Lediga jobb som Administrativ chef i Karlskoga

Se lediga jobb som Administrativ chef i Karlskoga. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Karlskoga som finns hos arbetsgivaren.

Svensk Försvarskompetens

Arbetsbeskrivning Svensk Försvarskompetens förmedlar rekryteringstjänster och konsultuppdrag inom försvarsföretagen. Vi arbetar för att säkerställa en trygg och säker kompetensförsörjning till svensk försvarsindustri och dess leverantörer och samarbetspartners. Vi arbetar med både direktrekrytering, konsultuppdrag och interimslösningar. Din Profil Vi söker dig som har erfarnenhet inom försvarsföretagen eller gränsliggande områden. Vi har uppdrag av alla t... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Svensk Försvarskompetens förmedlar rekryteringstjänster och konsultuppdrag inom försvarsföretagen. Vi arbetar för att säkerställa en trygg och säker kompetensförsörjning till svensk försvarsindustri och dess leverantörer och samarbetspartners. Vi arbetar med både direktrekrytering, konsultuppdrag och interimslösningar.

Din Profil
Vi söker dig som har erfarnenhet inom försvarsföretagen eller gränsliggande områden. Vi har uppdrag av alla typer från produktionspersonal till chefs- och specialist rekryteringar.
Registrera ditt CV så tar vi kontakt med dig när vi har uppdrag som matschar din profil.

Om företaget
I över 20 år har vi, genom Svensk försvarskompetens och Autorekrytering, specialiserat oss på att kompetensförsörja branscher med personalbrist. Med en djup förankring i motorbranschen har vi etablerat omfattande nätverk inom bland annat verkstadsteknisk kompetens. Denna erfarenhet ger oss insikt i teknisk kompetens som är omställningsbar till försvarsindustrins krav. Vi avsätter tid och resurser för att förstå och bli en del av varje bransch, vilket gör oss till en oumbärlig partner i kompetensförsörjningsfrågor. Genom nära samarbeten med branschorganisationer, innovationsbolag och utbildningsinstitutioner, samt vår fokus på omställningsbarhet, säkerställer vi att rätt kompetens matchas med rätt behov.
Försvarssektorns breda behovsbild drar nytta av våra nätverk och vår flexibilitet. Med tanke på den skiftande geopolitiken är denna satsning avgörande. Globala spänningar och osäkerheter understryker behovet av en stark försvarsindustri, redo att möta morgondagens utmaningar. Vårt engagemang och expertis positionerar oss som en central länk
mellan teknisk expertis och Sveriges växande försvarsbehov, garanterande att tekniska talanger bidrar till nationens säkerhet och stabilitet på den internationella arenan. Visa mindre

Enhetschef ekologisk hållbarhet

Ansök    Sep 27    Karlskoga kommun    Administrativ chef
Om arbetsplatsen Samhälle och Serviceförvaltningen tillämpar tillitsbaserad styrning och ledning. Utgångspunkten är övertygelsen att fokus ligger på behoven hos de vi är till för, vilket ger bättre kvalitet i det vi levererar. Vi har en tilltro till att förvaltningens samtliga medarbetare kan och vill styra sin vardag. För att detta ska bli möjligt ger vi utökat ansvar och handlingsutrymme för både medarbetare och chefer. Samhälle och serviceförvaltning ar... Visa mer
Om arbetsplatsen
Samhälle och Serviceförvaltningen tillämpar tillitsbaserad styrning och ledning. Utgångspunkten är övertygelsen att fokus ligger på behoven hos de vi är till för, vilket ger bättre kvalitet i det vi levererar. Vi har en tilltro till att förvaltningens samtliga medarbetare kan och vill styra sin vardag. För att detta ska bli möjligt ger vi utökat ansvar och handlingsutrymme för både medarbetare och chefer. Samhälle och serviceförvaltning arbetar därför för att ständigt utvecklas och ha ett pågående kvalitetsarbete. Förvaltningens ledord är förnya, förenkla och förbättra. En del i att uppnå god kvalitet för de som verksamheterna är till för, är att det finns en stabil grund av systematik och hållbarhet i de arbetssätt som tillämpas. Chefsuppdraget i förvaltningen handlar om styrning och verksamhet. Stabens uppdrag är att stödja styrningen samt att genomföra övergripande styrmodell.

Enheten för Ekologisk hållbarhet
Enheten består av flera funktioner:
• Miljöstrateger
• Samordnare Gullspångsälvens vattenvårdsförbund och vattenråd
• Kommunbiolog
• Fordonssamordning
• Reprocentral

Enheten för ekologisk hållbarhet har ett brett ansvarsområde där bl.a. mobilitetsfrågor, avfallssamordning och stöd till övriga förvaltningar ingår. Arbetet utförs både internt, riktat mot den egna organisationen, och externt, riktat mot medborgarna i kommunen. Enheten utför även miljösamordnings- och avfallssamordningstjänster åt Storfors kommun.


Enheten för ekologisk hållbarhet jobbar för att kommunen och medborgarna ska få kunskap, metodstöd och förutsättningar för beteendeomställningen mot ett ekologiskt hållbart samhälle.
Med ett stort kunnande, strukturerade och smarta arbetssätt är enheten en trovärdig, effektiv och en självklar samarbetspartner på vägen mot ekologisk hållbarhet.

ARBETSUPPGIFTER
I uppdraget som enhetschef läggs tonvikten på verksamhetens frågor inom ekologisk hållbarhet och miljöstrategiskt arbete, personalledning, styrning av enhetens uppdrag och ekonomi.
Tjänsten innebär också egna uppdrag inom ekologisk hållbarhet. Till exempel att leda och driva Agenda 2030-arbetet i kommunorganisationen, miljöexpert i inköpsråd, drivande av hållbarhet vid framtagande av ny översiktsplan.
Du ska även ta fram en långsiktig plan för utveckling av den ekologiskt hållbara utvecklingen samt vara en drivande kraft för det framåtsyftande och visionära utvecklingsarbetet inom ekologisk hållbarhet i Karlskoga kommun.
Huvudansvar för:
• det strategiska arbetet
• politiska styrdokument
• avtal inom ekologisk hållbarhet
• för kommunens långsiktiga strategiska planer för förvaltning
• utveckling av kommunens miljöstrategiska arbete, som miljöprogram med
tillhörande planer
• för strategisk miljöplanering
• klimatanpassning samt kommunens miljökvalitetsarbete.

Mötesforum med Region Örebro län, länsstyrelsen och andra aktuella myndigheter är till stöd i arbetet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst 180 p från högskole- eller universitetsutbildning inom hållbarhetsområdet eller annat som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Vi ser gärna att du har lätt för att ha helhetsfokus då uppdraget är övergripande. Det innebär att du behöver ha lätt för att skapa goda relationer, förmåga att engagera omgivningen, vara strukturerad, flexibel och kunna använda analys som grund för ställningstaganden.

Meriterande är om du har bred erfarenhet inom hållbarhet, erfarenhet från politiskt styrd organisation, erfarenhet av ledarskap, erfarenhet av tillitsbaserad ledning och styrning.

Välkommen till oss - en arbetsplats där vi värdesätter våra kollegor och tilliten till varandra.

ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Har du frågor om hur du ansöker - kontakta supporten på tel: 0771-693 693.
Har du frågor om tjänstens innehåll - kontakta namngiven person i annonsen. Visa mindre

Svensk Försvarskompetens

Arbetsbeskrivning Svensk Försvarskompetens förmedlar rekryteringstjänster och konsultuppdrag inom försvarsföretagen. Vi arbetar för att säkerställa en trygg och säker kompetensförsörjning till svensk försvarsindustri och dess leverantörer och samarbetspartners. Vi arbetar med både direktrekrytering, konsultuppdrag och interimslösningar. Din Profil Vi söker dig som har erfarnenhet inom försvarsföretagen eller gränsliggande områden. Vi har uppdrag av alla t... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Svensk Försvarskompetens förmedlar rekryteringstjänster och konsultuppdrag inom försvarsföretagen. Vi arbetar för att säkerställa en trygg och säker kompetensförsörjning till svensk försvarsindustri och dess leverantörer och samarbetspartners. Vi arbetar med både direktrekrytering, konsultuppdrag och interimslösningar.

Din Profil
Vi söker dig som har erfarnenhet inom försvarsföretagen eller gränsliggande områden. Vi har uppdrag av alla typer från produktionspersonal till chefs- och specialist rekryteringar.
Registrera ditt CV så tar vi kontakt med dig när vi har uppdrag som matschar din profil.

Om företaget
I över 20 år har vi, genom Svensk försvarskompetens och Autorekrytering, specialiserat oss på att kompetensförsörja branscher med personalbrist. Med en djup förankring i motorbranschen har vi etablerat omfattande nätverk inom bland annat verkstadsteknisk kompetens. Denna erfarenhet ger oss insikt i teknisk kompetens som är omställningsbar till försvarsindustrins krav. Vi avsätter tid och resurser för att förstå och bli en del av varje bransch, vilket gör oss till en oumbärlig partner i kompetensförsörjningsfrågor. Genom nära samarbeten med branschorganisationer, innovationsbolag och utbildningsinstitutioner, samt vår fokus på omställningsbarhet, säkerställer vi att rätt kompetens matchas med rätt behov.
Försvarssektorns breda behovsbild drar nytta av våra nätverk och vår flexibilitet. Med tanke på den skiftande geopolitiken är denna satsning avgörande. Globala spänningar och osäkerheter understryker behovet av en stark försvarsindustri, redo att möta morgondagens utmaningar. Vårt engagemang och expertis positionerar oss som en central länk
mellan teknisk expertis och Sveriges växande försvarsbehov, garanterande att tekniska talanger bidrar till nationens säkerhet och stabilitet på den internationella arenan. Visa mindre

Kvalitetschef för leverantörer

Är du vår nästa kvalitetschef? Om företaget Saab Dynamics, ett affärsområde inom Saab AB, erbjuder understödsvapen, missiler, torpeder, sensorer, obemannade undervattensfarkoster, kamouflagesystem och träningssystem för försvarsmarknaden. Produktportföljen innefattar även produkter för den civila säkerhetsmarknaden såsom fjärrstyrda undervattensfarkoster till oljeindustrin och kärnkraftverk. Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom... Visa mer
Är du vår nästa kvalitetschef?

Om företaget
Saab Dynamics, ett affärsområde inom Saab AB, erbjuder understödsvapen, missiler, torpeder, sensorer, obemannade undervattensfarkoster, kamouflagesystem och träningssystem för försvarsmarknaden. Produktportföljen innefattar även produkter för den civila säkerhetsmarknaden såsom fjärrstyrda undervattensfarkoster till oljeindustrin och kärnkraftverk.
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling.

Dina arbetsuppgifter
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Kvalitetssäkra inköpta artiklar, material inom varugrupp Icke Metalliska Komponenter (IMK).
• Säkerställa implementationen av SAABs inköpsstrategi, inköpspolicy och -rutiner.
• Ansvara för kvalitetskraven i offertförfrågningar, avtal och inköpsordrar.
• Delta i och skapa inköpsberedningar.
• Genomföra revisioner av leverantörer och produkter på plats hos leverantörer.
• Övervaka leverantörernas kvalitetsprestanda och driva korrigerande åtgärder för de leverantörer som inte når målen.
• Driva förbättringsprogram tillsammans med leverantörer.
• Hantera reklamationer för material som inte uppfyller specifikation och granska leverantörernas reklamationssvar.

Resor förekommer regelbundet, främst inom Sverige, men ibland även inom övriga Europa.


Din profil
Högskole- eller civilingenjör alternativt viss erfarenhet av kvalitetssäkring inom produktion och/ eller inköpta produkter. Kunskap om material såsom ex plast, gummi, textil m.m. är meriterande, liksom vana att jobba med kvalitetsverktyg såsom rotorsaksanalys, kapabilitet, riskanalys, FMEA, 8D, mätsystemanalys, six sigma etc.
Du är en strukturerad person med ett analytiskt sinne.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.


Ansökningsförfarande
Detta är ett konsultuppdrag med anställning med oss på Skill med goda chanser till förlängning.

Vi kommer att göra ett löpande urval och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Med hänsyn till att semestertider närmar sig kan du förvänta dig återkoppling efter sommaren.

Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Elin Larsson, [email protected]. Välkommen med din ansökan!

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything. Visa mindre

Kontorsansvarig

Ansök    Sep 12    Wikan Personal AB    Administrativ chef
Om företaget Bråtens Skogsfrakt är ett familjeägt företag med placering i Karlskoga. De bedriver verksamhet inom frakt och gods med inriktning skog. Bråtens Skogsfrakt är ett expansivt företag med stor förståelse för att personalens trevnad är viktigt. Bråtens Skogsfrakt är ett familjeägt, expansivt, snart 30-årigt åkeri med bas och kontor i Karlskoga. I huvudsak sysslar de med rundvirkestransporter men har även en gren inom tåg- och terminalhanterin... Visa mer
Om företaget
Bråtens Skogsfrakt är ett familjeägt företag med placering i Karlskoga.
De bedriver verksamhet inom frakt och gods med inriktning skog.
Bråtens Skogsfrakt är ett expansivt företag med stor förståelse för att personalens trevnad är viktigt.


Bråtens Skogsfrakt är ett familjeägt, expansivt, snart 30-årigt åkeri med bas och kontor i Karlskoga.
I huvudsak sysslar de med rundvirkestransporter men har även en gren inom tåg- och terminalhantering.
Upptagningsområdet företaget rör sig i är ca 20 mils radie runt Karlskoga med betoning norrut.

Med nästan 25 anställda jobbar företaget för en öppen arbetsplats med god teamkänsla där alla hjälps åt.
Genom att skapa en bra miljö för företagets medarbetare görs möjlighet och utrymme till ett högt kundfocus där nyckelorden är flexibilitet och god service.

Dina arbetsuppgifter
Det här är en tjänst som skapas ihop med dig.
Tillsammans med VDn Johan kommer du sätta ihop en tjänst som passar företaget och dig utifrån dina tidigare erfarenheter och kvalifikationer.

I rollen som Kontorsansvarig kommer arbetsmiljöarbete vara ett stort fokus. Du förväntas kunna skapa planer, göra avvikelser samt se till att följa upp och utföra åtgärder.

Utöver de uppgifter som faller under en administrativ roll så förväntas du kunna skapa tabeller och rapporter för att enkelt kunna ha en löpande översyn över verksamhetens siffror. Här förväntas du även kunna skapa en dialog kring hur verksamheten kan utvecklas. En ekonomisk förståelse är därför av vikt för tjänsten.

Du kommer ha en löpande dialog med de anställda där du skapar allt ifrån anställningsavtal, lägger in nya personer i systemen samt följer upp att de för journaler och rapporterar avvikelser.

Det är en administrativ roll men det är viktigt att kunna vara prestigelös och hugga i där det behövs. Om det är lugnt ska du till exempel kunna gå över till garaget och se om chaufförerna behöver något.
Det här är en roll för dig som vill vara med och skapa något, som vill vara med och ta hela verksamheten till nya höjder. Vi söker dig som vill jobba för att hela företaget ska framåt och förstår att det är ett teamwork.

Din bakgrund/Dina egenskaper
Du behöver ha bakgrund/erfarenhet inom arbetsmiljöfrågor. Vi tror att du har en god förståelse för ett systematiskt arbetsmiljöarbete.

Vi vill att du är/har:
- Driven och har inga problem med att ta eget ansvar.
- Gillar att arbeta för laget och förstår team känsla. Samtidigt som du behöver kunna arbeta själv många dagar då VDn oftast hoppar in där han behövs ute i verksamheten.
- Prestigelös, flexibel och uppskattar att dagarna kan se väldigt olika ut.
- Har inga problem med kommunikation. Viktigt att kunna säga till medarbetarna om tex något inte har rapporterats.
- Goda kunskaper och lätt för att uttrycka dig i svenska språket i såväl tal som skrift. Vi ser det som en självklarhet att du har mycket goda datorkunskaper och att du är en van användare av Officepaketet m.m.

Du är en person som gillar att utvecklas, utmana dig själv och ser möjligheter i den här typen av tjänst.

B-körkort.
C-körkort och förståelse för branschen är meriterande men inget krav.

Information och kontakt
Tjänstgöringsort: Karlskoga
Arbetstider: Heltid. Måndag-Fredag
Tillträde: Enligt överenskommelse

Det här en anställning via Wikan Personal som sedan förväntas övergå till en direkt anställning på Bråtens Skogsfrakt.
Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Du söker tjänsten via www.wikan.se. Wikan Personal erbjuder en trygg arbetsplats med bra förmåner.

Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Konsultchef Emma Karlsson, 054-400 31 11.

Om Wikan Personal
Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal.

Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Visa mindre

Underhållschef till Konvex AB

Ansök    Nov 28    Nexer Recruit AB    Administrativ chef
Är du en tekniskt kunnig person med erfarenhet av underhållsarbete som söker nya utmaningar i ditt arbetsliv? Vill du arbeta i ett ambitiöst företag där hållbarhet och naturens resurser värderas högt? Konvex AB söker nu en driven underhållschef som vill utveckla verksamheten i hållbarhetens tecken, ansök redan idag! Din vardag I rollen som underhållschef kommer du leda det dagliga underhållsarbetet i fabriken med hållbarhet och kostnadseffektivitet i f... Visa mer
Är du en tekniskt kunnig person med erfarenhet av underhållsarbete som söker nya utmaningar i ditt arbetsliv? Vill du arbeta i ett ambitiöst företag där hållbarhet och naturens resurser värderas högt? Konvex AB söker nu en driven underhållschef som vill utveckla verksamheten i hållbarhetens tecken, ansök redan idag!

Din vardag

I rollen som underhållschef kommer du leda det dagliga underhållsarbetet i fabriken med hållbarhet och kostnadseffektivitet i fokus. Målet är att hålla en hög servicegrad både internt och externt samt att utöva ett gott ledarskap där du utvecklar dina medarbetare. Du ansvarar för underhållspersonalen och gruppen arbetar tillsammans för att förbättra produktionen genom ständig förbättring, ökad driftsäkerhet och standardisering av underhållsarbeten på maskinerna. Du ser även till att produktionen följer relevanta lagar, tillstånd och förordningar. Arbetet innefattar kontakt med övriga produktionsanläggningar inom koncernen.

Vem är du?

Vi söker dig som lockas av ett arbete som genomsyras av hållbarhets- och förbättringstänk. Du drivs av att utveckla både team och processer och har därför god kommunikationsförmåga. Du är modig, inspirerande och pålitlig. Du har tidigare erfarenhet av ledarskap och planering av underhållsarbete, du är maskiningenjör eller har annan erfarenhet i kombination med utbildning som bedöms likvärdig. Du har god teknisk förståelse och systemkunskap samt goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som skrift. Som person har du god förmåga att etablera långsiktiga relationer på olika nivåer i organisationen och du utbyter gärna erfarenhet, information och idéer med andra. Du finns tillgänglig för att ge andra hjälp och strävar mot de bästa lösningarna. Vi ser ljust på framtiden och vi erbjuder dig möjligheten att själv utvecklas och samtidigt utveckla vårt företag i hållbarhetens tecken!

Vill du veta mer?

I den här rekryteringen samarbetar Konvex AB med Nexer Recruit, får du tjänsten kommer du att anställas av Konvex AB. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Stefan Larsson på telefonnummer: 073-084 68 16 eller via e-post: [email protected] Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2022-12-20 Visa mindre

Koordinator Mälardalen/Värmland

RG Marknadspartner erbjuder säljfrämjande tjänster såsom varuplock, varudemonstrationer, säljtjänster och event till kunder inom dagligvaruhandeln och fackhandeln. Vi hjälper våra kunder att öka deras försäljning. Vi har varit verksamma sedan 1994 och har hela Sverige som arbetsfält. Vårt huvudkontor ligger i Gävle. Med utgångspunkt i våra värdeord: samarbete, närhet, effektivitet, kvalitét och flexibilitet gör vi våra kunders vardag enklare och bättre. Be... Visa mer
RG Marknadspartner erbjuder säljfrämjande tjänster såsom varuplock, varudemonstrationer, säljtjänster och event till kunder inom dagligvaruhandeln och fackhandeln. Vi hjälper våra kunder att öka deras försäljning.
Vi har varit verksamma sedan 1994 och har hela Sverige som arbetsfält. Vårt huvudkontor ligger i Gävle.
Med utgångspunkt i våra värdeord: samarbete, närhet, effektivitet, kvalitét och flexibilitet gör vi våra kunders vardag enklare och bättre.
Beskrivning av tjänsten koordinator
Tjänsten som koordinator innebär att man leder och fördelar arbetet på distriktet. Det genomgående målet är att på sitt område säkerställa utmärkt kvalitet på de tjänster som utförs. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. - Med start så fort som möjligt.
Arbetsuppgifter
Rekrytera ny personal
Utbilda och lära upp ny personal
Arbetsleda vår personal och kvalitetssäkra våra uppdrag
Utveckla distriktet
Löpande kontakt med våra kunder
Administrera via RG Admin. Dvs. bemanna uppdrag, lägga in bokningar, säkerställa att personalen rapporterar tider och bilder i rätt tid, godkänna tidrapporter etc.
Uppföljning av arbetet sker bl a. via nyckeltalsuppföljningar.
Aktivt delta vid våra gemensamma aktiviteter såsom veckomöten, konferenser, utbildningar etc.

Personalprofil
DVH-vana
Klara av och ha en vilja att plocka och utföra ombyggnader
Körkort och bil
Datavana. Bekväm med Excel o Word. Klara av RG Admin.
Acceptera att arbetstiderna inte alltid är kl. 8–17
Strukturerad, högpresterande och ansvarstagande.
Eget driv och lösningsorienterad.
Gilla att axla ansvaret för distriktet och arbetsleda personal.



Ansökan med foto skickas till [email protected] märkt ”Koordinator Mälardalen/Värmland”
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas allt eftersom, skicka därför din ansökan redan nu! Visa mindre

Koordinator Mälardalen/Värmland

RG Marknadspartner erbjuder säljfrämjande tjänster såsom varuplock, varudemonstrationer, säljtjänster och event till kunder inom dagligvaruhandeln och fackhandeln. Vi hjälper våra kunder att öka deras försäljning. Vi har varit verksamma sedan 1994 och har hela Sverige som arbetsfält. Vårt huvudkontor ligger i Gävle. Med utgångspunkt i våra värdeord: samarbete, närhet, effektivitet, kvalitét och flexibilitet gör vi våra kunders vardag enklare och bättre. Be... Visa mer
RG Marknadspartner erbjuder säljfrämjande tjänster såsom varuplock, varudemonstrationer, säljtjänster och event till kunder inom dagligvaruhandeln och fackhandeln. Vi hjälper våra kunder att öka deras försäljning.
Vi har varit verksamma sedan 1994 och har hela Sverige som arbetsfält. Vårt huvudkontor ligger i Gävle.
Med utgångspunkt i våra värdeord: samarbete, närhet, effektivitet, kvalitét och flexibilitet gör vi våra kunders vardag enklare och bättre.
Beskrivning av tjänsten koordinator
Tjänsten som koordinator innebär att man leder och fördelar arbetet på distriktet. Det genomgående målet är att på sitt område säkerställa god kvalitet på de tjänster som utförs. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid - Med start så fort som möjligt.
Arbetsuppgifter
Bemanna uppdrag med personal
Rekrytera ny personal vid behov
Utbilda och lära upp ny personal
Arbetsleda vår personal och kvalitetssäkra våra uppdrag
Utföra merchandising samt ombyggnader
Utveckla distriktet
Löpande kontakt med våra kunder
Administrera via RG Admin. Dvs. bemanna uppdrag, lägga in bokningar, säkerställa att personalen rapporterar tider och bilder i rätt tid, godkänna tidrapporter etc.
Uppföljning av arbetet sker bl a. via nyckeltalsuppföljningar.
Aktivt delta vid våra gemensamma aktiviteter såsom veckomöten, konferenser, utbildningar etc.

Personalprofil
DVH-vana
Klara av och ha en vilja att plocka och utföra ombyggnader
Körkort och bil
Datavana. Bekväm med Excel o Word. Klara av RG Admin.
Acceptera att arbetstiderna inte alltid är kl. 8–17
Strukturerad, högpresterande och ansvarstagande.
Eget driv och lösningsorienterad.
Gilla att axla ansvaret för distriktet och arbetsleda personal.



Ansökan med foto skickas till [email protected] märkt ”Koordinator Mälardalen/Värmland”
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas allt eftersom, skicka därför din ansökan redan nu! Visa mindre

Projektledare till Produktionssystem, Saab Dynamics

Ansök    Jul 5    SAAB AB    Administrativ chef
Saabs affärsområde Dynamics är mitt inne i en spännande förändringsresa i syfte att utveckla verksamhetens förmåga att tillgodose kundernas ökande behov av Carl Gustaf systemet. För att underbygga detta skapas nu en ny verksamhetsdel inom Huvudplanering och Produktionssystem. Vi söker härmed en projektledare till verksamhetsdelen Produktionssystem vars syfte är att bidra med erfarenhet och förmåga till utvecklingsarbete med planerings- och logistikprocesse... Visa mer
Saabs affärsområde Dynamics är mitt inne i en spännande förändringsresa i syfte att utveckla verksamhetens förmåga att tillgodose kundernas ökande behov av Carl Gustaf systemet. För att underbygga detta skapas nu en ny verksamhetsdel inom Huvudplanering och Produktionssystem. Vi söker härmed en projektledare till verksamhetsdelen Produktionssystem vars syfte är att bidra med erfarenhet och förmåga till utvecklingsarbete med planerings- och logistikprocesserna.

Din roll

Dynamics uppsatta mål på tillväxt bygger på en mer effektiv Supply chain process som grundar sig i serieproduktions filosofi. Härmed satsar vi på att bygga upp en kompetens inom huvudplanering och produktionssystem. Du kommer ha en spännande, heltäckande roll både strategiskt och operativt med att implementera förbättringsarbetet genom tvärfunktionella grupperingar innefattande bl. a. produktion, planering, inköp och logistik.

Arbetsfältet kommer ha en bred innebörd. Bland annat effektivisera logistiklösningar, planeringsmetodiker samt arbetssätt knutna till verksamhetens affärssystem. Detta blir en viktig del för att klara av våra mål kring minskade ledtider från order till leverans.
Placeringsort är Karlskoga

Din profil

Vi söker dig som vill vara med och påverka samt har ett naturligt engagemang till att implementera nya arbetssätt. Det är viktigt att du är bekväm med att arbeta och påverka tvärfunktionellt. God kommunikationsförmåga är viktigt då du kommer få bli en stor del i förmedlandet och utbildandet i dom nya arbetssätten som sätts upp. Vi ser också att du är professionell och ansvarstagande i ditt sätt att vara. Du är samarbetsinriktad vilket innebär för oss att både dela egen kunskap och expertis men att också vara lyhörd för andras input. Du har en god motivation i ditt arbete och en målsättning att skapa och komma framåt. Du är tålmodig i att arbeta med förändringar i komplexa organisationsstrukturer och bekväm även med att ifrågasätta våra befintliga processer.

För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har en bakgrund i att arbeta med planering eller inköpsfrågor. Du är också nyfiken på och har goda kunskaper inom den moderna produktionsfilosofin.

*

Tjänsten kräver universitetsutbildning eller motsvarade arbetslivserfarenhet inom SCM.
*

Van vid att arbeta med ett modernt ERP system och Excel
*

God kommunikationsförmåga i tal och skrift på Svenska och Engelska

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Vad du blir en del av

Saab är ett internationellt försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att stödja nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 18 000 engagerade medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld.

På Dynamics delar alla medarbetare ett och samma uppdrag: att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle. Oavsett om det handlar om missilsystem, undervattensteknik, kamouflagelösningar, understödsvapen, träningssystem eller fältsjukhus är du som jobbar med oss en del av vår mission. Vi jobbar i nära samarbete med att utveckla, tillverka och underhålla våra produkter, system och lösningar till kunder över hela världen. Läs mer om oss här
Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här

Vänligen observera att du kan ansöka på antingen svenska eller engelska. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningstiden har gått ut. Vi kommer under semesterperioden ha begränsad bemanning och återkoppling kommer tidigast ske fr.om. v. 32.

Saab är ett företag där människan står i centrum. Vi har en god arbetsmiljö där vi stöttar och uppmuntrar varandra att göra vårt bästa. Kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling är exempel på områden där vi alltid arbetar hårt för att säkerställa att du som medarbetare får de möjligheter som du behöver. Visa mindre

Administrativ chef Möckelngymnasiet Karlskoga

Ansök    Maj 7    Karlskoga kommun    Administrativ chef
Vi är den välkomnande, kloka och innovativa kommunen. Vi är stolta över vår historia och nyfikna på vår framtid. Inom Karlskoga kommun arbetar 2 400 medarbetare inom 400 olika yrken. Vi alla bidrar till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Karlskoga. Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss! http://alfrednobelskarlskoga.se/nyfiken-pa-karlskoga.html Möckelngymnasiet erbjuder hela 12 nationella program och ... Visa mer
Vi är den välkomnande, kloka och innovativa kommunen. Vi är stolta över vår historia och nyfikna på vår framtid.
Inom Karlskoga kommun arbetar 2 400 medarbetare inom 400 olika yrken. Vi alla bidrar till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Karlskoga.
Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss!

http://alfrednobelskarlskoga.se/nyfiken-pa-karlskoga.html

Möckelngymnasiet erbjuder hela 12 nationella program och fem introduktionsprogram samt gymnasiesärskola. I samarbete med BIK Karlskoga erbjuder vi nationell idrottsutbildning mot ishockey.


ARBETSUPPGIFTER
Som administrativ chef på Möckelngymnasiet blir du en mycket viktig medarbetare på skolan. Du kommer att ingå i vår ledningsgrupp tillsammans med rektorer och biträdande rektor med olika ansvar på skolan. Vi är lösningsfokuserade och har höga krav på oss själva, varandra och på våra medarbetare. Som administrativ chef är ditt uppdrag att skapa förutsättningar för rektor och bitr. rektor att vara pedagogiska ledare.

Du kommer ha ansvar för att leda och samordna det administrativa arbetet och utgöra ett kvalificerat stöd till skolledningen utifrån verksamhetens behov. Du ansvarar också för samordning av skolans arbete med fastighets- och lokalfrågor, systematiskt arbetsmiljöarbete och systematiskt brandskyddsarbete, skoladministrationen, schemaläggning i Novaschem, samordning av VFU, och administrativa system.

Som administrativ chef är du underställd verksamhetschef och kommer att ansvara för ett mindre antal medarbetare, tex administratör, vaktmästare och ev. andra medarbetare beroende på din specifika bakgrund.

I uppdraget ingår ett ekonomiskt ansvar för skolans administrativa arbete och ev. andra ansvarsområden.



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en flerårig akademisk utbildning, med en för tjänsten relevant inriktning. Du har erfarenhet av kvalificerade administrativa uppdrag samt hantering av komplexa IT-system.

Meriterande är:
• Om du tidigare har arbetat i Karlskoga kommuns IT-system och känner till exempel Skola24, Novaschem och Procapita
• Om du har arbetat inom pedagogisk verksamhet tidigare
• Om du har arbetslivserfarenhet av ledarskap
• Om du har någon form av ledarutbildning



ÖVRIGT
Karlskoga kommun tillhör finskt förvaltningsområde vilket bland annat innebär att vi satsar på att ha finskspråkig personal i våra kärnverksamheter. Vi ser därför gärna sökande som har kunskaper i finska till de verksamheterna.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Har du frågor om hur du ansöker - kontakta supporten på tel: 0771-693 693.
Har du frågor om tjänstens innehåll - kontakta namngiven person i annonsen. Visa mindre