstro som bubblar av aktiviteter och nytänkande. Inom Karlskoga kommun arbetar 2 400 medarbetare inom 400 olika yrken. Oavsett om du lär barn att läsa, ger trygghet och vård åt äldre eller utvecklar stadens gator och torg så bidrar du till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Karlskoga. Kommunen tillhör finskt förvaltningsområde vilket... Visa mer
Karlskoga är vackert beläget vid Möckelns strand och här bor ca 30 000 invånare. Vi är en stad med framtidstro som bubblar av aktiviteter och nytänkande.

Inom Karlskoga kommun arbetar 2 400 medarbetare inom 400 olika yrken. Oavsett om du lär barn att läsa, ger trygghet och vård åt äldre eller utvecklar stadens gator och torg så bidrar du till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Karlskoga. Kommunen tillhör finskt förvaltningsområde vilket bland annat innebär att vi satsar på att ha finskspråkig personal i våra kärnverksamheter. Vi ser därför gärna sökande som har kunskaper i finska som kan bidra till utveckling av våra verksamheter.
Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss!




Skolförvaltningen är kommunens näst största förvaltning och arbetar målinriktat för en tillgänglig skola för alla. Vi ansvarar för förskola, familjedaghem, öppen förskola, förskoleklass, fritidshem, grundskola, grundsärskola, fritidsgårdar, gymnsieskola, vuxenutbildning samt vår lägeranläggning i Knapped.

Registerkontroll
För att få arbeta inom förskola, skola samt ungdoms- och fritidsverksamhet ska du, enligt lagen om registerkontroll lämna registerutdrag från polisens belastningsregister. Du ska själv begära utdrag hos Rikspolisstyrelsen med blanketten "Utdrag ur belastningsregistret" i blankettarkivet från polisens webbplats.



ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta i det administrativa skolstödet.
I rollen som handläggare arbetar du med digitala system vad gäller ekonomi och administration. Du har kunskap om att effektivisera administrativa processer.
Du arbetar i vissa frågor nära ekonom och i andra med kollegorna på administrativt skolstöd. Teamet administrativt skolstöd består av ytterligare sju medarbetare vilka är förvaltningssekreterare, utredare och samordnare. Du är direkt underställd verksamhetschef centralt skolstöd.
Arbetsmöten sker en gång/vecka. Arbetsplatsträff sker 1ggr/mån.
Utvecklingsarbete runt framtidens administrativa skolstöd kommer att påbörjas augusti/september 2019.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning eller motsvarande kompetens. ¬
Du ska ha erfarenhet inom området skoladministrativa system, exempelvis Pro Capita och goda kunskaper inom ekonomi, exempelvis fakturahantering.
Vi lägger stor vikt vid att du har förståelse för den stödjande funktion tjänsten innebär.
Vi önskar att Du har god samarbetsförmåga, social kompetens samt är flexibel. Dessa egenskaper behövs varje dag i telefonsamtal, i din stödjande funktion till skolchef och verksamhetschefer samt gentemot dina kollegor i det administrativa skolstödet.
Du bör ha egenskaperna att vara noggrann och ha förmåga att ta egna initiativ inom dina områden. Av vikt är att du har en dokumenterat god förmåga att samarbeta med kollegor och övriga samverkanspartner internt såväl som externt. Erfarenhet i yrket önskas.

ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Har du frågor om hur du ansöker - kontakta supporten på tel: 0771-693 693.
Har du frågor om tjänstens innehåll - kontakta namngiven person i annonsen. Visa mindre

Förvaltningsassistent till Svenska kyrkan

Svenska kyrkan finns i hela landet och fungerar som huvudman för begravningsverksamheten i de flesta kommuner. I Karlskoga representeras Svenska kyrkan av Karlskoga församling. Församlingen har ett 80 tal medarbetare på de olika arbetsplatserna runt om i Karlskoga. Det finns en stor variation på arbetsuppgifterna hos församlingens medarbetare. Karlskoga församling ansvarar för begravningsverksamheten inom Karlskoga kommun och församlingens administrativa e... Visa mer
Svenska kyrkan finns i hela landet och fungerar som huvudman för begravningsverksamheten i de flesta kommuner.
I Karlskoga representeras Svenska kyrkan av Karlskoga församling. Församlingen har ett 80 tal medarbetare på de olika arbetsplatserna runt om i Karlskoga. Det finns en stor variation på arbetsuppgifterna hos församlingens medarbetare.
Karlskoga församling ansvarar för begravningsverksamheten inom Karlskoga kommun och församlingens administrativa enhet sköter därför all administration som behövs för detta uppdrag. Församlingen har fyra kyrkogårdar och ett krematorium. Då en av våra nuvarande medarbetare väljer att avsluta sin tjänst söker vi nu en förvaltningsassistent med huvudsakliga arbetsuppgifter inom kyrkogårdsadministration.
Arbetsuppgifterna består av:
- Administration av gravboken
- Administration rörande gravskötsel
- Fakturering av gravskötsel
- Bokning av urnnedsättning
- Bemanna kyrkogårdsförvaltningens växel
- Viss diarieföring förekommer
- Församlingens övriga fakturering
- Administration av församlingens förskola
- Allmänt förekommande administrativa uppgifter

Vi söker dig som är lugn, trygg och har en hög integritet även i påfrestande situationer. Arbetet kräver samtidigt en stor noggrannhet och du kommer få ta stort ansvar för dina arbetsuppgifter. En annan viktig egenskap för att lyckas är förmåga att skapa goda relationer. Då arbetet innebär många olika kontakter kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Tjänsten kräver att du kan formulera dig enkelt, klart och korrekt i skrift och tal på svenska.
Tjänsten är placerad i församlingens administrativa enhet där det finns 10 kollegor. Ett gott samarbete och trivsel är några av enhetens viktigaste ledstjärnor.
Specifika krav är avslutad gymnasial grundutbildning samt erfarenhet av administrationsarbete.
Meriterande är erfarenhet av kyrkogårdsverksamhet eller begravningsverksamhet.
Tillträde snarast, efter överenskommelse
Tjänstens omfattning 80-100 %.
Månadslön enligt kollektivavtal.

Ansökan görs till [email protected], innehållande personligt brev och CV
Sista ansökningsdag 2021-04-30

Vid frågor angående tjänsten kontakta Enhetschef Helena Nilsson 0586-688 12, [email protected]

Under annonseringstiden kan vi komma att tillämpa löpande intervjuer Visa mindre